Jump to content
IGNORED

nie dmucha mi z nawiewow cieplym powietrzem


bombastic112
 Share

Recommended Posts

witam.

mieszkam w anglii.

kupilem samochod marki audi a4 1.9 BRB 115km 2006r. model b7.
mam nietypowy problem z ogrzewaniem w samochodzie.

podczas jazdy okolo 20/30km samochod nie dmucha mi z nawiewow cieplym powietrzem.

popytalem sie paru znajomych posprawdzalem forum i powiedzieli mi ze sa takie mozliwosci jak.
1 nagrzewnica zatkana ( u siebie mam gorny waż zimy a dolny jest cieply)

2 silniczek ktory otwiera cieple/zimne powietrze.

nie wiem od czego zaczac samochod lapie temperature 90*

i nawet po tym wciaz jest zimne powietrze.

osttatnio zauwazylem ze jak zostawie samochod na wolnych obrotach z goracym silnikiem 90*c i wylaczona dmuchawa to po 5min przy wlaczeniu dmuchawy cieple powietrze leci przez chwile ale po chwili juz sie zmienia na zimne.

pytanie moje brzmi co zrobic i od czego zaczac?

prosze o wyrozumialosc bo jestem pierwszy raz na forum.

czekam na odpowiedzi panowie.

Link to comment
Share on other sites

a układad na pewno nie zapowietrzony ? nagrzej auto i zsuń przewód odpowietrzenia zobaczy czy powietrze nie idzie :)

Link to comment
Share on other sites

mozesz powiedziec ktory to przewod? od nagrzewnicy ? te idace w "deske"?gorny czy dolny? dolny mam goracy a grony zimny.

dzieki za odp

Edited by bombastic112
Link to comment
Share on other sites

Musisz sprawdzić czy układ nie jest zapowietrzony oraz czy termostat jest dobry. Następnie do sprawdzenia klapy w klimatroniku( zamykanie i otwieranie)

Link to comment
Share on other sites

sprawdzilem nagrzewnice teraz

sciagnalem dwa weze z niej na podszybiu wzialem ogrodowy waz i zaczalem dmuchac w nia na poczatku bylo ciezko a po chwili zaczelo leciec normalnie tzn z oporem ale normalnie zalazylem weze spowortem odpalilem auto wiatrak sie wlaczyl a teraz zaden waz nie jest goracy juz a przedtem byl ten dolny co dawal wode(chyba). sciagnaem rurke ze zbiorniczka i leci mi tamtedy woda a nie powietrze. to auto jest odpowietrzone tak?

Link to comment
Share on other sites

Niby tak jednak pamiętaj że przy takiej operacji i przy odpaleniu silnika ogrzewanie musisz dać na max. W przeciwnym razie może się nie odpowietrzyć. Najlepiej daj gorące na max i przejedź 10 km.

Link to comment
Share on other sites

Niby tak jednak pamiętaj że przy takiej operacji i przy odpaleniu silnika ogrzewanie musisz dać na max. W przeciwnym razie może się nie odpowietrzyć. Najlepiej daj gorące na max i przejedź 10 km.

jest na 28stopni ogrzewanie. dolna rura jest goraca ale gorna zimna. czyli moge jechac teraz w trase z 10km tak? no to jade

Link to comment
Share on other sites

Problem podobny do mojego. Wstępnie chyba rozwiązany najprawdopodobniej zabita nagrzewnica. U siebie czyściłem 2 razu po pierwszym czyszczenie niewiele pomogło (czyściłem wodą pod ciśnieniem, na początku leciała trochę brudna później czysta) więc dałem sobie spokój myśląc że będzie ok i szukałem przyczyny dalej. Ale niby wszystko było ok więc na upartego dalej zabrałem się za nagrzewnicę.Kupiłem sodę kaustyczną rozpuściłem w gorącej wodzie i wlewałem do środka ciężko się przelewało ale dobre 2 wiaderka brudnej wody wywaliłem. Trochę przepłukałem i dałem sobie spokój żeby jej całkiem nie uszkodzić bo soda kaustyczna jest żrąca. Na razie szału nie ma ale w aucie ciepło.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać jednej rzeczy może to pomoże

otóż nie wiem jak to się nazywa w polsce ale w angli egr heating exchange albo egr cooler. Odpowiedzialne jest za spaliny powrotNe "chyba" reredukcję temperatury spalin czy coś takiego. Jak znade jak się dodaje zdjęcia to wam podesle. Chodzi o to ze to coś mi ciklo i nie miałem pieniędzy żeby to wymienić bo było bardzo drogie a szczególnie w angli to to tylko ominalem podłączyłem te 2 węże ktoktóre tam idą. Ale już mam to zamówione i czekam na montaż czy może wiecie o co chodzi ? Jak nie to postaram się bardziej wytłumaczyć. Pozdrawiam i dzięki za odp.

