Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc prawna w sprawie wypowiedzenia umowy o pracę

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam dzisiaj dowiedziałem się od kolegi z biura w swojej pracy że mój pracodawca ma zamiar mnie zwolnić lecz nie ma w tym żadnej mojej winy wykonuje swoje obowiązki jakie mi nałożono. Teraz nie wiem jak postąpić w razie jak pracodawca będzie chciał mi wręczyć wypowiedzenie czy podpisywać za porozumieniem stron czy nie zgadzać się bo nie ma mojej winy i niech poprawia na winę pracodawcy oraz mam wątpliwości co do okresu wypowiedzenia bo w umowie jaką zawarłem z pracodawcą jest zapisane że strony dopuszczają sie wypowiedzenia 2 tygodnie tylko nie wiem właśnie jak z tym jest bo gdzieś słyszałem że jak sie pracuje długo w jednej firmie to ten akt jest wtedy nie ważny. Pracuję w tej firmie od 2011 roku a umowa jest zawarta do końca 2015 roku. Jeżeli ktoś z was orientuje się trochę w tych sprawach proszę o pomoc.

Edytowane przez xXPiotrekXx19
Opublikowano

Jezeli jest to umowa na czas określony to 2 tygodnie , pracując w tej samej firmie trzecia umowa musi byc juz na czas nieokreślony wtedy wypowiedzenie obowiązuje 3 miesiące.

Opublikowano

Jeśli Cię zwolni dając 2 tygodniowe wypowiedzenie to nie musi podawać przyczyny. Działa to również w drugą stronę.

Opublikowano

bo ktoś mi powiedział że jeżeli pracuję w tej firmie dłużej niż 3 lata to ten akt że strony dopuszczają sie wypowiedzenia umowy z dwutygodniowym wypowiedzeniem to że po takim okresie ten akt staje się nie ważny i wypowiedzenia musi być 3 miesiące. pytam się bo to mi mówiła koleżanka która studiuje na księgową i nie wiem czy może się nie pomyliła z tym czy jak

Opublikowano

hej

to co mówisz jest prawdą i koleżanka miała rację lecz jest jedno ale dotyczy to tylko sytuacji gdy masz umowę na czas nie określony i pracujesz u danego pracodawcy dłużej niż 3 lata wtedy masz okres wypowiedzenia 3 miesiące więc niestety nie dotyczy to twojej sytuacji