Jump to content
IGNORED

problem spryskiwaczy


przem88
 Share

Recommended Posts

witam. mam taki uciązliwy problem ze nie dzialaj mi spryskiwacze, w ogłe nie slychac zeby pompka spryskiwaczy chodzila... i mam pytanie od czego zaczac szukanie usterki, co moze byc uszkodzone, a jesli pompka spryskiwaczy to gdzie dokłądnie ja znajde bo nie mam akurat w tej kwestii zielonego pojecia. pozdrawiam


chodzi oczywiscie o spryskiwacze szyby jak i reflektorów

Link to comment
Share on other sites

Najpierw sprawdź bezpiecznik 37. Jeśli jest dobry to może być spalona pompa.

Link to comment
Share on other sites

Pompki są zamontowane w zbiorniku płynu. A tak na prawdę to obok. Osobna jest do szyb i osobna do lamp. Co do lamp to muszą być spełnione pewne warunki aby działało np.włączone światła. Zacznij od uruchomienia spryskiwaczy szyb.

Link to comment
Share on other sites

Jak nie działają obie pompki to małe szanse że spaliły się 2. Jak sprawdzisz bezpiecznik i jesteś pewny że nie zamarzł płyn w zbiorniku to musisz dostać się do zbiornika i odpiąć przewody od pompki i sprawdzić czy ma zasilanie. jak tak to wina pompki.

Link to comment
Share on other sites

dzięki po weekendzie bede dzialal:)

Link to comment
Share on other sites

Tylko weź pod uwagę to że każda pompka ma osobne zasilanie.

Link to comment
Share on other sites

Podłączę sie pod temat, mam problem z pompką spryskiwaczy lamp. Czy jest ona w jakis sposób połączona z modułem pozimomwania xenonów? Świeci mi się na fis-e błąd poziomowania a VCDS nie chce się połączyć z modułem świateł? Podejżewam uszkodzenie tego modułu, ma ktoś jakieś rady?

Link to comment
Share on other sites

Ja spotkałem się z taką sytuacją że kiepskiej jakości klon nie chciał się łączyć ze wszystkimi modułami.Pompka chyba raczej nie ma nic wspólnego z samopoziomem.

Edited by slimok
Link to comment
Share on other sites

Poziomowanie i spryski to dwie inne sprawy. Vaga pewnie masz lipnego i dlatego nie daje rady. Wyciągnij lewe przednie nadkole i zobacz czy jest zasilanie.

Link to comment
Share on other sites

z innymi modułami możesz się połączyć

możesz zrobić test poziomowania

Link to comment
Share on other sites

Nie łączy się VCDS, dwa testery VIAKENOWSKIE vag 311,2 ani jakies chińskie cuś, ale tylko ze swiatłami, z innymi modułami bez problemu. Testu poziomowania nie mam szans zrobić bo...sie nie połączę. Nawet wymieniłem modół zainstalowany za schowkiem, również bez efektu

W wolnej chwili zdejmę nadkole i sprawdzę napięcia, ale poziomowanie i tak wypadało by naprawić

Edited by GOLI
Link to comment
Share on other sites

A nie wyskakuje komunikat "to many error" ??? Jesli tak to vaga masz lichego, kiedyś walczyłem z Leonem i tam własnie taki komunikat wyskakiwał i pomogło dopiero podłaczenie pod pełnego zarejestrowanego VCDSa

Link to comment
Share on other sites

Temat lichego oprogramowania odpada, bo został kupiony na firmę, za absurdalne pieniądze, z licencją :kwasny: A nie wyskakuje nic poza komunikatem "brak łączności" czy jakoś tak. Z resztą u kolegi w b6 ten sam program łączy się bez problemu

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczniki sprawdziłeś ?

Link to comment
Share on other sites

Spryski mozna sprawdzić ale było by troszke kombinacji, musiał bys dostać sie do modółu centralnej elektryki i sprawdzić czy wychodzi z niego prąd po nacisnieciu manetki, jeśli chciało by ci sie z tym bawić gdzieś na forum jest opis pinów MCE więc jest to do sprawdzenia.

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczniki oczywiście sprawdzone, wszystkie, nawet te w pudle z kompem, każdy wyjęty, sprawdzony i włożony na miejsce. A skoro nie żyją spryski oraz poziomowanie to może po prostu kupić ten cały moduł co jest nad pedałami? Tylko czy trzeba w nim coś kodowac?

