Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 1.6 95r Falujące Obroty ..!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam jestem nowy i zielony na forum :) Więc na wstępie chciał bym sie przywitać ;D

Mój problem jest taki . Od września tego roku jestem dumnym posiadaczem Audiczki A4 B5 1.6 i od początku zmagam się z falującymi obrotami .. Lecz zauważyłem ze glównie się tak dzieje na rozgrzanym silniku po przejechaniu paru km np stojąc na światłach . Bo na zimnym silniku np przy porannym odpaleniu obroty chodzą wręcz książkowo . Jakieś uwagi co do tego ? .

W samochodzie zostało wymienione . Filtr powietrza . Benzyny . Świece zapłonowe i kable

Myślę jeszcze nad wyczyszczeniem przepustnicy i adaptacji lecz muszę znalesc w okolicy odpowiedzialny zakład :) Słyszałem też ze silniczek krokowy tez może mieć coś z tym wspólnego. A i widzę ze kolektor dolotowy był spawany w jednym miejscu .. A jeżeli komuś coś nie wyszło to tez może być raczej przyczyna ogólnie opcji jest tyle ze głowa mnie już boli :) ..

A i gdy tak faluje np między 500 a 1200 obr to czuć jak by pedał od gazu lekko się poruszał . Tak ma byc ?

PS : szukałem podobnego tematu by sie podpiąć ale nie znalazłem więc założyłem nowy . Ale gdyby jednak był przepraszam za zaśmiecanie .. :)

Edytowane przez Kostucha06
Opublikowano

Przepustnice wyczyść kolego i sprawdz ten kolektor dla pewnosci czy dobrze jest pospawane

Opublikowano

Czyszczenie i adaptacja przepustnicy to jeden. Dwa to podepnij vaga i poprawiają błędy.

Opublikowano

A zna ktos przybliżony koszt adaptacji i czyszczenia ? za jakis czas zjade do PL i raczej trzeba by bylo się tym zajac ..

Opublikowano

50-100zł zalezy od warsztatu.

Opublikowano

Witam .

Od ostatniego napisanego posta zacząłem w 2 turach :) wymieniać

- świece kable

- kopułka palec

- wtryski od benzyny bo mu padały

- przeczyściłem odmę i przepustnice ( oczywiście to drugie zaadaptowałem )

- wymieniony przepływomierz

- w trakcie rozbierania tego wszystkiego powymieniałem wszystkie gumowe węże jakie zobaczyłem rozerwane lub zmęczone życiem

- wymiana sondy lambda ( Bosch )

Chwile za nim tak rozbebeszyłem samochód by to powymieniać został podłączony komputer pokazał błąd

18010 P1602 Terminal 30 źródła zasilania (B+) – niskie napięcie D
16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1) A -
00561 Kontrola dodawania mieszanki
błędy zostały skasowane wszystko wymienione i powiem tak po pierwszej turze jak i po 2 samochód jak by się normował uspokajał (nie falował normalnie odpalał nie tak jak potrafił ze cała buda się trzęsła lub odpalił zgasł .. lub chodził ciężko na postoju przy dodawaniu gazu dochodził np między 2.5 do 3 tys coś go blokowało ze nie szedł dalej a nawet potrafił wystrzelić coś jak by z tłumika lub z jego okolić .. coś w stylu jak ścigacze to robią :) Poprawiało mu się na jakiś czas no do miesiąca lub 2 tyg następnie usterki napisane powyżej powracały
Dzisiaj podpoiłem go do kompa i wyskoczyło
http://www.directupload.net/file/d/4373/a35ow8u4_jpg.htm

Może sonda nie pasuje ale ona nie była by przyczyną ze co miesiąc samochód normalnie pracuje a na drugi nie >
Opublikowano

Bledy to zły skład mieszanki czesty blad gdy auto posiada LPG i jest zle ustawione, pomaga wtedy reset ECU czyli odłączenie akumulatora. Jesli nie masz LPG sprawdź lambde.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Posiadam 2 letnia instalacje Elpigaz założona przez poprzedniego właściciela . Po wymianie sondy wyskakuje teraz ze jest za wysokie napięcie na niej czyli domyślam się ze sonda po prostu nie pasuje numeryjnie ze starą .. Czyli może raczej więcej palić przez chociaż za bardzo tego nie zauważyłem :)

