Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przybywanie oleju silnikowego


boleslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, czyli przybywanie oleju silnikowego ok 50-80 ml na 100 km. Oczywiście nie jestem posiadaczem marki danego forum, ale motory są zbieżne, czytając niektóre posty widzę że są Tu osoby z duża wiedzą na temat związany z obsługą aut (Audi-VW) . Liczę na pomoc

  • nie ubywa płynu z układu chłodzenia

  • nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika VCDS 12.12

  • były robione logi dynamiczne jest ok wtryski korekta ok wypalanie DPF nie ma zaczętych procedur i niezakończonych, zapylenie filtra ok i przepustowość

    Według mechaników („specjalistów” grupy VW) Przyczyną może być:

  • Awaria pompy Vacum, czyli puszcza olej napędowy do silnika, ale podobno jak jest nieszczelna to też olej silnikowy dostaje się do paliwa i w filtrze jest ciemny nalot od oleju, a tu akurat brak. Może nieszczelność być ewentualnie w jedną stronę czyli jak pompa daje ciśnienie paliwa to wtłacza je go smarowania pompy i to trafia do obiegu. Brak możliwość zdiagnozowania szczelności pompy bez jej rozebrania co równa się moim zdaniem z wymianą na nową lub używaną.

  • Wtryskiwacze lub wtryskiwacz jest niesprawny np. nie zamyka się szczelnie po wtrysku lub leje ( DPF nie zapyla się w szybkim tępi a przy lejącym wtrysku by się szybko zapełniał). Ale brak w diagnostyce jakiegokolwiek punktu zaczepienia do parametrów wtryskiwaczy. No! ale aby zweryfikować na 100 % trzeba wykręcić i na stół probierczy wrzucić, ale jak to jest jak są wyjęte to (firma wykonująca regeneracje może wykonać regeneracje dobrych wtrysków)

    • No i DPF mimo braku błędów i wypalania, może następuje wypalanie, którego sterownik nie odczytuje i dodaje dawkę paliwa cały czas po wtrysku głównym (podobno mało prawdopodobne). Jak wypala filtr aktywnie wiem kiedy i są podwyższone obroty szybko łapie temperaturę, oczywiście nie gaszę motorowni w tej fazie czekam do zakończenia procesu. ( podobno zużycie filtra nie wchodzi w grę oil ash volume 0,01)

      No i najważniejsze pytanie czy może miał ktoś podobny problem i co było przyczyną lub może jakaś podpowiedz za co się najpierw zabrać aby jak najmniej rozgrzebać motorownię.

Auto to Seat 2,0 CR 2012R kod silnika CFHC przebieg 25 tys ( oryginał), ma pełna moc nie dymi an biało, jedynie co to gryzący mocno intensywny zapach spalin ( ale w BMW gdzie miałem DPF i nie był z nim problemu było podobnie z rozgrzaniem auta jest mniej wyczuwalne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ato masz na gwar.czemu z tym do aso nie pojdziesz?

W sumie dobre pytanie.

Co do twojego problemu powiedz mi, kiedy sprawdzasz stan oleju w silniku, tzn po jezdzie, przed jazda? Ponadto robisz dlugie odcinki czy raczej krotkie, sprecyzuj w km. Jesli auto ma 2 lata i zrobiles nim 25 tys km to raczej nie sadze zebys duzo nim jezdzil. Gdy robisz krotkie odcinki i auto sie nie dogrzeje to troche ON wylewa sie do miski i jest to proces naturalny. ON pozniej z miski odparowuje i stan oleju wraca do normy.

Edytowane przez Bedzial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja brak auto jest z lipca 2012 więc 24 m już minęły.

