Skocz do zawartości
IGNOROWANY

drgania na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aha.

Olej polecam 5W40. Motul X-cess będzie OK :)

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40?f[quality]=31&f[range]=25

Obowiązkowo płukanka przed wymianą:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/engine-clean-auto?f[application]=143&f[range]=25

zlanie starego oleju, potem wlanie na 30-40min. specjalnego oleju myjącego:

http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy

i dopiero po jego spuszczeniu wlewasz świeży olej :)

Przy tak gruntownym czyszczeniu prosi się też zaaplikowanie reduktora tarcia:

http://www.zmienolej.pl/oferta/dodatki-do-oleju/archoil-9300-100ml-nanoceramiczny-dodatek-do-oleju-detail

:D

Właśnie się zastanawiam nad płukanką, czy nie będzie zapchanego smoku po płukance i czyszczenia pompy.

Opublikowano

Nie powinno być :)

Jak był w nim olej regularnie wymieniany (max. 15tys.km lub co rok) i wlewany syntetyk, to niemal za to ręczę :D:wink:

W każdym razie zrobiłem kiedyś płukankę w aucie zalewanym od nowości półsyntetykiem 10W40 (wymienianym nie częściej niż co 30tys.km :exclamation: ) i nic się nie stało (pomijając wymianę uszczelki pod głowicą, ale jej awaria wynikła z przyczyn innych, o których nie widzę sensu tu pisać, by nie robić zbytecznego off-topa) - silnik chodzi teraz na 5W40 Motula, a na szafie stukło już 250tys.km :)

Pomyśl o wariatorach, które mechanik z Sulejówka tak precyzyjnie Ci doregulował - one są regulowane olejem.

Nie chciałbym tam widzieć osadów... :whistling:

Opublikowano

a wariatory sie wymienia? iczy to droga zabawka ?


Pomyśl o wariatorach

Opublikowano

Nie są częścią eksploatacyjną jak np. pasek rozrządu i rolki, więc wymienia się je dopiero jak się zepsują :wink:

Cena nowych to kosmos - 2200zł/szt, zamienników nie widzę...

Lepiej więc o nie dbać :wink:

Opublikowano

Witam.

Z przykrością stwierdzam, że audi to jednak plastikowe samochody :/ Po wymianie rozrządu , chwilowe zadowolenie, bo silnik ładniej pracował. Zmieniłem olej na Motula Xcess 8100 + płukanka liquid moly i po przejechaniu 500km wywala błąd katalizatora, kontrolka EPC też się raz pojawiła. Katalizator od strony pasażera wymieniany wcześniej w ASO (sprawność 0.05) od strony kierowcy jak kupiłem auto pokazywał 0.47 i było ok, teraz jest 0.67 nie przechodzi testu na Vagu i wywala błąd na desce. Dochodzi jakieś synchroniczne stukanie z okolic silnika w zakresie obrotów 1000-3000 później już ciężko wychwycić bo silnik głośniej pracuje. Bede jechał sprawdzić czy to katalizator od strony kierowcy się wysypał (chociaż wydaje mi się że dźwięk zbyt cykliczny jak na katalizator). Ręce opadają o kosztach nie wspomnę.

Znalazłem dedykowany kat p&p:

http://katalizatory123.pl/katalizator-audi-a4-24-230-30-2322.html

ktoś może stosował?

Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam. Cóż, kupiliśmy A4 z silnikiem specjalnej troski, kolega ma A4 klekota (1.9) i nie narzeka. Po 270tys.km wysypał mu się jedynie kompresor klimy (choć są optymistyczne założenia, że to tylko sprzęgiełko padło) a tak to czyściutko na VAG-u. Wymienia regularnie olej i zajeżdża pod dystrybutor raz na 1000 - 1200km :hi:

I tak od 5-ciu lat... nic się w nim nie dzieje, więc autko już mu się powoli nudzi :wink:


Znalazłem dedykowany kat p&p:

Katalizator do audi a4, 3.0, 3.0i v6 2976 cc 160 kw / 218 cv bbj w sklepie katalizatory123.pl

ktoś może stosował?

