Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak info o otwartej masce na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie,

Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem :

Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce :( Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc

pozdrawiam,

Marek

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Witam Panowie,

Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem :

Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce :( Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc

pozdrawiam,

Marek

Problem rozwiązany - zepsuty czujnik oleju w misce

Opublikowano

Witam Panowie,

Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem :

Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce :( Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc

pozdrawiam,

Marek

Problem rozwiązany - zepsuty czujnik oleju w misce

Czujnik poziomu czy tam ciśnienia oleju był przyczyna braku info o otwartej masce ? :o

Opublikowano

Witam Panowie,

Przez ostatnie 2 tygodnie wzmagam się z następującym problemem :

Wyskoczył mi monit o niskim stanie oleju,dolałem a następnie sprawdziłem bagnetem serwisowym i wynika ze poziom jest ok. natomiast przy kazdym włączeniu zapłonu,monit pojawia się na nowo.Zauważyłem ze FIS nie pokazuje informacji o otwartej masce. Zmierzyłem mikrostyk miernikiem ,wychodzi na to ze zwiera i rozwiera, dodatkowo sprawdziłem oprór (6 OHM wiec to chyba tylko oprór przewodu). Od kolegi WRC Laguna otrzymałem info ze te 2 przewody od mikrostyku lecą do sterownika zarządzania siecią J519 (u mnie 8K0 907 063 N), wtyczke wypiąłem i po za kupą błedów typu : niski poziom płynu chłodzącego,okładziny,płyn do spryskiwaczy itd nie widziałem monitu o otwartej masce :( Sprawdziłem tez napięcie na pinie we wtyczce i jest poziomu 1,45 V. kończą mi się pomysły, będe wdzięczny za pomoc

pozdrawiam,

Marek

Problem rozwiązany - zepsuty czujnik oleju w misce

Czujnik poziomu czy tam ciśnienia oleju był przyczyna braku info o otwartej masce ? :o

Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę

Opublikowano (edytowane)

Hi.
I jak tam z tym czujnikiem oleju ?? (taki numer bedzie odpowiedni : 03L907660 ?)
Jakie koszta ?
Na FISie nie miales komunikatu o otwartej masce czy o ilości oleju (miedzy zegarami) ?
Ja od piątku bujam sie z czym miej wiecej podobnym.
Miarka oleju w mmi wali w c..a , bagnetu jeszcze nie posiadam (idzie kurierem) otwieram mache - widze na czerowno ze jest otwarta ale zero komunikatu o poziomie oleju miedzy zegarami :( A temat sprawdzony i na 100% kiedys takie info bylo :/
Błędów "w silniku" brak...sam juz nie wiem gdzie szukac :(

Edytowane przez simon__75
Opublikowano

a może jakiś szczur przegryzł kabel od czujnika otwarcia maski ?? :eusathink:

Opublikowano (edytowane)

Tyle ze na FISie miga na czerwono ze maska jest otwarta....jak zamknę to znika.
Gdzieś w necie widziałem filmik który pokazuje inna procedure sprawdzenia oleju na FISie:
otwierasz auto....kluczyk w kieszeń....otwierasz maskę....kluczyk w stacyjkę...."zapalasz wskazówki"...i przez chwilę (zanim wskoczy komunikat o otwartej masce) powinien pojawic si ekomunikat o stanie/poziomie oleju.



Z tego wszystkiego jeszcze tego nie sprawdzałem. Może dziś mi się uda.

Sprawdzalem dzis raz jeszcze z pokazywaniem stanu oleju w zegarach - brak.
A powinno być coś takiego:
olej%2Bmiedzy%2Bzegarami%2B3.jpg

Czy uwalony czujnik poziomu oleju w misce moze powodować brak tego komunikatu ????

Dziś moim oczom ukazał się :
20150124_122159.jpg

Wszystko więc wydaję się OK.

Edytowane przez simon__75
Opublikowano

Odgrzeję temat. Ostatnio również przestało mi pokazywać poziom oleju - najgorsze jest to, że czujnik zawiesił się na komunikacie 'Dolej litr oleju' i przy każdym odpaleniu piszczy. Oleju ma max (sprawdzone miarką). Czujnik klapy wydaje się ok - zwiera przewody przy zamknięciu, ale na FIS nie pokazuje, że maska jest otwarta. Podejrzewam jeszcze przewody, albo jakiś bezpiecznik. Ma ktoś może schemat podpięcia tego czujnika, bo kable akurat lecą gdzies lewym błotnikiem i nie wiem, czy ida do kabiny, czy do kompa.


