Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem poziomu paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, temat wisi w dziale "diagnostyka" ale niestety chyba nikt tam nie ma pomyslu a wiec zwracam sie do was,a wiec.. napotkalem dziwny problem. Oddalem auto na zmiane klockow i wyjechalem z dziwnym bledem... Moze byc to dziwny zbieg okolicznosci albo lewy VAG mechanika/ ewentualnie chcieli mi odciagnac z baku pare litrow i zdupczyli sprawe :P . Otoz wyjezdzajac nagle zapalila sie kontrolka rezerwy gdzie bylem pewien kiedy oddawalem auto, ze paliwa jeszcze dostatek no ale coz... pojechalem na stacje, zalalem 20 litrow i wskaznik troche skoczyl ale nie tyle ile nalezy, wiec zalalem nastepne 20... Ku mojemu zdziwieniu, wskaznik dalej na 1/4.. no ale poza polem rezerwy a rezerwa dalej swieci.. Auto wzialem na szarpaki, porzadnie wytrzepalem i dalej kiszka. Po zapieciu kolejnego VAGa (tym razem porzadnego KTSa z Boscha) wyskakuje taki blad: >000438 Czujnik doplywu paliwa 2 (G169) Otwarty/zwarty obwod do plusa.

Moj audik to 1.8T 163KM BFB 2002r Przod naped!! Nie wiem co mam o tym myslec, czy dobierac sie do pompy paliwa w baku i sprawdzic styki na plywaku? Dlaczego VAG pokazuje blad drugiego czujnika gdzie dwa czujniki byly tylko w quattro z podzielonym bakiem paliwa? Czy moze byc, ze ich (pierwszego mechanika) komputer dal jakies lewe napiecie i programowanie przeskoczylo z przednionapedowca na quattro i w zwiazku z tym komputer czyta srednia z obydwu czujnikow wiec dwojka zaniza wyniki na liczniku bo przeciez jej w ogole nie ma? Mam nadzieje, ze jakies madre glowy rozkminia ten temat bo sytuacja dosc dziwna...

Z gory dzieki, Pozdrawiam!

Co pokazywal jeszcze VAG to z 1 czujki wyswietla 13 litrow (bylo napewno duzo wiecej) i rezystencja 141 Ohm a z 2 czyta tylko 0 litra i rezystencje 500 Ohm.

Opublikowano

Do sprawdzenia pływak z rezystorem który znajduje się przy pompce w zbiorniku paliwa.

Opublikowano

No dobra ale blad jest na 2 czujce ktorej teoretycznie nie ma...

Opublikowano

Może się przycina, może brak styku na rezystorze? Zaglądnij, wyczyść,przesmaruj. Możliwe że pomoże i obejdzie się bez kosztów.

Opublikowano

No jutro sie moze za to zabiore jak pogoda dopisze i dam znac czy cos pomoglo.

Opublikowano (edytowane)

Kolego gdzieś widziałem podobny przypadek na tym forum wiem że wyjecie któregoś bezpiecznika pomogło jak znajdę to podepnę.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301925-rozladowany-akumulator-i-magiczne-znikniecie-paliwa/

Edytowane przez sciemamcz
Opublikowano

tylko w tamtym temacie była troche inna sytuacja (nie było błędu chyba), no ale może nie zaszkodzi

Opublikowano (edytowane)

A próbowałeś zmienić adaptacje licznika z quattro na ośkę? Ja tak miałem jak zmieniłem zegary na S4(domyślnie quattro). I nie pokazywało mi wogóle paliwa. I miałem właśnie ten sam błąd co Ty. Zmiana kodowania licznika rozwiązała cały problem :)

Edytowane przez dynamiquedci
Opublikowano

No wlasnie tak przypuszczam, ze zmienilo sie kodowanie bo jak to mozliwe, ze nic sie nie dzialo, nic nie zmienialem, i nagle wyskoczyl blad czujnika nr 2 gdzie go w ogole nie mam bo to przeciez oska. Tylko teraz jak do tego moglo dojsc? Jedyne racjonalne wyjasnienie to komputer ktory podlaczal mi mechanik mogl cos nabroic bo sam przyznal, ze jego vag jest jakis slabiaty. Jak sprawdzic kodowanie licznika i ew go zmienic? I czy mozliwe jest samoczynne zmienienie sie kodowania?


Z tym, ze mowisz, ze nie pokazywalo u Ciebie w ogole paliwa a u mnie cos tam wskazowka pokazuje ale wlasnie jakby o polowe zanizone, jak wczoraj tankowalem do pelna dwa razy to wskaznik byl prawie na polowie i pomimo tego rezerwa mi migala caly czas. Mega dziwna baja... Jutro sprobuje z tymi bezpiecznikami ale watpie by cos to dalo bo klemy z aku tez juz sciagalem i blad sie kasowal ale po chwili znow wracal...

Opublikowano

Z opola ale aktualnie mieszkam w niemczech kolo hannoveru


Ten temat niestety nie bardzo mi pomogl bo nie widze tam zadnej wskazowki jak zmienic kodowanie z quattro na oske ;/ Prawde mowiac to z kodowaniem jestem zielony bo nigdy sie vagiem nie bawilem wiec najpierw bede musial posiedziec i poszukac co do czego. Nie ma jakiegos ogolnego kodu dotyczacego wskaznikow w ktorym jedna cyfra odpowiada za zmiane odczytow z quattro na oske? Byc moze wynika to z tego, ze mechanicy ktorzy zmieniali mi klocki z tylu (po wymianie pojawil sie problem) chcieli usunac informacje o wytartych klockach z fisa bo ich o to prosilem no i info nie usuneli a mogl cos pomylic i przestawic kodowanie odczytu paliwa. Jest to mozliwe?

Opublikowano

Pewnie ze mogli :)

A4 B6

Wybierz STG 17 (tablica przyrządów)
Kodowanie STG -> Pozycja 07

? Xx1: Sprzęt specjalny

+00 - 1 Indeks Odległość (Europa, USA, Rest of World)
+01 - Mniejszy zbiornik paliwa (Quattro)
+02 - Active przypominające o zapięciu pasów (NAR lat - aż tydzień 45/2004)
+04 - 3 Indeks Odległość (samochód)
+08 - 2 Indeks Odległość (Australia)

Masz opcje +1 czyli quattro, a musisz wpisać +0 wtedy jest ośka

Opublikowano

I to wystarczy? Jezeli zaingeruje i pozmieniam kodowanie to moze sie cos stac niepozadanego?

Opublikowano

Powinna sama wskazówka paliwa się odrazu podnieść :) Jak zrobisz tylko to to nic nie popsujesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...