PrzemekSSP Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 krótko i na temat. A4 B5 1.9 TDI AFN, po generalnym remoncie, wszystko nowe z wysokiej półki, zawory zmieniane w glowicy uszczelniane wszystko, pierscienie, uszczelki no dosłownie wszystko.. 1000km zrobione, po odpaleniu rzuca silnikiem, głośniej pracuję i ciężko odpala, dodam że, kąt wtrysku ustawiony, dawka rozruchowa ustawiona, dawka na nastawniku ustawione - perfekt. przed remontem silnik miał czasami problemy, przymulało go i nie chciał iść nawet przy 100km/h przy dodaniu gazu w podłogę nie szedł, 100km/h i koniec, po remoncie było okej, alee... do teraz tylko... dodam że, zawór n75 po odpięciu tak samo pracuje silnik jak go podepnę czy to normalne? dodam jeszcze kilka screenów z błędów jakie mi wywaliło i pokazało na Vagu, jeśli chcecie jakieś logi czy coś, nie wiem jak to się robi, początkujący z vagiem jestem... screeeny z błędów: Jeśli Wam coś dadzą logi, prosił bym o jakąś instrukcję jak to zrobić. Dodam, że remont robiłem sam bo się na tym znam i nie dam zarobić mechanikowi co połowę ominie, wszystko kupowane z wysokiej półki, lub oryginały, wymienione zostało wszystko, tłoki, pierścienie, panewki, świece, sprawdzone wtryski, głowica szlifnięta, wymienione popychacze, zawory nowe, uszczelka pod głowice nowa, pod kolektor wydechowy i ssący nowe, śruby do głowicy nowe, olej pół syntetyk castrola na docieranie, połowę ominąłem bo tego tyle było, że nie sztuka zapamiętać. Składane wszystko powoli, dokładnie i z głową, dokręcane odpowiednimi kluczami dynamometrycznym z odpowiednią siłą jaką zaleca producent, rozrząd ustawiony idealnie, po złożeniu odpalił i było wszystko okej, ustawiłem kąt wtrysku, dawkę rozruchową oraz paliwową na nastawniku. Jadąc w trasie do warszawy jechałem 100km/h i tracił moc samochód. Odpala teraz wszystko ok, tylko jak pisałem ciężej odpala i głośna oraz nierówna praca silnika jest, czytałem że duże prawdopodobieństwo że to jest zawór n75, ale jeszczę postanowiłem opisać dokładnie swój problem i wysłuchać Was.
goldi Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Błąd ktory ci wyskoczył jest bledem przeładowania turbiny jak zrobić logi jest w dziale diagnostyka vag .Pewnie ma 99 % masz zapieczone loptki w turbinie ale to wyjdzie po logach Natomiast co do rzucania silnikiem pewnie wina nastawnika lub zbyt duzej dawki paliwa zrób komplet logów będzie wiadomo
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) dodam że zamieniłem N75 z N18 nie ma różnicy, silnik głośno pracuje, strasznie twardo, można prosić link gdzie znajdę jak zrobić logi? dodam że nie mam możliwości jazdy tym samochodem, ponieważ jest rozebrany przód, odpalić można podpiąć pod kompa itp.. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez PrzemekSSP
goldi Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Zawor n75 nie ma nic wspolnego z twardą pracą trzeba sprawdzić na rozgrzanym silniku jaki jest kąt wtrysku a jak masz rozebrany przód mozna sprawdzić ustawienia rozrzadu czy czasem nie scina tzw klina na wale.Natomiast co do logowania to dział diagnostyka vag jest opis co i jak
wesz82 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Jak by ścinał ten pół księżyc kat wtrysku wahałby sie bardzo dużo. Jaki kat i dawka?/? Na rozgrzanym motorze ustawiales kat i dawke???? Szacun za podjecie sie takiego remontu. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez wesz82
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 goldi, rozrząd sprawdzony jako pierwszy czy nie przeskoczył, wszystkie znaki się zgadzają, wałek rozrządu po założeniu odpowiedniego urządzenia do jego montowania siedzi idealnie więc, rozrząd odpada. wesz82 tak kąt wtrysku i dawkę ustawiałem na motorze rozgrzanym do 80*C, czyli tak jak powinno być kąt jaki powinien być to 49-51 ja mam ustawiony 52-55 więc jest w jak najlepszym porządku, nastawnik jest na 3 i coś mg.teraz kąta wtrysku nie sprawdzę bo nie mam jak go rozgrzać do odpowiedniej temperatury, a na zimnym będzie trochę inny. lecz podepnę vaga i sprawdzę go po nowym roku co i jak. głowica była robiona kompletnie łącznie z zaworami, a mam takie dziwne przeczucie że któryś zawór klepie, bo jest stukot, tyle że jak był zły kąt wtrysku też stukało, już sam nie wiem, będe myślał o tym po nowym roku już.
wesz82 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Twarda praca to też zła dawka paliwa. Może to wina wtryskiwacza jakiegoś,sprawdzałeś je???
