Pogodny Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Kiedyś była Astra Coupe Bertone później Peugeot 407sw. Miała być A4 B5 albo A6 C5. Niestety same szroty z zarzyganymi silnikami z przebiegami 140-200tys km. Kręcone na potęge, a w pamięci pewnie z 300. No cóż w kwocie max 12tys zł ciężko kupić dobre auto.15 listopada zakupiłem Mondeo Mk3 od kolegi juri2069 z klubu forda.Co tu dużo pisać 2004 rok, silnik 2.0 tdci , przebieg 214 000 km , moc 125 KM fabrycznie bez zamontowanego DPF.Poprzedni właściciel widać dbał o autko, co potwierdził fakturami wydrukami paragonami itp itd, najważniejsze porobione:- regeneracja pompy wtryskowej- regeneracja jednego wtryskiwacza, reszta wtrysków sprawdzona w Bosch'u póki co w normie.- regeneracja sterownika turbiny- serwis klimy- regeneracja xenonu - montaż nowych żarników, regeneracja soczewek oraz odbłyśników- wymiana węża Intercoolera- wymiana kompletu hamulców z przodu- regeneracja dźwigni hamulca ręcznego z lewej strony- o wymianie filtrów olejów nie wspomnęBlacha zdrowa, bez głębokich zarysowań czy odprysków,posiada w miarę płytkie świrle czyli norma, a miernik lakieru nie doszukał się szpachli.Plany na najbliższe dni:- detailing wnętrza z oczyszczeniem i zaimpregnowaniem skóry - zrobione- ekstrakcyjne pranie tapicerki - zrobione- detailing lakieru - wieloetapowa korekta lakieru z ceramicznym zabezpieczeniem - chyba dopiero na wiosnę.- regeneracja dźwigni hamulca ręcznego z prawej strony - zestaw naprawczy czeka- wymiana mrugającej ledowej postojówki - wymiana na zwykłe żarówkiUsterki:- tylko podczas hamowania występuje bicie, które czuć na kierownicy, zrobiłem mały test i oto co słychać podczas kręcenia kołem: Kolejna rzecz która mnie zastanawia to dziwny dzwięk podczas odpalania, takie "bziuuum" I dziwne bicie i hałas na pasku: Poza tym to było by na tyle...
dota4fun Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Pierwszy filmik: Przegrzana tarcza, lub wyraźnie zużyta, efekt skrzywiona tarcza, bije podczas hamowania harata klocki podczas obrotu.Drugi filmik: Rozrusznik, zużyty bendiks , za późno się chowa.Trzeci filmik: wygląda na za mocno naciągnięty pasek na pierwszy rzut oka.pozdro
Pogodny Opublikowano 30 Listopada 2014 Autor Opublikowano 30 Listopada 2014 Dzięki za poradę. Odnośnie tarcz to pomierzyłem, grubość 23.5mm także są dobre.
peacenotwar Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 To że mają dopuszczalną grubość nie znaczy, że nie mogą być krzywe Monżna założyć nowe tarcze i je pokrzywić w 5km.
icemerc Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Powiedz mi jakie sa twoje odczucia, wrażenia z użytkowania tego Mondeo?? Po obejrzeniu od zeszłego roku ponad 20 audi odechciewa mi sie i zaczym myslec o czym innym, miedzy innymi Mondeo MK3 lub Vectra C....
