Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oringów pompowtrysków - da radę samemu?


turzol

Rekomendowane odpowiedzi

Jak po wymianie jest dobrze to po co coś poprawiać ? :naughty:

Zastanawiam się co skłoniło Ciebie do wymiany pompek , jak piszesz że motor przed wyminą też chodził OK ? :whistling:

Ja powoli zaczynam rozglądać się wolnym czasem za jakąś kompletną czapką, pasowało by ją zrobić i położyć w garażu na półce w gotowości......

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych pompkach chodził ok do czasu wymiany na nich uszczelnień :) Po wymianie oringów auto nie miało mocy kompletnie, wysłane do sprawdzenia i okazało się że końcówki są pozatykane i nie trzymają parametrów. Wkładam teraz pompki które jeździły między innymi w 2.0TDI (BPW)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ktoś pojechał druciakiem po rozpylaczach :naughty:

I nie wisi jeszcze za klejnoty na suchej gałęzi nad rzeką ? :grin::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ktoś pojechał druciakiem po rozpylaczach :naughty:

I nie wisi jeszcze za klejnoty na suchej gałęzi nad rzeką ? :grin::decayed:

długa historia......

na razie póki co pompki zostały wyregulowane i ustawione na 180st, teraz czekają na pierwsze odpalenie . żeby wszystko było cacy i tak muszę jechać na korektę softu w ECU. Pompki są bowiem z 2.0tdi a także szły w 1.9tdi cupra

36bdd5W.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj odpalać, myślę że przyjmie bez problemu i będzie śmigał :decayed:

Jak będą jakieś zastrzeżenia do uruchamiania, pracy lub spalania, to przynajmniej na program pojedzie o własnych siłach :):hi:

Powiększyłem zdjęcie, pompki z końcówką BJ , czyli takie jak w BPW, myślę że będą śmigać prawidłowo nawet bez konieczności korekty softu :banan:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odpalone, mimo wszystko baaardzo długo musiałem kręcić. Dopiero przy 5 czy 6 -tym podejściu zaskoczył i poleciał siwy dym :)

Początkowo motor chodził niezwykle twardo i nierówno, po kilku minutach się ustabilizował i zaczął juz pracować normalnie.

Dodam ze stal od lipca bez pompek czyli dość spory kawał czasu.

Na szybko bipy i korekcje.

7c7d75ad313430cb4c4c06bcc1dc41bb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w normie , no może temp silnika mogła by być trochę wyższa, wydechem nie było gdzieś przytarte, bo w innym temacie narzekasz , że przenoszą się po nim drgania na karoserię :hi:

Wyjeździj to stare, letnie paliwo ze zbiornika, zalej świeżego i dopiero zobacz jak auto się będzie sprawować

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w normie , no może temp silnika mogła by być trochę wyższa, wydechem nie było gdzieś przytarte, bo w innym temacie narzekasz , że przenoszą się po nim drgania na karoserię :hi:

Wyjeździj to stare, letnie paliwo ze zbiornika, zalej świeżego i dopiero zobacz jak auto się będzie sprawować

temp taka bo już nie miałem czasu za bardzo czekać aż się zagrzeje, a na postoju nie chciałem mu robić przygazówek.

Co do przytarcia wydechu to teraz dałeś mi do myślenia :eusathink: Przypomniała mi się bowiem sytuacja kiedy cofając na stacji benzynowej przejechałem przez wysepkę z dużym krawężnikiem. Łącząc daty i fakty wychodzi mi że to od tego czasu zaczęły się problemy z drganiami układu wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w lato taką sytuację, że przytarłem poprzeczką skrzyni o koleinę i w poduszce skrzyni obrócił się o 90 stopni element zabezpieczający ją przed wyrwaniem do góry. :decayed:

Efekt był taki, że poducha została unieruchomiona na sztywno, i dudniło niemiłosiernie. :naughty:

Dwóch mazurskich mechaników chciało mi już wymieniać koło dwumasowe, ale im podziękowałem.

Po powrocie z urlopu, wjechałem na podnośnik u zaprzyjaźnionego gumiarza i mało się nie przewróciłem ze śmiechu, jak doszedłem o co chodzi :)

Zwróć na to uwagę, jak będzie OK, to możę wydech delikatnie podgięty i gdzieś dotyka do karoserii :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wjade na kanał do tłumikarzy to zobaczą dokładnie co i jak.

Przy okazji mam pytanie - zaślepiłem zawór EGR mechanicznie - blaszka przy EGR oraz blaszka przy kolektorze ssącym. Czy przewód idący od N75 do grzybka egr (ten najciemniejszy na schemacie) ma być wpięty czy przy zaślepieniu EGR się go usuwa lub zatyka śrubką?

