Dajmon Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) Cześć. Dzisiaj rano o 5-tej wsiadam do samochodu "tyłkiem", a tu nagle jak nie pie...nie. Walnęło dźwiękiem typu "tęęęęęę...........", aż w domu było słychać, mimo że samochód na dworze pod wiatą. Tak jakby pękł jakiś pręt żebrowany fi10. Wystraszyło mnie to. Obszedłem samochód dookoła ale nic nie zauważyłem. Do roboty jechałem delikatnie z nasłuchiwaniem czy coś się nie dzieje. Po robocie wpadłem do znajomego mechaniora. Podniósł mi fure na podnośniku. Wyszło, że pękła sprężyna na ostatnim zwoju w dole, w podstawie. Od razu rozpocząłem poszukiwania, bo jeżdżąc na opadniętej sprężynie, dobijam amortyzator niżej. Mam zawieszenie typu Sline 1BE -20mm. Kolory na sprężynach to: niebieski, różowy, różowy; co generuje klasę wagową na : 9. Patrząc na tabelkę tu na forum, to sprężyny tył mam typu: 8E0511115DK (FK). Dzwoniłem więc do ASO. Odpowiedzieli mi, że do mnie model typu 8E0511115DK został zamieniony na 8E0511115FK, więc wszystko się zgadza. Cena w ASO , to: 412zł za szt. Do tego jeśli bym chciał: guma górna 60zł szt.; gum dolna 20zł szt. Aby zamówić sprężyny w ASO muszę wpłacić zaliczkę 30%. Czas oczekiwania na zrealizowanie zamówienia, to: 4dni. Znalazłem sprężynę firmy Monroe, typu: SP3379/MON, która prawdopodobnie odpowiada tej mojej. Koszt w okolicach 280zł szt. http://eautoplus.pl/Start.asp?WCU=~TUpTUDMzNzkvTU9O Zaprzyjaźniony mechanik zadzwonił również do InterCars'u. Tam polecili, szwedzkie sprężyny, typu: LESJOFORS 4204258. Kurde. Czemu te nowe sprężyny z ASO takie drogie. W ogóle to one wszystkie kosztują kupe forsy. Do tego jeszcze robocizna bo sam nie dam rady. Ściągacz sprężyn musiałbym mieć i innych kluczy z kopę. Myśleć w ogóle o ORI używkach? Skąd je wytrzasnąć? Myślałem o wymianie pary, czyli kompletu z tyłu. Co proponujecie z waszego doświadczenia. Koszt w ASO 2szt. z 10% ulgą mechaniora, to: 824zł*0.9=741.6zł. Proszę o wsparcie. Edytowane 23 Stycznia 2015 przez Dajmon
cptolgierd Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Szukaj używek w dobrym stanie, nie skorodowanych jak chcesz zaoszczędzić troszkę
Dajmon Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 To co się mi udało znaleźć, to na ebay'u: http://www.ebay.pl/sch/i.html?_odkw=8E0511115FK&_from=R40|R40|R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313&_nkw=8E0511115DK&_sacat=0 Nigdy z ebay'a nie kupowałem. Koszt takiej sprężyny, to: http://www.ebay.pl/itm/Feder-hinten-rechts-Audi-A4-QUATTRO-8EC-B7-8E0511115DK-3-0-150-KW-204-PS-Diesel-/371237431392?pt=DE_Autoteile&hash=item566f79a860 około 140zł + ok. 70zł kw (ogłoszenia są dwa ale tylko jedna sprężynya)
tomaszstn Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 A nie lepiej komplet nowych np z Eibacha, wyjdzie to samo a autko zyska i na wyglądzie i na prowadzeniu? Jeśli nie to tylko używki wchodzą w grę i allegro.
