Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana wahacza górnego tył audi a4 b6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanie czy ktoś juz wymieniał wahacz tylny albo same tuleje w wahaczu górnym z tylnego zawieszenia, ponieważ przy próbie odkrecenia śruby trzymającej kręci się również nakrętka, która odziwo jest siedmiokątna a normalne maja 6, czy można dokupi taki klucz?? albo jakiś patent na odkrecenie tej sruby. od strony koła nie ma najmniejszego problemu gorzej z tyłu, jak ktoś wie i to robił to proszę o podpowiedź, pozdrawiam w nowym roku.

Opublikowano

To nie jest zwykła nakrętka, normalnie jest zgrzana do sanek i stąd ten ośmiokątny kształt. Można próbować zablokować ją kluczem hudraulicznym ale nie pamietam czy jest tam aż tyle miejsca żeby się zmieścił. Zobacz jaki ma wymiar ten ośmiokąt, może podpasuje końcówka klucza nasadowego 3/8 cala lub inny założony odwrotnie, w niego włożyć śrubę z dospawanym ramieniem żeby było za co złapać. Albo kupić taki klucz: http://elektromix.com.pl/c/1197/super-tech-7w1-klucze-narzedzia-reczne.html

Opublikowano

Skoro ma być ona zgrzana na stałę do sanek to pewnie można ją przyspawać. A wtedy to już się odkręci.

Opublikowano

No tak ale trzeba opuścić sanki, troche roboty jest a później ustawianie zbieżności jeszcze. Ale jak chce się mieć jak ori to spawanie tylko zostaje.

Opublikowano

dokładnie pany trzeba sanki lekko opuści aby wogóle muc odkreci tą srube, bo od strony lewej nie ma miejsca bo jest zbiornik paliwa, tak myslałem aby ją przyspawac lekko, nie ruszałbym tego ale chciałem zrobi geometrie tylnej osi i nie można tego zrobi bo jest luz lekki, a same koncówki udalo mi się z lemfordera zalatwi za 25zł to chyba sie opłaca, napomne, że nowy górny wahacz kosztuje 570zł i nie wystepują zamienniki!! także w rachube wchodzi tylko regeneracja tulejek. zamierzam samą nakrętke kupi w ASO za jakies15zł i taki klucz sobie wykonac bo w sklepie nie da rady kupic, a i nasadke 3/8 i takie podobne nie pasują tzn klucz "przeskakuje" jak zmienie to napiszę jak najlepiej to zrobic;-) pozdrawiam


witam no wiec udalo mi się zmienić ten wahacz tzn wymienialem tuleje. roboty jest duzo, bo jak pisaliście trzeba sanki opuścić tak 2cm a gwint najlepiej oczyscić nakrecając nową nakrętke, która jest na klucz18. wg ETKI. kolejno aby bylo wiecej miejsca polecam odkrecenie amortyzatora z góry( klucz13) i tą nieszczęsną nakrętkę, która w rzeczywistosci jest osmiokątna dobrze scisnąć kluczem morse'a. mi ze stroną lewą zeszlo 5h a prawej nie robilem bo sobota po poludniu to wiadomo;-) ale zauważylem ze po stronie prawej nie ma problemu z wycągnieciem śruby bo jest miejsce i tu nie trzeba sanek opuszczać. pozdrawiam

Opublikowano

Ja tą nakrętkę przyspawałem do sanek. Z lewej strony jest dostęp kiepski, ale jest, za to po prawej przy podwójnym wydechu nie widzę innej możliwości jak rwać tłumiki i osłony termiczne w dół.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...