kamilniemiec Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Witam dzis chcialem odpalic samochod i byl pusty aku nic pod prostownik i nagle uslyszalem jak chodzi cos wentylator wlanczy sie co jakies pare sekund bez zaplonu gdzie szukac bledu vag nic nie znalazlp pozdrawiam
quadral20004 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Opublikowano 23 Grudnia 2014 zaczni od czujnika temperatury.odepni od niego przewod i zobacz czy przestana chodzic
jacek70 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Do sprawdzenia czujnik temperatury. Może padł i zwiera kiedy chce.
kamilniemiec Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2014 jest on na chlodnicy czy to ten ze drugiej strony na silniku kolo pod szybia bo tego ostatnio wymienialem tylko ten mial 4 przewody
kamilniemiec Opublikowano 24 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2014 Wyciagnolem bezpiecznik i na razie spokoj
quadral20004 Opublikowano 24 Grudnia 2014 Opublikowano 24 Grudnia 2014 hehe wsadz go z powrotem i sprawdz czujnik. mozliwe ze przy wyzszych teperaturach dziala prawidlowo. zebys przypadkiem nie przegrzał silnika:)
kamilniemiec Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2015 ok i dzieki zdjelem wytczke na dole przy chlodnicy i tez mic nadal chodzi ,na chlodnicy od klimy i tu tez nic jest jeszcze jeden na chlodnicy gdzie dalej szukac
Dajmon Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Bo ten na chłodnicy czujnik temperatury wody, to wg mnie jest odczytywany przez komputer. Na podstawie jego wartości rezystancji (przełożonej na określone napięcie), ECU silnika załącza wentylator przez jakiegoś tam przekaźnika lub inny element wykonawczy. Jeśli jednak ECU silnika ma nieprawidłowy odczyt tej rezystancji (napięcia), to "dmucha on na zimne" włączając przez tego pośrednika wentylator non stop. Po to jest wentylator włączony, aby ewentualne uszkodzenie czujnik nie wyeliminowało możliwości chłodzenia silnika. Spróbuj podstawić nowy czujnik, który będzie miał rezystancję w prawidłowym przedziale. Jeślibyś się doczytał więcej na temat tego czujnika, to można dowiedzieć się jaką on reprezentuje rezystancję, gdy silnik jest temperaturze dla wyłączonego wentylatora. Wyciągnięcie wtyczki z czujnika powoduje, że rezystancja miedzy dwoma pinami, jest nieskończeni wielka. Przyłóż do tych pinów rezystor 1k lub 4k i sprawdź co z wentylatorem. Możesz również podłączyć potencjometr obrotowy o wartości powiedzmy 10k i zmieniając jego położenia (zmiana rezystancji) sprawdzić co się będzie działo.
kamilniemiec Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2015 tych rezystorow niemam wentylator chodzi jak mam wyciagniety kluczyk jak wloze klucz i przekrece ne zaplon odrazu sie wylancza czyli mowisz ze ten czujnik na dole przy chlodnicy na schlauchu czy jest podlaczony czy nie wentylator moze chodzic blad na vag jest 18080 P 1762 -004 jade kupic ten czujnik
Dajmon Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Wrzuć cały błąd z opisem. Czujnik mierzy temperaturę na szlaufie z radiatora/chłodnicy. Jak jest temp. przekroczona (bo czujnik swoją rezystancję przykładowo zwiększył lub zmniejszył - nie wiem czy jest w nim termistor typu PTC, czy NTC), to ECU silnika wówczas załącza wentylator, by schłodzić wodę w tym radiatorze/chłodnicy. Jak woda się ochłodzi, ostygnie poniżej pewnej temperatury (histerezy), to ECU silnika wyłączy wentylator. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że kiedyś przez taki czujnik przepływał prąd do zasilania wentylatora. Ponieważ czujnik mógł ulec uszkodzeniu nie na zwarcie tylko na przerwę, to wówczas uszkodzony czujnik na przerwę eliminował dalsze zasilani wentylatora. Sam wentylator wciąga prądu rzędu 5-10A. Więc trochę dużo. Zauważ, że z tego czujnika temperatury wychodzą dwa cieniutkie kabelki. Służą więc one nie do załączania wentylatora, tylko do pomiaru rezystancji przez ECU silnika. Jeśli teraz czujnik temperatury zostanie uszkodzony (uszkodzi się ze starości, itp. przyczyn), na zwarcie lub na przerwę (lub zwiększy się mu rezystancja 10x), to komputer ECU w tym przypadku załączy wentylator. Załączy go bo nie wie ile w rzeczywistości jest tej temperatury. Skoro nie wie, to wentylator jest uruchomiony cały czas. Ciekawym jest stan, że wentylator pracuje na wyciągniętym kluczyku. Wyciągnięty klucz wyłącza zasilanie co poniektórych obwodów/układów. Zaczerpnięte zdjęcie z neta - Czujnik w szlaufie radiatora/chłodnicy free image hosting
kamilniemiec Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2015 czujnik mam ide go zamontowac zaraz dam dalej znac
Dajmon Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 (edytowane) Tylko ten czujnik odpowiada za np.: 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent U mnie ten czujnik generował taki błąd. Czujnik zielony czteropinowy z tyłu głowicy silnika (od grodzi), to np.: 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 002 - Lower Limit Exceeded Po Twoim kodzie błędu, który wklepałeś, to nie wydaje się mi, żeby to był któryś z czujników temperatury: Tak jakbyś miał zwarcie gdzieś do masy może. Sprawdź czy przewody zasilające wentylator nie zostały w jakiś sposób uszkodzone. Może gdzieś woda podeszła do przewodu, który sterowany jest masą. Tu masz ciekawy link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318743.html Problem leżał w którejś kostce połączeniowej. I tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8179813#8179813 [usterka już znaleziona, przyczyną był uszkodzony kabel w wiązce] Edytowane 5 Stycznia 2015 przez Dajmon
kamilniemiec Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2015 Ok czujnik zamontowany no i nic zagrzany silnik odpowietrzony uklad 15 minut i dalej sie wlancza kable sprawdzam po kolei kostce i na podszybiu w skrzynce z bezpiecznikami woda przekaznik zasniedzialy wd 40 i cud dziala wywiercilem odplyw by woda odplywala na wszeli wypadek nowy przekaznik choc na starym tez szlo ale lepiej losu nie kusic no czujnik temperatury na darmo serdeczne dzieki Dajmon
Tyrath Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Jak ja uwielbiam takie zakończenia problemów bexawaryjności życzę!
Dajmon Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Czujnik Ci nie zginie, a wydane 100zł na niego w ASO spowoduje, że będziesz spał spokojniej.
quadral20004 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 to jak gra w totka. metada prob i bledów idzie naprawic wszytsko. dobrze ze mechanikowi tego nie dales bo zaplacilbys za 4 czujniki i 5 godzin robocizny:P
kamilniemiec Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2015 juz bylem krotko przed termin na dzis byl zrobiony a to ze mieszkam w niemczech no to bam 85e za godzine
kon11rad Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Miałem podobny problem z wyłączaniem się wentylatora na postoju i padał mi aku..przyczyną był zepsuty przekaźnik w skrzynce pod maską przy komputerze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się