Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] 1.8T


LordSteinmetz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno stałem się posiadaczem granatowej A4 z 1997 roku z silnikiem 1.8t. Niestety nie wiem jeszcze jakie oznaczenie ma ten silnik ;) Auto kupiłem z myślą o bezproblemowym i komfortowym przemieszczaniu się. Nie planuję żadnych poważnych modyfikacji. Plan na dzień dzisiejszy to utrzymywać auto w dobrej kondycji. Po zakupie musiałem nieco wysprzątać wnętrze bo pamiętało ono chyba wszystie podróże poprzedniego właściciela... Muszę jeszcze także wyprać wnętrze bo czuć przykry zapach... To co mi w niej nie pasuje to lampy tylne, prawe lusterko i felgi. Czy można bez problemu podmienić lusterko prawe na pełnowymiarowe?

Mam też problem z ogrzewaniem. Auto dość wolno się grzeje (w porównaniu z innymi autami np, Opel Corsa 1.0, Chevrolet Camaro 3.8 czy Renault Megane I 1.4). Ciepło nie jest oddawane do kabiny pasażerskiej. Jeśli auto osiągnie 90 stopni to taką temperaturę utrzymuje. Na wolnych obrotach dmuchawy powietrze leci ledwo ledwo ciepłe (2 kreski nawiewu) a czasem nawet nie czuję ciepła. Czytałem na forum tematy podobne w B6 i B7. Czy u siebie mam zacząć od termostatu? Czy powietrze nie powinno być ciepłe po nagrzaniu silnika do 90 stopni?

Poniżej kilka zdjęć, jak prezentowała się niedługo po zakupie.

20141207_172042.jpg

20141212_013453.jpg

received_10203016596167124.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy tył bankowo do zmiany, najlepiej na drugi lift. Lusterko prawe można podmienić na anglika, ale nie jest to bezproblemowe. Musisz przełożyć ten czarny plastikowy trójkąt ze swojego. Weź sobie kogoś do pomocy, żeby uporać się ze sprężyną i podkładką. Zarezerwuj sobie z godzinke.
Co do temperatury, to mówisz o tym, że wolno grzeje się we wnetrzu tak? Bardziej moim zdaniem jest to wina nagrzewnicy niż termostatu, skoro sam silnik łapie temperature. Może trzeba ją odpowietrzyć lub przepłukać odkamieniaczem.
Życze bezawaryjności. A jeśli nie planujesz modów, to zobaczysz po jakimś czasie na forum, że szybko to zdanie zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedewszystkim sprawdz stan plyny chlodzacego.mozliwe ze jest układ zapowietrzony.odpowietrz go.na przewodach od nagrzewnicy powinien byc jakis odpowietrznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyraziłem się mało precyzyjnie. Temperatura na desce bardzo wolno osiąga wartość 90 stopni ale kiedy już ją osiągnie nie ma wachań. Albo ich nie zauważyłem. W środku tak jak pisałem, dmucha zimnym powietrzem lub ledwo ciepłym.

Co do modów - muszę ćwiczyć silną wolę bo muszę też coś do garnka włożyć ;)


przedewszystkim sprawdz stan plyny chlodzacego.mozliwe ze jest układ zapowietrzony.odpowietrz go.na przewodach od nagrzewnicy powinien byc jakis odpowietrznik

Po zakupie płyn musiałem uzupełnić. Nie wiem co bylo ale dolałem trochę Prestone. Poszukam jakiegoś odpowietrznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zapowietrzony układ a może wina termostatu. A kod silnika masz nabity na przodzie głowicy, pod plastikiem. Jest też we wlepce a ta jest w ks.serwisowej oraz we wnęce koła zapasowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wolno sie nagrzewa to raczej termostat do zmiany. wyjmij go odrazu plyn caly zleci wydmuchaj wszystko. miedzy czasie termostat do garnka i zobaczyc czy prawidlowo sie otwiera jesli nie to do wymiany i problem moze ustapi. ale jesli mowisz ze przy 90 stopniach dalej zimno to albo zapowietrzony albo nagrzewnica zawalona kamieniem i szlamem. odpowietrznik to taka mala dziurka na wezu od powrotu z nagrzewnicy (ten od aku) zsuwasz delikatnie waz tak zeby przez dziurke sikal plyn wtedy wiadomo ze odpowietrzony. lepiej zalac wiecej plynu reszta ucieknie przez dziurke i przelew z zbiorniczku.

lampy do wymiany i wnetrze do prania obowiazkowo. jakis brudas wczesniej jezdzil chyba no i te ledy wes wywal zebys byl widoczny na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to zapowietrzony układ a może wina termostatu. A kod silnika masz nabity na przodzie głowicy, pod plastikiem. Jest też we wlepce a ta jest w ks.serwisowej oraz we wnęce koła zapasowego.

