qewqeqw Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Witam, mam pewien problem. Jestem posiadaczem nieszczęsnego 2.0 Alta. Silnik bierze bardzo dużo oleju, jednak tutaj nic nie poradzę, bo naprawiać go nie ma sensu, a powoli zbieram na nowy. Jednak mam inny problem, ponieważ z mojej rury wydechowej wydostaje się bardzo dużo dymu białego koloru. Co dziwne, raz tymi tak bardzo, ze widać to w tylnim lusterku, a raz prawie w ogóle. Nie jest to wina temperatury, ponieważ w lato też miałem ten problem. Znacie panowie jakiś preparat lub coś innego, aby przestał tak dymić?
quadral20004 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Branie oleju skutkuje nadmiernym dymieniem
qewqeqw Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 Ale jeżeli to od spalania oleju to powinien dymić na niebiesko? Poprawcie mnie jeśli się mylę.
quadral20004 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 owszem bialo-niebieski.ale to tez zalezy od oleju. typowo bialy jest jak spala sie plyn chlodniczy.
qewqeqw Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Opublikowano 16 Listopada 2014 A jakis preparat, zeby chociaz troche mniej dymil? Moto doktor lub cos takiego moze pomoc?
quadral20004 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 (edytowane) heh to nic nie pomoze:) sam kiedys to uzywalem.pic na wode fotomontaz chociaz slyszalem ze ceramizer wysokiej jakosci pomaga.ale pol liyta tego specyfiku kosztuje cos kolo 200 zl. zeby byl jakis efekt trzeba to wlewac co wymiane oleju Edytowane 16 Listopada 2014 przez quadral20004
MaciekW. Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 Jeżeli twierdzi, że to nie para wodna to tak jak wyżej pisze quadral20004, przyjrzał bym się np: uszczelce pod głowicą Piszesz, że bierze sporo oleju tzn. konkretnie ile na 1000km?
qewqeqw Opublikowano 17 Listopada 2014 Autor Opublikowano 17 Listopada 2014 Bardzo dużo. Jakiś 1l/500 km. Naprawiał go nie będę bo nie ma sensu, a jeżdżąc wokół domu nie ma takiego problemu z dolewaniem. Musze przetrwać jakoś te parę miesięcy jeszcze. Miałem nadzieję, że jakiś preparat pomoże. Dodam, że.mam.instalacje lpg.
xsebo1 Opublikowano 21 Listopada 2014 Opublikowano 21 Listopada 2014 Witam. U mnie spalanie oleju wygląda podobnie, 0.5 l co 200 km! Wymieniłem kat na nowy, wycieków brak, kierownica powietrza sprawna, odma wymieniona zostaje tylko remont... Wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych powinna pomóc, szukam jakiegoś porządnego mechanika co mi ogarnie jak należy. Sasiad ma taką samą audice co my, leje co wymianę doktorka tylko czekać aż zatrze silnik
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 U mnie troszke widac jak zimno się zrobiło, ale to para wodna. Dymi dopiero jak chodzi na wolnych obrotach i przegazuje do 5-6 tyś. Wtedy z tyłu biało! Wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe, ale znaleść mechanika starej daty co się podejmie wymiany bez ściągania glowicy... Dolewaj po 0.5 l bo nadmiar idzie w katalizator. U mnie juz wymieniłem 580 zł z wkładem euro4 Jak wymieniłem kata auto odzyskało moc to dopiero okazało się że środkowy tłumik do wymiany. Zapchany kat zwiększał temperature spalin i usmazylo środkowy tłumik. Niestety zamiennik ferrodo nie spelnia zadania, dźwięk WRC Na jakim oleju jezdzisz? Jaki przebieg?
qewqeqw Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 Mobil 10w40, przebieg 219, ale wiadomo jak to z przebiegami Ja myślę o sprzedaży i o 1.9Tdi.