AoSU4FX.png

Pytam dlatego, że zauważyłem dwukrotnie większe wskazania przepływki do wartości zadanej przez ECU. np. MAF specified (oczekiwana) 250 mg/str a MAF actual (rzeczywista) wynosi u mnie 500-550mg/str.

Czy to może mieć związek z tym , że wężyk jest wypięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za OUT ale może znacie FACHOWY zakład w okolicach WAWY gdzie wymienią te uszczelniacze na pompkach przeze mnie kupione bądz takie które oni kupią ...btw turzol ile dałeś za komplet gumek tzn na 4 pompki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wjade na kanał do tłumikarzy to zobaczą dokładnie co i jak.

Przy okazji mam pytanie - zaślepiłem zawór EGR mechanicznie - blaszka przy EGR oraz blaszka przy kolektorze ssącym. Czy przewód idący od N75 do grzybka egr (ten najciemniejszy na schemacie) ma być wpięty czy przy zaślepieniu EGR się go usuwa lub zatyka śrubką?

AoSU4FX.png

Pytam dlatego, że zauważyłem dwukrotnie większe wskazania przepływki do wartości zadanej przez ECU. np. MAF specified (oczekiwana) 250 mg/str a MAF actual (rzeczywista) wynosi u mnie 500-550mg/str.

Czy to może mieć związek z tym , że wężyk jest wypięty?

Silnik musi swoje zassać, jak zaślepiłeś EGR, to zamiast spalin musi w to miejsce siorpnąć więcej powietrza :decayed:

Co do wężyka to może zostać na swoim miejscu, możesz go również zdemontować, zaślep tylko zwolnony króciec N 18 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak wężyk wepne do grzybka to podciśnienie nie będzie nigdzie "uciekać"?


wcześniej błędnie napisałem że blaszka jest przy ssącym, oczywiście przy wydechowym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku są dwie opcje z bledem lub bez, z bledem zaślepia się zaraz za zaworkiem, aby nie było błędu EGR musi być usunięty komputerem i wtedy wywalasz N 18 i całkowicie omijasz zasilanie egra powoduje to minimalna oszczędność w podciśnieniu. Ja robię jeszcze taki myk żeby wszystko wyglądało tak jak ori mimo zaślepienia podciśnienia puszczam lipny przewód od grzyba.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybys chciał do wszystkich wymian miec profesjonalne narzędzia to auto pusciło by cie z torbami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych pompkach chodził ok do czasu wymiany na nich uszczelnień :) Po wymianie oringów auto nie miało mocy kompletnie, wysłane do sprawdzenia i okazało się że końcówki są pozatykane i nie trzymają parametrów. Wkładam teraz pompki które jeździły między innymi w 2.0TDI (BPW)

jesli mozna spytać z jaką końcówką numeru sa te wtryski?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych pompkach chodził ok do czasu wymiany na nich uszczelnień :) Po wymianie oringów auto nie miało mocy kompletnie, wysłane do sprawdzenia i okazało się że końcówki są pozatykane i nie trzymają parametrów. Wkładam teraz pompki które jeździły między innymi w 2.0TDI (BPW)

jesli mozna spytać z jaką końcówką numeru sa te wtryski?
073BJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych pompkach chodził ok do czasu wymiany na nich uszczelnień :) Po wymianie oringów auto nie miało mocy kompletnie, wysłane do sprawdzenia i okazało się że końcówki są pozatykane i nie trzymają parametrów. Wkładam teraz pompki które jeździły między innymi w 2.0TDI (BPW)

jesli mozna spytać z jaką końcówką numeru sa te wtryski?
073BJ
i jak,chodzą bez problemu?Moc taka sama?

Ja oryginalne miałem AR a załozylem BA

I git. Nawet nie wiem czy nie lepiej

Edytowane przez lysy-wr400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych pompkach chodził ok do czasu wymiany na nich uszczelnień :) Po wymianie oringów auto nie miało mocy kompletnie, wysłane do sprawdzenia i okazało się że końcówki są pozatykane i nie trzymają parametrów. Wkładam teraz pompki które jeździły między innymi w 2.0TDI (BPW)

jesli mozna spytać z jaką końcówką numeru sa te wtryski?
073BJ
i jak,chodzą bez problemu?Moc taka sama?

Ja oryginalne miałem AR a załozylem BA

I git. Nawet nie wiem czy nie lepiej

Tak bez problemu chodzą, obyło się bez korekty softu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bez problemu chodzą, obyło się bez korekty softu

Czyli miałem rację że będzie śmigał bez korekty softu :)

A jak z osiągami i zużyciem paliwa ? :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...