Dzięki, sprawdzę naklejkę we wnęce koła i numer na głowicy. Książka serwisowa przepadła... ;)

jak wolno sie nagrzewa to raczej termostat do zmiany. wyjmij go odrazu plyn caly zleci wydmuchaj wszystko. miedzy czasie termostat do garnka i zobaczyc czy prawidlowo sie otwiera jesli nie to do wymiany i problem moze ustapi. ale jesli mowisz ze przy 90 stopniach dalej zimno to albo zapowietrzony albo nagrzewnica zawalona kamieniem i szlamem. odpowietrznik to taka mala dziurka na wezu od powrotu z nagrzewnicy (ten od aku) zsuwasz delikatnie waz tak zeby przez dziurke sikal plyn wtedy wiadomo ze odpowietrzony. lepiej zalac wiecej plynu reszta ucieknie przez dziurke i przelew z zbiorniczku.

lampy do wymiany i wnetrze do prania obowiazkowo. jakis brudas wczesniej jezdzil chyba no i te ledy wes wywal zebys byl widoczny na drodze

A właśnie, lampy ledowe miałem już dawno wywalić ale nie mam czasu się tym zająć.

W tzw międzyczasie jadę jutro na zmianę sprężyn i amortyzatorów. Zakupiłem do tego celu taki oto zestawik: Dobry?

2014-12-24%252009.01.12.jpg

20141224_074232.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wolno sie nagrzewa to raczej termostat do zmiany. wyjmij go odrazu plyn caly zleci wydmuchaj wszystko. miedzy czasie termostat do garnka i zobaczyc czy prawidlowo sie otwiera jesli nie to do wymiany i problem moze ustapi. ale jesli mowisz ze przy 90 stopniach dalej zimno to albo zapowietrzony albo nagrzewnica zawalona kamieniem i szlamem. odpowietrznik to taka mala dziurka na wezu od powrotu z nagrzewnicy (ten od aku) zsuwasz delikatnie waz tak zeby przez dziurke sikal plyn wtedy wiadomo ze odpowietrzony. lepiej zalac wiecej plynu reszta ucieknie przez dziurke i przelew z zbiorniczku.

lampy do wymiany i wnetrze do prania obowiazkowo. jakis brudas wczesniej jezdzil chyba no i te ledy wes wywal zebys byl widoczny na drodze

Nie wiem dlaczego nie mogę edytować posta... więc... Czy ten otworek to ten co na zdjęciu poniżej? Czy to powinno być czymś zabezpieczone? Wie ktoś od czego zaczep jest upier....ny nad tymi wężami?

20141229_194629.jpg

O proszę, a tego już mogę... xD

Edytowane przez LordSteinmetz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to ten otworek.na rozgrzanym silniku zsuwasz lekko wąż i będziesz widział co poleci,jesli pójdzie powietrze to zostaw do momentu az poleci płyn.a uchwyt upierdzielony bo jakiś nieuk wepchał swoje łapy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechaniora. Amory, sprężyny z odbojami i osłonami wymienione. Od razu inna jazda. W kwestii grzania mechanior mówi, że termostat trzeba zmienić. Zobaczymy czy pomoże. Jaki jest OEM? Jaka cena?


Mały update. Termostat wymieniony na nowy BEHR, zalane świeżym płynem Prestone. Auto ładnie i szybko się nagrzewa do 90 stopni ale w kabinie nadal chłodno. Coś tam ciepłego czuć ale to tak jakby ktoś chuchał na rękę na mrozie... Płukanie nagrzewnicy? Wymiana nagrzewnicy?

Czy płukanie środkiem Prestone Radiator Flush zda egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzony wg mnie. 2 razy ściągany wąż aby odpowietrznik popuszczał i do wypływania płynu. Robiłem to sam, jest szansa, że coś zrobiłem nie tak ale w poprzednich swoich autach też robiłem sam i wszystko było w porządku.


EDIT:

teraz mechanior mówi, że nagrzewnicę to najlepiej wymienić bo nie zrobi się tak żeby było dobrze... Kupował ktoś? Jakie ceny nowych? Zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...