Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Awaria systemu ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, dopiero co zima przyszła a ja już esp popsułem :facepalm:
Kontrolka ESP nie gaśnie po uruchomieniu silnika, oraz nie reaguję na przycisk ESP.
Dodam jeszcze że stało się to po odłączeniu klemy akumulatora w celu naładowania.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to podpięcie audi pod komputer i sczytanie błędów, ale może przyczyna leży gdzieś indziej np uszkodzony włącznik esp czy cokolwiek innego.
Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać, i co ewentualnie mogę sprawdzić ?
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam ^_^

Opublikowano

Prawdopodobną przyczyną może być uszkodzony czujnik pedału hamulca ale najpierw podepnij VAGa, może to coś innego.

Opublikowano

Jak odpialeś kleme to normalne że zapali się ESP, przejedz kawałek samo zgasnie. Jak ja odpinam kleme mam to samo pali się ESP nie da się go wyłączyć przyjeżdżam kawałek i samo znika.

Opublikowano

Jak wyżej

Opublikowano

Też tak miałem po odpięciu klemy ESP się zapaliło. I jak juz Koledzi napisali przejechałem sie kawałek i zgasło.

Opublikowano

Jak koledzy wyżej, po przejechaniu kontrolka znikła, dzięki za pomoc :) temat do zamknięcia :)

Opublikowano

Witam, podepnę się pod temat.

U mnie stało się to samo.

Po odpięciu klemy i ładowaniu aku, ESP się raz pali raz gaśnie w trakcie jazdy, żona była na serwisie to krzyknęli prawie 2k za czujnik kąta skrętu.

czy traktować to jako ostateczną diagnozę??

Opublikowano (edytowane)

ori serwisie audi tak powiedzieli?

Edytowane przez windu83
Opublikowano

ESP się raz pali raz gaśnie w trakcie jazdy

Świeci się ciągłym światłem czy pulsuje? Miganie jest normalne gdy system koryguje tor jazdy... :)

Opublikowano

ori serwisie audi tak powiedzieli?

tak, w ori serwisie po 3 h sprawdzania :)

ESP się raz pali raz gaśnie w trakcie jazdy

Świeci się ciągłym światłem czy pulsuje? Miganie jest normalne gdy system koryguje tor jazdy... :)

Jak już się zapali to świeci ciągłym, zapala się po uruchomieniu, no ale gaśnie po ruszeniu, ale zapala się również w innych okolicznościach najczęściej na zakrętach i potrafi się palić kilka / kilkanaście km, a gaśnie bez reguły kiedy mu się tam podoba. A potrafi też nie zgasnąć aż do zatrzymania/wyłączenia silnika.

Opublikowano

Przeważnie jest tak, że aby ESP się wyłączyło, to wystarczy - stojąc samochodem na wolnych obrotach, najpierw kierownicą skręcić do oporu w lewo lub w prawo, następnie kierownicą odbić maksymalnie w przeciwnym kierunku. ESP powinno wówczas zgasnąć. To jest taka adaptacja. Tak jak adaptacja wielu innych układów, które na pewien moment/czas straciły zasilanie podtrzymujące zapisane dane.

Opublikowano

Jak powyżej . Wjedz sobie na jakiś plac większy stań pokręć kierą zrób max skręt prawo lewo na biegu później przegoń kawałem 3/4 km skręcając po uliczkach ... jak to nie pomoże Vag ci prawe powie :D Pozdro

Opublikowano

zapala się również w innych okolicznościach najczęściej na zakrętach i potrafi się palić kilka / kilkanaście km, a gaśnie bez reguły kiedy mu się tam podoba. A potrafi też nie zgasnąć aż do zatrzymania/wyłączenia silnika.

Adaptacja moim zdaniem nie za wiele tu pomoże, bo jak system raz ją załapie to nie zgubi, chyba, że zasilanie mu się odłączy. A tu gubi ją kiedy mu się podoba.

Przed pchaniem się w koszty zakupu czujnika skrętu warto by było wiązkę przegwizdać czy dobrze przewodzi oraz oczyścić wszystkie wtyki łączące sterownik ABS w komorze silnika (tę na początek bo jest najbardziej narażona na wilgoć) aż do samego czujnika G85 w kolumnie.

