olo86 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Opublikowano 25 Stycznia 2015 Witam wszystkich . Pytanie moje brzmi czy ktos orientuje sie jakie swiece wybrac do silnika awx ? W tej chwili mam zalozone ngk i z paleniem nie jest do konca dobrze swiece wszystkie sprawne w katalogu inter carsu niby do tego modelu ale sprawdzalem parametry swiecy ngk i swiecy beru i boscha przy okazji . Napiecie przy ngk w katalogu jest 5 A a przy beru 16 A i wedlug katalogu te i te pasuja . Wedlug mnie te ngk sie niedogrzewaja. I w tym tkwi problem z odpalaniem . Czy ktos moze kojarzy cos takiego . Dziekuje z gory
CzarekJ Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Używam świec NGK i nie mam najmniejszego problemu z rozruchem auta. Przy takich warunkach pogodowych jak teraz sprawny AWX zapala nawet bez grzania świec żarowych. W nowych i starych świecach powinien się zgadzać kolor izolatora. Możesz mieć sprawne świece, ale przy niewłaściwie ustawionym wtryskiwaczu zapłon silnika bedzie nierównomierny. Kolega chyba pomylił jednostki. Chodzi raczej o napiecie V a nie prąd A. Jeżeli tak, to świece 5 V nie pasują. Edytowane 27 Stycznia 2015 przez CzarekJ
olo86 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Ostatnio mialem wymienione uszczelniacze na pompkach i ustawione byly sufmiarka a sruby nie byly ruszane tak ze fabrycznie byly ustawione ale przed tym zabiegiem palil tak samo. A te uszvzelniacze wymienilem bo troche ropki przybylo do oleju . A czy ktos moze wie czy byly moze jakies wersje produkowane na cieplejszy klimat ? Bo mi sie wydaje ze przy takiej temp jak dzisiaj to powinna sie cala swieca rozgrzac a u mnie przez te 5 sekund to tylko koniec sie zagrzal Dziwi mnie tez taka rozbierznosc w tych amperach w beru jest 3 razy wiecej . Wedlug mnie to jest tak jak z zarowka czym wiecej ma wat tym mocniej swieci i wiecej ciepla daje co za tym idzie to i wiecej pradu pobiera .A sterownik dostajac sygnal z czujnika temp grzeje np 7 sekund czyli ta mocniejsza przez te 7 sekund wezmie wiecej pradu a zarazem bardziej sie rozgrzeje. Wedlug mnie tak to wyglada.I te swiece 5 A moze pasuje do tych aut ale do takich ktore byly produkowane na cieplejszy klimat.
CzarekJ Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Nie spotkałem się z wykonaniem silnika auta "na cieplejsze kraje". Moze zmiana świec była podyktowana ich kiepskimi parametrami lub unifikacją części. Aby je jednoznacznie zidentyfikować sprawdź po numerze silnika/VIN. Te nowsze świece są chyba ok. 2 mm dłuższe/krótsze. Szczegółów już nie pamietam, ale miałem ten sam dylemat i dopiero sprawdzenie po numerze dało jednoznaczną odpowiedź. Prawdopodobnie nowsze świece montuje się w autach z mechanicznym napinaczem paska rozrządu. Z drugiej strony zamontowanie mocniejszych świec niekoniecznie może wyjść na dobre dla przekaźnika świec żarowych. 20 Amperów a 60 to już spora różnica. Zamontujesz mocniejsze a za chwilę bedziesz szukał nowego przekaźnika.
olo86 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 Wlasnie wiem ze to duza roznica i wedlug vin sprawdzalem i wychodzi ze moze byc ngk z 5A i moze byc beru 16A a w boschu nie ma info ile maja A tylko znowu ngk maja 12 v beru maja 12 v a boscha 11 v . A jezeli chodzi o dlugosc to beru 92 mm bosch 92 mm a ngk 94 i to wszystko wedlug vinu pasuje do mojego awx. Bo sa tez te dluzsze beru i bosch 96mm a ngk 99 mm ale wedlug vinu te nie pasuja.I teraz juz sam nie wiem o co tu chodzi. Gosc w intercarsie powiedzial ze boscha byly na pierwszy montaż.
CzarekJ Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Kup te które pasują mechanicznie, polecam NGK. Z tym prądem to znaczenie ma też czas pomiaru - to znaczy ile czasu upłynęło od chwili podania prądu do czasu pomiaru. Stąd mogą być czasami różnice pomiedzy producentami bo normy na to chyba nie ma. Prąd żarzenia nie jest stały przez cały czas pracy świecy i powoli spada. Przewody elektryczne audi A4 które dochodzą do świec nie są moim zdaniem przystosowane do świec żarowych o większym poborze prądu. Co z tego że podłączysz świece o większym poborze prądu jak zamiast świecy będą się grzały przewody a grot świecy nie zaświeci się. W takim przypadku okaże się że wcale świeca 15 A nie jest wydajniejsza, bo przez kiepskie przewody nie będzie otrzymywała odpowiedniej energii elektrycznej. Owszem zobaczysz różnice pomiędzy świecami 5 A i 15 A gdy podłączysz je bezpośrednio do akumulatora z pominięciem oryginalnej instalacji, ale nie o to chodzi. Jak możesz to sprawdź pobór prądu przez jedną ze sprawnych oryginalnych świec i bedziesz wiedział co siedziało w oryginale i jaki prąd był pobierany. Z doświadczenia powiem Ci że w A4 montuję najczęsciej NGK i jak sprawdzam prąd to wychodzi ok. 10 A, więc do tej katalogowej wielkości 5 A nie ma się co przywiązywać.
olo86 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 26 Stycznia 2015 (edytowane) Ok dzieki za pomoc . Narazie zostawie te co mam ngk bo je wymienilem okolo 3 miesiace temu . Rozmawialem dzisiaj z kolega co tez ma auto na pompkach i one chyba tak pala ze musza ze ze 2 razy silnikiem przekrecic ja mialem z 5 lat temu audi 80 1z silnik i przy-15 to pol obrotu i zapalal . Moze tez u mnie troche akumulator slaby bo to varta siedmioletnia ale - 17 bylo w ta zime i odpalil tak wiec narazie nie wymieniam . Edytowane 26 Stycznia 2015 przez olo86
mateusz233 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Jedne mają a inne nie. Mi pali z pół obrotu na -10. Mialem wczesniej Tdi na pompie i musiał dwa razy obrócić nawet na nowym aku. Ogólnie ciężki temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się