Jump to content
IGNORED

Pęknięta izolacja kabli na łączeniu drzwi z karoserią


Lukas90
 Share

Recommended Posts

Witam.Mam problem.Zauważyłem,że gdzieś około 4 kable pod gumową osłoną między drzwiami, a karoserią mają pękniętą izolacje i są zaśniedziałe (być może są powodem braku grzania się lusterka). Teraz pytanie.Jak rozłączyć kostkę,która wychodzi z drzwi i łączy się z "budą". Próbowałem ją wyciągnąć i nie za bardzo wiem jak (jest takie jakby różowe zabezpieczenie),wtedy wyciągnę gumę i zaizoluję każdy kabelek.Teraz jest słabe dojście

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli to zabezpieczenie wygląda jak kamerka to odciągnąć ją w dół i kostka wychodzi. Przed izolowaniem popsykaj druciki miedziane smarem w celu zabezpieczenia przed patyną(zielony nalot). Potem wybierasz do sucha i dopiero izolowanie.

Link to comment
Share on other sites

Różowe zabezpieczenie tej wtyczki należy przesunąć w stronę przodu lub tyłu auta, zależy czy lewe czy prawe drzwi.

Link to comment
Share on other sites

ok.dzięki Panowie..pomimo tego lusterko nadal nie grzeje a pilot nie zamyka/otwiera drzwi kierowcy

Link to comment
Share on other sites

Skoro miałeś popękaną izolację przewodów to może któryś ma przerwę. Przeglądnij całą wiązkę drzwi jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

wszystkie sprawdziłem między drzwiami a karoserią...żaden nie jest przerwany,są pojedyncze druciki przerwane ale to są jednostki

Link to comment
Share on other sites

Naprawiałem koledze przewody polutowane i nadal nie działało.Okazało się że utleniły się piny w kostce.

Są one cieniutkie jak szpilka i zjadło dwie sztuki.Trzeba było podłączyć na krótko - brak drugiej kostki.Od tamtej pory wszystko działa.

Link to comment
Share on other sites

Naprawiałem koledze przewody polutowane i nadal nie działało.Okazało się że utleniły się piny w kostce.

Są one cieniutkie jak szpilka i zjadło dwie sztuki.Trzeba było podłączyć na krótko - brak drugiej kostki.Od tamtej pory wszystko działa.

O jakiej kostce mówisz????Mam okazje kupić cały używany zamek i silniczek,który jest w drzwiach.Tylko ja mam 1.8T a tamto auto jest 2.5 TDI i chyba starsze.Powinno pasować i wszytko działać tak według Was?

Link to comment
Share on other sites

Kostka przy słupku - połączenie drzwi

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś, będą w ASO (w tamtym roku jakoś), zapytałem z ciekawości o wiązkę drzwi. Cała kompletna to koszt w okolicach jak sie nie mylę 450zł.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy ja mam problem tego typu, że raz mi widzi drzwi pasażera raz nie( raz świeci lampka raz nie), natomiast tylne drzwi pasażera wcale nie są widoczne i nie swieci lampka w drzwiach. Czy bedzie to problem mikrostyków w zamku czy przetarte przewody?? Jak wam doświadczenie podpowiada??

Link to comment
Share on other sites

dodam, że nawet gdy przednie chwilowo są widoczne to na tylnych nadal nic...a czy rzeczywiscie trzeba demontowac ramke szyby aby wyjąc zamek z drzwi?? czy jest jakis inny mniej inwazyjny sposób?

Link to comment
Share on other sites

mikrostyk 60% przewody 40%

A zimne luty to co? U mnie wszystko było cacy, tylko zimne luty stanowiły problem.

dodam, że nawet gdy przednie chwilowo są widoczne to na tylnych nadal nic...a czy rzeczywiscie trzeba demontowac ramke szyby aby wyjąc zamek z drzwi?? czy jest jakis inny mniej inwazyjny sposób?

Nie musisz demontować, tylko poluzować dwie śruby. Trochę gimnastyki i po kłopocie.

