darkle Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Zakładam nowy temat ponieważ zależy mi aby doradzić się najlepiej kogoś kto miał wyciek z siemeringu na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów w audi. A więc podobnie jak w temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/288830-wyciek-oleju-ze-skrzyni-po-regeneracji-19-tdi-avf-6-biegow/ wisi mi w tym miejscu kropla oleju tyle że czystego i żółtego a dodatkowo w obszarze z prawej strony skrzyni pomiędzy rozrusznikiem a otworem który zaznaczyłem na zdjęciu jest zapocone http://fs1.directupload.net/images/141128/5bmpjxfz.jpg I teraz, skoro wszystko wskazuje niestety na wyciek z uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów to dlaczego, poza olejem wiszącym od dołu skrzyni jest ona zapocona z prawej strony, tak jakby wyciekał ten olej z rozrusznika (wieniec koła zamachowego zaglądając do otworu z dołu dzwonu skrzyni jest suchy) a lewa strona skrzyni na łączeniu z silnikiem jest sucha? Przecież na logikę powinno być wilgotne równo z lewej jak i prawej strony.
greg2505 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Nie ma co gdybać tylko wyjąć skrzynię inaczej się nie przekonasz skąd naprawdę leci,a tak czy inaczej nie wymienisz uszczelniacza bez demontażu skrzyni,koło zębate będzie suche bo dość szybko się kręci i olej się na nim nie utrzyma ,co do rozrusznika może być mokry bo zazębia się z kołem i w tym miejscu może się zbierać olej ,stąd mokra z tej strony skrzynia
darkle Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 Wyjęcie skrzyni to był czarny scenariusz Nie mam czasu sam się tym zająć a znając mechaników to mogą zepsuć coś innego przy tym. Ale jutro jadę się zorientować co i jak w takim razie. Z tego co patrzę w ETCE to do wymiany jest cała tuleja prowadząca
greg2505 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 mogę jutro zerknąć ,mam skrzynię luzem ,tuleja jest przykręcona na 1 śrubę ,odkręcę i zobaczę co jest pod spodem
darkle Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2014 Byłbym wdzięczny Z tego co studiuję ETKĘ to jest w niej jakaś nieścisłość i w modelu B6 skrzynia V biegów z napędem przód FEC jest albo tulejka prowadząca 012141180B z niewymiennym simeringiem + oring N 90354201albo w tej tulei da się wymienić sam simering 012311113B + ten oring powyżej.
greg2505 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Opublikowano 4 Grudnia 2014 jutro zerknę ,co prawda mam 6b, ale ten element jest taki sam
darkle Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) Wg ETKI ta tuleja prowadząca wygląda że w 6-biegowej jest jakby inna. Czytam, szukam i zaczynam podejrzewać że na wałku sprzęgłowym dwa simeringi - jeden ten co znalazłem w ETCE w korpusie skrzyni a drugi, wg sam naprawiam, ETKI i ELSY chyba w całości razem z tuleją prowadzącą 012141180B. Jak tak to dwa simeringi i jeszcze cieknie? Edytowane 5 Grudnia 2014 przez darkle
greg2505 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 (edytowane) Odkręcasz 3 śruby wyjmujesz tuleję nie ma uszczelniacza ani oringu,simering jest jeden w korpusie skrzyni ,wychodzi na zewnątrz ,także nie trzeba rozkręcać skrzyni, tuleja spełnia funkcję prowadnicy łożyska oporowego i nie musisz jej wymieniać Edytowane 5 Grudnia 2014 przez greg2505
darkle Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 W AWX ta tulejka wg katalogu wygląda tak: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Passat_B5-FWD-1.8T/Drivetrain/ES4987/ czyli razem z simeringiem a do AVF tak: http://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2.7T/Drivetrain/ES267074/ i jest do niej etce dostępny osobno ten simering Dziękuję Ci za zainteresowanie i pomoc Mam nadzieję że różnica polega tylko na tym że ten simering jest wkładany w tą tuleję zamiast w korpus skrzyni. W przeciwnym wypadku ta tulejka to koszt 188,45zł wg ETKI. Mechanik za robociznę powiedział mi 350zł i półtorej dniówki jak stwierdził roboty, nie wiedział też jak wygląda sprawa z tą tuleją i simeringiem i trzeba rozebrać przed kupnem części. Jutro jeszcze przejadę do innego co powie
greg2505 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Możliwe że jest różnica ,ja mam 6 i tam jest tak jak pisałem czyli tuleja bez simeringu,co do roboty sam zmieniałem skrzynię na drugą,zajęło mi to 1 dzień ale tylko dlatego że robiłem to pierwszy raz ,teraz myślę że ten sam zabieg zajął by mi pół dnia,bo wiem co i jak,półtora dnia to chyba dzień czekania na części
darkle Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 A więc już po wymianie. W skrzyni V jest inaczej niż w VI. Simmering wkładany jest nie w korpus a w tuleję prowadzącą 012141180B. Można wymienić sam simmering 012311113B + oring N90354201 ale ja zdecydowałem się na całą tuleję LUK w komplecie z simmeringiem i o-ringiem. Koszt to 107zł + robocizna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się