Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oringów pompowtrysków - da radę samemu?


turzol

Rekomendowane odpowiedzi

Mam na stole komplet pompek zakupionych do swojego 1.9TDI AVF.

Kupiłem takie zestawy naprawcze oringów

L9OJjGj.jpg

Czy można się zabrać za to samemu nie mając żadnej wiedzy czy lepiej oddać w fachowe ręce?

W serwisówce zalecają użycie specjalnych tulejek montażowych do osadzania tych oringów. Nie mając tych tulejek co można zastosować alternatywnie?

https://www.dropbox.com/s/tk5g16xavdeznq4/pd_oring.pdf?dl=0

Jakieś porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne lepiej mieć tą tuleję, ja wymieniałem sam i tylko uważałem żeby się nie po skręcały i puki co działają, zrób jak uważasz ja też o tym pojęcia nie miałem poczytałem rozebrałem i poskładałem jedyne co to spokojnie bez pośpiechu i dobrze poczytaj o regulacji pompek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsza regulacja, bez tego lipa. No i oczywiście delikatnie i powoli przy montażu.

Dla mnie osobiście ciężka sprawa, tym bardziej że nie mam narzędzi odpowiednich.

Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o regulacje pompek po montażu w gniazdach? Jeśi tak to sam tego nie bede robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Trzeba odpowiednio wyregulować na 180, lub 225 st.

Są dwie szkoły tej regulacji. Która lepsza...nie wiadomo.

Podejrzewam, że kwestia stanu pompek i silnika.

Uważam, że jeśli tego nigdy wcześniej nie robiłeś, to chyba lepiej dać fachurze do zrobienia. :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mi niedawno mechanik wymieniał te oringi ... byłem przy wymianie i powiem ci ze troche trzeba miec pojecia :) ja bym ci nie proponował robic tego jak nie masz pojecia bo tylko mozna biedy narobic ... wymiana mnie kosztowała 200 zł wiec mysle ze nie warto ryzykowac samemu . ale jak bardzo chcesz to na youtube gdzie jest filmik krok po kroku jak koles robi wiec mozesz obejrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do mojego wątku:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Masz tam z grubsza opisaną procedurę demontażu/montażu pompek i sprzęt potrzebny do niej.

Zestaw statyw + czujnik zegarowy do regulacji to koszt ok 120 PLN na alledrogo, sam montaż oringów robiłem bez tulei, zachowując szczególną ostrożność (posmarowane olejem silnikowym oringi + wkrętak bez ostrych krawędzi i sprytne paluchy ) :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz jakiś tam klucz dynamometryczny, dużą suwmiarkę i przyrząd do mierzenia kątu dokręcania śruby (mozna zrobić samemu) to sam ogarniesz to lepiej niż nie jeden mechanik który wymiary łapie na oko. Nie chodzi o żaden kąt tylko o odległość od brzegu głowicy. Przedewszystkim są dwa rodzaje pompek, stary typ i nowy. Nie znam numerów ani roczników ale bardzo prosto jest je rozpoznać, stare mają szeroką nakrętkę na elektro zaworze, nowe wąską. Gdy pierwszy raz sie do tego zabierałem bardzo długo szukałem info na ten temat i napotkałem duży problem, na szczęście jeden z mechaników udostępnił mi foty i wymiary serwisowe

Foto montażu starego typu

307babcb26702276m.png

Wymiar 'a' dla starego typu pompowtryskiwacza Cylinder 1 : 332.2±0.8mm Cylinder 2 : 244.2±0.8mm Cylinder 3 : 152.8±0.8mm Cylinder 4 : 64.8±0.8mm

Foto montażu nowego typu

d28d22fa19d6b589m.png

Wymiar 'a' dla nowego typu pompowtryskiwacza Cylinder 1 : 333±0.8mm Cylinder 2 : 245±0.8mm Cylinder 3 : 153.6±0.8mm Cylinder 4 :

65.6±0.8mm

Odległości są podane od brzegu głowicy od strony kabiny czyli wejścia wiązki pompek. Numeracja cylindrów w każdym silniku spalinowym liczona jest zawsze od rozrządu czyli w naszych silnikach od pasa przedniego.

