Jump to content
IGNORED

[afn] nie odpala po uszczelnieniu, ale... masa dziwnych rzeczy


kolodzieju
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Potrzebuję pomocy a takiej sprawie:

Pacjent AFN, ciekła pompa.

Wymieniłem oring na tlokorozdzielaczu (bez wyciagania pompy) po odpowietrzeniu działało wszystko, niestety ciekło jeszcze spod trojkatnej śruby pomiedzy króćcami przewodów wtryskiwaczy.

Wykręciłem króćce, wykręciłem śrubę, wrzuciłem nowy oring z zestawu uszczelnień, chociaż okrągły a wrzucony był o przekroju kwadratowym, ale skoro z zestawu to ok.

Wszystko skręcone, odpowietrzone i kręcę, kręce nic.

Poszło na plaka, przewaliło powietrze z przewodu, i chodził, chociaż spadek mocy.

Zgasiłem i już nie odpaliłem.

Dało się odpalić tylko na plaka, dalej jechał.

Przejechałem 50 km przy spadku mocy, pożniej postanowiłem poprawić oring, założyć o przekroju kwadratowym.

I skończyło się tak:

Odpali na plaka i trzeba dać 2000 obrotów, poniżej tej wartości gaśnie natychmiast.

Dodatkowe info:

1. Paliwo prosto z baku - to samo.

2. Zły TDI timing, ale nie wiem jak było wcześniej (jest około 8-10 na wykresie)

3. Dawka koło 15-18mg/r

4.brak błędów na vag-com

Edited by kolodzieju
Link to comment
Share on other sites

Odważnie tak grzebać przy pompie bez ponownego sprawdzenia jej na stole. Cos w pompie musiało sie uwalić, chyba ze cos jeszcze robiłeś..

Link to comment
Share on other sites

zła dawka paliwa i kąt wyprzedzenia wtrysku
dawka powinna być 3,6 mg/r
tdi timing 49-52

próbowałeś ustawiać???

Edited by maniekaudia4
Link to comment
Share on other sites

Nie próbowałem, ponieważ nie dotykałem ani mocowania pompy (poza tylną łąpą oczywiście) ani nastawnika. wszystko sie zaczęło walić po odkręceniu tej tylnej śruby ( albo to zbieg okoliczności, w co wątpię)

Link to comment
Share on other sites

Jak kąt wtrysku wrazz paliwem sprawdzałeś przy normalnej temp pracy silnika tj 90stopni to masz oba do poprawki tak jak pisze kolega wyżej.

Odpal ją zostaw na postoju z wył ogrzewaniem szybciej sie nagrzeje ustawa dawke 3-4 a kąt 49-51.

Jak to nie pomoże to coś z pompą sknociłeś ;)

Link to comment
Share on other sites

Dawkę sprawdzałeś może w BSw grupie 00 w czwartym oknie stąd taka wartość :)

Edited by mantix
Link to comment
Share on other sites

Dawkę sprawdzałeś może w BSw grupie 00 w czwartym oknie stąd taka wartość :)

Przyznaję, właśnie w tym polu. Teraz już nie sprawdzę ponownie, bo nie ma obrotów jałowych. Możliwe, że kąt się przestawił samoczynnie? Patrząc na fasolkę z tyłu pompa jest max w stronę silnika.

Link to comment
Share on other sites

Więc dawkę miałeś jak najbardziej ok czyli ok 3,5 mg, ale kąt wtrysku już do du..


Raczej nie mógł się przestawić, no chyba że miałeś śruby popuszczone(niedokręcone) z przodu pompy a nie wiem czy ruszałeś tą czwartą mocującą pompę z tyłu

Link to comment
Share on other sites

Więc dawkę miałeś jak najbardziej ok czyli ok 3,5 mg, ale kąt wtrysku już do du..

Raczej nie mógł się przestawić, no chyba że miałeś śruby popuszczone(niedokręcone) z przodu pompy a nie wiem czy ruszałeś tą czwartą mocującą pompę z tyłu

Ruszałem tylko śrubę calkiem w tyłu, od strony tłokorzdzielaca żeby zdjąć łapę i lekko wysunać tłokorozdzielacz.

Jeżeli śruby byłyby poluzowane, to patrząc po fasolce powinien się jeszcze bardziej przyspieszyc.

Dodam, że brak jakiegokolwiek zapłonu mieszkanki podczas kręcenia nawet jednej.

Czy brak wyprzedzenia wtrysku (8-10w tdi timing to chyba tyle co nic) uniemożliwi zapłon?

