kopytko19 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, ponownie. Zamówiłem zamiennik z wkładem firmy JMJ, zobaczymy co z tego będzie:P JAk dojdzie postaram się zrobić kilka zdjęć samego wyglądu i jak mi sie uda wkładu. Podobno dają też certyfikat TUV. Ale więcej powiem jak będe miał go w łapkach, jak padnie po 20tys to bede wiedział że nie było warto ale zarazem bedzie wiedza przydatna dla następnych Ktoś musi być tym pierwszym, a nie kolegą który słyszał ,że jego kolega słyszał, że to shit EDIT: Sorki, 2 osobą która potestuje JMJ:P tak jak obiecałem zdjecia zamiennika DPF. Wygląda na trochę węższy ( nie mam pod ręką oryginału) . Jedyna różnica widoczna to widać wkłąd od strony wlotowej (w oryginale nie widać , przez inaczej wyprofilowaną rure.) Troszke inne mocowania rurek ciśnienia. i zamiast szpilek do mocowania wydechu przyspawane są śruby. od strony wylotu spalin -widoczny wklad DPF ( jak oryginalny) zamiast szpilek śruby, na wylocie spalin i tu jak przyspawane wlot wkład wstępny od strony wlotu ( nie wiem jak powinien wyglądać , ponieważ u mnie nie widać go ) i ogólny wygląd:P Edytowane 21 Grudnia 2014 przez kopytko19
piotrsob1 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Widać że konstrukcyjnie to to samo co ori, na wlocie kat, a od strony wylotu filtr Wykonanie trochę toporne, ale myślę że będzie banglał How much ?
kopytko19 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2014 960 z przesyłką. porównałem go z ori, ori jest większy ma owalny kształt a ten jest okragły. jak podziała z 2 lata bede zadowolony, koszt czyszczenia starego itp to ok 500zł wiec za drugie tyle mamy nowy wklad. Sprzedawca zapewniał ze wkład dpf taki sam jaki mają ori audi i na taki również wyglądają. ( ale i tak nie wierze mu ) Dzisiaj się przyjrzałam przez otworek na stronę wlotowa ori filtra, nie mam tam tej części katalizatora od razu widac kratkę dpf. Ale ponoć w nowych DPF już jest kat.
piotrsob1 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Bardzo ciekawy jestem , jak się będzie sprawował, jak wszystko będzie OK, to nie widzę ekonomicznego sensu całkowitego usuwania DPF-a 960 - 500 ( myślę że za tyle bez problemu opchnie się stary na skupie ) = 460 PLN plus wymiana I wszystko zgodnie z homologacją
kopytko19 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2014 Dokładnie też wychodzę z takiego założenia, że warto było spróbować, czyszczenie więcej jak ten wyjdzie po sprzedaży starego. Wszystko wyjdzie w praniu. Za wymianę nic nie płacę bo sam go sobie wymieniam więc koszty również mniejsze. EDIT: dzisiaj założyłem DPF, przez chwilę myślałem ze nie będzie pasował kąt flanszy do turbo ale jednak wszystko pięknie spasowało. Pierwsze wrażenie załamka:( kopci dalej, ale to chyba były resztki z tłumika bo po przejechaniu kilku km wszystko zniknęło i czyściutko w wydechu. I przyznam ,że powróciła moc:P nie ma porównania do tego co było przed. Ok następny post za kilka tygodni jak nadal wygląda sprawa.
kuebk Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Wyzeruj sobie tylko w ECU zapelnienie DPFa, zeby faktycznie ECU myslalo ze DPF jest nowy/pusty. Dodatkowo przy wymianie DPFa warto wymienic czujnik roznicy cisnien G450 bo one tez sie zuzywaja, zeby sie potem nie okazalo ze nowy DPF zapycha sie bardzo szybko. Czego przyczyna moze byc wlasnie G450 a nie filtr kupiony nie w ASO.
piotrsob1 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 (edytowane) Masz chyba na myśli wyzerowanie ilości popiołu w filtrze Edytowane 24 Grudnia 2014 przez piotrsob1 1
izkalp Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Masz chyba na myśli wyzerowanie ilości popiołu w filtrze Koniecznie wyzerować masę popiołu nawet instrukcja o tym mówi. Dla przypomnienia: W vcds wybierasz silnik -> Adaptacja -> wybierasz opcję Carbon Mass i w nowej wartości wpisujesz osiem zer Następnie testuj i już zmieni się wartość i zapisujesz
kopytko19 Opublikowano 26 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2014 Dzięki za podpowiedz, faktycznie tego nie zrobiłem. Niestety moje vagi nie łącza się z autem więc muszę podjechać do serwisu lub aso. Ale dzięki za wskazówki.