Pogodny Opublikowano 17 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2015 Nie żałuję W porównaniu do 407ki która była bardzo twarda, mondek wydaje się miękki i co nie znaczy że się nie trzyma drogi. Kombiki mają inną belkę z tyłu niż hbeki także uważam że warto się rozejrzeć za mondkiem. Zajrzyk na FCP, ja właśnie tam od klubowicza odkupiłem auto
talib1990 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 Powiedz mi jakie sa twoje odczucia, wrażenia z użytkowania tego Mondeo?? Po obejrzeniu od zeszłego roku ponad 20 audi odechciewa mi sie i zaczym myslec o czym innym, miedzy innymi Mondeo MK3 lub Vectra C.... mam vectre C i po przesiadce z b5 same plusy Krystian fajny Mondek .. założe się, że lakier będzie miał najlepiej utrzymany w powiecie hehe ps. na wiosne się odzywam
jedrekx Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 miałem i Vectrę i Mondeo.. wczoraj de facto sprzedałem Mondziaka, Vectra 2 lata wcześniej. porównanie? Vectra przestronniejsza w środku, lepsze materiały. design? kwestia gustu, dla mnie Opel ładniejszy. zaleta Mondeo: spalanie minimalne.. ale ja miałem 2.0TDCi 115 konne, Vectrę miałem 2.2DTI. ceny części droższe do Forda (wtryski w dieslu, dwumas).
Pogodny Opublikowano 19 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2015 Trochę ostatnio czasu spędziłem przy mondku, także mała aktualizacja informacji, relacji z napraw itp.Na początek poleciała skrzynia Clariona ze wzmakiem CarPower. Niestety nawigacja Denso nie posiada RCA, przez co musiałem zastosować pozostały z 407ki konwerter RCA.Międzyczasie zauważyłem że czasem xenon lubi pomrugać, z ciekawości wywaliłem ledowe postojówki i jak ręką odjął.Później zauważyłem, że przy 1800 i 2200 obrotach przy dodawaniu gazu podczas przyśpieszania odczuwam drgania na całej budzie. Mechanicy to pewnie cuda by robili i połowę rzeczy wymieniali zaczynając od dwumasy, jak się okazało znalazłem wybite gumy na wsporniku intercoolera mocowanego do belki. Przerobiłem to dając między wspornik a belkę gumowe uszczelnienia stosowane do głowic w motowozach i skręciłem na sztywno. Problem zniknął.Kolejna rzecz która denerwuje posiadaczy mk3jek to ręczny i problem z grzaniem się tarcz. Usterkę wyeliminowałem w taki oto sposób:Dzięki tej sprężynie, ręczny teraz odbija zawsze Zima zima i z racji powstania świerszczy pod deską postanowiłem coś z tym zrobić.Zakupiłem wentylator dmuchawy z anglika, niestety co widać na poniższym zdjęciu łopatki są ustawione w odwrotną stronę, co oznacza, że przyłożone napięcie na szczotki również będzie odwrotnie niż w wersji EU. Ale o tym później.Porównanie obu wentylatorów, czarny to wersja EU, biały anglik:Elektrycznie na dolnej części obudowy również widać różnicę, ale sam silnik dmuchawy jest taki sam, także nic nie stoi na przeszkodzie aby go podmienić i górną część z łopatkami podmienić Zapinam wałek silnika na imadło, a górną część z łopatkami obracam lewo-prawo podciągając do góry.Mając łatwy dostęp do łożysk, warto je przesmarować.Następnie przecinam przewody, przekładam obudowy i silniki, nabijam wentylator na silnik z anglika. Całość zabrałem do samochodu w celu podpięcia go na krótko aby odpowiednio podać plusa na daną szczotkę aby kierunek obrotów był odpowiedni.Na koniec użyłem zagniatarki i okuwek do połączenia przewodów, na to izolacja -jak ktoś ma wskazana termokurczliwa Pozostaje tylko wszystko złożyć. Czas operacji 30minut a w aucie w końcu cisza.- wymiana łączników stabilizatora i tutaj dorzucę od siebie - nie zawsze na stacji diagnostycznej da się wyryć luzy na gałkach łączników. Miałem potężne drgania podczas hamowania, po wymianie łączników drgania praktycznie ustały ( lekkie drgania wyczuwane są podczas hamowania ale to wynik skrzywionych tarcz).Nie mogę się doczekać wiosny, podsufitkę trzeba porządnie odświeżyć, jak będzie chwila to i fotele wymontuję w celu wyciągnięcia wykładziny. Lakier też prosi o pełną korektę, a jak czas pozwoli to na zabezpieczenie poleci powłoka? Czas pokaże...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się