Jump to content
IGNORED

Kontrolka świec żarowych nigdy nie świeci


eaglent
 Share

Recommended Posts

Witam,
jak w temacie, auto kupiłem jakieś pół roku temu i od tamtej pory nie świeci się żarówka grzania świec, żarówkę sprawdziłem i jest dobra, co może być tego przyczyną? dodam, że świece grzeją bo po ostatnich mrozach -5C w nocy u mnie bylo a auto odpaliło od kopa, wiecie co jest nie tak?

Link to comment
Share on other sites

no dobra, a przewód gdzie może być uszkodzony? bo idą dwie kostki od licznika i obie są w fabrycznym oplocie, na jakim odcinku mogę szukać tego uszkodzenia? jakiś przekaźnik jest?

Link to comment
Share on other sites

kontrolka(zarowka) jest na tym samym przekazniku co same swiece.kontrolka sie pali-swiece grzeja,kontrolka gasnie-swiece nie grzeja. wsadz nowa zarowke lub sprawdz stara na krotko pod aku.czasami zarnik jest ok, a zarowka nie swieci.

Link to comment
Share on other sites

wsadziłem działającą od immo i nic, wiec na 100% nie zarówka

Link to comment
Share on other sites

sprawdz styki przy zarowce,przy przekazniku.nastepnie podepni inny przekaznik(moze faktycznie od szwankuje i nie przerzuca pradu na zarowke) jesli dalej bedzie to samo to trzeba bedzie szukac po kablu . czesto lamia sie w ruchomych miejscach na zagieciu

Link to comment
Share on other sites

kontrolka(zarowka) jest na tym samym przekazniku co same swiece.kontrolka sie pali-swiece grzeja,kontrolka gasnie-swiece nie grzeja. wsadz nowa zarowke lub sprawdz stara na krotko pod aku.czasami zarnik jest ok, a zarowka nie swieci.

Z tym ze kontrolka gasnie i swiece nie grzeją to się nie zgodze :P swiece grzeją jeszcze około 5-10sec po zgaśnięciu kontrolki :)

Słyszysz przekaźnik od swiec ? rano po właczeniu zapłonu słychaj czy po pewnym czasie usłyszysz pykniecie przekaźnika.

Link to comment
Share on other sites

jasne, że słysze :) dlatego napisałem, że świece grzeją na 100% bo odpala od kopa zawsze, no bo jakby przekaźnik nie działał to by świece nie zagrzały a w mrozie to wątpię żeby odpalił po pół obrocie wału.


nikt nic?

Link to comment
Share on other sites

Auto z podpisu?

Pewnie żaróweczka spalona.

Link to comment
Share on other sites

Auto z podpisu, powtarzam 3 raz, że żaróweczka jest sprawna i jestem tego pewien.


nikt?

Link to comment
Share on other sites

Auto z podpisu, powtarzam 3 raz, że żaróweczka jest sprawna i jestem tego pewien.

nikt?

Sprubój przekażnik podmienić....U mnie w sprinterze też nie świeci kontrolka,ale olałem to ha ha.......I winny mam przekażnik sprawdzone)))

Link to comment
Share on other sites

oo, a gdzie znajde taki przekaźnik?

Link to comment
Share on other sites

Kolego a jak przekręcisz zapłon to zapali sie na moment kontrola świeć ..Czy nie? :eusathink:

Link to comment
Share on other sites

Nie, nic się nie pali, słyszę tylko ten cały przekaźnik który uruchamia świece żeby się grzały, kontrolka się nigdy nie zaświeca.

Link to comment
Share on other sites

Nie, nic się nie pali, słyszę tylko ten cały przekaźnik który uruchamia świece żeby się grzały, kontrolka się nigdy nie zaświeca.

to jest coś z instalacją -przekaźnikiem

U mnie są przekaźniki w puszce ECU na podszybiu Trzeba zdjąć ramiona wyć. i zdemontować plastik podszybia ...Mozesz tam poszperać i po czyścić przekaźniki to znaczy ( styki w nich) moze to pomoze ....

