Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN zaczął kopcić i drgać - moc bez zmian


dekateam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rano podczas powrotu z pracy moja A4 zaczęła mocno kopcić i dostała wibracji.

Sprawdziłem moc, wszystko w normie (autko od paru tygodni po delikatnym chiptunningu do 140 km).

Sprawdziłem VAGiem, kąty wtrysku w normie, ale szaleje z dawką paliwa, jakby coś próbował sobie dostroić.

Zaprowadziłem do warsztatu i uzyskałem odpowiedź, że pompa jest OK, ale nie ma ciśnienia na drugim tłoku.

Mechanik zaproponował przekładkę na inny silnik AFN.

Co może być przyczyną takiego kopcenia i drgań? NIe sądzę że pęknięty tłok, bo by się zatarł i nie miałbym mocy.

Edytowane przez dekateam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłeś przy pomiarze ciśnienia na garczkach?

Tlok nie musi byc koniecznie pęknięty,wystarczy że pierścienie nie trzymaja ciśnienia.

Silnik kopci a co dokładnie widzisz z wydechu i czujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wydechu leci biały dym - duża ilość. Myslałem, że płyn się dostaje przez uszczelkę, jednak płynu nie ubywa.

Zastanawiam się czy coś z zaworem/ami na 2 tłoku jest nie tak.

Przy pomiarze ciśnienia nie byłem

Edytowane przez dekateam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika. Bo pół auta wymienisz. Upewnij się u innego mechaniora co może być, nie podpowiadając o ciśnieniu 2 gara. Obroty falują ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym moim zdaniem to nie ma nic wspólnego z cisnieniem...ja przyjrzałbym sie wtryskiwaczom...nie szukaj dziury w uszczelce bo nie ten kierunek...zawory tez chyba odpadają bo kulałby jak wściekły...Moc w aucie jest?

Znajdź kumatego gościa z vagiem,niech posprawdza co trzeba,niech porobi logi,niech posprawdza wtryskiwacze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc była, mechanik wymienił popychacze zaworów i nic. Dodatkowo chyba źle ustawił rozrząd, bo nie chce odpalać. Odpalony z plaka chodzi głośno, szybko sie grzeje i już nie ma mocy. Ledwo co dojechałem na działkę do garażu. Teraz sam chce sie nim zając. Już nie ufam mechanikom. Dosyć ze nie naprawiony to kąt wtrysku przestawiony.

Nie sprawdzałem wtryskiwaczy, tylko pompę.

Myślicie, ze coś może być z którymś nie tak i przelewa?

Edytowane przez dekateam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to juz wogole kaplica...ustaw rozrzad,ustaw kąt wtrysku w przedziale jak najblizej 49-51 i patrz dalej co sie dzieje


acha jak ogarniesz juz rozrzad i kat wtrysku to rozgrzej fure i sprawdz dawke jaka daje nastawnik pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

Sprawdzę jeszcze raz po regulacji kąta statycznego.

Jak pamiętam na podłączonym VAGu przed zaprowadzeniem do mechanika, skakały dawki paliwa na 2 cylindrach.

Jutro biorę się za ustawianie kąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie chcę Cię martwić dokładnie takie same obiawy miałem co Ty pisałeś.

Telepało budą samochód kopcił, wiele teori i propozycji na forum dostałem, lecz i tak zrobiłęm swoje zwaliłem głowicę, i co? pęknięty tłok, moc miał, kąt wtrysku w normie, dawka paliwowa skakała, bo jak by mogło być inaczej w tej sytuacji :)

moc ma bo nie pękł może do końca tylko np na środku a pierścienie trzymają jeszcze lub odwrotnie, pierścienie poszły się j*bać a tłoki całe.

Pomiar ciśnienia pierwsze co zrób. Kąt wtrysku sam się od tak o nie przestawi ani dawka paliwowa, wirusik może narobił kłopotów, u mnie podobnie było wirus 1500km i problemy się zaczęły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo miałem, przy przyśpieszaniu do 1800 obrotów silnik drżał. Powód pęknięty tłok na pół. Tłok się nie rozpadnie, ale ciśnienie ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze powiedziane kolego, na pocieszenie mam do sprzedania tloki z nowymi pierścieniami (taka reklama przy okazji) :D

Po okręceniu korka od oleju i wyjęciu bagnetu oleju dymi się? na zimnym silniku bo na ciepłym normalne

Edytowane przez PrzemekSSP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym też dymi, niestety.

Wczoraj próbowałem ustawić kąt, ale mi Pecet padł jak podłączałem VAGa. Same problemy :). No i na koniec rozładował się akumulator.

I teraz jestem w kropce ... rozbierać blok i robić remont czy podmienić cały motor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie tematu:

Powodem tego, że silnik zaczął drgać i kopcić był pęknięty tłok.

Niestety warsztat, który zaczął diagnozować problem rozwalił mi całkowicie auto źle ustawiając rozrząd po wymianie popychaczy zaworów.

Zawory zaczęły klepać w tłoki. Przyjechałem autem, które normalnie odpalało od pierwszego cyknięcia, a odebrałem takie, które trudno było zapalić na "Plaka".

W końcu silnik został wyremontowany: nowe tłoki, pierścienie, panewki, głowica (inna po regeneracji i planowaniu), uszczelniacze, uszczelki, śruby, filtry, świece, przewody podciśnieniowe i paliwowe, poduszki pod silnikiem.

Poniżej zdjęcie pękniętego tłoka, wraz ze śladem odbitego zaworu na nim.

IMG_1107.jpg

IMG_1106.jpg

Poniżej zdjęcie innego tłoka, który poszedł na złom z pozostałymi :)

IMG_1104.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem to samo u siebie +/- 2.000zł na konkretnych częściach, bez roboty oczywiście bo samemu w garażu robiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...