Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek ze skrzyni biegów FEC - zagadka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładam nowy temat ponieważ zależy mi aby doradzić się najlepiej kogoś kto miał wyciek z siemeringu na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów w audi. A więc podobnie jak w temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/288830-wyciek-oleju-ze-skrzyni-po-regeneracji-19-tdi-avf-6-biegow/

wisi mi w tym miejscu kropla oleju tyle że czystego i żółtego a dodatkowo w obszarze z prawej strony skrzyni pomiędzy rozrusznikiem a otworem który zaznaczyłem na zdjęciu jest zapocone

http://fs1.directupload.net/images/141128/5bmpjxfz.jpg

I teraz, skoro wszystko wskazuje niestety na wyciek z uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów to dlaczego, poza olejem wiszącym od dołu skrzyni jest ona zapocona z prawej strony, tak jakby wyciekał ten olej z rozrusznika (wieniec koła zamachowego zaglądając do otworu z dołu dzwonu skrzyni jest suchy) a lewa strona skrzyni na łączeniu z silnikiem jest sucha? Przecież na logikę powinno być wilgotne równo z lewej jak i prawej strony. :eusathink:

Opublikowano

Nie ma co gdybać tylko wyjąć skrzynię inaczej się nie przekonasz skąd naprawdę leci,a tak czy inaczej nie wymienisz uszczelniacza bez demontażu skrzyni,koło zębate będzie suche bo dość szybko się kręci i olej się na nim nie utrzyma ,co do rozrusznika może być mokry bo zazębia się z kołem i w tym miejscu może się zbierać olej ,stąd mokra z tej strony skrzynia

Opublikowano

Wyjęcie skrzyni to był czarny scenariusz :cry: Nie mam czasu sam się tym zająć a znając mechaników to mogą zepsuć coś innego przy tym. Ale jutro jadę się zorientować co i jak w takim razie. Z tego co patrzę w ETCE to do wymiany jest cała tuleja prowadząca

Opublikowano

mogę jutro zerknąć ,mam skrzynię luzem ,tuleja jest przykręcona na 1 śrubę ,odkręcę i zobaczę co jest pod spodem

Opublikowano

Byłbym wdzięczny :hi:

Z tego co studiuję ETKĘ to jest w niej jakaś nieścisłość i w modelu B6 skrzynia V biegów z napędem przód FEC jest albo tulejka prowadząca 012141180B z niewymiennym simeringiem + oring N 90354201albo w tej tulei da się wymienić sam simering 012311113B + ten oring powyżej.

Opublikowano

jutro zerknę ,co prawda mam 6b, ale ten element jest taki sam

Opublikowano (edytowane)

Wg ETKI ta tuleja prowadząca wygląda że w 6-biegowej jest jakby inna. Czytam, szukam i zaczynam podejrzewać że na wałku sprzęgłowym dwa simeringi - jeden ten co znalazłem w ETCE w korpusie skrzyni a drugi, wg sam naprawiam, ETKI i ELSY chyba w całości razem z tuleją prowadzącą 012141180B. Jak tak to dwa simeringi i jeszcze cieknie?

Edytowane przez darkle
Opublikowano (edytowane)

Odkręcasz 3 śruby wyjmujesz tuleję nie ma uszczelniacza ani oringu,simering jest jeden w korpusie skrzyni ,wychodzi na zewnątrz ,także nie trzeba rozkręcać skrzyni, tuleja spełnia funkcję prowadnicy łożyska oporowego i nie musisz jej wymieniać

Edytowane przez greg2505
Opublikowano

W AWX ta tulejka wg katalogu wygląda tak:

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B5-FWD-1.8T/Drivetrain/ES4987/

czyli razem z simeringiem a do AVF tak:

http://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2.7T/Drivetrain/ES267074/

i jest do niej etce dostępny osobno ten simering

Dziękuję Ci za zainteresowanie i pomoc :hi: Mam nadzieję że różnica polega tylko na tym że ten simering jest wkładany w tą tuleję zamiast w korpus skrzyni. W przeciwnym wypadku ta tulejka to koszt 188,45zł wg ETKI. Mechanik za robociznę powiedział mi 350zł i półtorej dniówki jak stwierdził roboty, nie wiedział też jak wygląda sprawa z tą tuleją i simeringiem i trzeba rozebrać przed kupnem części. Jutro jeszcze przejadę do innego co powie

Opublikowano

Możliwe że jest różnica ,ja mam 6 i tam jest tak jak pisałem czyli tuleja bez simeringu,co do roboty sam zmieniałem skrzynię na drugą,zajęło mi to 1 dzień ale tylko dlatego że robiłem to pierwszy raz ,teraz myślę że ten sam zabieg zajął by mi pół dnia,bo wiem co i jak,półtora dnia to chyba dzień czekania na części

Opublikowano

A więc już po wymianie. W skrzyni V jest inaczej niż w VI. Simmering wkładany jest nie w korpus a w tuleję prowadzącą 012141180B. Można wymienić sam simmering 012311113B + oring N90354201 ale ja zdecydowałem się na całą tuleję LUK w komplecie z simmeringiem i o-ringiem. Koszt to 107zł + robocizna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...