wojtaszek18 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 witam mam pytanie czy ktoś juz wymieniał wahacz tylny albo same tuleje w wahaczu górnym z tylnego zawieszenia, ponieważ przy próbie odkrecenia śruby trzymającej kręci się również nakrętka, która odziwo jest siedmiokątna a normalne maja 6, czy można dokupi taki klucz?? albo jakiś patent na odkrecenie tej sruby. od strony koła nie ma najmniejszego problemu gorzej z tyłu, jak ktoś wie i to robił to proszę o podpowiedź, pozdrawiam w nowym roku.
jaro1768 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 To nie jest zwykła nakrętka, normalnie jest zgrzana do sanek i stąd ten ośmiokątny kształt. Można próbować zablokować ją kluczem hudraulicznym ale nie pamietam czy jest tam aż tyle miejsca żeby się zmieścił. Zobacz jaki ma wymiar ten ośmiokąt, może podpasuje końcówka klucza nasadowego 3/8 cala lub inny założony odwrotnie, w niego włożyć śrubę z dospawanym ramieniem żeby było za co złapać. Albo kupić taki klucz: http://elektromix.com.pl/c/1197/super-tech-7w1-klucze-narzedzia-reczne.html
jacek70 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Skoro ma być ona zgrzana na stałę do sanek to pewnie można ją przyspawać. A wtedy to już się odkręci.
jaro1768 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opublikowano 6 Stycznia 2015 No tak ale trzeba opuścić sanki, troche roboty jest a później ustawianie zbieżności jeszcze. Ale jak chce się mieć jak ori to spawanie tylko zostaje.
wojtaszek18 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2015 dokładnie pany trzeba sanki lekko opuści aby wogóle muc odkreci tą srube, bo od strony lewej nie ma miejsca bo jest zbiornik paliwa, tak myslałem aby ją przyspawac lekko, nie ruszałbym tego ale chciałem zrobi geometrie tylnej osi i nie można tego zrobi bo jest luz lekki, a same koncówki udalo mi się z lemfordera zalatwi za 25zł to chyba sie opłaca, napomne, że nowy górny wahacz kosztuje 570zł i nie wystepują zamienniki!! także w rachube wchodzi tylko regeneracja tulejek. zamierzam samą nakrętke kupi w ASO za jakies15zł i taki klucz sobie wykonac bo w sklepie nie da rady kupic, a i nasadke 3/8 i takie podobne nie pasują tzn klucz "przeskakuje" jak zmienie to napiszę jak najlepiej to zrobic;-) pozdrawiam witam no wiec udalo mi się zmienić ten wahacz tzn wymienialem tuleje. roboty jest duzo, bo jak pisaliście trzeba sanki opuścić tak 2cm a gwint najlepiej oczyscić nakrecając nową nakrętke, która jest na klucz18. wg ETKI. kolejno aby bylo wiecej miejsca polecam odkrecenie amortyzatora z góry( klucz13) i tą nieszczęsną nakrętkę, która w rzeczywistosci jest osmiokątna dobrze scisnąć kluczem morse'a. mi ze stroną lewą zeszlo 5h a prawej nie robilem bo sobota po poludniu to wiadomo;-) ale zauważylem ze po stronie prawej nie ma problemu z wycągnieciem śruby bo jest miejsce i tu nie trzeba sanek opuszczać. pozdrawiam
majkel_majki Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Ja tą nakrętkę przyspawałem do sanek. Z lewej strony jest dostęp kiepski, ale jest, za to po prawej przy podwójnym wydechu nie widzę innej możliwości jak rwać tłumiki i osłony termiczne w dół.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się