Link to comment
Share on other sites

Najprawdopodobniej masz zabitą kamieniem nagrzewnice. ktoś musiał po taniości jeździć na wodzie i zakamieniła się.

Kup odkamieniacze do układu i wlej pojeździj tak z dzień i zlej to i zalej nowym płynem i też zalej odkamieniacz. i pojezdzij z dzień zlej i zalej ponownie świeżym płynem

Powinien się porządnie odkamienić. jeśli nie da rady to czeka Cię wymiana nagrzewnicy która jest po prawej stronie od stóp kierowcy w tunelu.

Link to comment
Share on other sites

Bylem dziś na myjni wlalem środek do czyszczenia czajnikow. Zalalem to gorąca woda odczekakem z 15minut. Później wsądziłem karczera i płukalem z obu stron woda zaczęła lecieć. Założyłem węże później wziąłem się za odpowietrzanie ściągam górny wąż z tym odpowietrznikiem dokrecilem korek od zbiornika zagrzałem auto do 90stopni i woda zaczela lecieć wiec. Założyłem wąż a ciepła jak nie było tak nie ma. Zauważyłem ze na 2 500 obr lub wyżej leci delikatnie cieple powietrze. Tzn letnie:( nie wiem co mam robić. Termostat się otwiera raczej bo tam spadła moment z 90 na ta kreskę co jest ponizej

Edited by bombastic112
Link to comment
Share on other sites

Powrócę do początku. Sprawdzałeś sterowanie klap? Może nie domknięte? Zobacz.

Link to comment
Share on other sites

Powrócę do początku. Sprawdzałeś sterowanie klap? Może nie domknięte? Zobacz.

nie sprawdzilem wlasnie boje sie za to zabrac chyba. jest takie same dojscie w anglikach jak i w autach europejskich?

musze sciagnac schowek i tunel tak?

P.S rura od wejscia do chlodniczki jest goraca.

od wyjscia jest ciepla.

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy tylko schowek. Jak zdemontujesz to steruj poszczególnymi klapami i patrz czy pracują.(od początku do końca) Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy tylko schowek. Jak zdemontujesz to steruj poszczególnymi klapami i patrz czy pracują.(od początku do końca) Powodzenia.

zabieram sie za to. znalazlem opis demontazy schowka. podrzucam link na wszelki wypadek.

http://www.auditimes.pl/topic/1539-klapy-od-nawiewu/

Schowek ściągnięty. JAK tu sobie tak wciska tym klimattonikem to te silniczki działają mam ich 3 czerwony zielony i czarny. wszystke ciegna pracuja

Edited by bombastic112
Link to comment
Share on other sites

Na 100 % masz zapchaną nagrzewnicę. Tym bardziej że dolny wąż do nagrzewnicy masz ciepły a górny zimny. U mnie było to samo płukanie wodą nie wiele pomoże jeśli ktoś kiedyś wsypał jakiś proszek do uszczelniania wycieków. Wtedy to kaplica :kwasny: Ja u trochę doprowadziłem to do ładu ale jeszcze nie grzeje jak w centralnym, w lecie się zabiorę za wymianę.

Spróbuj tak : http://przemekr.blogspot.com/2011/07/naprawa-nagrzewnicy-audi-a4-climatronic.html

Polecam sodą kaustyczną, rozpuść w gorącej wodzie i przelewaj ! I nie radził bym wlewanie płynów do układu chłodzenia bo jednak niszczy to trochę układ i węże, zalanie samej nagrzewnicy wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

tak na poczatku byla gorny waz zimny. ale jak pisalem pozniej, bylem na myjni i czyscilem nagrzewnice. wlalem srodek do czajnikow, odczekalem z 15min. wsadzilem karchera i woda sie przelewala, potem zmienilem kierunej tj. wsadzilem karcher do drugiego weza. i tez sie przelewala.

i odpowietrzylem uklad po zalozeniu wezow jeden sciaglem do okolicy tej dziurki co jest na koncu na odpowietranie i woda sie pokazala. wiec woda przechodzi przez nagrzewnice.

dalej nie wiem co robic...

