Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny wyciek oleju i problem z tankowaniem auta.


Matrix1540

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dwa problemy z autem, mianowicie wymieniałem wtryskiwacze i zaczął się delikatnie pocić (olej) z tych pokrywek srebrnych które uszczelniają pokrywę zaworów. Ale wyciek jest znikomy (pocenie) a auto zaczęło zostawiać kropki pod sobą na postoju. Ściągam osłonę silnika (dolną) i wszystko wyczyściłem (benzyna ekstrakcyjna+sprężone powietrze). Pojeździłem jakieś 15 minut i okazuje się że na śrubkach obu kolektorów wydechowych jest olej i kapie na dół. Dodam, że przed zakupem auta byłem nim na SKP na przeglądzie i było sucho jak pieprz a odległość od kolektorów wydechowych do łączenia pokrywy zaworów z głowicą jest sucha jak pieprz. Nie leci z góry na kolektory. A jedyne co robiłem od kupna to wymiana wtrysków i filtra paliwa. Co to może być?

Drugi problem jest mniej ważny ale denerwujący bo tankuję samochód za 100 zł przez jakieś 10 minut. Po prostu muszę minimalnie naciskać na spust pistoletu żeby leciało bo zbyt mocne naciśnięcie powoduje wybicie spustu tak jak przy pełnym baku. Jakby się coś zapowietrzało. A ostatnio tankowałem do pełna i od 120 zł do 200 zł na liczniku dystrybutora można było lać normalnie (szybko) pod koniec (przy pełnym baku) znowu wolno...:( dodatkowo chciałem żeby ktoś mi przy okazji powiedział czy w A4 B7 jest klapka we wlewie która się poddaje jak wkładam szyjkę pistoletu?

Sorry że tak długo ale starałem się jak najlepiej opisać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, średnio mi się chce mierzyć te ciśnienia jak pomyśle o tych świecach. A może wpadnę na hamownię, mam za darmo a powinien wyjść spadek mocy jak faktycznie szczelności w komorze nie trzyma. Dziwne jest to, że gdyby tak olej przepływał to jak musiałby kopcić na niebiesko gdy się nim jedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niebiesko to chyba gdy olej pali. Jeśli sam nie chcesz robić to możesz oddać na warsztat, a tam zrobią - i odpowiednio skasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak puszcze olej przez pierścienie albo zawory to raczej też go powinien trochę spalać, czy się mylę? Sam ogarnę to mierzenie ciśnienia. Ktoś wie jaka jest tolerancja dla pomiaru kompresji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o Ile się nie mylę to nominalne ciśnienie sprężania powinno być w przedziale od 25 do 31 bar, natomiast minimalne ciśnienie dla TDI to 19 bar? jak sie mylę to proszę o poprawę.

Co do oleju to najpierw zrób pomiar kompresji, a jak coś będzie nie tak to próba olejowa i wszystko wyjdzie na wierzch ;)

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze myślę nad tematem i ciągle meczy mnie jedna sprawa. Silnik był suchy przed wymianą wtrysków. Po wymianie niby tak lekko podszczypuje silnikiem po zrzuceniu na luz gdy jest cieply. Zastanawiam sie czy wtryski po regeneracji (bosch w niemczech) je regeneruje to mogą lać rope i wyciska przez kolektor wydechowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podkładki i uszczelki wtrysków nowe z ASO (podkładki mają specyficzne żłobienie)?

Co do drugiego problemu- to normalne, że odbija- też tak mam (i z tego co czytałem- nie tylko ja). Po włożeniu pistoletu cofnij go o jakiś 1-2 cm- odbije dopiero po zalaniu do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melman_zyrafa, uszczelki wtrysków to masz na myśli pod tymi jasnymi dekielkami prostokątnymi które odkręcam na imbus 4 albo 5? Podkładki pod wtryski były nowe, razem w wtryskami.

A co do pistoletu to spróbuję, w piątek zalałem pełny bak więc na razie nie będę jechać na stację. Ale w przyszłym tygodniu dam znać co z tym tankowaniem. Bardziej martwi mnie ten olej. Nie znalazłem na necie podobnego przypadku jak koledzy mnie straszą o tych pierścieniach puszczających olej, poza tym kolega mi podeptał w gaz i na zimnym silniku (trochę mnie serce bolało ale diagnostyka musi być) i na ciepłym i nic. Nie ma nic niebieskiego, granatowego itp., a musiałoby być sądząc po tym jak szybko pojawiają się krople po wytarciu kolektora i śrub.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

melman_zyrafa, uszczelki wtrysków to masz na myśli pod tymi jasnymi dekielkami prostokątnymi które odkręcam na imbus 4 albo 5? Podkładki pod wtryski były nowe, razem w wtryskami.

