Lenio21 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Opublikowano 20 Grudnia 2014 witam ostatnio wracając autkiem, trochę je pogoniłem. W sumie nie tak dużo ale pierwszy raz jak je mam, na 3 biegu ok 3500 obr potem 4 bieg i też ok 3500 obr/min i strzał. Okazało się że dolny plastik z intercoolera odpadł. no i pełno oleju zaczeło kapać z przewodu dochodzącego do IC. Przy wymianie rozrządu zauważyłem, że właśnie w tej rurze było dość sporo oleju. Poprzedni właściciel mówił, że oleju nie bierze. Stało się to niedługo po wymianie oleju więc cięzko mi ocenić czy bierze olej ( obserwuje ). wymieniłem IC na nowy. wyjąłem również turbinę, wyczyściłem kierowniczki( w połowie zakresu ciężko chodziły). Gruszka jest sprawna. luzy na turbo - wzdłużny ledwo wyczuwalny, poprzeczny jest ok 1 mm, ale łopatki nie ocierają ubudowy. Turbo chodzi dobrze. zarówno przed jak i po czyszczeniu. Przy podłączeniu do VAG przed awarią, miałem w pamięci błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation ( Przekroczona w górę granica regulacji układu regulacji ciśnienia doładowania). Natomiast po samej awarii IC VAG pokazał 17964. Przyczyny? obstawiam turbinę lub odmę. Turbina sobie pogwizduje jak jest zimny silnik, ciągnie dobrze ale teraz nie wiem jak w większym zakresie obrotów. Luzy sprawdzane na wyjętej turbinie ( podobno jak zimna i bez oleju to luzy są większe). Odma - podobno fabrycznie skopany cały układ odpowietrzania, coś ok 2005 roku to poprawili. Po zdjęciu przewodu od odmy, sporo białej mazi. Ale to przed awarią również sprawdzane. Wymiana dość kosztowna bo z całą pokrywą i tylko dostępna w serwisie. silnik to ATJ, przebieg 302 tyś. ori. autko z 2000 roku. turbo oryginalne, raczej nigdy nie wyciągane. Gruszka też garetta ori. Auto ostatnio więcej lata po mieście niewielkie dystanse. Zrobił bym logi, głównie dynamiczne ale obawiam się o kolejny strzał... Czy logi coś tu zaradzą? Ewentualnie pokusił bym się o zamontowanie OCT ale zimą podobno to kiepski pomysł, ale wtedy bym wykluczył winowajce oleju w układzie dolotowym. Czy turbina mogła przeładować i być przyczyną rozsadzenia IC? Czy to jednak olej w układzie był winny? proszę o porady, chciałbym doprowadzić silnik do porządku i cieszyć się, niestety jest to mój pierwszy ON i póki co uczę się go.
mantix Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Raczej bardzo odosobniony przypadek. Turbo nawet jak przeładuje to ecu załancza tryb awaryjny i nie powinno mięć coś takiego miejsca
radzio49aa Opublikowano 21 Grudnia 2014 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Witam, miałem podobny przypadek gdy rozsadziło mi nową turbinę. To wina była zapieczonych łopatek turbiny. Po wymianie IC na ori b7 z 2.0 tdi o kodzie ABL 140 koni idealnie pasował do mojej b6. Po wymianie IC i czyszczeniu turbo narazie mam spokój.
Lenio21 Opublikowano 21 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2014 pozostaje mi obserwowanie oleju. Póki co nie kopci, ale to zapewne zasługa czystego IC. Może ktoś naprowadzi mnie na temat poprawionych odm, czyli jaką pokrywę szukać aby naprawić to co fabryka podobno nie dopracowała? Ewentualnie pozostanie mi montaż OTC, ale to po zimie. No i znając mnie pokuszę się o zrobienie logów głównie dynamicznych. Mam nadzieję, że układ wytrzyma tym razem.
mantix Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Ja mam odmę wywaloną pod auto, przynajmniej turbo oddycha świeżym powietrzem. Te ilości oleju są tak znikome, że nie chce się mi bawić w otc
Lenio21 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2014 Ja mam odmę wywaloną pod auto, przynajmniej turbo oddycha świeżym powietrzem. Te ilości oleju są tak znikome, że nie chce się mi bawić w otc rozumiem, że przewód wisi nad ziemią. pewnie ilości są tak znikome, że niezauważalne. Niejedno autko na parkingu zostawia plamę oleju z powodu nieszczelności i nic sobie z tymi nie robią. Fakt, ale czy nie wzrasta ryzyko, że przewód zamarznie na końcu? Ja czekam na koniec "zimy" i również albo oct albo sam przewód i robie test.
mantix Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Mam rurę o średnicy ok 20mm, nie ma styczności z wodą na drodze, więc jak może zamarznąć?
Lenio21 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2014 Mam rurę o średnicy ok 20mm, nie ma styczności z wodą na drodze, więc jak może zamarznąć? z tego co czytałem, to wydobywające się skropliny z odmy mogą zamarznąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się