Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypadanie zapłonu cylinder 1


UTEK3

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem też, że całkiem inaczej zachowuje się jak stoi w garażu niż na dworze. Jak stoi w garażu to po odpaleniu jak by mniej przebierał niż na dworze. Po nocy na dworze to po odpaleniu potrafi aż szarpać budą. I jeszcze jedno zauważyłem, jak stoi zapalona na wolnych obrotach to oświetlenie kabiny jakby pulsowało raz ciemniej, raz jaśniej. Po dodaniu gazu, świeci jednostajnie.


No u mnie podobnie.


Ale ja nie mam problemu z odpalaniem rano. Pali na tyknięcie.
A puki co, to płynu nie ubywa.

U mnie problem pojawiał się tylko podczas uruchamiania na zimnym silniku lub po dłuższej przerwie, po chwili jak "przewiało" cylinder (do pół minuty) chodził jak zegarek i nic nie wskazywało na jakiś problem. Jeżeli u ciebie wygląda to inaczej to chyba dobrze, bo może to jakaś pierdoła.

Ale ja nie mam problemu z odpalaniem rano. Pali na tyknięcie.
A puki co, to płynu nie ubywa.

U mnie problem pojawiał się tylko podczas uruchamiania na zimnym silniku lub po dłuższej przerwie (przy czym palił bez problemów), po chwili jak "przewiało" cylinder (do pół minuty) chodził jak zegarek i nic nie wskazywało na jakiś problem. Jeżeli u ciebie wygląda to inaczej to chyba dobrze, bo może to jakaś pierdoła.

U nie podobnie, więc prawdopodobnie to samo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz przewody od cewki przy wtyczce czy nie sa skorodowane, twarde, ponadpalane, to samo przy pierwsyzm wtryskiwaczu

u mnie sie tez tak dzialo, tylko bardziej grubo... az doszlo do spalenia ecu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byly problemy z odpaleniem, wypadaly zaplony, oszukiwalo ecu , ogolnie czary, na koncu spalilo sie ecu jak juz sie zwarlo dosc mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmienię tylko że zamiast BFB powinny pasować następujące: AWT, AVJ, AWM, BEX. W BEX może być inny czujnik przy napinaczu, ale wszystkie mają EGR oraz elektro hydrauliczny napinacz - takie przynajmniej dostałem informację od osoby, u której nabywanym używaną głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Jak dojdę co to za usterka, to opiszę na forum.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmienię tylko że zamiast BFB powinny pasować następujące: AWT, AVJ, AWM, BEX. W BEX może być inny czujnik przy napinaczu, ale wszystkie mają EGR oraz elektro hydrauliczny napinacz - takie przynajmniej dostałem informację od osoby, u której nabywanym używaną głowicę.

Te silniki nie mają EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I rozwikłał ktoś ten problem ? Mam teraz te same objawy. U mnie na zimnym telepie jak przejadę ze 2 kilometry zaczyna migać check, albo zgaśnie albo zostanie. Jak już sie nagrzeje to wszytsko wraca prawie do normy. Zauważyłem że jak jeźdzę na ciepłym, na biegach od 1do 4 wszytsko jest ok jak włoże piątke zaczyna nim telepać na szóstce tak samo. Świece zmienione, cewki zmienione i nadal błąd na 1 cylidrze. Mechanik wydumał że pewnie trzeba wymienić przepływomierz. Tylko wcześniej mówił że pewnie swiece i cewki i nie za bradzo chce mi sie płacić za błędne diagnozy. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Niestety jeszcze nie uporałem się z problemem. W międzyczasie auto wylądowało u kilku mechaników. Jeden twierdził, że miał taki przypadek, uszkodzony był komputer, ale ze względu na nie profesjonalne podejście do klienta ( ignorancja i ogulnie brak szacunku) nie pozwoliło mi dalej trzymać auta u gościa. Na dzisiejszy dzień jetem skłonny pogodzić się z opiniom, że jest to uszkodzenie mechaniczne. Czytałem ostatnio przypadek ( identyczne objawy), chłop powymieniał wiele rzeczy (części) które mogły być związane z problemem, okazało się,że miał wygięty zawór. Nie jestem zwolennikiem zwalania głowic, ale trzeba będzie się z tym faktem pogodzić.

Pozdrawiam,


Forever1,

Jak uporasz się wcześniej z problemem, opisz na forum, będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawim,


Witam wszystkich forumowiczów,

Długo nie dawałem znać co z tematem wypadania zapłonu. Do tej pory czekałem aż usterka się pogłębi, no i doczekałem się. Wcześniej objawy były zauważalne na zimnym silniku, po osiągnięciu temperatury wszystko było ok. Kilka dni temu już przerywał (dławił się) na zimnym i ciepłym (migał CHECK). Zdecydowałem się z ciągnąć głowice, i posunięcie było trafione, okazały się wypalone gniazda zaworowe i prowadnice. Zregenerowałem głowice, mechanik poskładał, no i cud, autko chodzi jak zegarek, nawet nie dygnie :). Panowie- lala uleczona :banan: . Dziękuję wszystkim za wcześniejszą pomoc i cenne rady.

