emil.ryba Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Witam, Przy uruchomieniu silnika wybija mi komunikat o uzupełnieniu płynu do spryskiwaczy, mimo że płyn jest zalany pod korek. Ikona nie gaśnie w trakcie jazdy. W którym miejscu jest jakiś czujnik poziomu płynu? Czy można ten błąd w jakiś sposób zresetować? Płyn idzie na szyby więc silniczek jest sprawny. Pozdrawiam, emil.ryba
quadral20004 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 czujnik masz w zbiorniczku od plyny.sprawdz najpierw styki,jesli nie pomoze .to dwa kabelki ktore do niego dochodza zewrzyj ze soba.jesli kontrolka zgasnie tzn ze czujnik uwalony
emil.ryba Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2015 Doprecyzuje mojego pierwszego posta w temacie, mianowicie auto kupiłem bez końcówek dysz spryskiwaczy reflektorów ( nie wiem czy się odpięły czy ktos ukradł, bo nie ma obydwu). Podczas spryskiwania szyb, płyn ze spryskiwaczy reflektorów ciekł po zderzaku i pod zderzakiem. W związku z tym poprosiłem znajomego mechanika żeby zaslepił przewód doprowadzający płyn do spryskiwaczy. Wydaje mi się że od tego momentu pojawił się problem. Dzis udało mi się odnaleźć zblokowane miejsce, mianowicie pod lewym reflekorem jest trójniczek rozprowadzający płyn do spryskiwaczy. Odblokowałem przewód, podpiałem do trójnika i kicha... płyn nie leci w ogóle ani z zepsutych sprysków, ani pod zderzakiem, ani nawet z rozłączonej rurki. Ikona o braku płynu dalej swieci mimo że dolałem kolejne 2 l płynu. Jak dobrać się do zbiorniczka z płynem? Jaka jest pojemnosc zbiorniczka na płyn? Czy jest jakas inna przyczyna? Pozdriawiam, emil.ryba
wrclaguna Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 ===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301873-awaria-czujnika-poziomu-plynu-do-spryskiwania-szyby-przedniej/#entry4294057
STANIV Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 (edytowane) jaki płyn wlewasz?, ja jak wlałem płyn z ORLENU to kontrolka zaczęła świecić- brak płynu, przymierzałem się do odkręcania czujnika ale gdzieś na forum przeczytałem żeby wlać inny płyn innej firmy, wlałem SONAXA i problem znikł. Wcześniej wlewałem do AUDI B7 i było OK a do AUDI Z 2010 r. nie nadaje się. Edytowane 30 Stycznia 2015 przez STANIV
simon__75 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 W dniu 29.01.2015 o 09:03, STANIV napisał: jaki płyn wlewasz?, ja jak wlałem płyn z ORLENU to kontrolka zaczęła świecić- brak płynu, przymierzałem się do odkręcania czujnika ale gdzieś na forum przeczytałem żeby wlać inny płyn innej firmy, wlałem SONAXA i problem znikł. Wcześniej wlewałem do AUDI B7 i było OK a do AUDI Z 2010 r. nie nadaje się. Powaznie z tym plynem??
hubig Opublikowano 15 Grudnia 2022 Opublikowano 15 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 20.12.2018 o 16:39, simon__75 napisał(a): Powaznie z tym plynem?? Potwierdzam swoimi doświadczeniami: płyn ma znaczenie. Czujnik działa na zasadzie przewodzenia prądu. Jeśli płyn ma niskie przewodnictwo elektryczne (wysoką rezystancję), to system odczytuje wskazania czujnika jako brak płynu (nawet gdy płyn jest w zbiorniku). Trzeba używać takich płynów, które względnie dobrze "przewodzą prąd". Niekoniecznie muszą to być płyny markowe. Można w przybliżeniu określić przewodnictwo zwykłym multimetrem (omomierzem). Ja po zanurzeniu elektrod (na głębokość ok. 1 cm i dystans ok. 2 cm od siebie) do płynu "złego", miałem odczyt rzędu 3-5 MOhmów, a do "dobrego" rzędu 0,5 MOhma (500 kOhmów). Na YT można znaleźć filmik dotyczący Mercedesa Benz, z podobnym problemem, gdzie rezystancję mierzy się przy pomocy czujnika jaki normalnie jest w zbiorniku, i tam podana jest rezystancja płynu "dobrego" na poziomie poniżej 100 kOhmów. Na razie nie udało mi się określić, przy jakiej rezystancji komputer mojego wozu interpretuje wskazanie czujnika jako brak płynu, podczas gdy płyn w zbiorniku jest z poziomem powyżej czujnika. W niektórych markach samochodów są też stosowane czujniki pływakowe ze stykiem kontaktronowym, dla których przewodzenie płynu nie ma znaczenia. Edytowane 7 Stycznia 2023 przez hubig znaleziono drobne błędy literowe i stylistyczne, wypowiedź mogła być mało zrozumiała 1
simon__75 Opublikowano 16 Grudnia 2022 Opublikowano 16 Grudnia 2022 10 godzin temu, hubig napisał(a): Potwierdzam swoimi doświadczeniami: płyn ma znaczenie. Czujnik działa na zasadzie przewodzenia prądu. Jeśli płyn ma niskie przewodnictwo elektryczne (wysoką rezystancję), to system odczytuje wskazania czujnika jako brak płynu (nawet gdy wysoki poziom płynu jest w zbiorniku). Trzeba używać takich płynów, które względnie dobrze "przewodzą prąd". Niekoniecznie muszą to być płyny markowe. Można w przybliżeniu określić przewodnictwo zwykłym multimetrem (omomierzem). Ja po zanurzeniu elektrod (na głębokość ok. 1 cm i dystans ok. 2 cm od siebie) do płynu "złego", miałem odczyt rzędu 3-5 MOhmów, a do "dobrego" rzędu 0,5 MOhmów (500 kOhm). Na YT można znaleźć filmik dotyczący Mercedesa Benz, z podobnym problemem, gdzie rezystancję mierzy się przy pomocy czujnika jaki normalnie jest w zbiorniku, i tam podana jest rezystancja płynu "dobrego" na poziomie poniżej 100 kOhmów. Na razie nie udało mi się określić, przy jakiej rezystancji komputer mojego wody interpretuje wskazanie czujnika jako brak płynu, podczas gdy płyn w zbiorniku jest z poziomem powyżej czujnika. W niektórych markach samochodów są też stosowane czujniki pływakowe ze stykiem kontaktronowym, dla których przewodzenie płynu nie ma znaczenia. Cenne wyjaśnienie tematu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się