Lecz to nie zmienia faktu ze po każdej wymienionej powyżej części silnikowi się polepszało na jakiś okres czasu . Przeleciałem juz prawie wszystkich mechaników w mojej okolicy i dochodzę do tego że lepiej bym miał w nim grzebać tydzień sam lub by jeździł jak jeździ bo po akcjach rodzimych mechaników jeszcze bardziej mu się pogarszało :)

no chyba ze ktoś jest z mojej okolicy i poleca jakiegoś Magika :)?>

Opublikowano

Wiec tak pokasuj bledy i zrób reset ECU pozniej testy statyczne lambdy... to wszystko bez uruchamiania LPG moze stara była dobra dlaczego zostala wymieniona???

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Stara hym gdyż każdy kto go podpiął mówił łooo Panie lambda do wymiany :D . No dobra to przy wolnej chwili podepnę go skasuje jak coś bd ściągnę klemę i zdam relacje .

Dzisiaj jak go odpaliłem by zaparkować do garażu to zajęło mnie to prawie 10 min za nim samochód sie ogarną i nabrał mocy by normalnie jeździć :)

Opublikowano (edytowane)

Jesli zle ustawione masz lpg i sinik przechodzi w tryb awaryjny blad 00561 zly sklad mieszanki wtedy lambda nie dziala i nie oscyluje, wiec ci co nie wiedza moga myśleć ze jest uszkodzona... jesli silnik nie bedzie mial mocy odlacz aku na chwile i nie uruchamiaj lpg do tego jeszcze mozna odłączyć całkiem lambde i komputer nie określi składu mieszanki i powinien jeździć normalnie to wszystko po resecie ECU...

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Nigdy na to nie wpadłem więc miło posłuchać kogoś mądrzejszego :).

Skasowałem błędy odpiąłem klemę na noc i zacząłem jeździć wyłącznie na PB latam tak od 1.5 tygodnia i ku mojemu zadowoleniu samochód normalnie odpala nie tak jak kiedyś ze odpala i gaśnie lub odpala na 3 cylindry .. i po czasie się ogarnia. Teraz staram się umówić z jakimś dobrym gazownikiem by spojrzał i ustawił gaż jak trza :) ( Może ktoś jest skłonny podzielić się informacją gdzie takowego znajdę w okolicy Lwówka Śląskiego Bolesławca Jeleniej Góry :D.

PS: Samochód po odłączeniu klemy i późniejszym jej włożeniu zachowuje się jak by miał lżej płynniej wchodzi na obroty ale po paru jazdach tak jak by się trochę "przytyka" :P I to chyba tyle .Teraz tylko Vag pokazuje błąd typu że albo sonda ma zbyt duże napięcie lub że jest uszkodzona tak na zmianę :)

Opublikowano

To jeszcze sondę zrob a potem gaz na regulacje i bedzie dobrze. Bez sondy nie zrobisz dobrych map gazu. Jesli sonda uniwersalna i sztukowane przewody warto sprawdzic połączenie.. a co do gazownika to w Lubaniu kolo szpitala jest podobno dobry, słyszałem od pare osób jak go chwalili lecz sam tam nie bylem wiec reki za niego nie daje..

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co do sondy Jest oryginalna Boscha :-) nie sztukowana . Umowilem się na dzisiaj z ratownikiem ze Lwówka zobaczymy może nie wybuchnie

Ogólnie wyszło tak .

Mechanior od LPG stwierdził ze gaz jest ustawiony poprawnie następnie przyniósł butelkę wody odczepił jakis wężyk co idzie ( chyba od reduktora ) włożył go do wody .. i stwierdził iż reduktor juz jest na skończeniu iż puszcza gaz i to może być mój problem z odpaleniem samochodu gdy latam na gazie .

Moje pytanie brzmi ( Jeżeli dla kogoś wyda się durne to proszę o wyrozumiałość :D ) Czy taki zestaw naprawczy http://allegro.pl/show_item.php?item=5188040319&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

w jakiś sposób pomoże czy muszę zakupić nowy reduktor ?

Opublikowano (edytowane)

Ja robiłem tylko Alaskę zestawem naprawczym i wysypala się po 5 tys km więc może działać lecz nie koniecznie. Ja bym radził dolozyc i kupic nowy.

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Witam . Zgłaszam temat do zamknięcia :) Gdyż raczej nic nowego raczej tutaj nie wniesiemy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...