Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ANB-Wróżenie z fusów...czyli ci stało się z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent A4 Avant z silnikiem ANB motor się nie obraca.Olej w misce jest przynajmniej widać go na bagnecie.

Rozrusznik nie chce przekręcić.Wstępna diagnoza - Zatarty, mało płynu chłodniczego.

Czekam na propozycje co mogło się stać.Zaznaczam że rozrząd wygląda na cały przynajmniej z góry widać że pasek siedzi.

Od weekendu odkrywamy karty :-) póki co domysły i spekulacje zachęcam do wypowiedzi

Kto trafi z najdokładniejsza diagnoza pokrywająca się z rzeczywistością ma Dużego Browara w nagrodę.

Pozdr

Opublikowano (edytowane)

Yhymmm, może...:

może padł rozrusznik

może akumulator

może coś z immobilizerem się zrupcyło

może coś z inną elektroniką

A może już czas sprzedawać?

Ale jakie są objawy po przekręceniu kluczyka? chce a nie może czy nic nie ma i jest cisza?


A kiedy był odpalany? Dawno? czy jeździł i stało się nagle

Edytowane przez kkrzysiekk555
Opublikowano

Hehe miałem teraz to samo, ale w dieslu ;) i kolego pękł wał ;) także powodzenia w rozbieraniu ;)

Opublikowano

Puki co to płyn nie ma tu żadnego znaczenia. Albo uszkodzony rozrusznik( bendix) albo pęknięty pasek rozrządu ( a od góry to tylko go widać) Sprawdź może tylko luźno leży??

Opublikowano

O właśnie o tym zapomiałem, że wał też może być:)

Opublikowano (edytowane)

pasek rozrządu leży ciasno, wygląda na normalnie i luźny nie jest.

Jak próbuje przekręcić tak jakby bendix nie chciał wrzucić taki odgłos bynajmniej. Klucza na wał nie zakładem żeby spróbować przekręcić, wszystko zacznę w weekend.Dzięki za odpowiedzi ta z peknietym wałem jest spoko bo mam drugi w domu od Avj :-)

pasek rozrządu leży ciasno, wygląda na normalnie i luźny nie jest.

Jak próbuje przekręcić tak jakby bendix nie chciał wrzucić taki odgłos bynajmniej. Klucza na wał nie zakładem żeby spróbować przekręcić, wszystko zacznę w weekend.Dzięki za odpowiedzi ta z peknietym wałem jest spoko bo mam drugi w domu od Avj :)

Pytanie co z głowica ?

Pytanie jaki silnik podapasuje pod automat.Anb ciężko znaleźć.

Czekam na wypowiedź ludzi którzy robili przekladke z automatem.

pasek rozrządu leży ciasno, wygląda na normalnie i luźny nie jest.

Jak próbuje przekręcić tak jakby bendix nie chciał wrzucić taki odgłos bynajmniej. Klucza na wał nie zakładem żeby spróbować przekręcić, wszystko zacznę w weekend.Dzięki za odpowiedzi ta z peknietym wałem jest spoko bo mam drugi w domu od Avj :-)

pasek rozrządu leży ciasno, wygląda na normalnie i luźny nie jest.

Jak próbuje przekręcić tak jakby bendix nie chciał wrzucić taki odgłos bynajmniej. Klucza na wał nie zakładem żeby spróbować przekręcić, wszystko zacznę w weekend.Dzięki za odpowiedzi ta z peknietym wałem jest spoko bo mam drugi w domu od Avj :-)

Część

Jak obiecałem to napiszę. Samochòd zatarty zgodnie z przewidywaniami.Musiał się powoli gotować.

- rozrząd , po rozpieciu góra się rusza,wal się rusza olej jest w misce tylko nie przypomina ta maź oleju na górnej pokrywie sadza:-) zostało rozebrać głowice.

Pytanie co z głowica ?

Pytanie jaki silnik podapasuje pod automat.Anb ciężko znaleźć.

Czekam na wypowiedź ludzi którzy robili przekladke z automatem.

Część

Jak obiecałem to napiszę. Samochòd zatarty zgodnie z przewidywaniami.Musiał się powoli gotować.

- rozrząd , po rozpieciu góra się rusza,wal się rusza olej jest w misce tylko nie przypomina ta maź oleju na górnej pokrywie sadza:-) zostało rozebrać głowice.

Pytanie co z głowica ?

Pytanie jaki silnik podapasuje pod automat.Anb ciężko znaleźć.

Czekam na wypowiedź ludzi którzy robili przekladke z automatem.

Edytowane przez gajtas
Opublikowano

slupek wkladasz obojetnie jaki, moze byc AEB z 97-98 rok, AJL, APU

Opublikowano

kolego czy jest sens sprawdzać głowice, skoro silnik dostał taka temperaturę!!!, ktoś go za***iście zagotował teoretycznie zatrzymał się komuś w trasie.

