clonik Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Witam moje auto to audi a4 2,0 + LPG Stag 400 [b6 ALT] mam mały problem z wypadaniem zapłonu i mrugającą lampką check engine , auto przerywa brak mocy falują obroty tak się dzieje zarówno na Benzynie jak i na Gazie sprawdzałem świece i cewki po wypięciu jest reakcja na każdym cylindrze iskra jest na każdym jeśli ktoś miał z czymś takim do czynienia proszę o podpowiedź lub link do tematu pozdrawiam. Właśnie wracam z garażu podłączyłem Vaga błedów brak na podglądzie na żywo za każdym razem kiedy się dławił wypadał zapłon na pierwszym cylindrze więc zamieniłem cewki z drugim cylindrem żeby potwierdzić wadliwą cewke ale o dziwo problem znikł auto chodzi dynamicznie równo brak wypadania zapłonu teraz pytanie dlaczego cewka na pierwszym cylindrze działa wadliwie a na drugim jest ok ?
mati95115 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Byś może coś nie łączyło w kostce
Dajmon Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Wróć więc z powrotem z tą cewką. Przy okazji sprawdź styki wtyczek i gniazd. Wilgoć i takie tam sprawy mogą powodować pokrywanie się styków nalotem.
clonik Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2015 Tak przy okazji zauważyłem że dostaje się olej na cewki pewnie z pod klawiatury czy to może być przyczyną wadliwie działającej cewki? I czy da się je oczyścić z oleju zregenerować jak tak to czym tak czy inaczej czeka mnie wymiana uszczelki :-(
Dajmon Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Wymiana uszczelki. Jak olej wlewa się do gniazda świecy, to zalewa styk. Impuls elektryczny, który ma zostać oddany w całości na górny zacisk świecy zapłonowej, po części upływa do masy pokrywy, dekla. Wymień tą uszczelkę. Koszt ori uszczelki w ASO to około 110zł. Do tego robocizna Twoja lub w zaprzyjaźnionym warsztacie lub u kolegi. Średnio - 50zł. Świece nie mają prawa pływać w czym kolwiek. W ogóle to od tego powinieneś zacząć temat. "Chłopaki mam zalaną cewkę na pierwszym bloku, bo moczy się w gnieździe świecy w deklu pokrywy zaworów. Czy w związku z powyższym wypadanie zapłonu jest możliwe i inne problemy.....?" Tak powinno brzmieć pytanie.
clonik Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ok ok sory jestem tu nowy dzięki za pomoc jak wymienię uszczelkę to napisze czy problem znikł pozdrawiam.
Barca111 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 witam. nie zakładając nowego tematu podepnę się tu... Vag pokazał mi dwa poniższe błędy co mam w takim wypadku panowie zrobić? P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach P0304 Cylinder 4: rozpoznano brak spalania (wypadanie zapłonów). Górna wartość skrajna przekroczona. Niezrozumiały sygnał.
mati95115 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Świece i cewki do sprawdzenia. Zamień cewki miejscami i zobacz czy błąd będzie na tym samym cylindrze czy na innym jak na innym to cewka jak na tym samym to świeca
benyA4 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 witam. nie zakładając nowego tematu podepnę się tu... Vag pokazał mi dwa poniższe błędy co mam w takim wypadku panowie zrobić? P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach P0304 Cylinder 4: rozpoznano brak spalania (wypadanie zapłonów). Górna wartość skrajna przekroczona. Niezrozumiały sygnał. Tak jak pisze mati95115 plus do tego bloki pomiarowe 13,14,15 nam masz zaplon na cylindrach i mozesz odrazu podgladac jak wypada zaplon. Z tego co pamietam blok 15 to wszystkie cylindry. Jesli zamiast 0 pojawiac sie bedzie cyfra 1,2,3,4... to zliczane sa nieprawidlowe zaplony na tym cylindrze.
chrzanio Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 Dokładnie tak jak koledzy piszą, VAG do ręki i sprawdzać wypadajace zapłony w blokach 13,14,15. Jeżeli coś naliczy (pokaża sie warttości powyzej0) to bedzie wiadomo na ktorym cylindrze. Wtedy zamiana cewek pomiedzy cylindrami, jeśli wypadanie zapłonu przejdzie na inny cylinder to sukces - walnieta cewka. Jeżeli nie przejdzie na inny cylinder no to świeca do przekladki lub wymiany. Miejsce swiec i cewek musi byc suche!! Przerabiałem ten temat do potęgi i wykorzystałem wszystkie opcje.... a okazało sie że poszła szklanka zaworowa i nie domykał się zawór ssacy, pierdoła za 40zł a nerwów.... szkoda słów...