-nagrzewnica przeplukana (dolny waz goracy gorny letni)

-klapy cieplo/ziimno sprawne (sprawdzone)

-pompa wody raczej sprawna jak pcha mi wode na nagrzewnice.

-termostat ok (przy 90 jak sie otwiera to temperatura spada)

a ciepla dalej nie ma... Pomocy!

Nikt nie pomoże ?potrzebuje coś od czego mogę zacząć. Pompa wody sprawna. Jak przygazuje to mi wywala wodę w wezu powrotnym w zbiorniku wyrownawczym

Edited by bombastic112
Link to comment
Share on other sites

a jak zagrzejesz trochę wodę w układzie to przy odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczym czuć że jest w środku ciśnienie?

Może ta niebieska nakrętka z zaworem jest walnięta i w układzie nie ma właściwego ciśnienia?

Sprawdź ją jeszcze ewentualnie podmień na inna bo różnie z nimi bywa niby trzymają ciśnienie ale nie takie jak powinny

Link to comment
Share on other sites

Bylem teraz u mechanika tzn w warsztacie autoryzowanym. Sprawdzili mi auto i powiedzieli ze termostat. Czy to możliwe. Dodam że nie mam nonstop 90 stopni na blacie mimo godzinnego jeżdżenia po mieście jest na drugiej kresce chyba to 70-75 I pow ze jeżeli to nie to może być pompa wody. Węże od nagrzewnicy obydwa gorące. 90stoni łapie tylko na postoju jak gazu je mu do 3tys. Moze to jakoś wam forumowicze pomoże zdiagnozować moja nieszczesna usterkę?

Link to comment
Share on other sites

Słuchaj nikt za ciebie nie zdiagnozuje

Może być tylko 3 rzeczy

- Zakamieniona nagrzewnica (napisz dokładnie jak i czym ją odkamieniałeś)

- Podwieszony lub otwarty termostat który nie przełącza obiegów

- Kliamtronik nie przełączający odpowiednio klap a właściwie silniczek od klap

i tyle więcej możliwości nie masz ewentualnie korek od wyrównawczego

Link to comment
Share on other sites

Latem wpierw gorąca wodę do nagrzewnicy później dodałem środku do odkamieniania czajnikow zalalem ponownie gorąca woda. Odczekalem z 15minut pojechałem na myjnie i rzuciłem funta i waliłem karcherem do tych węży na podszybiu. Woda leciała i ciągle leci wydaje mi sie ze jest obieg. Moze nie wystarczający?

Termostat? Jak by był otwarty cały czas to ciężko by było złapać na po stoju 90stopni.

I nawet jak mam te 90stopni to nie mam ciepłego powietrza.

Klapy sterujące? Sprawdzone. Działają. Jutro rozkręcenie jeszcze raz. Wyciągle silniczek i ustawie całe cięgno na ciepło. I zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

To nie chodzi o OBIEG.

Możesz mieć obieg i zakamienioną nagrzewnicę. Kiedyś w innym samochodzie też miałem zakamienioną i trochę inaczej to powinieneś zrobić

Najpierw wlewasz środek dedykowany do tego a nie odkamieniacz do czajników. kamień w nagrzewnicy jest twardszy bardziej zbity i jest go więcej niż w czajniku na małej grzałce to po pierwsze.

Po drugi powinieneś zalać do układu najlepiej do zbiornika wyrównawczego dedykowany preparat do chłodnic a nie do czajnika ten jest za słaby.

Po trzecie jak już zalejesz preparat nie czekasz tylko odpalasz samochód i go grzejesz żeby pompa tłoczyła odkamieniacz po całym układzie samo postawienie nic Ci nie da choćbyś i postawił go na tydzień.

Po czwarte jak już zalejesz płyn i pogrzejesz samochód z godzinę nawet na wolnych obrotach to zlewasz ten cały syf i zalewasz znowu płynem nie wodą tylko płynem i do tego znowu dedykowany preparat do czyszczenia , odkamieniania chłodnic.

Ponownie zagrzewasz silnik z godzinne i zlewasz syf. Zalewasz świeży płyn i powinieneś mieć odkamieniony cały układ łącznie z nagrzewnicą.

