bombastic112 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 witam. mieszkam w anglii. kupilem samochod marki audi a4 1.9 BRB 115km 2006r. model b7.mam nietypowy problem z ogrzewaniem w samochodzie. podczas jazdy okolo 20/30km samochod nie dmucha mi z nawiewow cieplym powietrzem. popytalem sie paru znajomych posprawdzalem forum i powiedzieli mi ze sa takie mozliwosci jak.1 nagrzewnica zatkana ( u siebie mam gorny waż zimy a dolny jest cieply) 2 silniczek ktory otwiera cieple/zimne powietrze. nie wiem od czego zaczac samochod lapie temperature 90* i nawet po tym wciaz jest zimne powietrze. osttatnio zauwazylem ze jak zostawie samochod na wolnych obrotach z goracym silnikiem 90*c i wylaczona dmuchawa to po 5min przy wlaczeniu dmuchawy cieple powietrze leci przez chwile ale po chwili juz sie zmienia na zimne. pytanie moje brzmi co zrobic i od czego zaczac? prosze o wyrozumialosc bo jestem pierwszy raz na forum. czekam na odpowiedzi panowie.
krzysiekvtec Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 a układad na pewno nie zapowietrzony ? nagrzej auto i zsuń przewód odpowietrzenia zobaczy czy powietrze nie idzie
bombastic112 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 (edytowane) mozesz powiedziec ktory to przewod? od nagrzewnicy ? te idace w "deske"?gorny czy dolny? dolny mam goracy a grony zimny. dzieki za odp Edytowane 9 Grudnia 2014 przez bombastic112
jacek70 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Musisz sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony oraz czy termostat jest dobry. Następnie do sprawdzenia klapy w klimatroniku( zamykanie i otwieranie)
bombastic112 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 sprawdzilem nagrzewnice teraz sciagnalem dwa weze z niej na podszybiu wzialem ogrodowy waz i zaczalem dmuchac w nia na poczatku bylo ciezko a po chwili zaczelo leciec normalnie tzn z oporem ale normalnie zalazylem weze spowortem odpalilem auto wiatrak sie wlaczyl a teraz zaden waz nie jest goracy juz a przedtem byl ten dolny co dawal wode(chyba). sciagnaem rurke ze zbiorniczka i leci mi tamtedy woda a nie powietrze. to auto jest odpowietrzone tak?
jacek70 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Niby tak jednak pamiętaj że przy takiej operacji i przy odpaleniu silnika ogrzewanie musisz dać na max. W przeciwnym razie może się nie odpowietrzyć. Najlepiej daj gorące na max i przejedź 10 km.
bombastic112 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Niby tak jednak pamiętaj że przy takiej operacji i przy odpaleniu silnika ogrzewanie musisz dać na max. W przeciwnym razie może się nie odpowietrzyć. Najlepiej daj gorące na max i przejedź 10 km. jest na 28stopni ogrzewanie. dolna rura jest goraca ale gorna zimna. czyli moge jechac teraz w trase z 10km tak? no to jade
Grandus18 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Problem podobny do mojego. Wstępnie chyba rozwiązany najprawdopodobniej zabita nagrzewnica. U siebie czyściłem 2 razu po pierwszym czyszczenie niewiele pomogło (czyściłem wodą pod ciśnieniem, na początku leciała trochę brudna później czysta) więc dałem sobie spokój myśląc że będzie ok i szukałem przyczyny dalej. Ale niby wszystko było ok więc na upartego dalej zabrałem się za nagrzewnicę.Kupiłem sodę kaustyczną rozpuściłem w gorącej wodzie i wlewałem do środka ciężko się przelewało ale dobre 2 wiaderka brudnej wody wywaliłem. Trochę przepłukałem i dałem sobie spokój żeby jej całkiem nie uszkodzić bo soda kaustyczna jest żrąca. Na razie szału nie ma ale w aucie ciepło.
bombastic112 Opublikowano 9 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2014 Zapomniałem dodać jednej rzeczy może to pomoże otóż nie wiem jak to się nazywa w polsce ale w angli egr heating exchange albo egr cooler. Odpowiedzialne jest za spaliny powrotNe "chyba" reredukcję temperatury spalin czy coś takiego. Jak znade jak się dodaje zdjęcia to wam podesle. Chodzi o to ze to coś mi ciklo i nie miałem pieniędzy żeby to wymienić bo było bardzo drogie a szczególnie w angli to to tylko ominalem podłączyłem te 2 węże ktoktóre tam idą. Ale już mam to zamówione i czekam na montaż czy może wiecie o co chodzi ? Jak nie to postaram się bardziej wytłumaczyć. Pozdrawiam i dzięki za odp.