Wymiary ustawiasz prawie na koncu, najpierw tak jak przy każdej czynności dbasz o czystość czyli wszystko bardzo dokładnie czyścisz, natepnie zakładasz nowe oringi, podkładkę i można sworzeń ale to zależy od klienta. Tak jak każde nowe oringi smarujesz świeżym olejem tak aby sie ładnie ułożyły a nie porwały/popękały. Pompkę wsadzasz równo w gniazdo aż poczujesz opór (ręczny opór bez użycia popychadeł) następnie przykręcasz trzymadło/cybant na śrubę i tu twoja decyzja czy bedzie nowa czy nie, na początku przykręcasz z taką siłą aby było lekko sztywno ale aby mozna było poruszać pompką do regulacji (wstępnie staraj sie je ustawić róno). Jak wszystkie pompki masz lekko przykręcone to ustawiasz odległość od brzegu głowicy. Gdy jesteś pewny na 100% ze wszystko jest ok dokręcasz śruby mocujące z siłą 12Nm a następnie 270° czyli 3/4 obrotu.

Gdy pompki masz przykręcone zakładasz klawiaturę (przed montażem śruby regulacji nacisku na pompke wykręcasz aby były w pozycji 0 czyli tak aby wystawały tylko główki), śruby klawiaturek dokręcasz tak samo jak głowice po planowaniu czyli od środka do zewnątrz tak aby sie nie wygieła, śruby dokręcasz 20Nm i 90°

Teraz ustawienie luzu dźwigienek, wałek ustawiasz tak aby krzywka ustawianego luzu/pompki była w najwyższym miejscu ( niektórzy uważają że kolejność ustawienia luzu dźwigienek powinna być ustawiana taką samą zasadą jak luz zaworowy w starych silnikach z luzem ustawianym śruba, ja twierdze ze to paranoja). Gdy krzywka jest na max wysokości w górze czyli dźwignia na maxa w dole, wkręcasz śrubę regulacyjną aż poczujesz opór czyli gdy pompka bedzie maksymalnie wciśnięta, następnie śrubę cofasz o 180 stopni czyli 1/2 obrotu, kontrujesz z siłą 30Nm

b6e2220c9ab1d993m.png

Wtyczki pompek mozna delikatnie psiknąć jakims sprayem do elektryki. Jesli sie czegoś takiego nie robiło trzeba pamiętać że śruby dokręca sie najpierw palcami lub lekko kluczem, potem wszystkie troszkę mocniej, potem jeszcze raz i dopiero po kolei dynamometrem z zachowaniem podstawowych zasad aby czegoś nie wygiąć. Ustawienie śruby regulacji nacisku powinno sie ustawić na zegarku ale takie bajery mają tylko porządne serwisy a praktycznie wszyscy prywatni mechanicy robią to na wyczucie bo takie urządzenie kosztuje pare złotych a przydaje sie bardzo rzadko......

Wydaje mi sie że przekazałem wszystkie wiadomości jakie posiadam do montażu pompek :)

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam montaż oringów robiłem bez tulei, zachowując szczególną ostrożność (posmarowane olejem silnikowym oringi + wkrętak bez ostrych krawędzi i sprytne paluchy ) :decayed:

No właśnie chodzi o samą procedurę wymiany tych oringów, bo resztą zajmie się mój zaprzyjaźniony mechanik. Wystarczy podważać te oringi i ściągnąć za pomocą wkrętaka i założyć nowe wcześniej smarując olejem silnikowym? Kolejność zakładania ma znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność ma znaczenie, z tych dwóch większych, najpierw zakładasz ten bliżej końcówki, potem potem ten bliżej elektrozaworu .

Przy montażu wszystkich zwróć uwagę żeby się nie poskręcały i staraj się to zrobić tak, aby jak najmniej się podczas tej operacji rozciągły .

A i najlepiej robić to w temp. pokojowej, bo mają wtedy jako taką elastyczność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność ma znaczenie, z tych dwóch większych, najpierw zakładasz ten bliżej końcówki, potem potem ten bliżej elektrozaworu .

Przy montażu wszystkich zwróć uwagę żeby się nie poskręcały i staraj się to zrobić tak, aby jak najmniej się podczas tej operacji rozciągły .

A i najlepiej robić to w temp. pokojowej, bo mają wtedy jako taką elastyczność :)

Dzięki, jeszcze 2 niejasności.

