Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wentylator chlodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po odpaleniu auta po 2 sekundach wlacza sie wentylator chlodnicy i caly czas chodzi do wylaczenia silnika,mysle ze zepsul sie termostat lub czujnik od wody ale tydzien musze przejezdzic zanim trafi do mechanika,czy mozna jakos odlaczyc wentylator(a4b6 2.0 benzyna 2002r),z gory dziekuje

Opublikowano

po odpaleniu auta po 2 sekundach wlacza sie wentylator chlodnicy i caly czas chodzi do wylaczenia silnika,mysle ze zepsul sie termostat lub czujnik od wody ale tydzien musze przejezdzic zanim trafi do mechanika,czy mozna jakos odlaczyc wentylator(a4b6 2.0 benzyna 2002r),z gory dziekuje

mam taki sam przypadek, czy ktoś może podpowiedzieć czym jest spowodowane włączanie się wentylatora ?

Opublikowano

po odpaleniu auta po 2 sekundach wlacza sie wentylator chlodnicy i caly czas chodzi do wylaczenia silnika,mysle ze zepsul sie termostat lub czujnik od wody ale tydzien musze przejezdzic zanim trafi do mechanika,czy mozna jakos odlaczyc wentylator(a4b6 2.0 benzyna 2002r),z gory dziekuje

Jak wentylator odłączysz, to płyn w chłodnicy osiągnie taką temperaturę (przykładowo podczas postoju w korkach), że powstające ciśnienie rozerwie Ci układ chłodzenia. Silnik się przegrzeje. Zrób jak najprędzej obwód chłodzenia, bo bez niego to jak bez koła.

Wskazówka:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301109-wentylator-chodzi-caly-czas/

Opublikowano (edytowane)

Do sprawdzenia czujnik temperatury.

Edytowane przez jacek70
Opublikowano

Do sprawdzenia czujnik temperatury.

A w którym miejscu w B7?? Gdzieś za lampą od strony kierowcy???

Opublikowano

Do sprawdzenia czujnik temperatury.

A w którym miejscu w B7?? Gdzieś za lampą od strony kierowcy???

czujnik z tylu silnika.....tzn z tylu glowicy

Opublikowano

Do sprawdzenia czujnik temperatury.

A w którym miejscu w B7?? Gdzieś za lampą od strony kierowcy???

czujnik z tylu silnika.....tzn z tylu glowicy

A dokładniej, widać go z góry i czy samemu da rade wymienić??

Słuchajcie podłączyłem swoją czarnulkę pod kmpa i mi wyskoczył taki błąd na wentylatorze

18080 - Coolant Fan Control 1

P1672 - 000 - Open or Short to Ground

niby kody to w innym temacie ale to związane że wentylator chodzi cały czas

Opublikowano

Skopiowałem ten Twój błąd i wrzuciłem w google. Pierwsze co wyskoczyło, to:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=467605

oraz

http://volkswagen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=107615

cyt.: "To wcale nie musi być problem w wentylatorach. Jeśli dostają sygnał względnie ma on nieoczekiwaną wartość może to być interpretowane jako stan awaryjny i na wszelki wypadek następuje awaryjne ich załączenie. Tak się może dziać kiedy sterownik silnika nie dostaje żadnych danych o temperaturze. A to z kolei może być brak zasilania.
Proponuję sprawdzić wszystkie bezpieczniki (zwłaszcza w komorze silnikowej) i przekaźniki"


---------------------------

Ogólnie rzecz ujmując, to:

Coolant Fan Control 1 - oznacza po prostu - wentylator sterowania/kontroli 1 chłodziwa (płynu chłodzącego).

Skoro jest załączony, to znaczy że zasilanie on ma. Skoro ma on zasilanie to dlatego ponieważ coś go trzyma pod napięciem. Coć go trzyma pod napięciem, bo np.sterownik nie ma informacji o aktualnej temperaturze i w celu nie ugotowania się silnika włącza on ten wentylator dla wszelkiego bezpieczeństwa.

Czujnik temperatury sprawdź więc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...