Braffo Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Cześć, dopiero co zima przyszła a ja już esp popsułem Kontrolka ESP nie gaśnie po uruchomieniu silnika, oraz nie reaguję na przycisk ESP.Dodam jeszcze że stało się to po odłączeniu klemy akumulatora w celu naładowania.Jedyne co mi przychodzi do głowy to podpięcie audi pod komputer i sczytanie błędów, ale może przyczyna leży gdzieś indziej np uszkodzony włącznik esp czy cokolwiek innego.Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać, i co ewentualnie mogę sprawdzić ?Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Fido Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Prawdopodobną przyczyną może być uszkodzony czujnik pedału hamulca ale najpierw podepnij VAGa, może to coś innego.
.Pablo. Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Jak odpialeś kleme to normalne że zapali się ESP, przejedz kawałek samo zgasnie. Jak ja odpinam kleme mam to samo pali się ESP nie da się go wyłączyć przyjeżdżam kawałek i samo znika.
Gregorski3 Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Też tak miałem po odpięciu klemy ESP się zapaliło. I jak juz Koledzi napisali przejechałem sie kawałek i zgasło.
Braffo Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 Jak koledzy wyżej, po przejechaniu kontrolka znikła, dzięki za pomoc temat do zamknięcia
jamel23 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Witam, podepnę się pod temat. U mnie stało się to samo. Po odpięciu klemy i ładowaniu aku, ESP się raz pali raz gaśnie w trakcie jazdy, żona była na serwisie to krzyknęli prawie 2k za czujnik kąta skrętu. czy traktować to jako ostateczną diagnozę??
windu83 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 (edytowane) ori serwisie audi tak powiedzieli? Edytowane 19 Stycznia 2015 przez windu83
BeyerBrown Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 ESP się raz pali raz gaśnie w trakcie jazdy Świeci się ciągłym światłem czy pulsuje? Miganie jest normalne gdy system koryguje tor jazdy...
jamel23 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 ori serwisie audi tak powiedzieli? tak, w ori serwisie po 3 h sprawdzania ESP się raz pali raz gaśnie w trakcie jazdy Świeci się ciągłym światłem czy pulsuje? Miganie jest normalne gdy system koryguje tor jazdy... Jak już się zapali to świeci ciągłym, zapala się po uruchomieniu, no ale gaśnie po ruszeniu, ale zapala się również w innych okolicznościach najczęściej na zakrętach i potrafi się palić kilka / kilkanaście km, a gaśnie bez reguły kiedy mu się tam podoba. A potrafi też nie zgasnąć aż do zatrzymania/wyłączenia silnika.
Dajmon Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Przeważnie jest tak, że aby ESP się wyłączyło, to wystarczy - stojąc samochodem na wolnych obrotach, najpierw kierownicą skręcić do oporu w lewo lub w prawo, następnie kierownicą odbić maksymalnie w przeciwnym kierunku. ESP powinno wówczas zgasnąć. To jest taka adaptacja. Tak jak adaptacja wielu innych układów, które na pewien moment/czas straciły zasilanie podtrzymujące zapisane dane.
Kazek 1.9 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Jak powyżej . Wjedz sobie na jakiś plac większy stań pokręć kierą zrób max skręt prawo lewo na biegu później przegoń kawałem 3/4 km skręcając po uliczkach ... jak to nie pomoże Vag ci prawe powie Pozdro
BeyerBrown Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 zapala się również w innych okolicznościach najczęściej na zakrętach i potrafi się palić kilka / kilkanaście km, a gaśnie bez reguły kiedy mu się tam podoba. A potrafi też nie zgasnąć aż do zatrzymania/wyłączenia silnika. Adaptacja moim zdaniem nie za wiele tu pomoże, bo jak system raz ją załapie to nie zgubi, chyba, że zasilanie mu się odłączy. A tu gubi ją kiedy mu się podoba. Przed pchaniem się w koszty zakupu czujnika skrętu warto by było wiązkę przegwizdać czy dobrze przewodzi oraz oczyścić wszystkie wtyki łączące sterownik ABS w komorze silnika (tę na początek bo jest najbardziej narażona na wilgoć) aż do samego czujnika G85 w kolumnie. A nade wszystko warto sprawdzić jakie napięcie jest w instalacji, bo może akumulator kończy swój żywot (i może również alternator) i takie cyrki potrafią się dziać, przynajmniej w innych autach :/
jamel23 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Dzięki za Wasze odpowiedzi, Adaptacja moim zdaniem nie za wiele tu pomoże Muszę się z tym chyba zgodzić, bo problem to nie jest świeżynka, tylko trwa już dłuższy czas. warto by było wiązkę przegwizdać Jeżeli chodzi o przedzwonienie okablowania to co proponowałbyś sprawdzić? tzn które kable? miedzy czujnikiem w kierownicy a kompem? czy abs? szczerze powiem że nie wiem jak w ogóle sygnał esp/abs krąży po aucie. aż do samego czujnika G85 w kolumnie szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem żadnego opisu jak się dobrać do tego czujnika tak aby nic nie uszkodzić, jeżeli ktoś mógłby opisać..wersja z multi kierownicą (s-line) jak to nie pomoże Vag ci prawe powie ktoś? coś? w okolicy?? - swojego nie posiadam..