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Wtrysku przed remontem były w servisie bosha i były jak to oni powiedzieli - IDEAŁ, ale co teraz z nimi się stało, może to być to bo silnik nie równo pracuje, rzuca nim, nie wytrzymały może, nie wiem, przełożę jak brat przyjedzie od niego wtryski i zobaczę
wesz82 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Dałeś nowe podkładki??? Jak tak to poluzuj nakrętki z główki na jałowym i wsłuchaj się czy jest zmiana.
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 podkłądki pod wtryskami zostały stare, wszystkie sie trzymały, na sterującym była lużno to ją włożyłem - wiem, nie powinno się miałem zmienić i zapomniałem :X. tak zrobię właśnie luzując wtryski bo będe miał okazje przełożyć dopeiro z tydzień po nowym roku a tyle nie wytrzymam czekać
pawelone28 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 A ja bym proponował pomiar ciśnienia na cylindrach po tym remoncie ( na lekko ciepłym silniku) , na jakiej podstawie zakwalifikowałeś motor do tak poważnej naprawy bo chyba nie to że auto jedzie tylko 100 km/h , tuleje cylindrowe mierzone były czy tak pierścienie wrzuciłeś na farta
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) tuleje mierzone + sprawdzane jakie były wcześniej zamontowane. remont silnika zrobiony dla własnego spokoju, bo samochód miał zostać u mnie na dosyć długi czas i chciałem mieć silnik zrobiony na "tip top" a miał wycieki gdzie nie gdzie, a nie lubię takiego syfu jak podniosę maskę tu olej tu to tu tamto... stąd też remont, na złe mu to na pewno nie wyszło. teraz będzie sprawdzanie kompresji, taka ch*j nie robota bo nie jest dotarty nawet, ale to też będzie na pewno zrobione, to podstawy więc to wiem, że muszę zrobić. ps. pawelone28 nie robił bym tak poważnego i wymagającego wiedzy remontu jak bym się nie znał, wszystko było zrobione z głową i złożone idealnie, na najlepszych częściach lub oryginałach. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez PrzemekSSP
pawelone28 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 ja nie twierdze że się nie znasz wręcz przeciwnie , pytam dlatego że w tych motorach przy przebiegach 300-500 tys.km rzadko padają pierścienie bez przegrzania czy przytarcia, musisz też szukać na lini pompa - wtryski bo tu też może być sedno problemu , ale mimo to sprawdz kompresje jak będzie mniej niż 22-23 to lipa a najlepiej to 27-29
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 w mierzeniu kompresji to się nie znam, tzn tak, zmierzyć wiem jak, do przyrządu mam dostęp tylko czy aby na pewno na dotarciu on pokaże odpowiednią kompresję?
pawelone28 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 w mierzeniu kompresji to się nie znam, tzn tak, zmierzyć wiem jak, do przyrządu mam dostęp tylko czy aby na pewno na dotarciu on pokaże odpowiednią kompresję? kolego chodzi o stan faktyczny teraz tzn. czy pierścienie się przyjęły czy dobrze siadły i czy jest właściwe potrzebne ciśnienie a nie czy będzie za x kilometrów i takie banalne pytanie tj. czy przypadkiem nie przymarzło Ci paliwo bo mrozy mamy dość znaczne pytam bo miałem już takie jaja kiedyś że auto zatankowane w lecie stało do lutego a puźniej szukaliśmy co jest nie teges
PrzemekSSP Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2014 nie zamarzło na 100% ponieważ, auto stoi od około 2 tygodni, dopiero miałem ochotę zajrzeć do niego wczoraj, wcześniej największy mróz jaki u mnie był to -5 a samochód cały czas stał i stoi w ocieplanym garażu, wyjezdzane gdzieś było, wracane do domu i do garażu więc tego jestem pewien na 100%. co myślicie o panewkach? przyłapały może albo obróciły się? albo o tych zaworach? dodam jeszcze raz twarda praca silnika / stukot zależy jak to dana osoba odbierze po zamianie zaworu n75 z n18 lepiej odpala, od strzała na n75 kręcił i kręcił, problem miał i to spory z odpaleniem, w kabinie czuć jak silnikiem rzuca... po nowym roku napewno sprawdzę, sprężanie, wtryski, podepnę vaga, kąt wtrysku, dawkę paliwową na nastawniku...
mantix Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Tak Ci pracuje?http://w465.wrzuta.pl/audio/0KkdvSRxeoO/dyktafon-0002
pawelone28 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Opublikowano 31 Grudnia 2014 powiem krótko i na temat nie panewki i nie N75 to nie tu jest problem kolego na 100%
PrzemekSSP Opublikowano 5 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2015 mantix - nie nie pracuje tak Jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł proszę pisać... zapomniałem dodać najważniejszego, stało się to podczas jazdy, zapaliła się kontrolka oleju, i zgasł samochód, już się nie zapala ona ani nic, odpala zawsze za pierwszym razem, ale pracuje nie równo i twardo, rzuca silnikiem... motor do wyjebania temat do zamknięcia
Hezen Opublikowano 5 Stycznia 2015 Opublikowano 5 Stycznia 2015 Mozesz napiaać dlaczego silnik umarł? Wysłane z mojego GT-I9100
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się