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Silnik terkocze po odpaleniu? Nie chce przyspieszać, dopiero powyżej 3tyś wgniata w fotel? Jesli nie terkocze po postoju i nie chcesz remontu robic to mozna zalac motul 4100 15w50. Użytkownicy piszą że jeśli to typowa bolączka alta to konsumpcja spadnie do 0.5 l na 10000-15000 Jest to polsyntetyk bardzo dobrej jakości, i lepsze rozwiązanie niż doktorek co wymiane
qewqeqw Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 Na zimnym terkocze i 2x Tak. Juz nie mam sily do niego, czuje, ze ten silnik jest po prostu zajechany i te zmiany oleju nic nie dadza. A Ty próbowałeś z tym motulem? Jeszcze wyświetla sie kontrolka check, bo katalizator jest zawalony. Jednak wymiana za droga dla mnie, jak i tak bede sprzedawal.
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Terkotanie to nastawnik zmiennych faz rozrządu. Wielu z tym walczyło i wymieniali wariator, zawory jakieś tam i nic. Wystarczy wymienić pompe wysokiego ciśnienia. Łańcuch zmiennych faz jest poczatkowo luzny nim olej dotrze do nastawnika i łańcuch brzeczy o korpus. Brak mocy z dołu to tzw. kierownica powietrza. U mnie ulamało się ramię i mechanik blaszke przykrecił. Nowa 550 zł w serwisie, ale nie ma sensu tego wymieniać. To typowe bolączki tych silników, proste i łatwe do ogarniecia. Tdi też je ma, jak każdy Ja leje tylko pełen syntetyk, na początku motul 5w40 teraz mobil 5w50 i wole maly remont zrobic przy okazji wymiany rozrządu. Ale jesli nie chcesz robic to wyplukal bym silnik plukanką motula engine flush i zalal olejem jak wyżej. Powinno przestac terkotac. Kupilem moją audi na polsyntetyku wlanym 1.5 roku wcześniej i tez terkotalo, te silniki nie lubią takich zaniedbań. Płukanke robię co wymiane, bo pierścienie mają tendencje do zapiekania się
qewqeqw Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 Terkotanie na zimnym i to nie zawsze, jakos bardzo mi to nie przeszkadza, najgorzej ten olej. Jeszcze takie cos znalazłem "Gdzieś w innym wątku również był poruszany temat oleju 10W40 jako tego który jest zalecany do ALT i któryś z użytkowników również zauważył zmniejszony pobór oleju po przejściu na 10W40. Zaczyna nachodzić mnie ochota żeby przy następnej zmianie spróbować 10W40 " Tu zaś mówią, że najlepszy jest 10W40 - taki na jakim teraz jeżdże. Co sądzisz?
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Zaleca się pełen syntetyk z uwagi na hudraulike wymagającą smarowania, wiec jesli polsyntetyk to tylko z gornej półki. Sam widzę po mobilu 5w50 że wiecej go ubywa lub też tras narazie nie robie i dlatego taki efekt. U mnie kat musialem wymienic bo przy wcisnieciu na niedogrzanym silniku paliwo trafiało do oleju. Smierdzialo jak z dystrybutora teraz przeczytalem kolejny wątek, w którym po wymianie uszczelniaczy zaworowych problem oleju praktycznie zniknął. Ponoć gumki twardnieją i nie spełniają swojej roli. Za dużo do straty nie ma, skoro chwalą ludzie to cos musi być. Rozwazalem juz swap silnika i wymiana gumek to najmniej inwazyjna portfel metoda W poniedziałek pojezdze, popytam mechaników. Może ktoś robił 2.0 l silnik audi, alt nie jest wyjątkiem bo od dawna silniki vw mają tą dolegliwość
qewqeqw Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 Jeśli się coś dowiesz to pisz!
xsebo1 Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Kusi mnie remont i wstawienie kutych tlokow, kompresja wzrasta z 8.5 na 12.4 to pewnie +50koni lub wiecej koszt tłoków 2200 Gdzie zamieszkujesz kolego? Może sąsiadami jesteśmy
qewqeqw Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 Kępno - dół Wielkopolski. Jeden z forumowiczów wymieniał wszystkie części silnika i z 700ml/1000 spadło mu do 300-400/1000, więc nie wiem czy jest sens napraw. Ja niestety nie mam chwilowo gotówki, aby sie w to bawić, a zaprzyjazniony mechanik mi powiedział, że na naprawe musiałbym wydać około 4 tysięcy, a i tak nie wiadomo czy da zadowalające rezultaty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się