Pozdrawiam,

Edytowane przez UTEK3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest cos takiego, gdy zapale po nocy w zasadzie to tez przerywa, cylinder 2, pokazu że mieszanka za bogata, zaczęło się niedawno, miałem padnięty reduktor AC, wymienili na nowy no i właśnie od tego momentu jest wypadanie zapłonu, wystarczy lekko dodać gaz i jest okey, trwa to w zasadzie chwilkę tak jak by sonda się aktywowała i zaczęła podawać poprawne dane, wymieniłem swiece na nowe NGK platynowe troszke delikatnie sie poprawiło, bylem z LPG to wyszło tak jak by jeden wtrysk zalewał, cos tam zmienili w mapie LPG, jest na sztywno juz ustawiona, podobno przez to sie mapa benzyny mogla rozjechać, że wcześniej jak puszczał reduktor to zubożało mieszankę a teraz wzbogaca, auto postało noc ale niestety dalej wypada zapłon na 2 cylindrze, polecił mi jeszcze ten mechanik żeby zrobić adaptacje przepustnicy, że ustawi się na nowo pojeździć chwilę na samej benzynie, dziś zrobiłem tą adaptacje zobaczymy co będzie się działo...

może lambda, moze wtysk gazowy puszcza i dlatego na benzynie jest to samo...

może... może... może... a wszystko kosztuje żeby wymieniać i spawdzać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak jak napisałeś-może, ja też zjeździłem kilku mechaników i płaciłem nie wiadomo za co, aż trafiłem na jednego, który powiedział żebym poczekał aż usterka się pogłębi, w końcu tak jak napisałem wyżej, doczekałem się. Zdecydowałem się na z ciągnięcie głowicy no i trafiłem. Nie ukrywam,że bolało wydać trzy tysie, ale w końcu mój tak zwany kolec w tyłku znikną. U ciebie z tego co piszesz problemy zaczęły się po naprawie usterki, no i musiał by być chyba gruby zbieg okoliczności żeby to była głowica, Nie znam się za bardzo na mechanice ale z tego co piszesz dzieje się to na benzynie i na gazie. To mogła by być głowica. Po prostu przy zapadniętych gniazdach na zimnym silniku zawory się nie domykają, dopiero po złapaniu temperatury głowica się rozszerza i zaczynają zawory się do mykać, aczkolwiek wyczytałem gdzieś, że instalacje gazowe tak jak np. prins są sterowane przez komputer auta i wtedy mogą występować takie objawy na benzynie i na gazie, ale nie jestem pewny. A długo jeździsz na gazie? Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach, cewki ? W pierwszej kolejności bym to zrobił. Sprawdź czy świeca na tym cylindrze nie jest mokra, czy płynu ci nie ubywa, może np. nieszczelna uszczelka puszczać olej, ale wtedy było by to widoczne w gnieździe świecy( pływała by w oleju lub co gorsza pęknięcie głowicy) ale jeżeli płyn w porządku to nie ma co się obawiać. Sprawdź czy w zbiorniczku wyrównawczym jest czysty płyn (można zrobić test na obecność CO/2), czasami tez spaliny przedostają się do układu chłodzenia, Może też być nie szczelność odmy-walnięty zaworek jedno kierunkowy( dużo jest na ten temat informacji w internecie). Nie myśl sobie, że chcę cię nastraszyć ale to są objawy które na wstępie można sprawdzić i ewentualnie wyeliminować.

A świeci ci kontrolka check engine(mruga)? U mnie na początku się tylko zapalała, czasami gasła, w późniejszym czasie zaczynała mrugać na zimnym silniku a zaraz przed naprawom mrugała już na ciepłym. W końcowym stadium auto się dławiło, szarpało itp. Poza tym może się okazać że to będzie jakaś pierdoła. Poszukaj jeszcze jakiś wskazówek w internecie. Jak uda się coś ustalić to napisz bo sam jestem ciekaw.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mam podpiętego vaga to obroty mam na wolnym cos 800 i podskakuje na 820-840, jak tak stoję na parkingu to czuć właśnie lekkie trzęsienie mało wyczuwalne ale jest, olej właśnie miałem przy jednej ze świec jak wykręcałem, jeden mechanik który mi opowiadał że walczył z takim wypadaniem zapłonów, okazało się że zawór odpowietrzania skrzyni korbowej 06a 129 101d wymiana tego pomogła, u mnie jest błąd że na 2 cylindrze dostaje za bogatą mieszankę, gazownik gdy podpinał komputer powiedział że jeden wtrysk gazowy puszczał i może od tego na starcie benzynowy głupieje, i też więcej podaje, wystarczy poczekać aż pójdzie sygnał z lambdy i wszystko się normuje. Czy zrobić jakieś logi wtedy przy odpalaniu auta ?


czy idzie jakos wagiem spawdzić przy odpalaniu z rana, czy faktycznie idzie wiecej paliwa przez wtryskiwacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak jak napisałem wcześniej nie znam się za bardzo na mechanice, to co ci napisałem to wcześniejsze informacje od kolegów z forum, oraz to co wyczytałem w internecie i wskazówki mechaników. Logicznie myśląc, jak zalewa ci świece olejem to warto to sprawdzić ( być może jak świeca mokra to przerywa, a po wypaleniu oleju wszystko OK . Z gazem można spróbować odłączyć moduł i sprawdzić czy na samej benzynie czuć drgania, u mnie na początku tez były delikatne i tylko przez chwile, czasami odpaliłem, po chwili zgasiłem i po ponownym odpaleniu wszystko było ok. Jeśli chodzi o zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej to prawdo podobnie to jest ten zaworek jednokierunkowy co pisałem wyżej od odmy, w takim wypadku byłby to tani koszt. Waga nie posiadam, wszystkie informacje o usterkach miałem od mechanika. Na twoim miejscu jeśli nie będziesz na początku w stanie stwierdzić co jej dolega, to może poczekaj aż się pogłębi. Spróbuj jeszcze napisać do innych forumowiczów z podobnymi problemami.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis byłem u mechanika sprawdzić czy nie ma spalin w układzie chłodzącym, no i niestety płyn się barwił, więc czeka mnie ściąganie głowicy, i tylko czy zostanie na uszczelce czy regeneracja całej głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...