ali1983 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość przekładki silnika z ahl na ana. Mój ahl ma 230tys przebiegu i bierze litr na 400km, a nie chcę go rozbierać, żeby się nie okazał studnią bez dna (jaką już jest ten samochód...)
Gutterman Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Mozliwosc jest nawet na 1.8T czy nawet 2.8 v6, ale to i tak sie wiąże dodatkowo ze zmiana calej wiazki i niewiem czy cos jeszcze
ali1983 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Za tydzień się przekonam. Dziś zakupiłem cały silnik z osprzętem, komputer, wiązkę, w papierach widnieje niecałe 120k km. W sieci znalazłem info, że są drobne róznice: ana ma elektroniczna przepustnicę i dwie sondy lambda.
sebidi Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 To pedał gazu z potencjometrem musisz dołożyćdruga sonda gdzies przed katem zazwyczaj siedzi wiec gdzieś tam ja trzeba umieścić
ali1983 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 Mam nadzieje, ze obedzie sie bez tego. Kolektor dolotowy w obu plastikowy ma ta sama uszczelke wiec moj dolot razem z przepustnaca powinien pasowac. Sonda tez zostaje moja. Mam nadzieje... 1.5 roku temu udalo sie zmienic dwumase na zwykle sprzeglo moze i teraz sie uda.
Gutterman Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 A no własnie bo w ana juz chyba dwómas jest
jacek70 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Druga sonda jest za katem. Przed jest pierwsza 4 pin.Tak pewnie już dwumas.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Opublikowano 24 Stycznia 2015 ja mam u siebie silnik ANA i tak jak piszecie w tym silniku są dwie sondy jedna przed katem a druga zaraz za nim do tego jest w pełni elektroniczna przepustnica co za tym idzie że pedał gazu nie jest na linkę tylko na czujnik a jeśli chodzi o sprzęgło to muszę cię zmartwić bo w tym silniku jest dwumas ale powiem ci że ja mam nalatane już 260 tyś i ze 20 tyś temu wymieniałem tylko docisk i tarcze wraz z łożyskiem i latam dalej żadnych objawów nie ma które by wskazywały na to że dwumas jest już zmęczony. tylko musisz wiedzieć że w tych silnikach też potrafi się zdarzyć taka usterka że bierze olej bo u mnie tak miałem ale po zrobieniu remontu teraz od wymiany do wymiany dolewam 200-300 ml oleju
ali1983 Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 (edytowane) Trochę to trwało, ale wczoraj udało sie zakończyc zamianę silników. Było kilka różnic w czujnaikach (inne wtyki), inny kolektor wylotowy (ana ma krótszy, ale mocowanie to samo), mój kolektor ssący pasował bez problemu. Sprawa sie przeciągnęła, bo była pęknięta misa olejowa, ale to też dało radę zamienić. Z any pozbyłęm się takiej puszki w tylnej części silnika za głowicą (czujnik egr?) i w jego miejsce poszła zaślepka, niektóre przewody/rurki wodne też były inaczej wygięte ale to też poszło z mojego silnika i zamiast dwumasy założone zwykłe sprzęgło. Co do mojego ahl, po jego rozbiórce ukazał sie obraz nędzy i rozpaczy. Mechanik stwierdził krótko albo do tych 230k km trzebaby jeszcze ze 100 dołożyć, albo ma te 230 ale był strasznie piłowany...(zanim go kupiłem) w związku z tym, że zostało mi parę części, a nie mogę wystawić ogłoszenia na giełdzie, to to co mi zostało znajduje się na serwisie olx pod takim nickiem jak tu na forum. Edytowane 8 Lutego 2015 przez ali1983
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się