Miedziana podkładka siedzi sztywno dzięki metalowemu zabezpieczeniu ? nr 1 na poniższym rys? Jak je ściągnąć?

Co z tym origiem oznaczonym nr 7? Gdzie on się znajduje?

23fccf17215e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedziana podkładka siedzi sztywno dzięki metalowemu zabezpieczeniu ? nr 1 na poniższym rys? Jak je ściągnąć?

Tak, ściągałem ją kombinerkami łapiąc po średnicy i bujając na boki, jednocześnie przesuwając w stronę końca końcówki.

Jeżeli końcówka jest pokryta grubszą warstwą nagaru to należy ją z niego oczyścić, ale tak by nie dotknąć narzędziem miejsca , gdzie są otworki rozpylacza.

Trochę zabawy jest też z czyszczeniem powierzchni przylegającej do tej podkładki, jest tam zazwyczaj sporo nagaru , trzeba go usunąć tak żeby stykały się ze sobą tylko na powierzchni wystającego pierścienia, i żeby go przy tym czyszczeniu nie porysować, bo będzie problem ze szczelnością komora spalania- szyna paliwowa :hi:

Uszczelniacz nr.7 jest w gnieździe popychacza nr. 6, ja go nie wymieniałem :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam dwie ważne informacje.

Po ściągnięciu pokrywy głowicy zatkajcie wszystkie otwory w głowicy czyściwem, szmatkami bądź ręcznikiem papierowym, gdyż często zdarza się że jakaś śrubka wpadnie w kanał, a on idzie bezpośrednio do miski, często znajduje śrubki łapek pompek w misce:)

NIGDY nie czyścic mechanicznie końcówek pompowtryskiwaczy!!!

Jeżeli są duże wżery w gniazdach pompek, a nie mamy tuleji osadzających, polecam delikatnie papierem wodnym przeszlifować ostre krawędzie aby nie zadrzeć uszczelnień przy wkładaniu, bo później mamy temat po wymianie oringów dalej to samo bądź gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIGDY nie czyścic mechanicznie końcówek pompowtryskiwaczy!!!

No właśnie jeśli nie mechanicznie to jak najlepiej wyczyścić końcówki rozpylające i czy w ogóle jest sens czyścić je z tego nagaru? Słyszałem, że moczenie w acetonie rozpuszcza ten syf.

Jeżeli są duże wżery w gniazdach pompek, a nie mamy tuleji osadzających, polecam delikatnie papierem wodnym przeszlifować ostre krawędzie aby nie zadrzeć uszczelnień przy wkładaniu, bo później mamy temat po wymianie oringów dalej to samo bądź gorzej.

Szlifowanie papierem wodnym rozumiem przy zatkanych otworach tak? Jaka gradacja papieru?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz mój wątek o wymianie uszczelniaczy pompek :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Ostre krawędzie w gniazdach pompek zebrałem szaberkiem, potem delikatnie wygładziłem papierkiem o gradacji 800 :)

Oczywiście dolną część gniazda najpierw wypełniłem czyściwem, po zabiegu delikatnie ją usunąłem, potem dokładnie gniazdo wyczyściłem .

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi wymienione - wolałem jednak oddać sprawę w ręce fachowca :)

Korzystając z faktu, że pompki mam wyjęte zrobiłem zdjęcia gniazd pompowtrysków.

Czy na podstawie poniższych zdjęć da się ocenić stopień wybicia gniazd ?

c6jC273.jpg

HDFvi1J.jpg

M7ABXj4.jpg

du9A44E.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że miałem podobne tylko ja to bardziej na dotyk sprawdzałem u mnie ten rowek dosyć ostre kanty miał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia to nie wygląda to za dobrze, ale na nowych oringach może jeszcze być dobrze. Żeby pompki były montowane po obu stronach to te gniazda nie wyglądały by tak żle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają podobnie jak moje, najgorzej to na pierwszej focie :naughty:

Ile czapka ma nalatane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają podobnie jak moje, najgorzej to na pierwszej focie :naughty:

Ile czapka ma nalatane ?

240tys przelotu.

Robić cos z tym czy olewac temat? Dodam że nigdy nie miałem problemów z odpaleniem czy drgawkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...