Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poziom płynu do spryskiwaczy - ciągle świeci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przy uruchomieniu silnika wybija mi komunikat o uzupełnieniu płynu do spryskiwaczy, mimo że płyn jest zalany pod korek. Ikona nie gaśnie w trakcie jazdy. W którym miejscu jest jakiś czujnik poziomu płynu? Czy można ten błąd w jakiś sposób zresetować? Płyn idzie na szyby więc silniczek jest sprawny.

Pozdrawiam,

emil.ryba

Opublikowano

czujnik masz w zbiorniczku od plyny.sprawdz najpierw styki,jesli nie pomoze .to dwa kabelki ktore do niego dochodza zewrzyj ze soba.jesli kontrolka zgasnie tzn ze czujnik uwalony

Opublikowano

Doprecyzuje mojego pierwszego posta w temacie, mianowicie auto kupiłem bez końcówek dysz spryskiwaczy reflektorów ( nie wiem czy się odpięły czy ktos ukradł, bo nie ma obydwu). Podczas spryskiwania szyb, płyn ze spryskiwaczy reflektorów ciekł po zderzaku i pod zderzakiem. W związku z tym poprosiłem znajomego mechanika żeby zaslepił przewód doprowadzający płyn do spryskiwaczy. Wydaje mi się że od tego momentu pojawił się problem. Dzis udało mi się odnaleźć zblokowane miejsce, mianowicie pod lewym reflekorem jest trójniczek rozprowadzający płyn do spryskiwaczy. Odblokowałem przewód, podpiałem do trójnika i kicha... płyn nie leci w ogóle ani z zepsutych sprysków, ani pod zderzakiem, ani nawet z rozłączonej rurki. Ikona o braku płynu dalej swieci mimo że dolałem kolejne 2 l płynu.

Jak dobrać się do zbiorniczka z płynem?

Jaka jest pojemnosc zbiorniczka na płyn?

Czy jest jakas inna przyczyna?

Pozdriawiam,

emil.ryba

Opublikowano (edytowane)

jaki płyn wlewasz?, ja jak wlałem płyn z ORLENU to kontrolka zaczęła świecić- brak płynu, przymierzałem się do odkręcania czujnika ale gdzieś na forum przeczytałem żeby wlać inny płyn innej firmy, wlałem SONAXA i problem znikł. Wcześniej wlewałem do AUDI B7 i było OK a do AUDI Z 2010 r. nie nadaje się.

Edytowane przez STANIV
Opublikowano
W dniu 29.01.2015 o 09:03, STANIV napisał:

jaki płyn wlewasz?, ja jak wlałem płyn z ORLENU to kontrolka zaczęła świecić- brak płynu, przymierzałem się do odkręcania czujnika ale gdzieś na forum przeczytałem żeby wlać inny płyn innej firmy, wlałem SONAXA i problem znikł. Wcześniej wlewałem do AUDI B7 i było OK a do AUDI Z 2010 r. nie nadaje się.

Powaznie z tym plynem??

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.12.2018 o 16:39, simon__75 napisał(a):

Powaznie z tym plynem??

 

Potwierdzam swoimi doświadczeniami: płyn ma znaczenie. Czujnik działa na zasadzie przewodzenia prądu. Jeśli płyn ma niskie przewodnictwo elektryczne (wysoką rezystancję), to system odczytuje wskazania czujnika jako brak płynu (nawet gdy płyn jest w zbiorniku). Trzeba używać takich płynów, które względnie dobrze "przewodzą prąd". Niekoniecznie muszą to być płyny markowe. Można w przybliżeniu określić przewodnictwo zwykłym multimetrem (omomierzem). Ja po zanurzeniu elektrod (na głębokość ok. 1 cm i dystans ok. 2 cm od siebie) do płynu "złego", miałem odczyt rzędu 3-5 MOhmów, a do "dobrego" rzędu 0,5 MOhma (500 kOhmów). Na YT można znaleźć filmik dotyczący Mercedesa Benz, z podobnym problemem, gdzie rezystancję mierzy się przy pomocy czujnika jaki normalnie jest w zbiorniku, i tam podana jest rezystancja płynu "dobrego"  na poziomie poniżej 100 kOhmów.

Na razie nie udało mi się określić, przy jakiej rezystancji komputer mojego wozu interpretuje wskazanie czujnika jako brak płynu, podczas gdy płyn w zbiorniku jest z poziomem powyżej czujnika.

W niektórych markach samochodów są też stosowane czujniki pływakowe ze stykiem kontaktronowym, dla których przewodzenie płynu nie ma znaczenia.

Edytowane przez hubig
znaleziono drobne błędy literowe i stylistyczne, wypowiedź mogła być mało zrozumiała
  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, hubig napisał(a):

 

Potwierdzam swoimi doświadczeniami: płyn ma znaczenie. Czujnik działa na zasadzie przewodzenia prądu. Jeśli płyn ma niskie przewodnictwo elektryczne (wysoką rezystancję), to system odczytuje wskazania czujnika jako brak płynu (nawet gdy wysoki poziom płynu jest w zbiorniku). Trzeba używać takich płynów, które względnie dobrze "przewodzą prąd". Niekoniecznie muszą to być płyny markowe. Można w przybliżeniu określić przewodnictwo zwykłym multimetrem (omomierzem). Ja po zanurzeniu elektrod (na głębokość ok. 1 cm i dystans ok. 2 cm od siebie) do płynu "złego", miałem odczyt rzędu 3-5 MOhmów, a do "dobrego" rzędu 0,5 MOhmów (500 kOhm). Na YT można znaleźć filmik dotyczący Mercedesa Benz, z podobnym problemem, gdzie rezystancję mierzy się przy pomocy czujnika jaki normalnie jest w zbiorniku, i tam podana jest rezystancja płynu "dobrego"  na poziomie poniżej 100 kOhmów.

Na razie nie udało mi się określić, przy jakiej rezystancji komputer mojego wody interpretuje wskazanie czujnika jako brak płynu, podczas gdy płyn w zbiorniku jest z poziomem powyżej czujnika.

W niektórych markach samochodów są też stosowane czujniki pływakowe ze stykiem kontaktronowym, dla których przewodzenie płynu nie ma znaczenia.

Cenne wyjaśnienie tematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...