KubaMpakiet Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Dwie uzywki znajdziesz za 100 ziko beda dzialac tak samo jak te nowe z aso za 800
Dajmon Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 (edytowane) W dniu 23.01.2015 o 19:19, tomaszstn napisał(a): A nie lepiej komplet nowych np z Eibacha, wyjdzie to samo a autko zyska i na wyglądzie i na prowadzeniu? Nie wiem czy takie sprężyny (Eibach) będą się nadawać do mnie. Nie chcę jakiś modów. Nie chcę obniżać samochodu poniżej ori ani go zawyżać ponad ori. Uważam, że maszyna dobrze się prezentuje. Oczywiście wg mojego gustu. Chcę żeby było po prostu dobrze. Proszę, spoglądnij. Czy sprężyny Eibach tutaj miałbym zamontować? Podaj mi jakiegoś linka. Z ciekawości spoglądnę i porównam parametry. W dniu 23.01.2015 o 19:23, KubaMpakiet napisał(a): Dwie uzywki znajdziesz za 100 ziko beda dzialac tak samo jak te nowe z aso za 800 Zaskoczyłeś mnie stwierdzeniem: "beda dzialac tak samo jak te nowe z aso za 800". Kurcze pogadałbym choćby przez telefon na ten temat, bo taki wpis nie za bardzo mnie przekonuje. Jeśli jednak byłaby to prawda, to w między czasie znalazłem coś na alegro, co jest tak samo oznakowane na zdjęciu jak moje sprężyny: http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia-tyl-kombi-sedan-audi-a4-b6-b7-i4965922248.html Jutro z rana będę dzwonił, czy one są i w jakim stanie i czy dwie identyczne (z tego samego wozu). Kurcze, 25zł za sztukę. Ciekawe. Skoro jeżdżę Audi, to musi mnie stać na sprężyny, choćby nowe z ASO. Wydawanie pieniędzy nie jest trudne. Chodzi o to, żeby wydać je z głową. Piszą, mówią, że nieraz coś nie jest warte tych pieniędzy, lub że stosunek ceny jest przyzwoity do jakości. Edytowane 4 Marca przez Dajmon
KubaMpakiet Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Dwie uzywki znajdziesz za 100 ziko beda dzialac tak samo jak te nowe z aso za 800 Zaskoczyłeś mnie stwierdzeniem: "beda dzialac tak samo jak te nowe z aso za 800". Kurcze pogadałbym choćby przez telefon (mój: 509304420) na ten temat, bo taki wpis nie za bardzo mnie przekonuje. Jeśli jednak byłaby to prawda, to w między czasie znalazłem coś na alegro, co jest tak samo oznakowane na zdjęciu jak moje sprężyny: http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia-tyl-kombi-sedan-audi-a4-b6-b7-i4965922248.html Jutro z rana będę dzwonił, czy one są i w jakim stanie i czy dwie identyczne (z tego samego wozu). Kurcze, 25zł za sztukę. Ciekawe. Skoro jeżdżę Audi, to musi mnie stać na sprężyny, choćby nowe z ASO. Wydawanie pieniędzy nie jest trudne. Co tu duzo myslec, z tej aukcji co podales bym nie kupil, trzeba poszukac kogos kto ma b7 avant na czesci z zawiasem 1be/1bv i nie koniecznie wystawia springi,najlepiej zadzwonic i poprosic o fotke wklejki Jesli Ci zalezy to jutro moge kolnac
Dajmon Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2015 Kolnij więc, proszę. Nie wiem czy znacie kolegę tu z Naszego forum, tj. "benyA4". Naprawia nam wariatory do silników 2.0 ALT. Często rozmawiamy/korespondujemy telefonicznie o różnych problemach. Mówił mi, że On też szukał sprężyn do siebie, bo jedna mu też "poszła". Mówił, że dwa tygodnie szukał zanim znalazł przez kogoś. Przez kogoś z Was może chłopaki.