Ja bym z chęcią kupił takie coś już dawno temu, ale do mojego egzemplarza musi być zamontowany specjalny katalizator, przeznaczony do aut na rynek US (jeden duży kat na stronę). A żeby było weselej to musi być jeszcze dopasowany do kodu silnika - kat od AVK jest inny niż ten od BGN-a :facepalm:

Nie jestem zwolennikiem wycinania katów i tuszowania ich braku w sofcie...


o wymianie rozrządu , chwilowe zadowolenie, bo silnik ładniej pracował.

Jakie masz odczyty w grupie 093 ECU?

Proponowałbym bym Ci jeszcze wymienić świece na jakieś dedyki (zwykłe, dwuelektrodowe Denso/NGK - jednoelektrodowe platyny są potrzebne tylko do silników na rynek US) i podjechać do ASO z zapytaniem czy autko podlega bezpłatnej wymianie cewek w ramach akcji serwisowej :hi:



Dochodzi jakieś synchroniczne stukanie z okolic silnika w zakresie obrotów 1000-3000 później już ciężko wychwycić bo silnik głośniej pracuje.

Mógłbyś to nagrać?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Świece zmieniłem przy rozrządzie na NGK, cewki były na akcji serwisowej. Na 93 było coś ok +,-,2 max więc uważam że dobrze. Wracając do marki to faktycznie udał jej się chyba tylko silnik 1.9 tdi bo reszta, a w szczególności benzynowe to szkoda gadać. Wcześniej walczyłem 2 lata żeby 1.8t doprowadzić do porządku i żeby błędów żadnych nie wywalało. Trudno trzeba trochę pojeździć sprzedać , kupić Lexusa GS300 i w końcu spokojnie spać.

Edytowane przez buczek1980
Opublikowano (edytowane)

Jak już się ogarnie problemy, to autko z tym silnikiem będzie w końcu dawało zadowolenie a nie doprawiało kolejnych siwych włosów na głowie... przynajmniej na to liczę :)

Podejrzewam, że większość problemów z jakimi się spotykamy to zaniedbania poprzedniego(-nich) właściciela(i)... chociaż wspomniany klekot mniej-więcej tak samo traktowany, po tym samym przebiegu, prawdopodobnie nie wykaże żadnych usterek :wink: Wspomnianemu koledze ta awaria klimy, to pierwsza jaka mu się przydarzyła a autkiem przejechał już ponad 100tys/km (kupił je jako 4-ro letnie z przebiegiem 160tys.km). Turbo czyściutkie, silniczek ładnie, równo chodzi (jak na diesla :wink: ), rozrząd ma ustawiony perfekcyjnie, przy ok. 250tys.km wymieniał sprzęgło z dwumasą, bo zaczęła się odzywać, ale to de facto część eksploatacyjna... :hi:

Chciało się mieć aksamitną benzynkę w AŁDI to trzeba płacić i płakać... zupełenie jak klienci co kupują nowe z salonu, gdy każda banalna opcja winduje w kosmos końcową cenę ;)

Za to potem mają na 5 lat/150tys.km spokój, bo gwarancja i auto nowe... no i układane przez jednego właściciela :D

Nagraj proszę ten dźwięk który pojawia się w zakresie 1000-3000rpm.


PS. Ile dałbyś za same części do rozrządu w tym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=TAnc3mHF7x0

?