Edited by nitroo
Link to comment
Share on other sites

Różowe zabezpieczenie tej wtyczki należy przesunąć w stronę przodu lub tyłu auta, zależy czy lewe czy prawe drzwi.

czy ktoś się orientuje jak wyciągnąć tą wtyczkę po przesunięciu różowego zabezpieczenia? bo nie idzie. drzwi od strony kierowcy

Link to comment
Share on other sites

Zabezpieczenie musisz przesunąć do końca. Około 90° . Często zabezpieczenie otwiera się tylko do kitu około 45° a wtedy kostka nie zejdzie.

Link to comment
Share on other sites

Ma ktos foto jak sie dostac do tej kostki co wychodzi z drzwi ?

Link to comment
Share on other sites

Normalnie? Zdejmij po prostu tapicerkę, po co Ci fotka?

Link to comment
Share on other sites

Zdjalem tapicerke drzwi ale kostki nie widzialem ;/

Link to comment
Share on other sites

Kostka jest wpięta w słupek. Tam musisz ją najpierw odłączyć.

Link to comment
Share on other sites

panowie jak ja mam wyjąć całą wiązke z drzwi ? żeby położyć te kable na blacie i polutować (+powpinać piny ?!) rozebrałem cały bok ! odpiąłem kostke i nie wiem jak te kable wyprowadzić z tych drzwi ;( zauwazyłęm pod gumą kilka kabelków odpiętych od kostki i kilka w ogóle porwanych. teraz pytanie który do którego ;x

proszę o pomoc ! samochód stoi w garazu w proszku ;(

Link to comment
Share on other sites

panowie jak ja mam wyjąć całą wiązke z drzwi ? żeby położyć te kable na blacie i polutować (+powpinać piny ?!) rozebrałem cały bok ! odpiąłem kostke i nie wiem jak te kable wyprowadzić z tych drzwi ;( zauwazyłęm pod gumą kilka kabelków odpiętych od kostki i kilka w ogóle porwanych. teraz pytanie który do którego ;x

proszę o pomoc ! samochód stoi w garazu w proszku ;(

wypiąć kostke ze słupka , , robiłem to u siebie i troche jest zabawy z tą gumą , najlepiej sciągnąć boczek z drzwi , zdemontuj głośnik będziesz miał dostęp zęby łape wsadzic i najpierw od tej strony zdemontuj całą wiązke wtedy będziesz miał ją na stole i nawet do podlutowania nie musisz gumy ściągać ja akurat musiałem bo miałem uszkodzoną i wymieniałem na nową

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witam, odnowie temat. 

Popękała mi izolacja w przelotce drzwi kierowcy a nadwozie. Problem jest taki, że zamknę drzwi wszystko działa otworzę drzwi i prądu zero, do tego zamek z pilota nie zamyka mi się wgl. Jakie rozwiązanie byście mieli? Wymiana wiązki by nie bawić się z izolowaniem? Kupić zestaw naprawczy (wtyczka i 30cm przewodów, łączyć w drzwiach)? Czy lutowac po kolei kazdego? 

Link to comment
Share on other sites

Zestaw naprawczy ma najwięcej sensu ale użyj dobrych koszulek, bo miejsce łączenia jest tam, gdzie w drzwiach zbiera się najwięcej wody. Do tego te wtyczki mają śmiesznie słabo zarobione piny. Ja w czterech zestawach musiałem wszystkie poprawić, bo kable wychodziły z wtyczki..

Link to comment
Share on other sites

Właśnie patrzyłem i są w silikonowej izolacji to by był spokój na lata. A w drzwiach to chyba bym całość lutował na stałe nie na piny. 

Link to comment
Share on other sites

Żadnego lutowania, tylko złączki.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.05.2022 o 22:51, Langista napisał:

Żadnego lutowania, tylko złączki.

Czemu? Przy autach kabli nie lutować? 

Link to comment
Share on other sites

Nie lutuje się, a już zwłaszcza w drzwiach gdzie wiecznie masz wilgoć.

Link to comment
Share on other sites

A no to sobie zapamiętam, czyli piny i termokurczka? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...