tomaszstn Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 A nie lepiej komplet nowych np z Eibacha, wyjdzie to samo a autko zyska i na wyglądzie i na prowadzeniu? Nie wiem czy takie sprężyny (Eibach) będą się nadawać do mnie. Nie chcę jakiś modów. Nie chcę obniżać samochodu poniżej ori ani go zawyżać ponad ori. Uważam, że maszyna dobrze się prezentuje. Oczywiście wg mojego gustu. Chcę żeby było po prostu dobrze. Proszę, spoglądnij. Czy sprężyny Eibach tutaj miałbym zamontować? Podaj mi jakiegoś linka. Z ciekawości spoglądnę i porównam parametry. Jestem w pracy, niestety mam większość stron poblokowanych i nie widzę niektórych zdjęć ale nieważne. Tu masz przykładowego linka: http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-audi-a4-b6-a4-b7-avant-i4933537248.html Zauważ że Twoje przez te kilkanaście lat pewnie się troszkę zużyły, seryjnie miałeś -20mm. Eibach ma -30mm ale jest nowy, może się okazać że nie będzie różnicy, a jeśli już to bardzo delikatna. Auto na pewno lepiej będzie się prowadzić, jeśli chodzi o komfort to nie ma żadnej znaczącej różnicy. Proponuję od razu wymienić te wszystkie gumy, proponuję ASO. Jeśli jednak będziesz brał używki to te z linka wyglądają bardzo dobrze, pytanie czy to faktycznie zdjęcia oferowanego przedmiotu, musisz się dopytać telefonicznie. Co brać, to sam sobie odpowiedz, jeśli nic nie chcesz zmieniać a te używki są w tym stanie to bierz je a jak myślisz nad nowymi to polecam te z Eibacha. 1
Dajmon Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Dziękuję za wypowiedź. Dodam jeszcze link poniżej z moimi dotychczasowymi pomiarami wysokości samochodu, tu u Nas na forum: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/151805-all-b6b7-akcja-zbiorowa-rozkminiamy-zawieszenie-1ba-vs-1be-kat-mas-osi/page-3#entry3732935 Są tam dwa zdjęcia i dodatkowe informacje o zawieszeniu. Przed momentem rozmawiał jeszcze z kolegą benyA4, który ma zamontowaną butlę gazu LPG w kole. Ja również posiadam LPG. Nie wożę jednak koła zapasowego, tylko uszczelniacz w aerozolu. Odpukać: od prawie trzech lat nie złapałem kapcia. Mając LPG może dobrze by było zamontować sprężyny oryginalne o klasie wagowej większej od tej posiadanej? Moja klasa wagowa, to: 9(OYJ_545-570 kg) ---- kolejną jest: 10(OYK_571-597 kg), 11(OYL_598-625 kg), 12(OYM_626-654 kg)...... Sprężyny EIBACH PRO-KIT o kodzie: E10-15-003-07-22, posiadają wagę 1135 kg (dopuszczalny nacisk na Tylną oś). Będą za twarde, hm. Od wczoraj nie próżnuję i szukam. Przeczesałem trochę google i podzwoniłem. Znalazłem człowieka na tablicy: http://olx.pl/oferta/sprezyny-audi-a4-b6-b7-tyl-oryginal-CID5-ID8sZPw.html#7e7278188f Wziąłem wszystkie: kategorię wagową 9 i 12. --------------------------------------------------------------------------- Dawno się nie łączyłem z tu z Wami bo mnie choróbsko dopadło. Udało się mi jednak wykonać operację wymiany sprężyn w między czasie. Wymieniłem dwie z tyłu na dwie ori używane. Sprężyny kupiłem na OLX jak pisałem w temacie wyżej. Zamontowałem kategorię wagową 12 w zamian za swoją 9. Wymieniłem dodatkowo odboje i osłony amortyzatorów. Koszt za komplet odboi i osłon do tyłu, to 120zł - firma Sachs. Koszta robocizny/wymiany, to 250zł (125zł za stronę). Razem za komplet 370zł. Koszt sprężyn 50zł. Za wszystko 420zł. Jeszcze została geometria do zrobienia, bo mechanik mimo że wszystko poskręcał jak należy, to jednak typuje wykonanie geometrii. Koszt geometrii w okolicach 150zł. W wolnej chwili to zrobię. Aktualnie po