Aha, pytałem poprzedniego właściciela o co chodzi z tym poziomowaniem, mówi że wymieniał żarniki i kompinował coś tam prawy na lewy i odwrotnie i wtedy zapalił się ten błąd, mógł coś uwalić? I przy okazji wymieniał akumulator

Edited by GOLI
Link to comment
Share on other sites


Aha, pytałem poprzedniego właściciela o co chodzi z tym poziomowaniem, mówi że wymieniał żarniki i kompinował coś tam prawy na lewy i odwrotnie i wtedy zapalił się ten błąd, mógł coś uwalić? I przy okazji wymieniał akumulator

Oglnie to jest tak że jak odłączysz żarniki lub odepnieksz kostkę od lampy i przekręcisz zapłon to załapie błąd i powinno się zrobić kalibrację samopoziomu (bynajmniej tak mi się wydaje. Ja niechcąco przekręciłem stacyjkę i musiałem to robić.

A co do poprzedniego właściciela to szlak wie co on tak kombinował. Może jaką zware zrobił i uwalił coś.

Link to comment
Share on other sites

Możesz mieć rację z tą kalibracją ale ja nie jestem w stanie tego zrobić bo nie moge się połączyć z modułem świateł

Link to comment
Share on other sites


nie moge się połączyć z modułem świateł

To w takim razie prawdopodobnie coś uwalił poprzedni właściciel. Jak masz możliwość to poproś jakiegoś znajomego co ma xenony i podmieniajcie elementy żeby wyłapać co jest ufajdane.

Link to comment
Share on other sites

No to kolejne pytanie, z b7 na bixenon-ach bedzie pasowało? no i co mam podmieniac? moduł elektryki, ten moduł za schowkiem czy jeszcze coś ospowiada za połączenie z kompem?


lukaszoo, miałeś rację, zdjałem nadkole, podłączyłem kontrolkę i napięcie dochodzi, więc padła pompka


A teraz kolejny problem i pytanie, zamontowana nowa pompka, ale jest problem, spryski wychodzą tylko do połowy i nie psikają. Możliwe, żeby nowa pompka nie dawała ciśnienia, czy spryski uwalone, jak to sprawdzić?

Link to comment
Share on other sites

Może układ gdzieś się przypchal i ma małe ciśnienie lub porostu spryski się przytarly, pompkę masz oto od spryskow ??

Link to comment
Share on other sites

Pompka od sprysków kupiona nowa, spryski raczej nie zatarte bo jak wyjdą do połowy to je ręką złapałem i dają się wyciągnąć na maxa. Czytałem gdzieś o uszkodzonych uszczelniaczach w spryskach, jak to sprawdzić? Jeszcze jedno, pompka z podróby,

Link to comment
Share on other sites

Jak pompa podróba to może nie dawać potrzebnego ciśnienia.

Możesz też zrobić jeszcze jedno.

Podłączyć pod spryski sprężarkę, ale ostrożnie z ciśnieniem bo dysze wystrzelą jak z procy.

W tych spryskach są takie gumowe zaworki.

Mogły zaschnąć i skeić się do przylgni.

Mus je ruszyć sprężonym powietrzem.

Po tym zabiegu podłączyć raz jeszcze całość i spróbować.

Jak wyjdą a nie będą spryskiwać to mus kupić ori pompkę.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, w sobotę spróbuje tak zrobić


Temat sprysków rozwiązany. Jeżeli ktoś będzie miał chęć kupić nową pompkę z podróby niech się trzy razy zastanowi, zamontowałem ori i spryski ożyły.Dzięki wszystkim za pomoc :hi:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, w sobotę spróbuje tak zrobić

Temat sprysków rozwiązany. Jeżeli ktoś będzie miał chęć kupić nową pompkę z podróby niech się trzy razy zastanowi, zamontowałem ori i spryski ożyły.Dzięki wszystkim za pomoc :hi:

Witam mam pytanko czy spryskiwacz tylnej szyby ma osobną pompke

Link to comment
Share on other sites

B6 tył i przód ma na jednej pompce, więc w B7 pewnie jest tak samo

Link to comment
Share on other sites

A czy wie ktoś którędy idzie wąż do tylnego spryskiwacza? Wiem że nadkolem, a potem nie wiem gdzie wchodzi do środka? W próg?

Link to comment
Share on other sites

Sory pomyłka napisałem nie w tym temacie.

Edited by lukaszooo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...