Ten wałek od pompy oleju aż się kruszy, on trzymał silnik jego obrócić nie sposób. Chyba trzeba słupek dorwać i poprzekładać. Ciekawe czy turbo nie ucierpiało przy takiej akcji ... to jest jeszcze zagadka.


C.d.
... Silnik kompletny szrot trzeba kupić kompletny,nawet rurki od odmy się potopiły od temperatury- ktoś zabił! Ten motor!!!.Turbina roz....bana ma takie luzy na wirniku że nie wiem czy nadaje się do regeneracji. Robi sie mniej śmiesznie trzeba kupić kompletny do automata, co z kompem czy trzeba będzie cos stroić???
Jaki jest koszt regeneracji dmuchawy ewntualnie swapu na K03s??
Panowie czy kompletny silnik AWT z turbina, podejdzie zamiast ANB bez wymiany komputera silnika ???

Proszę o pomoc bo jest sprawdzony AWT i kwestia czy brać
Opublikowano (edytowane)

nie podejdzie bo to inna juz konstrukcja

awt jest na bloku 06b wiec blizej mu do tych 1.8t z b6 jak b5

a kwestia tego czy idzie do automatu czy nie to nie ma znaczenia jesli masz wszystkie graty, wiazki od tego automatu

szukaj silnika APU jesli juz ale musi byc z kompem

Edytowane przez pioteros
Opublikowano

nie podejdzie bo to inna juz konstrukcja

awt jest na bloku 06b wiec blizej mu do tych 1.8t z b6 jak b5

a kwestia tego czy idzie do automatu czy nie to nie ma znaczenia jesli masz wszystkie graty, wiazki od tego automatu

szukaj silnika APU jesli juz ale musi byc z kompem

Czyli najlepiej aeb żeby było bez problemów?

Opublikowano

aeb nie mial kilku istotnych elementow jakie mial AEB wiec musialbys kupic calego AEBa z każdym duperelkiem wiązką i osprzetem elektronicznym silnika

poza tym jest gorszy pod wzdlegem diagnostyki wiec to bylby krok w tył bardziej, ale jesli chcialbys sam słupek tylko kupic to jak najbardziej się nada, tak jak i AJL, APU

Opublikowano

czyli nie ma złotego środka żeby kupić słupek przełożyć graty i podłączyć

muszę mieć słupek , turbo, pompę wody na pasku nie na rozrządzie, kwestia teraz dolotu ten pod anb jest ok więc czy podejdzie to do apu bo jeśli tak to powinno wszystko hulać

Opublikowano

musisz dokladnie sprecyzowac co zostawiasz ze swojego silnika, co sie nadaje ewentualnie prosciej co jest do kitu czego nie bedzie sie dalo zostawic wtedy ci cos moze powiem ktore rozwiazanie bedzie najlepsze

Opublikowano

do d*py:

-głowica z blokiem i elementy w środku jeden tłok wyjechał

-turbo luzy w każdy kierunku plus opiłki w środku pewnie od tarcia o obudowę-przy odkrecaniu od kolektora jedna śruba urwana także też trzeba zrobić albo kupić kolektor

-pompa wody

- popękane rurki od odmy, zniekształcone,

Sprawne wydaje się być:

-dolot z wtryskami , przepustnica

-skrzynia automat

-okablowanie cewki

-pompa wspomagania

-sprężarka klimy chociaż lekko szumi łożysko

-czujniki

-węże gumowe

-intetcooler

jednym słowem silnik mechanicznie leży, osprzęt i komputer wydaje się być ok

Opublikowano

to jesli praktycznie sam slupek bedziesz wymienial (odme i tak warto wsadzić nową ) to masz do wyboru silniki AEB, AJL ANB i APU, wszystkie się nadadzą - mowa o samych slupkach

Opublikowano

dzięki kolego!

wczoraj brat oglądał aeb z turbina, koleś jeździł do końca, ma filmiki przed wyjęciem wydaje się być ok, więc w przyszłym tygodniu podmiana.

Czy dolot podchodzi bez problemów do głowicy aeb,niby jest inna i ma ostrzejsze walki chyba że pomyliłem z Adr??i sterowanie przepustnica na linkę a anb ma elektroniczna

pozdr

Opublikowano

Przepustnice zostawiasz z anb kolektor dobrze by było mieć z AEB ale nie jest to koniecznością możesz mieć swój

Walki są te same pomyliles z adrem

Opublikowano

dzięki kolego jeszcze raz!, teraz jestem spokojny. Zobaczymy jak to zagra o weekendzie

pozdr

co zrobić z zaworem opisanym jako gj2 taki grzybek z lewej strony patrząc na silnik w anb jest a w głowicy aeb nie ma otworu tylko miejsce na śruby zaślepia się to czy co,???

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

pokrywe mozesz zalozyc od anb i normalnie to polaczyc

Opublikowano

tylko że to nie jest w pokrywie tylko w głowicy aeb nie ma tego otworu a grzybek przekładam anb i klops

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

a więc chodzi o zawór egr który nie ma przejścia w głowicy , wychodzi na to za przykrece go do głowicy i trudno zaślepiony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...