wymianie zrobiłem już 1000km. Jeździ się super. Teraz odczuwam komfort jazdy. Na dziurach i nierównościach jest idealnie miękko. Mogę powiedzieć, że te sprężyny z tyłu co miałem dotychczas, to musiały być nieźle siadnięte. Ponieważ mnie złapała choroba, to nie byłem w stanie zrobić nawet jednego zdjęcia podczas wymiany tych sprężyn. Mechanik, który realizował mi wymianę, mówił że wszystko jest w porządku w zawieszeniu. Na amortyzatorach mam wżery rdzy ale same amory nie są wylane. Samochód ogólnie się mi z tyłu podniósł bardzo wyraźnie do góry. Teraz wygląda drapieżnie, jeszcze z tymi zimowymi oponami, co mają bieżnik jak kratery. Jestem zadowolony po wymianie sprężyn + odbojników i osłon amorów (odbojniki miałem ukruszone i urwane). Jeśli komuś "siedzi" nisko maszyna z tyłu, to sprężyny ma do wymiany (uleżane ze starości). Jak się pogoda poprawi to zrobię zdjęcia tyłu. Jak siedzi aktualnie. Pozdrawiam.
tomaszstn Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Dobrze że te gumy zmieniłeś, wydatek jakiś jest ale przynajmniej zaraz nie będziesz pisał że coś klupie z tyłu w zawieszeniu
Henx29 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Witam. Własnie wróciłem z garażu i jestem po wymianie sprężyn w swoim Altku. Zakupiłem sprężyny firmy Anschler. Stara pękła na ostatnim ringu (dół). Wymianiłem dwie za jednym strzałem. Widać było, że ta dobra była nowsza od tej pękniętej. Dziwne bo auto było serwisowane dość długo i poprzedniemu właścicielowi wymienili tylko jedą stronę... Byłem pojeżdzić trochę autkiem i różnica jest dość spora. Tył jest stabilny,nie buja i nie skrzypi przede wszystkim. Na chwile obecną jestem zadowolony Koszt sprężyn- 60 funtów za pare Robocizna- dwa piwa i paczka fajek. Pozdrawiam.
kenzo30 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Witam pękła mi sprężyna z tyłu kat. wag.12 kolor na sprezynie (niebieski,zielony, zielony) i nigdzie nie mogę dostać takich,a wolałbym ori używane niż kupić nowe zamienniki.macie jakieś pomysły?
tygrysek83 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Na olxie trafiają się same tyły z eibacha pro kit.
kenzo30 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 A jak to będzie wyglądało i jeździło jak przód zostawię oryginał a na tył założę tego eibacha
kenzo30 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Jeżeli przy zawieszeniu 1bv przód jest o 30mn niżej od 1BA to ten eibach odpada bo nie chce mieć tylu jeszcze niżej.A jeżeli założę oryginalne sprężyny s-lina tylko o jedną kategorie wag niżej czyli zamiast 12 dam 11 lub 10 to będzie stał normalnie?rozumiem,że napewno jak usiądą z tyłu 3 osoby to bardziej przykucnie, ale na pusto niewie jak to będzie wyglądało.
marcinch001 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Moze się mylę ale czy to jest 1BE czy 1BV to zawias jest niżej od podstawy o 20mm a nie jak piszesz 30mm te zawieszenie rózni się między sobą tylko innymi amorkami w 1BV są twardsze i górne elementy zawieszenia są wzmocnione .
kenzo30 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Mam zawieszenie 1bv i myślałem ze jest to -30mn. w każdym razie pilnie poszukuję oryginalnych sprężyn na tył, bo widzę ze z tym eibechem to może być różnie.
worm87 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Też mam dokładnie ten sam problem z tym, że B7 i 0YK (kategoria wagowa - 10). Co jeszcze radzicie wymienić przy okazji sprężyn? Te odbojniki to mieliście na myśli nr 12?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się