A co do pistoletu to spróbuję, w piątek zalałem pełny bak więc na razie nie będę jechać na stację. Ale w przyszłym tygodniu dam znać co z tym tankowaniem. Bardziej martwi mnie ten olej. Nie znalazłem na necie podobnego przypadku jak koledzy mnie straszą o tych pierścieniach puszczających olej, poza tym kolega mi podeptał w gaz i na zimnym silniku (trochę mnie serce bolało ale diagnostyka musi być) i na ciepłym i nic. Nie ma nic niebieskiego, granatowego itp., a musiałoby być sądząc po tym jak szybko pojawiają się krople po wytarciu kolektora i śrub.

Mam na myśli podkładkę miedzianą, która ma charakterystyczny otwór. Zwykła się nie nada. Kupując nowe wtryski masz tylko gumową uszczelkę. Podkładki wchodzą od strony iglicy wtrysku i uszczelniają połączenie komora spalania/głowica.

Jesteś pewny, że to olej? Może uwalili Ci któryś z przewodów powrotnych- to się specyficznie ściąga- i roba zbiera syf. Oleju w silniku ubywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była miedziana podkładka-która była założona na końcówkę wtrysku-ta która pyli ropę w komorze silnika. W jednym nadmiarze (4 cylinder) urwałem 2 z 4 tych ząbków które zabezpieczają przed wypadnięciem nadmiaru. Szukam takiego a na razie nadmiar jest spięty z wtryskiem trytytką:) żeby wszystko było jasne-tam jest sucho. bardziej cieknie olej z głowicy 1,2,3. I właśnie zastanawiają mnie uszczelnienia tych blaszek srebrnych. Na razie nie zauważyłem ubytku-tydzień temu wymieniałem-przejechałem tylko ok. 300 km i na razie nic nie widać.


Ostatnio rozebrałem wtryski na głowicy 1,2,3 i uszczelniłem klapki wtrysków i dekiel i o dziwo susza, chyba z pokrywy nie spływało a kapało na kolektor. Za tydzień druga głowica. Nawet znajomy mówił że gdyby wyrzucał olej pierścieniami albo górą to za mną byłaby fajna niebieskawa chmura a jechał za mną i zero. Problem myślę że rozwiązany a tankować dopiero będę żeby sprawdzić teorię kolegi melman-zyrafa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje na ostatnim "zębie" i jest ok, inaczej faktycznie wywala. W golfie miałem zepsute jakieś kolanko odpowietrzające efekt był taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu wycieku oleju bo problem jest nadal aktualny- jestem praktycznie na 100% pewien że olej wyciska z kolektorów wydechowych(szpilki z dolego rzędu kolektorów są mokre bo wyżej suchutko) przy czym okazało się że turbo dość mocno puszcz olej mimo małego (znikomego luzu na wirniku). Czy możliwe jest że z powietrzem wpada na tłok olej i wyciska go przez kolektory? Bo że z obu głowic olej puszczają zawory to wątpliwe-pierścienie już bardziej. Wyciek jest po równo z obu głowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z wyciekiem oleju mokry kolektor wydechowy a dookola sucho zdemontowalem kolektor i w srodku jest suchy przy kolektorze sa trze male dziurki z ktorych leci olej na kolektor pytanie od czego sa te dziurki glebokosc ok 10 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paprak_14, a wymieniałeś wtryski lub coś z nimi robiłeś do czasu pojawienia się wycieku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z wyciekiem oleju mokry kolektor wydechowy a dookola sucho zdemontowalem kolektor i w srodku jest suchy przy kolektorze sa trze male dziurki z ktorych leci olej na kolektor pytanie od czego sa te dziurki glebokosc ok 10 cm

nie niewymienialem po prostu olej cieknie na kolektor i smierdzi w kabinie ja mysle ze sa to jakies odprowadzienia od wtryskow ale nie jestem pewien. wiesz o ktore dziurki mi chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tymi dziurami powinien uciekać spręż (kompresja) w razie gdyby miedziana uszczelka pod wtryskiem przepuszczala. To jest takie zabezpieczenie żeby ciśnienie nie szło w pokrywę zaworów. Na wtryskach są takie gumki (czarne oringi) i to one Ci puszczają. W ASO Maja na miejscu za 2 zl sztuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tymi dziurami powinien uciekać spręż (kompresja) w razie gdyby miedziana uszczelka pod wtryskiem przepuszczala. To jest takie zabezpieczenie żeby ciśnienie nie szło w pokrywę zaworów. Na wtryskach są takie gumki (czarne oringi) i to one Ci puszczają. W ASO Maja na miejscu za 2 zl sztuka.

czyli problem rozwiazany a duzo pracy pochlonie demontaz wtryskow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż przepustnicy, filtra powietrza, zbiorniczka z płynem. Ogólnie to głowica po stronie kierowcy jest gorsza. Masz wycieki z obu kolektorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...