Link to comment
Share on other sites

Na takiej wartości powinien zapalić, co prawda ciężej ale odpali.Sprawdziłeś czy jest paliwo na wtryskach?

Link to comment
Share on other sites

Na takiej wartości powinien zapalić, co prawda ciężej ale odpali.Sprawdziłeś czy jest paliwo na wtryskach?

Jak wcześniej pisałem, silnik pracuję, ale powyżej 2000 obrótów.

Paliwo, również podczas kręcenia rozrusznikiem tryska po lekkim poluzowaniu nakretek na wtryskach.

Ale mocy przy tych obrotach brak, tak jakby paliwa było za mało - zapowietrzanie pompy? Miedziane podkładki na zasilaniu/ powrocie nowe.

Link to comment
Share on other sites

Ta śruba trójkątna, o której piszesz powinna być zakończona śrubką na klucz bodajże 12 i to jest chyba odpowietrzenie pompy.Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.Może coś tam faktycznie sknociłeś.Ja zawsze odpowietrzam wpinając się gruszką i przepompowuje aż paliwo wraca powrotem

Link to comment
Share on other sites

Kolego jak wymieniłeś uszczelkę na tłokorozdzielaczu silnik odpalił po odpowietrzeniu i zachowywał się normalnie?Przy wymianie tej uszczelki nie można dopuścić aby powstała szparka większa niż grubość uszczelki. Jeżeli kłopot się pojawił po wymianie oringu na tej specyficznej śrubie to albo tam zasysa powietrze albo układ zapowietrzony.

Link to comment
Share on other sites

Odkręcałeś śrubę pomiędzy rurkami wychodzącymi na wtryski ? dobrze rozumiem ?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co gdzies czytałem to po odkręceniu tej śruby trzeba pompę czujnikiem że zegarowym ustawic (początek tloczenia)

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Link to comment
Share on other sites

Sprawa raczej wyjaśniona.

Pompa łapała powietrze przez tą wcześniej wymienionią śrubę, ponieważ śruba ta jest cześcią cylindra a nie tylko zaślepką.

Śrubę wykręciłem, przerobiłem na nasadke 24 i na nowym oringu dokręciłem do oporu.

Odpowietrzenie pompy gruszką, wtrysków przez poluzowanie przewodów i zapalił za pierwszym razem.

Kąty sprawdzę później, może odczyty były złe przez powietrze? Dam znać.

Link to comment
Share on other sites

Z tego co gdzies czytałem to po odkręceniu tej śruby trzeba pompę czujnikiem że zegarowym ustawic (początek tloczenia)

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Nic nie trzeba ustawiac. W to miejsce wkrecasz czujnik zegarowy i ustawiasz poczatek tłoczenia (tj statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku), jak nie masz np VAG'a. W starszych pompach mechanicznych VE, gdzie nie masz elektroniki tylko, w ten sposób mozna dokładnie ustawic początek tłoczenia.VP37 mozna ustawic VAG'iem szybko, czysto i przyjemnie bez brudzenia rąk :wink: A jak czytam, te bajki ze kątem ,co ktoś tam wcześniej pisał, to głowa mnie boli...

Link to comment
Share on other sites

Nic nie trzeba ustawiac. W to miejsce wkrecasz czujnik zegarowy i ustawiasz poczatek tłoczenia (tj statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku), jak nie masz np VAG'a. W starszych pompach mechanicznych VE, gdzie nie masz elektroniki tylko, w ten sposób mozna dokładnie ustawic początek tłoczenia.VP37 mozna ustawic VAG'iem szybko, czysto i przyjemnie bez brudzenia rąk :wink: A jak czytam, te bajki ze kątem ,co ktoś tam wcześniej pisał, to głowa mnie boli...

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

A i wszystko jasne :) Dzieki kolego za wyjaśnienie :) Ja tam mam vaga wiec sposób na zegar jest mi zupełnie obcy :)

Edited by Bartollo
Link to comment
Share on other sites

Sprawa raczej wyjaśniona.

Pompa łapała powietrze przez tą wcześniej wymienionią śrubę, ponieważ śruba ta jest cześcią cylindra a nie tylko zaślepką.

Śrubę wykręciłem, przerobiłem na nasadke 24 i na nowym oringu dokręciłem do oporu.

Odpowietrzenie pompy gruszką, wtrysków przez poluzowanie przewodów i zapalił za pierwszym razem.

Kąty sprawdzę później, może odczyty były złe przez powietrze? Dam znać.

Kończąc sprawę: kąt wtrysku na rozgrzanym silniku w vag-com koło 35 a nie jak pokazywał przed zrobieniem "8" , jako tako, ale pali bezproblemowo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...