zeus32 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Witam, nie mam już sam głowy co może być dla tej mojej maszyny. Po odpaleniu słychać takie buczenie (takie zacieranie czegoś) trwa to już kilka miesięcy tylko juz mam tego dość i chciałbym coś z tym zrobić. Podejrzewałem że jest to wina alternatora - wymieniłem łożyska i nadal to samo. Cały czas taki sam dźwięk, czy ruszę czy dodam gazu nic się nie zmienia... Odpalałem samochód jak zdjąłem pasek alternatora i nie było tego słychać czyli wina albo pompy wspomagania albo napinacza???? proszę o opinie
wojtek79 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Albo łożysko sprzęgła wiskozowego.
zeus32 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2015 dzisiaj doszedlem co to jest... na urchumionym silniku poluznilem troche napinacz paska i przestalo buczec. Czyli to on mi nawalil. W 10min wykręciłem jego i czekam na dostawe nowego. Czyli temat zakonczony sukcesem! Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi!
wojtek79 Opublikowano 28 Stycznia 2015 Opublikowano 28 Stycznia 2015 To się wyjaśniło i nawet nie dużo rozbierania. Ostatnio znajomy też wymieniał ten napinacz ale nie z powodu hałasującej rolki ale zaczął się rozłazić w miejscu gdzie jest sprężyna. Rolka zamiast na całej szerokości paska leżała tylko na połowie i niszczyło pasek. Nowy napinacz kosztował 138zł i był firmy Gates.
zeus32 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 no i Panowie mam problem...po wyminanie napinacza buczenie nie ustapilo, moze delikatnie mniej buczy.... Czy brac sie za wiskoze?? Dodam ze nie dziala ona poprawnie bo nie zwieksza mi chlodzenia jak jest goracy. Co bardziej obstawiac wisko czy moze ta pompa wspomagania?? Ciężko tak golym uchem uslyszec skad sie wydobywa ten dzwiek.. prosze o pomoc
piotrzaba5 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jeżeli chodzi o pompę wspomagania, to buczenie zmieniało by się wraz z kręceniem kierownicy. A mianowicie buczała by mocniej, bo dostała by większego obciążenia
zeus32 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 własnie buczenie nie zmienia sie, jest ciagle takie samo....mozliwe ze to wisko tylko jak to sprawdzic zeby za duzo nie kupowac i nie wymieniac bez sensu
piotrzaba5 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Na odpalonym silniku zatrzymaj wiskoze. I w tedy zobaczysz czy to ona. A jak nie da się jaj zatrzymać to znaczy, że wisko walnięte i nadaje się do wymiany
robitl Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 tylko jakąś butelką albo czymś bo jak to wiskoza to po paluchach.
zeus32 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 wiskoze można normalnie zatrzymac. Dzisiaj ja nawet wyjalem wydaje sie ok, ale zaobserwowalem ze kolo od pompy wspomagania jak sie wezmie reka to delikatnie rusza do przodu do tylu tak jakby mialo luz..moze to popa wspomagania jest wszystkiemu winna?? Jeśli tak prosze o porade jak ja zdemontowac bo odkreciłem dwie sruby jedna imbusowa druga normalna i sie nawet nie rusza...
wojtek79 Opublikowano 1 Lutego 2015 Opublikowano 1 Lutego 2015 wiskoze można normalnie zatrzymac. Zatrzymałeś tylko wiatrak natomiast łożysko wiskozy kręci się cały czas jak silnik pracuje i dlatego ono może hałasować.
zeus32 Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Opublikowano 3 Lutego 2015 czy wiskoza jeśli zmieniać to musi mieć identyczne nr czy może mieć inne bo mi się wydaje ze w silnikach 1.6 1.8 sa takie same...prawda??
wojtek79 Opublikowano 3 Lutego 2015 Opublikowano 3 Lutego 2015 nie zmieniasz wiskozy tylko łożysko sprzęgła wiskozowego które może hałasować. Łożysko jest takie samo w 1.6 i 1.8. Takie lepsze koło stówki kosztuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się