SotoM Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Reklama wyświetlana przez forum- www.e-tlumiki.pl Edytowane 27 Grudnia 2014 przez SotoM
kopytko19 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 Właśnie chyba z tej firmy brałem, nie wiem na 100%, ale chyba tak bo zdjęcie miało pomarańczowe tło. tyle ze robilem to poza aukcją tylko na telefon dlatego na 100% nie potwierdzę.Ale też Koszalin. na allegro maja o 20 zł drożej :/
xbora Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Na wstępie witam wszystkich.. Zarejestrowałem się bo zainteresował mnie temat. I jak tam Panowie spisują się Wam te zamienniki? Jakie masie spostrzeżenia? Pytam bo mnie też prawdopodobnie czeka temat DPFa i zastanawiał się jakie kroki podjąć.. W tym momencie wypalanie następuje już po ok 60-70km.. Gdzie kupowaliście te zamienniki-w sklepie czy na all...?
SotoM Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Na wstępie witam wszystkich.. Zarejestrowałem się bo zainteresował mnie temat. I jak tam Panowie spisują się Wam te zamienniki? Jakie masie spostrzeżenia? Pytam bo mnie też prawdopodobnie czeka temat DPFa i zastanawiał się jakie kroki podjąć.. W tym momencie wypalanie następuje już po ok 60-70km.. Gdzie kupowaliście te zamienniki-w sklepie czy na all...? Ludzie stąd biorą - www.e-tłumiki.pl
xbora Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Wielkie dzięki SotoM za namiary :-) Czekam jeszcze na jakieś wypowiedzi dotyczące tych zamienników.. Mam nadzieję że któryś z użytkowników się wypowie w temacie..
kopytko19 Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) hej, to ja napiszę bo już z 15k km zrobiłem na tym zamienniku co pokazałem powyżej. Pierwsze spostrzeżenia po wymianie: auto lepiej się zbiera i pali ok 0,5litra mniej, ale to było do przewidzenia, mojego dpfa nie dało się nawet sprężarką przedmuchać tak był zapchany. Po wymianie niestety nie skasowałem vagiem popiołu i tak przejeździłem te 15k km. o dziwo z tydzień temu podłączyłem kompa pod autko aby to wykonać a stan popiołu w dpf 0% . widocznie samo się musiało to wykasować. Mam automat i nie widzę kiedy mi się wypalanie załącza , ale obroty rosną przy niskich prędkościach wtedy do ok 1500 i automat stara się je utrzymać w tym zakresie,wtedy wiem ,ze wypala. A dzieje się tak średnio na jeden zbiornik paliwa . Wcześniej co 50Km. Wg mnie jak wytrzyma mi jeszcze z następne 15k km , ale jestem pewny, że więcej to będę zadowolony. Jakbym sprzedał stary dpf za 400, to zamiennik wyniósł by mnie 500zł a to na 30k km wg mnie zadowalający wynik (wierzę ,ze dłużej pojeżdżę). A tak ogólnie to nic się nie dzieje, nie ma żadnych błędów, za autkiem brak sadzy co mnie cieszy bo kopcące audi to .... , a i stan oleju już również się nie podnosi. Jedynie nadal pozostał powód mojego zapchania co zapewne przyspieszy jego zabicie, a mianowicie 4 wtrysk z korektą +2,5 :/ co dziwne tylko jeden reszta ma średnio od -0,10 do -0,15max a przeważnie trzymają się blisko -0,05 więc wydają się być w idealnej kondycji. Ja dzwoniłem i szukałem z tym wkładem JMJ , tak jak koledzy z forum polecają , obdzwaniałem firmy z allegro i kupiłem od Pana co ma te dpf na zdjęciu na pomarańczowym tle, wiec to zapewne ten sam sprzedawca co podał SotoM. Cena była warta ryzyka , które moim zdaniem sprawuje się pięknie. PS. jak wypala Ci się co 50-60km to nie oddalaj się daleko od domu, jak pewnego dnia zacznie ci Audi kopcić to pozostało Ci z 100km i stanie z zapchanym całkowicie wydechem. Mój przypadek , zaczął już kopcić i pojechałem do domu 100km , wróciłem na lawecie. Edytowane 22 Marca 2015 przez kopytko19
SotoM Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Oo...to się raczej nie doczekasz. Czytałeś temat od początku Ogolnie te zamienniki są dobre, polacy już kombinują ich import do DE... tunerzy będą 3mali język za zębami bo to dla nich krach na dpf off.
