Jump to content
1 1
LESZEK 1973

wymiana tylnego łożyska

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam pytanie czy miał ktoś okazje wymieniać łożysko w tylnym kole.Z tego co się orjęntuje to łożysko jest razem z piastka i czy po wymianie widać jest z zewnątrz ze zostało wymienione?

Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem z przodu, samo łożysko, nie było konieczności wymiany piasty - można je z niej wyciągnąć

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji tematu zapytam, czy przednie łożysko jest takie same z prawej i lewej strony? tzn ten sam numer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy okazji tematu zapytam, czy przednie łożysko jest takie same z prawej i lewej strony? tzn ten sam numer?

Tak, to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy bedziesz wymieniac łożysko sprawdz bicie promieniowe piasty

jest to wazne podczas montażu nowej tarczy


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pytanie było związane z tym że oddałem samochód do mechanika na wymianę łożyska w tylnym kole.Pokazywał mi na rysunku technicznym jak te łożysko wygląda i wywnioskowałem że jest ono razem z piastą.Po odebraniu auta przez jakiś czas było niby ok ale po jakimś czasie znowu zaczeły dochodzic dziwne odgłosy z tyłu.Zdjęłem kołpak i zobaczyłem tylko nowa śrubę a piastka jest nadał stara i zardzewiała.I tak sobie myśle czy aby mnie nie oszukał czy mam jechac do niego z reklamacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, ze wymienił Ci tylko łożysko..

ile zapłaciłeś za część (łożysko) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Wam że w ASO wymiana tylnego łożyska w allroad kosztuje duuuużo. Trchę mnie zdoili i to ze zniżkami. No ale roboty jest dużo więcej w quattro.

Edited by vvalery

Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedna sruba wiecej, to duzo ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedna sruba wiecej, to duzo ?

jedna sruba wiecej, to duzo ?

Nie znam się na tym tylko bazuję na tym co mi powiedziano, że ze względu na napęd trzeba demontować to i tamto, a nie prosto zdjąć koło i wymienić łożysko. Nie sądzę żeby to była jedna śrubka, ale skoro się na tym znasz to mnie może nacięli.

Wyminili łożysko koła. Demontaż i montaż obudowy łożyska, łożysko koła jezdnego wymiana, piasta koła z łożyskiem wymontowanie i zamontowanie, geometria. To mam na fakturze. Możesz wykazać tą różnicę jednej śrubki ? Będę wiedział na przyszłość.

Edited by vvalery

Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Q musisz zdjąc całą zwrotnice, po półoś przeszkadza w demontazu łożyska z piastą

stąd ta róznica do oski, roboty porównywalnie jest mniej o jakies 30 minut w osce jak w Q


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w Q musisz zdjąc całą zwrotnice, po półoś przeszkadza w demontazu łożyska z piastą

stąd ta róznica do oski, roboty porównywalnie jest mniej o jakies 30 minut w osce jak w Q

Dzięki Dev. W ASO to pewnie się z tych 30 minut godzina robi dodatkowo. w sumie zabuliłem z robocizną częścią i geometrią ok. 900 zł.

Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

w tym i łozysko ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście. Sprawdziłem fakturę i jest dziewiątka z przodu ale to prawie tysiąc.


Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

cena z łozyskiem nie jest najgorsza jak na ASO

ciekawy jestem jakie dali łożysko....

a mozesz wrzucic scan tej faktury ?

chciałem zerknąc....


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cena z łozyskiem nie jest najgorsza jak na ASO

ciekawy jestem jakie dali łożysko....

a mozesz wrzucic scan tej faktury ?

chciałem zerknąc....

Skana Ci nie rzucę ale podam numer łożyska 4H0498625A za 776 brutto. Reszta robocizna z duużym upustem. Na łożysko też był. Przepraszam bo geometria jest doliczona osobno i wynosi 166 zł. Kurna musiałem iść do garażu żeby to z auta wyciągnąć. Tak że razem z geometrią wyszło 1160 zyla. Robiłem jeszcze ten sprysk i dlatego troszkę namieszałem z głowy czyli nikąd.

Pozdrawiam

vvalery


Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

łozysko w aftermarkecie mozna kupic za max 250zł

ale za robocizne policzyli bardzo mało


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

łozysko w aftermarkecie mozna kupic za max 250zł

ale za robocizne policzyli bardzo mało

To po starej znajomości. Chłopaki z vw przeszli do audi a z nimi znam się ładnych parę lat. Przysługa za przysługę można by rzec.

Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie podepnę się pod pytanie, da się wymienić samo łożysko ale na tyle ? Czy musze wymieniac całą piastę ?

Jakies konkretne wymiary łożyska?


Keep It Clean !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie podepnę się pod pytanie, da się wymienić samo łożysko ale na tyle ? Czy musze wymieniac całą piastę ?

Jakies konkretne wymiary łożyska?

Przecież masz napisany numer 4 posty wyżej.

Byly: Celica T180 2.0GT 156KM, Celica T200 116KM, Corolla E12 TSport 192KM, Passat B6 Sportline 140KM, A4 b8 Allroad 2.0TDi   ... no a teraz ... 2.0TFSi A4 B9 Sport S-line Quattro :

5EF36E8C-6F00-4E2A-84B9-F545DCF014E7.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam temat pytanie o tylne łożysko jakiej firmy zakładaliście ewentualnie polecacie FAG, ABS, SKF, FEBI, MAPCO rozpiętość cenowa 150 - 400 zł

http://www.czesciauto24.pl/oen/4h0498625a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może podac numer katalogowy łożyska przedniego?

Odezwalo się u mnie i planuje na dniach wymienić.

A4 b8 2.0 177km. Quattro jeśli to ma znaczenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najlepiej zdiagnozować które łożysko szumi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podnieś auto i pokręć kolo


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie problem pojawił się dość dziwny sorki, że podłączam się do tematu. W pierwszym momencie obstawiałem łożysko tylne (przy prędkości 80km/h poodjęciu gazu słychać huczenie) już byłem zdecydowany wymienić ale drugi warsztat wykluczył łożysko a zwrócił się w kierunku wymiany/poziomu oleju w tylnym moście quattro czy ktoś coś w tym temacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie , mam dp wymiany ten dolny wahacz który mocuje się do belki w dwóch miejscach. Mam juz taki używany z piasta , tylko ta piasta mi się zbytnio nie podoba, trochę lozysko jakby szumialo. Jest jakis problem zeby wyciągnąć moja piaste z lozyskiem i wlozyc do tego nowego wahacza ?

Wystarczy tą jedną śrubę w środku wykręcić i ona wyjdzie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiecie może jakiej firmy są ori łożyska montowane w ASO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przednie z tego co pamiętam to ori było FAG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy łożysko będzie słychać już na małej prędkości?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie 20-30km/h już było słychać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...