windu83 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Mam vaga ale niestety tylko do <2004
BeyerBrown Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Jeżeli chodzi o przedzwonienie okablowania to co proponowałbyś sprawdzić? tzn które kable? miedzy czujnikiem w kierownicy a kompem? czy abs? szczerze powiem że nie wiem jak w ogóle sygnał esp/abs krąży po aucie. Nie mam niestety schematów :/ Czujnik G85 łączy się ze sterownikiem ABS, znajdziesz go pod maską po stronie kierowcy w pobliżu wlewu płynu do spryskiwaczy. Tam jest takie duże złącze, które może wymagać oczyszczenia. Ale zanim się do niego dobierzesz podmień akumulator i zobacz czy nadal będzie się ESP świeciło. Sprawdź też ładowanie, również po rozgrzaniu się silnika i alternatora. Norma to 13.9-14.4V Jakie w ogóle masz kody błędów zapisane? Serwis powiedział? szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem żadnego opisu jak się dobrać do tego czujnika tak aby nic nie uszkodzić, jeżeli ktoś mógłby opisać..wersja z multi kierownicą (s-line) Jaśka wymontowuje się poprzez odkręcenie dwóch Torxów z tyłu kierownicy które go przytrzymują, wiązki odpinasz intuicyjnie, na wyczucie Pamiętaj o odłączeniu akumulatora (klemy minusowej) przed rozpoczęciem prac. Wymontowanie i zamontowanie kierownicy z poduszką bezpieczeństwa Wymontowanie kierownicy z poduszką bezpieczeństwa: – Ustawić koła w położeniu jazdy na wprost – Wymontowanie jednostki poduszki bezpieczeństwa – Wykręcić śrubę z gniazdem wielokątnym Zamontowanie kierownicy z poduszką bezpieczeństwa Podczas montażu zwrócić szczególną uwagę na następujące punkty: Przed zamontowaniem kierownicy, upewnić się, czy koła ustawione są do jazdy na wprost. – Założyć kierownicę i dokręcić momentem 50 Nm. t Śrubę należy zawsze wymieniać. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
jamel23 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 A nade wszystko warto sprawdzić jakie napięcie jest w instalacji, bo może akumulator kończy swój żywot (i może również alternator) i takie cyrki potrafią się dziać, przynajmniej w innych autach :/ le zanim się do niego dobierzesz podmień akumulator i zobacz czy nadal będzie się ESP świeciło. Sprawdź też ładowanie, również po rozgrzaniu się silnika i alternatora. Norma to 13.9-14.4V Brak czasu razy nieskończoność..a w trasę trzeba było się wypuścić, no i jedynie na noc aku do ładowania..nastepnego dnia 1000km i...kontrolka ani razu nie zapaliła się (oczywiście poza momentami faktycznej pracy, czyli np. ruszanie na lodzie), ale w porównaniu do 'stanu przed ładowaniem' to jestem święcie przekonany, że ładowanie pomogło.. Nie wiem jak to działa, i w sumie nie wnikam..grunt, że działa poprawnie i koszty póki co odroczone.. Acha no i nie wiem jak dla innych ale dla mnie, taka mała nauczka nt rzetelności usług serwisowych..Albo brak wiedzy, że ładowanie ma wpływ na poprawną pracę tegoż układu, albo próba podreperowania funduszy niskim nakładem..albo po prostu tak wygląda usługa w serwisie, a raczej 'wymienialni' Dzięki wielkie za pomoc, mam nadzieję, że problem nie powróci. Pozdrawiam
BeyerBrown Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Po to jest forum by sobie pomagać Skontroluj jeszcze żywotność akumulatora (testerem do akumulatorów) i alternatora, czy po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł utrzymuje się co najmniej 13.8-13.9V (mierzone na jego zaciskach).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się