Robero321 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Najprawdopodobniej masz zabitą kamieniem nagrzewnice. ktoś musiał po taniości jeździć na wodzie i zakamieniła się. Kup odkamieniacze do układu i wlej pojeździj tak z dzień i zlej to i zalej nowym płynem i też zalej odkamieniacz. i pojezdzij z dzień zlej i zalej ponownie świeżym płynem Powinien się porządnie odkamienić. jeśli nie da rady to czeka Cię wymiana nagrzewnicy która jest po prawej stronie od stóp kierowcy w tunelu.
bombastic112 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Bylem dziś na myjni wlalem środek do czyszczenia czajnikow. Zalalem to gorąca woda odczekakem z 15minut. Później wsądziłem karczera i płukalem z obu stron woda zaczęła lecieć. Założyłem węże później wziąłem się za odpowietrzanie ściągam górny wąż z tym odpowietrznikiem dokrecilem korek od zbiornika zagrzałem auto do 90stopni i woda zaczela lecieć wiec. Założyłem wąż a ciepła jak nie było tak nie ma. Zauważyłem ze na 2 500 obr lub wyżej leci delikatnie cieple powietrze. Tzn letnie:( nie wiem co mam robić. Termostat się otwiera raczej bo tam spadła moment z 90 na ta kreskę co jest ponizej Edytowane 10 Grudnia 2014 przez bombastic112
jacek70 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Powrócę do początku. Sprawdzałeś sterowanie klap? Może nie domknięte? Zobacz.
bombastic112 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 Powrócę do początku. Sprawdzałeś sterowanie klap? Może nie domknięte? Zobacz. nie sprawdzilem wlasnie boje sie za to zabrac chyba. jest takie same dojscie w anglikach jak i w autach europejskich? musze sciagnac schowek i tunel tak? P.S rura od wejscia do chlodniczki jest goraca. od wyjscia jest ciepla.
jacek70 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Wystarczy tylko schowek. Jak zdemontujesz to steruj poszczególnymi klapami i patrz czy pracują.(od początku do końca) Powodzenia.
bombastic112 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2014 (edytowane) Wystarczy tylko schowek. Jak zdemontujesz to steruj poszczególnymi klapami i patrz czy pracują.(od początku do końca) Powodzenia. zabieram sie za to. znalazlem opis demontazy schowka. podrzucam link na wszelki wypadek. http://www.auditimes.pl/topic/1539-klapy-od-nawiewu/ Schowek ściągnięty. JAK tu sobie tak wciska tym klimattonikem to te silniczki działają mam ich 3 czerwony zielony i czarny. wszystke ciegna pracuja Edytowane 10 Grudnia 2014 przez bombastic112
Grandus18 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Opublikowano 10 Grudnia 2014 Na 100 % masz zapchaną nagrzewnicę. Tym bardziej że dolny wąż do nagrzewnicy masz ciepły a górny zimny. U mnie było to samo płukanie wodą nie wiele pomoże jeśli ktoś kiedyś wsypał jakiś proszek do uszczelniania wycieków. Wtedy to kaplica Ja u trochę doprowadziłem to do ładu ale jeszcze nie grzeje jak w centralnym, w lecie się zabiorę za wymianę. Spróbuj tak : http://przemekr.blogspot.com/2011/07/naprawa-nagrzewnicy-audi-a4-climatronic.htmlPolecam sodą kaustyczną, rozpuść w gorącej wodzie i przelewaj ! I nie radził bym wlewanie płynów do układu chłodzenia bo jednak niszczy to trochę układ i węże, zalanie samej nagrzewnicy wystarczy.
bombastic112 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2014 (edytowane) tak na poczatku byla gorny waz zimny. ale jak pisalem pozniej, bylem na myjni i czyscilem nagrzewnice. wlalem srodek do czajnikow, odczekalem z 15min. wsadzilem karchera i woda sie przelewala, potem zmienilem kierunej tj. wsadzilem karcher do drugiego weza. i tez sie przelewala. i odpowietrzylem uklad po zalozeniu wezow jeden sciaglem do okolicy tej dziurki co jest na koncu na odpowietranie i woda sie pokazala. wiec woda przechodzi przez nagrzewnice. dalej nie wiem co robic... -nagrzewnica przeplukana (dolny waz goracy gorny letni) -klapy cieplo/ziimno sprawne (sprawdzone) -pompa wody raczej sprawna jak pcha mi wode na nagrzewnice. -termostat ok (przy 90 jak sie otwiera to temperatura spada) a ciepla dalej nie ma... Pomocy! Nikt nie pomoże ?potrzebuje coś od czego mogę zacząć. Pompa wody sprawna. Jak przygazuje to mi wywala wodę w wezu powrotnym w zbiorniku wyrownawczym Edytowane 11 Grudnia 2014 przez bombastic112
Robero321 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 a jak zagrzejesz trochę wodę w układzie to przy odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym czuć że jest w środku ciśnienie? Może ta niebieska nakrętka z zaworem jest walnięta i w układzie nie ma właściwego ciśnienia? Sprawdź ją jeszcze ewentualnie podmień na inna bo różnie z nimi bywa niby trzymają ciśnienie ale nie takie jak powinny
bombastic112 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2014 Bylem teraz u mechanika tzn w warsztacie autoryzowanym. Sprawdzili mi auto i powiedzieli ze termostat. Czy to możliwe. Dodam że nie mam nonstop 90 stopni na blacie mimo godzinnego jeżdżenia po mieście jest na drugiej kresce chyba to 70-75 I pow ze jeżeli to nie to może być pompa wody. Węże od nagrzewnicy obydwa gorące. 90stoni łapie tylko na postoju jak gazu je mu do 3tys. Moze to jakoś wam forumowicze pomoże zdiagnozować moja nieszczesna usterkę?
Robero321 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Opublikowano 11 Grudnia 2014 Słuchaj nikt za ciebie nie zdiagnozuje Może być tylko 3 rzeczy - Zakamieniona nagrzewnica (napisz dokładnie jak i czym ją odkamieniałeś) - Podwieszony lub otwarty termostat który nie przełącza obiegów - Kliamtronik nie przełączający odpowiednio klap a właściwie silniczek od klap i tyle więcej możliwości nie masz ewentualnie korek od wyrównawczego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się