Podpowiem, że zestaw do ASN-a na wypasie kosztuje 1000-1300zł z pompą wody + paskiem alternatora, podobną kwotę płaci się w ASO Audi, z tym, że w ich zestawie jest mniej części.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Jak już się ogarnie problemy, to autko z tym silnikiem będzie w końcu dawało zadowolenie a nie doprawiało kolejnych siwych włosów na głowie... przynajmniej na to liczę :)

Podejrzewam, że większość problemów z jakimi się spotykamy to zaniedbania poprzedniego(-nich) właściciela(i)... chociaż wspomniany klekot mniej-więcej tak samo traktowany, po tym samym przebiegu, prawdopodobnie nie wykaże żadnych usterek :wink: Wspomnianemu koledze ta awaria klimy, to pierwsza jaka mu się przydarzyła a autkiem przejechał już ponad 100tys/km (kupił je jako 4-ro letnie z przebiegiem 160tys.km). Turbo czyściutkie, silniczek ładnie, równo chodzi (jak na diesla :wink: ), rozrząd ma ustawiony perfekcyjnie, przy ok. 250tys.km wymieniał sprzęgło z dwumasą, bo zaczęła się odzywać, ale to de facto część eksploatacyjna... :hi:

Chciało się mieć aksamitną benzynkę w AŁDI to trzeba płacić i płakać... zupełenie jak klienci co kupują nowe z salonu, gdy każda banalna opcja winduje w kosmos końcową cenę ;)

Za to potem mają na 5 lat/150tys.km spokój, bo gwarancja i auto nowe... no i układane przez jednego właściciela :D

Nagraj proszę ten dźwięk który pojawia się w zakresie 1000-3000rpm.

PS. Ile dałbyś za same części do rozrządu w tym silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=TAnc3mHF7x0

?

Podpowiem, że zestaw do ASN-a na wypasie kosztuje 1000-1300zł z pompą wody + paskiem alternatora, podobną kwotę płaci się w ASO Audi, z tym, że w ich zestawie jest mniej części.

Rozumiem koleszko ze w tym wypasionym rozrzadzie jest tez wymiana rolki klimy i alternatora tez w zestawie :) czesci SFK oraz rolki INA ? termostat wahlera oraz paski Conitech??

Opublikowano (edytowane)

Szczerze to nie mam pojęcia ile kosztuje zestaw naprawczy na dobrych zamiennikach i co w jego skład wchodzi :)

Wiem tylko, z tego co mi kolega powiedział, co zajmuje się BMW, że części w ASO (tzw. zestaw naprawczy) do tego silnika to wątpliwa przyjemność wykosztowania się na 15 kafli... 15 TYSIĘCY !!! Podejrzewam, że na zamienniku wyjdzie ok. 2x taniej ("tylko" 7500zł - okazja :D )

Koszt robocizny w ASO to ok, 4700zł...

Tak więc teraz porównaj to z naszym 3.0, gdzie ori zestaw naprawczy rozrządu kosztuje 1200zł i drugie tyle robocizna w ASO :wink:

Jak za darmo, heheh.

Oczywiście moce są inne, częstość wymiany też zupełnie inna... o przyjemności z jazdy nie mówiąc. Być może BMW nawet nie przewiduje wymiany rozrządu w tym silniku (łańcuchy) i tylko w wyjątkowych sytuacjach to robią.

W każdym razie młodo-gniewni kierowcy co za 20 lat będą masowo szpanować taką 7-ką pod wszelkiej maści remizami czy modnymi klubami na mieście będą musieli mieć gruuuby portfel gdyby im rozrząd zaczął hałasować lub gdy przytargają okazyjnie po dzwonie auto z takim silnikiem w którym szturchnięty został lekko silnik :wink:

Kolega ma właśnie taki przypadek :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ale co tu porównywać do serii 7 z v8 której cena zaczyna się od 110tys?

Opublikowano (edytowane)

ale co tu porównywać do serii 7 z v8 której cena zaczyna się od 110tys?

W ASO mają ceny jednakowe za serwis dla nówki salonówki jak i używki 10-cio i więcej letniej... to nie warsztat u Miecia gdzie cena usługi zależy od rocznika auta - im nowsze tym droższe ;)

Co do wspomnianej beemki... jak myślisz za 20 lat to po ile będą chodzić? I czy ktokolwiek zejdzie z ceną części i usługi samej wymiany? ;)

Teraz młode szczonki też poginają mocnymi 7-er kupionymi za pierwsze wypłaty i przekonany jestem, że w przyszłości to się nie zmieni, te auta znajdą swoich nabywców na rynku wtórnym :)

A mam nieodparte wrażenie, że większością starych "siódemek" jeżdżą pasjonaci modelu... a ich najwięcej w przedziale wiekowym 20-30lat :)

A potem w pokrzywach będzie taka stała miesiącami, bo na rozrząd trzeba uzbierać... :decayed:

Ot, taka luźna dygresja :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ale co tu porównywać do serii 7 z v8 której cena zaczyna się od 110tys?