kopytko19 Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) A ten gość mi właśnie mówił ,ze środki JMJ ściągają właśnie z Niemiec ale w Polsce to składają. A czego się nie doczekam? A temat ja założyłem:P Edytowane 22 Marca 2015 przez kopytko19 1
SotoM Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 (edytowane) A ten gość mi właśnie mówił ,ze środki JMJ ściągają właśnie z Niemiec ale w Polsce to składają. A czego się nie doczekam? A temat ja założyłem:P a to do xbora pisałem że się chyba nie doczeka opini bo wiekszość pruje puche. ja osobiście nie wiem w którą str.bym poszedł, jestem narazie 50/50... Jak narazie moja audi to czysta seria z dpfem na pokładzie Ale też już zbyt często się wypala - 2-3x na baku. Edytowane 22 Marca 2015 przez SotoM
xbora Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 Bardzo Ci dziękuję kopytko19 za odpowiedź.. Mam zrobiony program na 200 kucyków i też mam wrażenie że samochód stracił od jakiegoś czasu na mocy.. nie mówiąc o częstym wypalaniu.. Czasem zdarza mi się sytuacja że samochód w takcie zwalniania gaśnie, ale odpala normalnie. Dzieje się to, z tego co zaobserwowałem, jak zaczynam hamować i wysprzęglam aby zrzucić bieg. Tak jakby schodząc z obrotów gasł. Mam manual i u mnie przy wypalaniu samochód pracuje głośno (taki basowy dźwięk który słychać w wydechu, który de facto nie jest seryjny więc może ten dźwięk się potęguje) a obroty na postoju wskakują na ok 1000rpm. Kombinuję i szukam jakiegoś rozwiązania bo wolałbym nie wywalać całkowicie dpf bo czuję ze jak zacznie dymić, to moje piękne wydechy przestaną być piękne.. Możesz podać namiary gdzie dokładnie kupiłeś swój egzemplarz? Może być na PW.. PS. Mam Octavie 2 RS.. Ostatnio też zaliczyłem lawetę ale przez czujnik prędkości obrotowej silnika.. zgasł i amen.. musiała przyjechać platforma hydrauliczna bo samochód siedzi bardzo nisko na gwincie i na zwykłą wżyciu bym nie wjechał.. SotoM jak widać są jakieś dobre duszyczki które podzielą się spostrzeżeniami.. Tak, czytałem.. zawsze czytam cały temat do początku :-) Też nie wiem w którą stronę pójść.. rozważałem wywalenie dpf ale tak jak napisałem wolałbym aby wydechy pozostały czyste.. ;-) Może jeszcze któryś z posiadaczy zamienników się wypowie jak to wygląda u niego? :-) Może ktoś ma jakiś link do podobnego tematu? Chętnie poczytam..
kopytko19 Opublikowano 23 Marca 2015 Autor Opublikowano 23 Marca 2015 No ja z tego co widzę jestem chyba jedną z niewielu osób co zaryzykowało. Zwłaszcza,że zmieniałem DPF sam więc koszty zerowe, tyle co nowe uszczelki i śruby do turbo. Tak jak pisałem jakbym sprzedał Ori dpf do skupu to zamkną bym się w 400zł. dlatego postanowiłem zaryzykować. Kontaktu nie mam bo załatwiałem to telefonicznie obdzwaniając aukcje z allegro, poszukaj aukcji z pomarańczowym tłem i lokalizacji Koszalin, to będzie ten gość.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się