Widzę, że nie ma żadnych pomysłów... Może chociaż schemacik instalacji do czujnika klapy ktoś ma?

Opublikowano

Odgrzeję temat. Ostatnio również przestało mi pokazywać poziom oleju - najgorsze jest to, że czujnik zawiesił się na komunikacie 'Dolej litr oleju' i przy każdym odpaleniu piszczy. Oleju ma max (sprawdzone miarką). Czujnik klapy wydaje się ok - zwiera przewody przy zamknięciu, ale na FIS nie pokazuje, że maska jest otwarta. Podejrzewam jeszcze przewody, albo jakiś bezpiecznik. Ma ktoś może schemat podpięcia tego czujnika, bo kable akurat lecą gdzies lewym błotnikiem i nie wiem, czy ida do kabiny, czy do kompa.

Widzę, że nie ma żadnych pomysłów... Może chociaż schemacik instalacji do czujnika klapy ktoś ma?

Hej,

I jak udało Ci się rozwiązać powyższy problem? Ja mam dokładnie taki sam i nadal nie znalazłem właściwego rozwiązania... Komp błędów żadnych nie pokazuje a czujnik poziomu oleju wydaje się sprawny bo był na podmiankę wkładany nowy (Hella) i problem był nadal... Nie wiem już jak to rozwiązać...

Opublikowano

U mnie tez komp żadnych błędów nie pokazuje. Czujnik maski i oleju sprawny. Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika. Na razie jednak jeszcze nie udało mi się sprawdzić tych połączeń wizualnie. Nie wiem, którędy dokładnie idą przewody...

Opublikowano

Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika.

Kolego a jak to sprawdzałeś? Jakie piny trzeba zewrzeć?

Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę

Kolego a powiedz w jaki sposób Ty rozwiązałeś swój problem? Pomogła wymiana czujnika? Ja mam to samo i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Wszystko już sprawdzałem chyba...

U mnie problem już rozwiązany. Okazało się że winowajcą był kabelek idący do czujnika otwarcia maski - zaśniedział i nie łączył jak należy. Teraz po otwarciu maski jest ona podświetlona na czerwono na FIS no i najważniejsze, to nie ma już komunikatu OIL MIN i można normalnie sprawdzać poziom oleju...

Opublikowano (edytowane)

Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika.

Kolego a jak to sprawdzałeś? Jakie piny trzeba zewrzeć?

Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę

Kolego a powiedz w jaki sposób Ty rozwiązałeś swój problem? Pomogła wymiana czujnika? Ja mam to samo i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Wszystko już sprawdzałem chyba...

U mnie problem już rozwiązany. Okazało się że winowajcą był kabelek idący do czujnika otwarcia maski - zaśniedział i nie łączył jak należy. Teraz po otwarciu maski jest ona podświetlona na czerwono na FIS no i najważniejsze, to nie ma już komunikatu OIL MIN i można normalnie sprawdzać poziom oleju...

Byłem u elektryka i sprawdził połączenie, ale za zrobienie krzyknął sobie kilka stówek, więc odpuściłem wtedy. A możesz napisać, w którym miejscu ten kabelek zaśniedział i jak się tam dostać?

Edytowane przez orti
Opublikowano (edytowane)

Wygląda na to, że uszkodzony jest przewód idący do komputera, bo po zwarciu pinów pojawia się info o otwartej masce i komunikat o braku oleju znika.

Kolego a jak to sprawdzałeś? Jakie piny trzeba zewrzeć?

Dzisiaj byłem w ASO na wymianie oleju ,Przy okazji zrobili diagnostykę problemu i powiedzieli ze jest oszkodzony czujnik poziomu oleju, i wymiana rozwiąże problem ,po nowym roku wymienię i potwierdzę

Kolego a powiedz w jaki sposób Ty rozwiązałeś swój problem? Pomogła wymiana czujnika? Ja mam to samo i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Wszystko już sprawdzałem chyba...

