Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Drgania wydechu, lewarka i buczenie. Filmik


mrc2410

Rekomendowane odpowiedzi

Posadź kogoś za kierownicą niech gazuje w przedziale w którym występuje buczenie, a ty wejdź do kanału i słucha co się dzieję, naciągaj wydech w różne strony i sprawdź czy drży.

Czy to buczenie występuje na postoju i w czasie jazdy nie zależnie od obciążenia silnika? tzn jazda ze stałą prędkością i przy bucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drży wydech i skrzynia, Gdy chwyce wydech i go naciągne to przestaje. Drży i buczy na postoju jak i pod obciążeniem.


A więc tak Panowie. Jestem po wymianie plecionki. Poprzednia plecionka jak widać była w doskonałej formie, lecz skusiłem, się na jej wymianę. I odziwo po wymianie w samochodzie cisza jak w trumnie. Zero drgań, buczenia czy wibracji, całkiem inna praca silnika. Początkowo też myślałem że to dwumas albo wałek ale nic z tych rzeczy. A więc sprawdza się to że lepiej zacząć od najprostszych i najtańszych rzeczy. Wymiana banalnie prosta i góra godzina. Pozdrawiam!!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18e0853c6b00066d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/de9423759c7d2cb5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/769016ff88f4c50b.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No , czyli wymieniłeś dobry łącznik elastyczny na nowy :decayed:

Ważne że przestało buczeć, ale podejrzewam że na starym wydech był po prostu naprężony i łącznik nie miał możliwości normalnie pracować :whistling::hi:

Ale co tam , ważne że nie zacząłeś od dwumasa :P:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

mam ten sam problem z drżącym wydechem na wolnych obrotach silnika i chce zacząć od wymiany plecionki(łącznika elastycznego wydechu)

bo poduszki silnika i skrzyni sa ok po przeglądzie u mechanika!

Podajcie mi prosze wymiary łacznika elastycznego długość oraz srednicę wejsciowa i wyjsciowa jaki mam zakupic najlepiej ori i cene bede bardzo wdzieczny!

pozdrawiam!

czy takie cos podejdzie? to link do ogłoszenia:

http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-tlumika-rura-audi-a4-a6-1-9-tdi-i5236453079.html

Edytowane przez Slawek-jast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , wczoraj wymieniłem złącze elastyczne. Stare było oryginalne jeszcze i wyraźnie poszarpane choć nie było "przedmuchów ".

Po wymianie czuć poprawę(!) choć klekot jest kilkunastoletni (uświadomcie to sobie) i o ciszy jak w nowym CR czy we wcześniejszym benzynowym R6 można tylko pomarzyć ehhh ;-)....

Złącze nawet jak nie jest uszkodzone to z czasem traci swoja elastyczność i już nie spełnia swojego zadania.

Pewnie może być jeszcze lepiej (ciszej i mniej wibracji) i można pokusić się o wymianę poduszek , dwumasowego ,wałków , szklanek i czegoś tam jeszcze ...

Jeżeli ktoś chce inwestować dla niewielkiej poprawy kilka dobrych tysiaków w kilkunastoletnie auto to można się bawić... ale końcowy efekt może rozczarować ( "po co mi to było").

Jeżeli masz zamiar wymieniać złączę elastyczne to jednak sugerował bym udanie się do serwisu zajmującego się układem wydechowym z doświadczeniem.

W moim przypadku kosztowało to (warszawa) 250zł (niektórzy zaczynali od 350zł) wraz z uszczelka i plecionką .

Cała operacja trwała 1godz i 30 min i widać było ,że gość zna się na rzeczy a nie zastanawia się od czego zacząć .

Unikał bym raczej zakupu plecionki na allegro i oddawaniu a4 b6/b7 w ręce kogoś kto ma to robić pierwszy raz.

W przypadku audi a4 trzeba wymontować początek układu wydechowego ze względu na umieszczenie plecionki na samym początku układu ,

i to niestety podnosi cenę całej operacji.

No i masz gwarancje na usługę jeżeli zlecasz cała operacje jednemu warsztatowi...przynajmniej teoretycznie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

220zł wydane w profesionalnym zakładzie i łącznik elastyczny wymienioiny!

efekt docelowy - przestało trzepac wydechem i nie ma drgan na nadwoziu wiec jestem zadowolony z wymianki!

polecam od tego zabiegu zaczac niz wymieniac poduszki bo to spory koszt!

pozdro i dzieki za sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temacik

U mnie również drży układ wydechowy na łączniku pod autem a na końcowych wydechach są mrowienia.

Zamontowałem zamiennik kata od Gruchota z wielką nadzieją że to moja stara plecionka bo już puszczała spaliny od spodu ale po zamontowaniu bardzo się wkurzyłem bo nic to nie dało wydech dalej wibrował. Pomyslałem kujowa plecionka mi się trafiła więc dałem starego kata do kolegi z forum który wspawał mi nową plecionke do kata który spowrotem zamontowałem ale drgania na środku nadal występują.

Gdy to połączenie zluzuję to drgania tej rury ustepuja, lecz gdy zaczynam ponownie złączkę skręcać to widać jak drgania zaczynaja się znowu pojawiać w tym miejscu.

Próbowałem wydech naciągnąć tak jak serwisówka podaje przed skręceniem lecz jest znacznie gorzej ale gdy wydech przed skręceniem wypycham do tyłu czyli po skręceniu cały układ napiera w stronę silnika to drgania minimalnie zanikaja bo widać że rura już tak nie wibruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżak na Waszym forum i użytkownikiem A4 B6 od miesiąca. Mam prośbę do autora tego tematu, aby odświeżył filmiki na youtube. Mam również problemy z "buczeniem" ale buczeń moze być wiele, a ja nie chcę zakładać nowego tematu. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2016 o 12:34, MemberA4 napisał:

Próbowałem wydech naciągnąć tak jak serwisówka podaje przed skręceniem lecz jest znacznie gorzej ale gdy wydech przed skręceniem wypycham do tyłu czyli po skręceniu cały układ napiera w stronę silnika to drgania minimalnie zanikaja bo widać że rura już tak nie wibruje.

Marcin podrzucił byś informacje na temat tej procedury? Nie moge nigdzie znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, misiek95 napisał:

Marcin podrzucił byś informacje na temat tej procedury? Nie moge nigdzie znaleźć

Pewnie, szybkie foto z książki ?20190214_150903.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...