Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wentylator chodzi caly czas


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dzis chcialem odpalic samochod i byl pusty aku nic pod prostownik i

nagle uslyszalem jak chodzi cos

wentylator wlanczy sie co jakies pare sekund

bez zaplonu gdzie szukac bledu

vag nic nie znalazlp

pozdrawiam

Opublikowano

zaczni od czujnika temperatury.odepni od niego przewod i zobacz czy przestana chodzic

Opublikowano

Do sprawdzenia czujnik temperatury. Może padł i zwiera kiedy chce.

Opublikowano

jest on na chlodnicy czy to ten ze drugiej strony na silniku kolo pod szybia bo tego ostatnio wymienialem tylko ten mial 4 przewody

Opublikowano

Wyciagnolem bezpiecznik i na razie spokoj

Opublikowano

hehe wsadz go z powrotem i sprawdz czujnik. mozliwe ze przy wyzszych teperaturach dziala prawidlowo. zebys przypadkiem nie przegrzał silnika:)

Opublikowano

ok i dzieki


zdjelem wytczke na dole przy chlodnicy i tez mic nadal chodzi ,na chlodnicy od klimy i tu tez nic jest jeszcze jeden na chlodnicy gdzie dalej szukac

Opublikowano

Bo ten na chłodnicy czujnik temperatury wody, to wg mnie jest odczytywany przez komputer. Na podstawie jego wartości rezystancji (przełożonej na określone napięcie), ECU silnika załącza wentylator przez jakiegoś tam przekaźnika lub inny element wykonawczy. Jeśli jednak ECU silnika ma nieprawidłowy odczyt tej rezystancji (napięcia), to "dmucha on na zimne" włączając przez tego pośrednika wentylator non stop. Po to jest wentylator włączony, aby ewentualne uszkodzenie czujnik nie wyeliminowało możliwości chłodzenia silnika. Spróbuj podstawić nowy czujnik, który będzie miał rezystancję w prawidłowym przedziale. Jeślibyś się doczytał więcej na temat tego czujnika, to można dowiedzieć się jaką on reprezentuje rezystancję, gdy silnik jest temperaturze dla wyłączonego wentylatora. Wyciągnięcie wtyczki z czujnika powoduje, że rezystancja miedzy dwoma pinami, jest nieskończeni wielka. Przyłóż do tych pinów rezystor 1k lub 4k i sprawdź co z wentylatorem. Możesz również podłączyć potencjometr obrotowy o wartości powiedzmy 10k i zmieniając jego położenia (zmiana rezystancji) sprawdzić co się będzie działo.

Opublikowano

tych rezystorow niemam

wentylator chodzi jak mam wyciagniety kluczyk jak wloze klucz i przekrece ne zaplon odrazu sie wylancza

czyli mowisz ze ten czujnik na dole przy chlodnicy na schlauchu czy jest podlaczony czy nie wentylator moze chodzic

blad na vag jest 18080 P 1762 -004


jade kupic ten czujnik

Opublikowano

Wrzuć cały błąd z opisem.

Czujnik mierzy temperaturę na szlaufie z radiatora/chłodnicy. Jak jest temp. przekroczona (bo czujnik swoją rezystancję przykładowo zwiększył lub zmniejszył - nie wiem czy jest w nim termistor typu PTC, czy NTC), to ECU silnika wówczas załącza wentylator, by schłodzić wodę w tym radiatorze/chłodnicy. Jak woda się ochłodzi, ostygnie poniżej pewnej temperatury (histerezy), to ECU silnika wyłączy wentylator. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że kiedyś przez taki czujnik przepływał prąd do zasilania wentylatora. Ponieważ czujnik mógł ulec uszkodzeniu nie na zwarcie tylko na przerwę, to wówczas uszkodzony czujnik na przerwę eliminował dalsze zasilani wentylatora. Sam wentylator wciąga prądu rzędu 5-10A. Więc trochę dużo.

Zauważ, że z tego czujnika temperatury wychodzą dwa cieniutkie kabelki. Służą więc one nie do załączania wentylatora, tylko do pomiaru rezystancji przez ECU silnika. Jeśli teraz czujnik temperatury zostanie uszkodzony (uszkodzi się ze starości, itp. przyczyn), na zwarcie lub na przerwę (lub zwiększy się mu rezystancja 10x), to komputer ECU w tym przypadku załączy wentylator. Załączy go bo nie wie ile w rzeczywistości jest tej temperatury. Skoro nie wie, to wentylator jest uruchomiony cały czas.


Ciekawym jest stan, że wentylator pracuje na wyciągniętym kluczyku. Wyciągnięty klucz wyłącza zasilanie co poniektórych obwodów/układów.


Zaczerpnięte zdjęcie z neta - Czujnik w szlaufie radiatora/chłodnicy

p1010003et9.jpg
free image hosting

Opublikowano

czujnik mam ide go zamontowac zaraz dam dalej znac

Opublikowano (edytowane)

Tylko ten czujnik odpowiada za np.:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

U mnie ten czujnik generował taki błąd.


Czujnik zielony czteropinowy z tyłu głowicy silnika (od grodzi), to np.:

16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 002 - Lower Limit Exceeded


Po Twoim kodzie błędu, który wklepałeś, to nie wydaje się mi, żeby to był któryś z czujników temperatury:

Kody_b_ed_w.jpg

Tak jakbyś miał zwarcie gdzieś do masy może. Sprawdź czy przewody zasilające wentylator nie zostały w jakiś sposób uszkodzone. Może gdzieś woda podeszła do przewodu, który sterowany jest masą.


Tu masz ciekawy link:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318743.html

Problem leżał w którejś kostce połączeniowej.


I tu:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8179813#8179813

[usterka już znaleziona, przyczyną był uszkodzony kabel w wiązce]

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Ok czujnik zamontowany no i nic zagrzany silnik odpowietrzony uklad 15 minut i dalej sie wlancza

kable sprawdzam po kolei kostce i

na podszybiu w skrzynce z bezpiecznikami woda

przekaznik zasniedzialy wd 40 i cud dziala :)

wywiercilem odplyw by woda odplywala na wszeli wypadek

nowy przekaznik choc na starym tez szlo ale lepiej losu nie kusic

no czujnik temperatury na darmo

serdeczne dzieki Dajmon

Opublikowano

Jak ja uwielbiam takie zakończenia problemów :) bexawaryjności życzę!

Opublikowano

Czujnik Ci nie zginie, a wydane 100zł na niego w ASO spowoduje, że będziesz spał spokojniej.

Opublikowano

to jak gra w totka. metada prob i bledów idzie naprawic wszytsko. dobrze ze mechanikowi tego nie dales bo zaplacilbys za 4 czujniki i 5 godzin robocizny:P

Opublikowano

juz bylem krotko przed termin na dzis byl zrobiony

a to ze mieszkam w niemczech no to bam 85e za godzine

;)

Opublikowano

Miałem podobny problem z wyłączaniem się wentylatora na postoju i padał mi aku..przyczyną był zepsuty przekaźnik w skrzynce pod maską przy komputerze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...