Link to comment
Share on other sites

rozumiem, chociaż to może być też coś z licznikiem, np u mnie podczas przekręcenia kluczyka na zapłon żadna kontrolka na obrotomierzu czyli po lewej stronie licznika, są tam kontrolki świateł mijania, check engine, ASR(nie mam więc nie powinna się świecić) i Immo które faktycznie się świeci. Może to być licznik walnięty? jak sprawdzałem vagiem, to żadnymi błędami nie sypie.

Link to comment
Share on other sites

kontrolka(zarowka) jest na tym samym przekazniku co same swiece.kontrolka sie pali-swiece grzeja,kontrolka gasnie-swiece nie grzeja. wsadz nowa zarowke lub sprawdz stara na krotko pod aku.czasami zarnik jest ok, a zarowka nie swieci.

wcale nie prawda, w afn kontrolka zgasnie a swiece dalej grzeja dopoki nie właczysz rozrusznika lub przekaznik ich nie wyłaczy

Edited by marjon
Link to comment
Share on other sites

No dlatego powtarzałem, że świece grzeją ale kontrolka nie świeci nigdy.


Panowie naprawde nikt nie miał takiego problemu? ;/

Link to comment
Share on other sites

sprawdz jakim kabelkiem dochodzi plus do zarowki.ten sam kabelek znajdz przy przekazniku.przeswietl go multimetrem i bedziesz wiedzial czy winny jest kabel.

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie ze to problem samych zegarów.

u mnie jest to samo z kontrolka od abs, nagle zginela i koniec mimo ze abs działa bez zarzutu,

i wymiana zarowki nie pomaga i tez nikt nie wie co to za przyczyna

Link to comment
Share on other sites

czyli tak jak podejrzewałem, wgl świeci się u was check engine podczas zapłonu? bo wiem, ze taka kontrolka jest ale w życiu się u mnie nie zapaliła. Sprawdze jeszcze ten przewód a jak nie to sprawie sobie na gwiazdkę full fisa.

Link to comment
Share on other sites

W AFNie nie ma check engine :P W wypadku poważnej awari silnika (pompa ) Zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych :)

A w sumie w przedliftach kontrolka od swiec jest na osobnych przewodach ( nie bierze plusa i masy z licznika ) wiec uszkodzenie zegarów bym wykluczył.

Link to comment
Share on other sites

Kurde to muszę szukać tych przewodów w takim razie,

Link to comment
Share on other sites

W AFNie nie ma check engine :P W wypadku poważnej awari silnika (pompa ) Zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych :)

A w sumie w przedliftach kontrolka od swiec jest na osobnych przewodach ( nie bierze plusa i masy z licznika ) wiec uszkodzenie zegarów bym wykluczył.

dokladnie tak jest w rocznikach 95-96 takze licznik zostaw w spokoju, a zajmij sie oprawka i kabelkami ktore ida bezposrednio do zarowki, chociaz wydaje mi sie ze problemem bedzie to ze pewnie nie jest podlaczone, kostka sie wypiela lub cos w tym stylu.... wystarczy ze ktos cos robil przy liczniku (wyciagal go) i bardzo latwo zeby ona wyskoczyla

Link to comment
Share on other sites

Ale Panowie, do żarówki nie idą żadne przewody, jest ona na dwóch blaszkach miedzianych które się wkręca w licznik, kostki są wpięte( mam dwie, niebieska i biała) na 100% bo sam sprawdzałem, sam wpinałem. I podkreślam, jest w 100% sprawna.

Link to comment
Share on other sites

Skoro masz rok 96 to musisz mieć tak jak napisałem 2 przewody z oprawką wsadzoną w licznik .Chyba ze ktoś licznik zmieniał. Bo u mnie kostki mam żółta niebieska i dorezana czerwona do fisa.

Taki kolego masz licznik ? chodzi o zegarek zwłaszcza81_1279542685.jpg

Edited by Bartollo
Link to comment
Share on other sites

to lec po sciezce plusowe . dojdziesz do kostki. patrz gdzie sciezka przechodzi w pin kostki.od kostki masz kabel do przekaznika(to go przeswietlaj).minus prosciej sprawdzic bo robisz to przy zarowce

Link to comment
Share on other sites

Zgadza się, mój błąd, niebieska i żółta kostka. Obie są podłączone i nie ma żadnych luzów, i obok kostek mam wycięcia w liczniku gdzie są żaróweczki.


tak to wygląda. zdjęcie poglądowe: pf54aj.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...