Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek ciśnienia doładowania aeb


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po dzisiejszej jeździe zaobserwowałem że turbo nie łąduje tak jak wcześniej auto jest słabsze. Jako że mam wskaźnik doładowania wcześniej w peaku dochodziło gdzieś do 1.3 bara a przy 5500 obr spadało do około 1 bara. Teraz w peaku jest może 1 bar a przy 5500 już około 0.5 - 0.6 bar. Nie wiem czy to wina temperatury na zewnątrz czy co bo teraz nagle się ociepliło wcześniej było 2 st C lub 0 a teraz jest 15 st C czy ta temp na zewnątrz ma aż taki duży wpływ? Bo auto nie ciągnie tak jak dwa dni temu :(

Opublikowano

Szukaj dziury w dolocie lub podcisnieniu, sprawdz gruszke WG.

Temperatura nie ma wplywu na cisnienie.

Opublikowano

Zawór DV, zacznij od niego!

Opublikowano

Szukaj dziury w dolocie lub podcisnieniu, sprawdz gruszke WG.

Temperatura nie ma wplywu na cisnienie.

Jak nie ma jak ma ?

Opublikowano (edytowane)

Nie w tym sensie Dev, 10 stopni roznicy nie sprawi spadku wydajnosci sprezarki o 0,3b, i 0,5 w peaku....

A oczywiscie ze temperatura wplywa na zawartosc tlenu w objetosci powietrza, ale nie zmienia jego cisnienia o ile zmiana temperatury nie nastapila w szczelnym zbiorniku.
(przynajmniej mi sie tak zdaje chociaz mam swoje watpliwosci :decayed: )

Edytowane przez TyBucu
Opublikowano

Termodynamika

Opublikowano

Odgrzewam kotleta bo długo mnie nie było i problem dalej jest. Teraz co prawda jest nieco cieplej i sprawa ma się tak:

wciskająć pedał gazu do oporu od 2000obr ciśnienie doładowania wynosi ok 1 bar do ok 5000 obr powyżej spada do 0.6 przy ok 6000, ale to raczej normalne bo jest mała turbosprężąrka i na górze już tyle nie pompuje ale jeżeli wciskam pedał gazu stopniowo i do oporu(np 3,4 lub 5 bieg) to turbina bije już od 2700obr 1.4b i do 5000obr spada moze do 1.2 później utrzymuje się do końca 0.8-0.6b. W aucie jest zawór blow off oryginalny DV jest wyrzucony. I sprawa ma się cały czas tak samo, czyli auto lepiej przyśpiesza np na 3/4 otwarcia przepustnicy niż jakbym wcisnął gaz doi oporu. Jeżeli wcisnę gaz do oporu np przy 3000obr pompuje 0.9-1.0b a wystarczy że lekko upuszcze gazu i wcisnę sporotem to już pompuje 1.2-1.4b. Auto po chipie na 170km i 240nm. I nie wiem czy teraz to żę ładuje czasami więcej to wina przeładowania czy cały czas powinno takie być, bo jeśli ładuje te 1.2-1.4b to auto nie do poznania, nie trzeba redukować biegu bo znakomicie przyspiesza. Nieszczelność raczej odpada bo doładowanie cały czas byłoby niskie

Opublikowano

Szukaj dziury w dolocie lub podcisnieniu, sprawdz gruszke WG.

Temperatura nie ma wplywu na cisnienie.

ma ogromny wplyw!!!!!!!!(ale nie sadze ze az taki w tym przypadku)

Opublikowano

Szukaj dziury w dolocie lub podcisnieniu, sprawdz gruszke WG.

Temperatura nie ma wplywu na cisnienie.

ma ogromny wplyw!!!!!!!!(ale nie sadze ze az taki w tym przypadku)

czytaj dwa posty niżej...

Nie w tym sensie Dev, 10 stopni roznicy nie sprawi spadku wydajnosci sprezarki o 0,3b, i 0,5 w peaku....

A oczywiscie ze temperatura wplywa na zawartosc tlenu w objetosci powietrza, ale nie zmienia jego cisnienia o ile zmiana temperatury nie nastapila w szczelnym zbiorniku.

Odgrzewam kotleta bo długo mnie nie było i problem dalej jest. Teraz co prawda jest nieco cieplej i sprawa ma się tak:

wciskająć pedał gazu do oporu od 2000obr ciśnienie doładowania wynosi ok 1 bar do ok 5000 obr powyżej spada do 0.6 przy ok 6000, ale to raczej normalne bo jest mała turbosprężąrka i na górze już tyle nie pompuje ale jeżeli wciskam pedał gazu stopniowo i do oporu(np 3,4 lub 5 bieg) to turbina bije już od 2700obr 1.4b i do 5000obr spada moze do 1.2 później utrzymuje się do końca 0.8-0.6b. W aucie jest zawór blow off oryginalny DV jest wyrzucony. I sprawa ma się cały czas tak samo, czyli auto lepiej przyśpiesza np na 3/4 otwarcia przepustnicy niż jakbym wcisnął gaz doi oporu. Jeżeli wcisnę gaz do oporu np przy 3000obr pompuje 0.9-1.0b a wystarczy że lekko upuszcze gazu i wcisnę sporotem to już pompuje 1.2-1.4b. Auto po chipie na 170km i 240nm. I nie wiem czy teraz to żę ładuje czasami więcej to wina przeładowania czy cały czas powinno takie być, bo jeśli ładuje te 1.2-1.4b to auto nie do poznania, nie trzeba redukować biegu bo znakomicie przyspiesza. Nieszczelność raczej odpada bo doładowanie cały czas byłoby niskie

Sprawdz czy potencjometr przepustnicy daje dobre odczyty.

Opublikowano

na którym to kanale sprawdzić przepustnice? dodam że jak było zimniej to łapał błąd właśnie od przepustnicy, teraz w sumie jest 15st i ciśnienie doładowania skacze tak jak wczesniej

Opublikowano

Kanal 98 lub cos w tej okolicy, dokladnie nie pamiętam. Zloguj najlepiej bo u mnie sporadycznie potencjometr wskazywał zero i upuszczal ciśnienie, przy ponownym depnieciu wstawalo jak należy.

wystukane młotkiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...