koscielny Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) odkopie troche stary temat...jak mozna zdiagnozowac bezposrednia przyczyne wypadania zapłonu? jest to mozliweu mnie jest jeden moduł cewki zapłonowej, który podaje prąd na poszczególne cylindry czy kolejnosc połaczenia jest istotna (na logike dla mnie tak) i jaka jest prawidłowa u mnie coś mi chyba nie gra TYŁ AUTACYL3 CYL6 CYL2 CYL5 CYL1 CYL4 CEWKA 5 4 6 3 2 1 PRZÓD AUTA Edytowane 21 Lutego 2015 przez koscielny
mati95115 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Kolejność zapłonów jest 1-6-3-5-2-4 tak mi się przynajmniej wydaje, byś musiał poszukać po numerach cewki jak podaje prąd na cylindry, ale wydaje mi się ze na cewce powinno być napisane który przewód do którego cylindra.
koscielny Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 szczerze powiedziawszy to nie zwracałęm uwagi... ale myślę, że powinno mi rzucić się to w oczynapewno mam napisane nr na przewodach WNjutro prawdopodobnie będę świece wymieniał to zerknę i na to; czy jest możliwe, aby podpiać inaczej cewki do cylindrów i ustawić też kolejność zapłonu na poszczegółnych cylindrach?bo autko jeżdzi dobrze, kwestia tylko że od jakiegoś czasu zaczęły wypadać mi te zapłony
benyA4 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 ja mialem wypadanie zaplonow tylko na LPG , okazalo sie ze jeden wtryskiwacz byl zle ustawiony. Male korekta u gazownika i bajka zero wypadania. Sprawdz vagiem jakie masz korekty gazu w stosunku do PB .
koscielny Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 podpowiesz dokładniej co mam sprawdzić, bo dopiero się zaznajamiam z VAGiem
benyA4 Opublikowano 23 Lutego 2015 Opublikowano 23 Lutego 2015 Bloki pomiarowe silnika 13,14,15 do wypadania zaplonow kolumny powinny byc podpisane jako numer cylindra. Jesli beda sie na ktoryms pojawiac cyfry od 1 w gore to zliczane sa wypadniecia zaplonu.Bloki pomiarowe 32,33 korekta paliwa, z tego co pamietam 32 korekta krotkotermionow, 33 korekta dlugotermionowa. Wartosc wyrazana w % pewnie bedzie skakac od -4 do + 4 , ideal to wartosc 0. Tu trzeba porownac czy na benzynie i gazie korekta jest w bardzo przyblizonych wartosciach. Jesli gaz bedzie skakal w duzym zakresie procentow to oznacza ze jest zle wyregulowany.
koscielny Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 wydaje mi się ze na cewce powinno być napisane który przewód do którego cylindra miałeś rację, przy wymianie świec się temu przyjrzałem i jest oznaczone jak na moim schemacie, więc podłączenie jest jak najbardziej poprawneno i właśnie wymieniłem świece, odpaliłem, chciałem podpiąć vaga i sprawdzić czy coś będzie wypadać online... ale muszę poczekać aż się lapek podładujejak sprawdzę rezultaty to dam znaćps. wymieniłem na boschowskie irydowe świece, wcześniej były ngk dwu-biegunowe, co myślicie o tym?Bloki pomiarowe silnika 13,14,15 do wypadania zaplonow kolumny powinny byc podpisane jako numer cylindra. Jesli beda sie na ktoryms pojawiac cyfry od 1 w gore to zliczane sa wypadniecia zaplonu.Bloki pomiarowe 32,33 korekta paliwa, z tego co pamietam 32 korekta krotkotermionow, 33 korekta dlugotermionowa. Wartosc wyrazana w % pewnie bedzie skakac od -4 do + 4 , ideal to wartosc 0. Tu trzeba porownac czy na benzynie i gazie korekta jest w bardzo przyblizonych wartosciach. Jesli gaz bedzie skakal w duzym zakresie procentow to oznacza ze jest zle wyregulowany. zapłon wypadał dość róznie wczesniej bo kontrolowałem to, czasem 1,2 cylinder, czesem 6; nie regularnie z tym byłojak będę później podpinał to zerkne na te korekty paliwa póki co dzięki wygląda lepiej po wymianie świec, na wolnych obrotach vag nie pokazał mi ani jednego wypadniętego zapłony, czy to na benzynie czy to na lpg; kwestia weryfikacji w czasie jazdy pod obciążeniem jeszcze; co do korektorów, to tak jak pisałeś, sprawdziłem, na wolnych obrotach na PB w granicach +/-3,9% natomiast na gazie jest znaczna różnica, pod +/-10% (po przegazowaniu i więcej!) stąd mam wnioskować, że gaz do regulacji zapewne?! jakby ktoś chciał rzucić okiem to załączam logi korektorów\ z PB Grupa 032: http://vaglog.pl/log_205371.html Grupa 033: http://vaglog.pl/log_205372.html z LPG Grupa 033: http://vaglog.pl/log_205373.html Grupa 032: http://vaglog.pl/log_205374.html pozdrawiam z LPG Grupa 033: http://vaglog.pl/log_205373.html Grupa 032: http://vaglog.pl/log_205374.html ps. zauważyłem, że te logi za bardzo nie odzwierciedlają stanu, który widziałem wczoraj, spróbuję zrobić je jeszcze raz
benyA4 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Jesli chodzi o regulacje gazu to faktycznie mala by sie przydala, chociaz nigdy nie osiagniesz stanu identycznego z PB .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się