Rzeczywiście robię krótkie trasy ale auto było tak eksploatowane od początku a poziom oleju zwiększa mi się od 2-3 miesięcy. Ostatnie wypalenie filtra miało miejsce ok 600km i wtedy zrobiłem dodatkową wymianę oleju i od tamtej pory filtr się nie wypalał. Poziom oleju zawsze badałem w tym samym miejscu parkingowym i dodatkowo można sprawdzić w minimetrach w VCDS po nocnym przestoju więc odrzucam hipotezę o zafałszowanym pomiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj min granice oleju w mm zczytana w vcds-ie i jaka masz w tej chwili, masz bagnet ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja brak auto jest z lipca 2012 więc 24 m już minęły.

Rzeczywiście robię krótkie trasy ale auto było tak eksploatowane od początku a poziom oleju zwiększa mi się od 2-3 miesięcy. Ostatnie wypalenie filtra miało miejsce ok 600km i wtedy zrobiłem dodatkową wymianę oleju i od tamtej pory filtr się nie wypalał. Poziom oleju zawsze badałem w tym samym miejscu parkingowym i dodatkowo można sprawdzić w minimetrach w VCDS po nocnym przestoju więc odrzucam hipotezę o zafałszowanym pomiarze.

to audi daje 2 lata gwar.? lol nie wiedzialem:D myslalem ze 3:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko wina za przybywanie oleju bedzie DPF. Mialem u siebie to samo. Szczegolnie w okresie zimowym. Wymienialem pompe vacum, uszczelniacze na pompkach i nadal oleju przybywalo. Dpf jest dobry na trasy, nie na krotkie odcinki ( 15km to i tak krotki odcinek ) i miasto. Wycinaj dpf, bez zastanowienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko wina za przybywanie oleju bedzie DPF. Mialem u siebie to samo. Szczegolnie w okresie zimowym. Wymienialem pompe vacum, uszczelniacze na pompkach i nadal oleju przybywalo. Dpf jest dobry na trasy, nie na krotkie odcinki ( 15km to i tak krotki odcinek ) i miasto. Wycinaj dpf, bez zastanowienia...

Szanujmy się auto ma przebieg 25 tyś km i już były by problemy z dpf-em, ja jeżdżę z filtrem ponad dwa lata i auto ma przebieg 180 tyś i jeżdżę 70% miasto i zero problemów jakichkolwiek a powiedzenie że dpf jest dobry na trasy to powtórzenie bzdur wycztanych z beznadziejnego Internetu, olej wymieniam co 3 miesiące bez względu na przebieg . Ludzie którzy mówią że filtr jest dobry na trasy często sami są sobie winni zaniedbania auta ( jazda z błędami w sterowniku silnika, niedokończone regenerację poprzez gaszenie auta itd.) robię 15 tyś km rocznie i nawet nie myślę o wycinaniu dpf- a póki nie mam z nim problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko wina za przybywanie oleju bedzie DPF. Mialem u siebie to samo. Szczegolnie w okresie zimowym. Wymienialem pompe vacum, uszczelniacze na pompkach i nadal oleju przybywalo. Dpf jest dobry na trasy, nie na krotkie odcinki ( 15km to i tak krotki odcinek ) i miasto. Wycinaj dpf, bez zastanowienia...

Szanujmy się auto ma przebieg 25 tyś km i już były by problemy z dpf-em, ja jeżdżę z filtrem ponad dwa lata i auto ma przebieg 180 tyś i jeżdżę 70% miasto i zero problemów jakichkolwiek a powiedzenie że dpf jest dobry na trasy to powtórzenie bzdur wycztanych z beznadziejnego Internetu, olej wymieniam co 3 miesiące bez względu na przebieg . Ludzie którzy mówią że filtr jest dobry na trasy często sami są sobie winni zaniedbania auta ( jazda z błędami w sterowniku silnika, niedokończone regenerację poprzez gaszenie auta itd.) robię 15 tyś km rocznie i nawet nie myślę o wycinaniu dpf- a póki nie mam z nim problemów

Robisz 15k rocznie i zmienissz olej co 3 miesiące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko wina za przybywanie oleju bedzie DPF. Mialem u siebie to samo. Szczegolnie w okresie zimowym. Wymienialem pompe vacum, uszczelniacze na pompkach i nadal oleju przybywalo. Dpf jest dobry na trasy, nie na krotkie odcinki ( 15km to i tak krotki odcinek ) i miasto. Wycinaj dpf, bez zastanowienia...