Ta procedura tyczy się tylko wtedy gdy ktoś jeździł na samej wodzie przez jakiś czas. jeśli jesteś pewien że nigdy w układzie nie było samej wody wystarczy raz zalać i odczekać na włączonym silniku z godzinę

Co do wyciągania silniczka i ustawiania go ręcznie hmmm nie rób tego bo klimatronik zgłupieje lub uszkodzisz ślizg w silniczku bo jest dosyć delikatny.

To się robi VAG iem

Sprawdź błędy na kliamtroniku ewentualnie czy klapy chodzą ale NIE przestawiaj ich ręcznie !

Sprawdź też ponownie termostat chodź jak by był walnięty termostat to po dłuższej jeździe po mieście powinno lecieć ciepłe powietrze może nie gorące ale ciepłe już tak.

Szukaj w tych trzech elementach.

Termostat klapy lub nagrzewnica

Link to comment
Share on other sites

O taką odpowiedź mi właśnie chodziło. Napewno był płyn zawsze lany. W angli nikt nie jeździ na wodzie. Audi kupiłem od kobiety która miała ja od nowości full książka serwisowa itp. A co byś powiedział jak bym tam zalal kwasu cytrynowego? Bo mam kupiony. Nic by się nie stało jak by ten kwasek poszedł w obieg. Oczywiście zrobie tak jak mowileś pytam z tym kwaskiem z ciekawości

Link to comment
Share on other sites

Kwasku nie wlewaj.

Jeśli samochód był serwisowany to aż mi się nie chce wierzyć że to nagrzewnica zakamieniła się.

Zakamienia się w dwóch przypadkach:

Pierwszy to jak ktoś jeździ na wodzie

Drugi to jak samochód jeżdżony był od początku na tym samym płynie(po jakimś czasie traci swoje właściwości i wytrącona z niego woda może zakamienić nagrzewnicę ale w mniejszym stopniu od tego jak by jeździł na samej wodzie.)

Jeśli samochód był serwisowany tak jak piszesz według wskazówek producenta i masz wpisy o wymianie płynu chłodzącego (sprawdź) chociaż ze dwa razy od nowości to nagrzewnica nie miała prawa się aż tak zakamienić jak i również cały układ..

Wtedy szukaj przyczyny w termostacie i klapach.

Termostat najlepiej wyjąc, zagotować wodę w garnku - włożyć go do garnka i obserwować jak się zachowuje czy otwiera się i zamyka dobrze by było sprawdzić przy jakich tem. to robi. Być może jest podwieszony znaczy otwarty wtedy nie przełącza obiegu aby utrzymywać zadaną temp. tylko daje wszystko na duży obieg przez co silnik nie dogrzewa się.

Jeśli to wina termostatu nie kupuj zamienników tylko kup oryginał

Link to comment
Share on other sites

Witam.

kupiłem dziś termostat.

Dałem 6funia.

Jutro biorę się za zmianę.

Nie pamietam jakiej firmy ale chyba vawer czy coś takiego.

Dużo przy tym roboty? Bo nie wiem czy się wyrobie i w jakim czasie się wyrobie. ? Dzięki

Termostat zmieniony. Temp ładnie trzyma. Ale ciepła nie ma.

Czyscilem jeszcze raz nagrzewnice używałem tym razem sody kaustycznej.ale niestety nic nie pomogło. Wydaje mi się ze wina leży po stronie nagrzewnicy wąż powrotny jak go ściągnę to woda leje się ciurkiem według mnie powinna lecieć szybciej wiec dlatego wywnioskowLem tak. Nagrzewnica moze ma obieg ale nie do końca i nie oddaje dobrze ciepła. Wiec pozostaje mi to wymienić pyt anie jest czy uda się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej zaznaczam że jest to anglik. ? Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Tak można to zrobić w bardzo prosty sposób w europejczyku więc i w angolu też powinno

Edited by Robero321
Link to comment
Share on other sites

Witam.

kupiłem dziś termostat.

Dałem 6funia.

Jutro biorę się za zmianę.

Nie pamietam jakiej firmy ale chyba vawer czy coś takiego.

Dużo przy tym roboty? Bo nie wiem czy się wyrobie i w jakim czasie się wyrobie. ? Dzięki

Termostat zmieniony. Temp ładnie trzyma. Ale ciepła nie ma.

