hellbean Opublikowano 1 Grudnia 2014 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Mamy problem w samochodzie kuzyna prawdopodobnie z grzaniem świec żarowych, sprawa wygląda tak, że przy ujemnych temperaturach trzeba trochę pokręcić aby go uruchomić, wymieniono świece żarowe, ale dziś sprawdziliśmy funkcjonowanie świec w VAGu i wygląda to jak na załączonym screenie (co prawda zrobiony on już jest po paru minutach więc temperatura wzrosła i początkowo w polu glow status było 10110000). Czy wie ktoś może dlaczego w polu pre-glow period jest 0? Z tego co się orientuję przy fabrycznej adaptacji powinno być ok 3, próba adaptacji nic nie zmienia, mimo wpisywania innych wartości dalej pozostaje 0. Czy może mieć na to wpływ problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej? Pomiary robione były przy -3.5st (wskazania wg mojego samochodu stał obok) a wskazania były +3st, więc mimo wszystko poniżej 5st.
marcin_franz Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Może mieć to związek z czujnikiem temperatury, bo jak jest -3 to świece grzeją dłużej, niż jak jest +3 Wysłane z terenu
hellbean Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Kontynuując temat, wydaje mi się, że w tym wypadku czujnik temperatury zewnętrznej nie miał znaczenia, ponieważ nawet jak pokazuje ujemne temperatury to świece dalej nie grzeją. Co ciekawe samochód był u elektronika, sprawdzono przekaźnik (sprawny) i po wypięciu czujnika cieczy chłodzącej (G62) świece grzały. Nie mniej po jego wymianie na sprawny problem dalej jest. Znacie może warunki w jakich załączane są świece żarowe silnikowe? Temperatura zewnętrzna oraz płynu chłodzącego, czas grzania przed i po uruchomieniu etc?
maciucha512 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Blok pomiarowy Engine>016 Drugie okienko, żeby zaczęło grzać muszą być same zera wg tabelki powyżej. Pozycja 3, 10 > grzeją dwie, 01 > grzeje jedna, 11 > grzeją trzy. Wg powyższego na zaprezentowanym screenie (post 1) nie było grzania świec podgrzewacza. Edytowane 10 Grudnia 2014 przez maciucha512
hellbean Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2015 To mam kolego, ale to się odnosi do dodatkowego ogrzewania płynu chłodzącego (jak sam napisałeś 3 świece), a mnie chodzi o główne świece żarowe sztuk 4. Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ problem w ww. samochodzie dalej występuje i praktycznie pewne jest, że to świece żarowe nie grzeją. Jak wcześniej pisałem samochód ma problem zapalić jak jest zimno, chyba, że wymusi się ich grzanie zasterowując przekaźnik. Kąt wtrysku sprawdzony, rozrusznik i akumulator również. Nie mniej dziś porównywałem wskazania z VAGa do mojego A4 i jedna rzecz nieznacznie odbiega (co wg mnie mogłoby mieć ewentualnie wpływ), mianowicie temperatura zasysanego powietrza, przy zagrzanych silnikach (niestety nie mieliśmy jak sprawdzić jaka jest różnica na zimnych) u mnie było ok 20st C zaś w samochodzie z usterką 29 st C, przy reszcie wskazań praktycznie identycznych. Powiedzcie mi skąd on bierze tą temperaturę? Z MAF czy MAP sensora? Oba mają na wyjściu temperaturę.
PyRaS Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Rozwiązałeś kolego problem, mam też problem z grzaniem świec, wsio posprawdzane a teraz jak jest -18 to lekko nie jest z odpaleniem
hellbean Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2016 Niestety jak widzisz to było rok temu i już nie pamiętam jak się sprawa zakończyła, a samochód został już sprzedany. Świece wymienione? Parametry posprawdzane? Filtr paliwa?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się