Szanujmy się auto ma przebieg 25 tyś km i już były by problemy z dpf-em, ja jeżdżę z filtrem ponad dwa lata i auto ma przebieg 180 tyś i jeżdżę 70% miasto i zero problemów jakichkolwiek a powiedzenie że dpf jest dobry na trasy to powtórzenie bzdur wycztanych z beznadziejnego Internetu, olej wymieniam co 3 miesiące bez względu na przebieg . Ludzie którzy mówią że filtr jest dobry na trasy często sami są sobie winni zaniedbania auta ( jazda z błędami w sterowniku silnika, niedokończone regenerację poprzez gaszenie auta itd.) robię 15 tyś km rocznie i nawet nie myślę o wycinaniu dpf- a póki nie mam z nim problemów

kolego moj szanowny, skoro wymieniasz olej co trzy miesiace bez limitu klometrow to ja Cie prosze, nigdy wecej nie wypowiadaj sie na tym forum....

ja tez niemialem nigdy problemow z dpf-em, znasz procedure wypalania dpf-a?

szkoda pisac... moja rada, usuń konto :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


olej wymieniam co 3 miesiące bez względu na przebieg . Ludzie którzy mówią że filtr jest dobry na trasy często sami są sobie winni zaniedbania auta

Wg mnie widać że to ty o auto nie dbasz skoro wymieniasz olej zbyt często.

Co do Filtra dpf - przebieg auta nie jest istotny . Jedne auta maja przejechane 300 tys i dpf chodzi bezproblemowo a jedne są prawie nowe i mają problem z dpf .Ja także sądzę że to będzie wina dpf-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem nie ma się co licytować co ile i kiedy zmienia olej bo to każdego prywatna sprawa ( nie z mojej kieszeni i nie moje auto). Tak jak napisałem w pierwszym poście nie ma błędu przy wypalaniu filtr nie regenerował się też aktywnie po wymianie oleju a jego przybyło a tylko regeneracja aktywna lub serwisowa zwiększa dawkę paliwa o ok 2% . To są zapisy sczytane ze sterownika ( chyba że jest jakiś błąd który nie jest widoczny ).

Osobiście „prześwietliłem” prawie wszystkie fora moto w tej sprawie i w większości przypadków DPF zapycha się: padnie czujnik, niesprawny układ wtryskowy lub przebieg auta. Osobiście rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się zwiększaniem mocy i usuwaniem DPF i w moim przypadku nie widzi na razie konieczności wywalenia filtra (mimo iż będzie miał z tego kaskę). Parametry jednostki po jego diagnostyce b.dobre stan filtra prawie nówka przepustowość i za popielenie (0,01). on nie widzi punktu zaczepienia co może być przyczyną. Konsultowałem to także telefonicznie z firmami które zajmują się regeneracją lub wymianą DPF podając i parametry i miedzy innymi przebieg też byli dalecy od tego stwierdzenia wyciąć. Samochód użytkowany był w identyczny sposób np. rok temu i nie było wzrostu stanu oleju, filtr aktywnie może się przepalić nawet na odcinku drogi 8km i licząc od momentu rozruchu auta ( sprawdzone VCDS). Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia DPF ale musi ono z czegoś wynikać np. błędnie działając czujnik. Usuniecie DPF uważam za ostateczne, bo to nie on powoduje ewentualny wzrost oleju ale jego blednę działanie, które z czegoś wynika i tu jest pytanie ?

Mam bagnet

52,800 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku uszkodzonych czujnik/sond etc zawsze pojawi sie blad w sterowniku.


może następuje wypalanie, którego sterownik nie odczytuje i dodaje dawkę paliwa cały czas po wtrysku głównym (podobno mało prawdopodobne).