A nade wszystko warto sprawdzić jakie napięcie jest w instalacji, bo może akumulator kończy swój żywot (i może również alternator) i takie cyrki potrafią się dziać, przynajmniej w innych autach :/

Opublikowano

Dzięki za Wasze odpowiedzi,


Adaptacja moim zdaniem nie za wiele tu pomoże

Muszę się z tym chyba zgodzić, bo problem to nie jest świeżynka, tylko trwa już dłuższy czas.


warto by było wiązkę przegwizdać

Jeżeli chodzi o przedzwonienie okablowania to co proponowałbyś sprawdzić? tzn które kable? miedzy czujnikiem w kierownicy a kompem? czy abs? szczerze powiem że nie wiem jak w ogóle sygnał esp/abs krąży po aucie.


aż do samego czujnika G85 w kolumnie

szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem żadnego opisu jak się dobrać do tego czujnika tak aby nic nie uszkodzić, jeżeli ktoś mógłby opisać..wersja z multi kierownicą (s-line)


jak to nie pomoże Vag ci prawe powie

ktoś? coś? w okolicy?? - swojego nie posiadam..

Opublikowano

Mam vaga ale niestety tylko do <2004

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o przedzwonienie okablowania to co proponowałbyś sprawdzić? tzn które kable? miedzy czujnikiem w kierownicy a kompem? czy abs? szczerze powiem że nie wiem jak w ogóle sygnał esp/abs krąży po aucie.

Nie mam niestety schematów :/ Czujnik G85 łączy się ze sterownikiem ABS, znajdziesz go pod maską po stronie kierowcy w pobliżu wlewu płynu do spryskiwaczy. Tam jest takie duże złącze, które może wymagać oczyszczenia.

Ale zanim się do niego dobierzesz podmień akumulator i zobacz czy nadal będzie się ESP świeciło. Sprawdź też ładowanie, również po rozgrzaniu się silnika i alternatora. Norma to 13.9-14.4V

Jakie w ogóle masz kody błędów zapisane? Serwis powiedział?

szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem żadnego opisu jak się dobrać do tego czujnika tak aby nic nie uszkodzić, jeżeli ktoś mógłby opisać..wersja z multi kierownicą (s-line)

Jaśka wymontowuje się poprzez odkręcenie dwóch Torxów z tyłu kierownicy które go przytrzymują, wiązki odpinasz intuicyjnie, na wyczucie :) Pamiętaj o odłączeniu akumulatora (klemy minusowej) przed rozpoczęciem prac.

Wymontowanie i zamontowanie kierownicy z poduszką bezpieczeństwa Wymontowanie kierownicy z poduszką bezpieczeństwa:

– Ustawić koła w położeniu jazdy na wprost

– Wymontowanie jednostki poduszki bezpieczeństwa

– Wykręcić śrubę z gniazdem wielokątnym

Zamontowanie kierownicy z poduszką bezpieczeństwa

Podczas montażu zwrócić szczególną uwagę na następujące punkty:

Przed zamontowaniem kierownicy, upewnić się, czy koła ustawione są do jazdy na wprost.

– Założyć kierownicę i dokręcić momentem 50 Nm. t

Śrubę należy zawsze wymieniać.

1png_wxppqha.png

2png_wxppqxw.png

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

A nade wszystko warto sprawdzić jakie napięcie jest w instalacji, bo może akumulator kończy swój żywot (i może również alternator) i takie cyrki potrafią się dziać, przynajmniej w innych autach :/

le zanim się do niego dobierzesz podmień akumulator i zobacz czy nadal będzie się ESP świeciło. Sprawdź też ładowanie, również po rozgrzaniu się silnika i alternatora. Norma to 13.9-14.4V

Brak czasu razy nieskończoność..a w trasę trzeba było się wypuścić, no i jedynie na noc aku do ładowania..nastepnego dnia 1000km i...kontrolka ani razu nie zapaliła się :) (oczywiście poza momentami faktycznej pracy, czyli np. ruszanie na lodzie), ale w porównaniu do 'stanu przed ładowaniem' to jestem święcie przekonany, że ładowanie pomogło..

Nie wiem jak to działa, i w sumie nie wnikam..grunt, że działa poprawnie i koszty póki co odroczone..

Acha no i nie wiem jak dla innych ale dla mnie, taka mała nauczka nt rzetelności usług serwisowych..Albo brak wiedzy, że ładowanie ma wpływ na poprawną pracę tegoż układu, albo próba podreperowania funduszy niskim nakładem..albo po prostu tak wygląda usługa w serwisie, a raczej 'wymienialni' :)

Dzięki wielkie za pomoc, mam nadzieję, że problem nie powróci.

Pozdrawiam

Opublikowano

Po to jest forum by sobie pomagać :)

Skontroluj jeszcze żywotność akumulatora (testerem do akumulatorów) i alternatora, czy po rozgrzaniu silnika i włączeniu świateł utrzymuje się co najmniej 13.8-13.9V (mierzone na jego zaciskach).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...