Czyscilem jeszcze raz nagrzewnice używałem tym razem sody kaustycznej.ale niestety nic nie pomogło. Wydaje mi się ze wina leży po stronie nagrzewnicy wąż powrotny jak go ściągnę to woda leje się ciurkiem według mnie powinna lecieć szybciej wiec dlatego wywnioskowLem tak. Nagrzewnica moze ma obieg ale nie do końca i nie oddaje dobrze ciepła. Wiec pozostaje mi to wymienić pyt anie jest czy uda się to zrobić bez ściągania deski rozdzielczej zaznaczam że jest to anglik. ? Dzięki

jeśli woda leci ciurkiem to jest zabita totalnie kamieniem. Mam w domu kilka takich nagrzewnic to mogę ci pokazać jak leci woda na powrocie przy drożnej.

Link to comment
Share on other sites

Niby tak jednak pamiętaj że przy takiej operacji i przy odpaleniu silnika ogrzewanie musisz dać na max.

Nie ma jakiegokolwiek znaczenia.

Bylem dziś na myjni wlalem środek do czyszczenia czajnikow. Zalalem to gorąca woda odczekakem z 15minut. Później wsądziłem karczera i płukalem z obu stron woda zaczęła lecieć. Założyłem węże później wziąłem się za odpowietrzanie ściągam górny wąż z tym odpowietrznikiem dokrecilem korek od zbiornika zagrzałem auto do 90stopni i woda zaczela lecieć wiec. Założyłem wąż a ciepła jak nie było tak nie ma. Zauważyłem ze na 2 500 obr lub wyżej leci delikatnie cieple powietrze. Tzn letnie:( nie wiem co mam robić. Termostat się otwiera raczej bo tam spadła moment z 90 na ta kreskę co jest ponizej

Grubo zapowietrzony układ. Obydwa węże, górny i dolny mają być gorące, jeżeli nie są to układ jest zapowietrzony.

Dolny to wlot a górny powrót.

jeśli woda leci ciurkiem to jest zabita totalnie kamieniem. Mam w domu kilka takich nagrzewnic to mogę ci pokazać jak leci woda na powrocie przy drożnej.

Mógłbyś pokazać, sam jestem ciekaw jaki powinien być przepływ przy w pełni sprawnej i zapchanej nagrzewnicy :)

Generalnie to usuń błędy jak jakieś są i zrób podstawowe nastawy klimatronika, poza tym zrób test klimatronika, żeby sprawdzić czy klapy sterujące ciepłym powietrzem są sprawne.

Edited by Fr0styyy.
Link to comment
Share on other sites

Panowie lejac gorąca wodę przez wąż wlotu czy wylotu za pomocą czajnika woda nie leci mi swobodnie. Jak dmuchane w wąż ustami to wtedy zaczyna lecieć normalnie Z tego co się orientuje to powinna lecieć przez cały czas swobodnie.

Spróbuję to nagrać i wrzuce wam tutaj drodzy forumowicze. Bo to ciężko wytłumaczyć pisząc.

Powracajac do tematu wymiany nagrzewnicy.

Zdania są podzielone większość mówi ze trzeba ściągnąć deskę itp czy da rade to jakoś obejść bo za ściąganie deski to się boje zabrać. Chyba ze bym gdzieś znalazł schemat i jak to zrobić krok po kroku.

Juz raz ściągnąłem deskę w oplu omedze i wiem jak to jest. Później nic nie pasuje i wszystko odstaje. I na dodatek garść śrubek mi została haha (dlatego pewnie mi wszystko odstawalo)

Mam komputer do diagnostyki tj. Laptop i program z kablem.

Święci mi się błąd związany z egr bo jak już wspomniałem wcześniej mam zaslepiony ten tłumik przy silniku co jest odpowiedzialny za spaliny tj chłodzi je czy obniża temp spalin powracających z katalizatoru (chyba). Nie wiem jak to się dokładnie nazywa po polsku. W angli mówią na to egr cooler heating. Wygląda jak zwyczajny skuterowy tłumik. ;))

Link to comment
Share on other sites

W B6 i B7 nie musisz ściągać deski żeby dostać się do nagrzewnicy i ją wyjąć. Całość wyjęcia zajmuje kilkanaście minut jak ktoś obeznany.

jak znajdę w swoich wypowiedziach to wkleję Ci link z fotkami do audizone gdzie jest to opisane w en. i porobione foty

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...