Nie, no jak? Jesli ECU podnosi dawke robi to w dwoch celach: doladowanie akumulatora albo aktywna regeneracja filtra.

Piszesz ze korekcje na wtryskach masz poprawne, ale poprawne tzn jakie?

Edytowane przez kuebk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniam co 3 miesiące bez względu na przebieg . Ludzie którzy mówią że filtr jest dobry na trasy często sami są sobie winni zaniedbania auta

Wg mnie widać że to ty o auto nie dbasz skoro wymieniasz olej zbyt często.

Co do Filtra dpf - przebieg auta nie jest istotny . Jedne auta maja przejechane 300 tys i dpf chodzi bezproblemowo a jedne są prawie nowe i mają problem z dpf .Ja także sądzę że to będzie wina dpf-a.

Większych bzdur nie słyszałem hahhaha , te nowe co maja problem z dpf-em to w 80% przypadków z winy użytkownika a bo mam gwarancje to leje na wszystko a serwis sobie i tak poradzi a auto pokaże po gwarancji efekt gadania że jest na gwarancji, a co do oleju to pojechales po bandzie i chyba nie wiesz jaka role pełni w silniku ............... hahaha nie mogę

Na moje oko wina za przybywanie oleju bedzie DPF. Mialem u siebie to samo. Szczegolnie w okresie zimowym. Wymienialem pompe vacum, uszczelniacze na pompkach i nadal oleju przybywalo. Dpf jest dobry na trasy, nie na krotkie odcinki ( 15km to i tak krotki odcinek ) i miasto. Wycinaj dpf, bez zastanowienia...

Szanujmy się auto ma przebieg 25 tyś km i już były by problemy z dpf-em, ja jeżdżę z filtrem ponad dwa lata i auto ma przebieg 180 tyś i jeżdżę 70% miasto i zero problemów jakichkolwiek a powiedzenie że dpf jest dobry na trasy to powtórzenie bzdur wycztanych z beznadziejnego Internetu, olej wymieniam co 3 miesiące bez względu na przebieg . Ludzie którzy mówią że filtr jest dobry na trasy często sami są sobie winni zaniedbania auta ( jazda z błędami w sterowniku silnika, niedokończone regenerację poprzez gaszenie auta itd.) robię 15 tyś km rocznie i nawet nie myślę o wycinaniu dpf- a póki nie mam z nim problemów

kolego moj szanowny, skoro wymieniasz olej co trzy miesiace bez limitu klometrow to ja Cie prosze, nigdy wecej nie wypowiadaj sie na tym forum....

ja tez niemialem nigdy problemow z dpf-em, znasz procedure wypalania dpf-a?

szkoda pisac... moja rada, usuń konto :grin:

olej mogę wymieniać co tydzień i konto to możesz ty sobie usunąć a rada moja taka że mogę się z ciebie tylko pośmiać i tyle

Moim skromnym zdaniem nie ma się co licytować co ile i kiedy zmienia olej bo to każdego prywatna sprawa ( nie z mojej kieszeni i nie moje auto). Tak jak napisałem w pierwszym poście nie ma błędu przy wypalaniu filtr nie regenerował się też aktywnie po wymianie oleju a jego przybyło a tylko regeneracja aktywna lub serwisowa zwiększa dawkę paliwa o ok 2% . To są zapisy sczytane ze sterownika ( chyba że jest jakiś błąd który nie jest widoczny ).