Dokładnie, nie ma co porównywać bo 3.0 z ałdiii to ani nie jedzie specjalnie ani nie brzmi. Wydaje mi się że zakup 1.8t + zrobienie programu jest zdecydowanie lepszy pod każdym względem. Jeździło to będzie lepiej niż 3.0 no i części dzielisz przez 2, a co do dźwięku, bo pewnie zaraz ktoś się obrazi to powiem że rzędówka z bmw brzmi znacznie lepiej. Obiektywna opinia posiadacza 3.0 ASN a wcześniej 1.8t ;)

Opublikowano

Każdemu co innego się podoba, ja tam akurat lubię cichy pomruk tego 3.0 i na brzmieniu bucząco-pierdzącym kompletnie mi nie zależy :)

W każdym razie chodziło mi o takie luźne porównanie kosztów, że są silniki kosztowniejsze w serwisie od tego nieszczęsnego ASN-a, które nawet za 20-25 lat konkretnie odchudzą portfel właścicielowi (zakładam - jak wcześniej - że będzie to jakiś fan tego modelu, bo pierwszy właściciel będzie już dawno śmigał nowym prezesowozem) jeśli się coś w nich posypie :hi:

Opublikowano (edytowane)

Każdemu co innego się podoba, ja tam akurat lubię cichy pomruk tego 3.0 i na brzmieniu bucząco-pierdzącym kompletnie mi nie zależy :)

W każdym razie chodziło mi o takie luźne porównanie kosztów, że są silniki kosztowniejsze w serwisie od tego nieszczęsnego ASN-a, które nawet za 20-25 lat konkretnie odchudzą portfel właścicielowi (zakładam - jak wcześniej - że będzie to jakiś fan tego modelu, bo pierwszy właściciel będzie już dawno śmigał nowym prezesowozem) jeśli się coś w nich posypie :hi:

Zgodzę się z Tobą, ostatnio rozmawiałem z kolegą który posiada 740 z przełomu 2000 i tam rozrząd 4000 zł go kosztował.

Fanem pierdzenia czy też rynien zamiast tłumików absolutnie też nie jestem, dlatego nie chce u siebie modzić z wycinaniem katalizatorów ;)

Edytowane przez buczek1980
Opublikowano

Jak pozbędziesz się tylnich katalizatorów i zrobi to ktoś umiejętnie to nie bd Ci pierdzieć może ciut głośniej zacznie być przy wyższych obrotach ale nieznacznie

Opublikowano

Mam podobny problem. Żadne błędy nie wyskakują, auto ma drgania na biegu jałowym a do tego przy przyspieszaniu czuć również nierówności. Świece wymienione nie pomogło. Cewki przejrzeć? Co jeszcze? Auto sprowadzone ze szwajcarii, pełna książka itp.

Opublikowano

Mam podobny problem. Żadne błędy nie wyskakują, auto ma drgania na biegu jałowym a do tego przy przyspieszaniu czuć również nierówności. Świece wymienione nie pomogło. Cewki przejrzeć? Co jeszcze? Auto sprowadzone ze szwajcarii, pełna książka itp.

A jak ustawiony rozrząd, bo od tego się zaczyna jeżeli świece i cewki sprawne.

Opublikowano

Auto sprowadzone ze szwajcarii, pełna książka itp.

Z tą książką podjechałbym do ASO Audi - raz by porównać te wpisy z ich międzynarodową komputerową bazą danych a dwa by zapytać się czy przysługuje Tobie wymiana cewek w ramach (bezpłatnej) akcji serwisowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...