U mnie problem już rozwiązany. Okazało się że winowajcą był kabelek idący do czujnika otwarcia maski - zaśniedział i nie łączył jak należy. Teraz po otwarciu maski jest ona podświetlona na czerwono na FIS no i najważniejsze, to nie ma już komunikatu OIL MIN i można normalnie sprawdzać poziom oleju...

Byłem u elektryka i sprawdził połączenie, ale za zrobienie krzyknął sobie kilka stówek, więc odpuściłem wtedy. A możesz napisać, w którym miejscu ten kabelek zaśniedział i jak się tam dostać?

W zamku maski masz czujnik otwarcia a w nim wtyczkę. Od wtyczki masz kabel dwużyłowy, który idzie pewnie gdzieś do kompa. Trzeba sprawdzić dokładnie to połączenie. U mnie było to tuż przy wtyczce przy zamku - dobry dostęp i widać go od razu po otwarciu maski. Proponuję sprawdzić dokładnie bo może coś nie łączyć po prostu.

Edytowane przez Błażej Markowski
Opublikowano

Witam

Panowie mam ten sam tyle, że w B6 i może naprowadzę kogoś trochę i problem rozwiążemy - otóż u mnie te przewody od przełącznika otwarcia maski lecą do tej kostki opisanej w tym temacie 

 

Opublikowano

Dzień dobry, 

podbijam temat, bo miałem taki sam problem (kontrolka oleju z dopiskiem "min"). Wymiana oleju, wymiana czujnika oleju nie pomogły. Przyczyna okazała się kuriozalna, bo przy wymianie rozrządu nie wpiąłem wtyczki do czujnika maski i tak przejeździłem 15 tyś km. Dopiero jak pojawił się service to pojawił się problem. Już chciałem zamawiać cały zamek w masce, ale trafiłem na ten wątek i zacząłem szukać po kablu od zamku maski i przyczyna się odnalazła. Może się komuś przyda taka wskazówka. 

Pozdrawiam 

Opublikowano

Cześć, 

U mnie temat podobny: sygnał o min oleju, olej dolany, otwarcie maski nie daje sygnału na FIS i komunikat o min oleju nie chce zniknąć. 

Pod maską sprawdziłem złączkę od czujnika otwarcia maski i wygląda ok. Mostkowanie wiązki nie powoduje wywołania komunikatu o otwarciu maski. Wnioskuję, że przyczyną tkwi w wiązce od tej złączki pod maską do odbiornika sygnały, gdziekolwiek on jest. 

- Czy czujnik przy otwartej masce zwiera, czy rozwiera połączenie? 

- Czy sygnały czujnika jest stały, czy idą jakieś impulsy? 

- Którędy i dokąd idzie ta wiązka spod maski? 

- Czy macie jakieś pomysły co zrobić, żeby ten komunikat otwarcia maski wywołać? 

Z góry dzięki. 

Opublikowano
W dniu 25.12.2022 o 22:19, Olajuwon napisał(a):

Cześć, 

U mnie temat podobny: sygnał o min oleju, olej dolany, otwarcie maski nie daje sygnału na FIS i komunikat o min oleju nie chce zniknąć. 

Pod maską sprawdziłem złączkę od czujnika otwarcia maski i wygląda ok. Mostkowanie wiązki nie powoduje wywołania komunikatu o otwarciu maski. Wnioskuję, że przyczyną tkwi w wiązce od tej złączki pod maską do odbiornika sygnały, gdziekolwiek on jest. 

- Czy czujnik przy otwartej masce zwiera, czy rozwiera połączenie? 

- Czy sygnały czujnika jest stały, czy idą jakieś impulsy? 

- Którędy i dokąd idzie ta wiązka spod maski? 

- Czy macie jakieś pomysły co zrobić, żeby ten komunikat otwarcia maski wywołać? 

Z góry dzięki. 

Zakończę swoją opowieść - problem rozwiązany przez elektromechanika poprzez naprawę przegnitej wiązki od czujnika maski do licznika.

Teraz zarówno wyświetla się komunikat otwarcia maski (oczywiście przy otwartej masce), jak również mogę znowu sprawdzać poziom oleju i nie świeci się już MIN.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...