Osobiście „prześwietliłem” prawie wszystkie fora moto w tej sprawie i w większości przypadków DPF zapycha się: padnie czujnik, niesprawny układ wtryskowy lub przebieg auta. Osobiście rozmawiałem z człowiekiem który zajmuje się zwiększaniem mocy i usuwaniem DPF i w moim przypadku nie widzi na razie konieczności wywalenia filtra (mimo iż będzie miał z tego kaskę). Parametry jednostki po jego diagnostyce b.dobre stan filtra prawie nówka przepustowość i za popielenie (0,01). on nie widzi punktu zaczepienia co może być przyczyną. Konsultowałem to także telefonicznie z firmami które zajmują się regeneracją lub wymianą DPF podając i parametry i miedzy innymi przebieg też byli dalecy od tego stwierdzenia wyciąć. Samochód użytkowany był w identyczny sposób np. rok temu i nie było wzrostu stanu oleju, filtr aktywnie może się przepalić nawet na odcinku drogi 8km i licząc od momentu rozruchu auta ( sprawdzone VCDS). Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia DPF ale musi ono z czegoś wynikać np. błędnie działając czujnik. Usuniecie DPF uważam za ostateczne, bo to nie on powoduje ewentualny wzrost oleju ale jego blednę działanie, które z czegoś wynika i tu jest pytanie ?

Mam bagnet

52,800 mm

Przecież kolega z b7 daje ci dobra rade WYCINAJ BEZ ZASTANOWIENIA i kolejny który obwinia tutaj filtr bez podania argumentów, a twoje instrukcje które uslyszales od ludzi mądrzejszych w tym temacie są nieważne najlepiej Pier....... bez sensu bo przecież to nie moje auto niech sobie wytnie

Aha ZAPOMNIAŁEM JUŻ SIĘ NIE ODZYWAM BO OLEJ WYMIENIAM CO 3 MIESIĄCE A I KONTO MUSZĘ SKASOWAĆ JAK TY MUSISZ WYWALIĆ FILTR

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Usuniecie DPF uważam za ostateczne, bo to nie on powoduje ewentualny wzrost oleju ale jego blednę działanie, które z czegoś wynika i tu jest pytanie ?
musisz badać przez jakiś czas czestotliwość wypalania. Może wypala sie cześciej niż powinien.

To ze auto nie dymi nic nie znaczy. W końcu DPF jest od tego by ten dym wyłapać.

Co do wtryskiwaczy to przy odrobinie pecha wszystkie będą lały a korekty będą w normie. Auto nie straci mocy, ale lejące wtryski będą wcześnie zapychać DPF i będzie on często wypalany.

Dymu za autem oczywiście nie zobaczysz.

Wystarczy że zatankowałeś gdzieś pare litrów odbarwianego opału. Kwas w miarę równo nadgryzie wtryski przez co nie ruszy korekt widocznych w VCDS , ale wtryski i tak będą na złom.

Możesz zrobić próbę przelewową ale najlepiej jest jednak wyjąć wtryski i dać do zbadania na stole.

Przybywanie oleju o 0,5 litra na 1000km to dramat dla panewek i wszystkiego co jest nim smarowane. Dość szybki sposób na wykończenie turbiny i zatarcie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się kolego z tobą ale na razie filtr mi się nie wypalał od ponad 600km a poziom oleju wzrósł. Ten przypadek co opisałeś był by dla mnie najgorszy (Kosztowo), ale nie mogę go wykluczyć bo to też sugerowali mechanicy. Korekty ok a wtryski nie pracują Poprawnie. Ale z drugiej strony ile musi pójść paliwa do cylindrów aby spływało po gładziach między pierścieniami, przecież część paliwa poszła by w wydech przy takich ilościach (batory), więc DPF by miał pełne "ręce" roboty czyli wypalanie co 100-200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w teorii lejace wtryski powinny doprowadzać do częstej regeneracji filtra, sądząc po odczycie zapisu z pozycji oil Ash Volume masz filtr jak nowy tak dla porównania u mnie przebieg 180 tyś km i stan zapopielenia filtra wynosi 0,14 l czyli 140 ml a podobno wartość przekraczającą 175 ml popiołu filtr idzie do kosza bo wtedy regenerację występują co 50 km nawet albo wali błędem układu spalin i wieczny tryb awaryjny

Edytowane przez lukas309
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Korekty ok a wtryski nie pracują Poprawnie

Ponownie pytam jakie sa korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...