Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to za błędy a4 b6 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dorwałem się kabla i jako tako działającego vag-coma więc postanowiłem sprawdzić co piszczy w samochodzie :D

wywaliło kilka błedów, co z nimi robić?

VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 8E0 907 557
Component: 2.0L R4/5VS 0005
Coding: 0011501
Shop #: WSC 77097
1 Fault Found:
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 517
Component: ABS/ESP front D620
Coding: 04275
Shop #: WSC 77097
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 8E0 820 043 AK
Component: A4 Klimaautomat 2831
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
41-00 - Blocked or No Voltage
00975 - Heated Rear Window (Z1)
39-10 - Output won't Switch or Short to Ground - Intermittent
01794 - Control Module Incorrect Chassis (VIN) Number
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.
Controller: 8E0 907 279
Component: int. Lastmodul RDW 0409
Coding: 00001
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel
Controller: 8E0 953 549 N
Component: Lenksáulenmodul 0611
Coding: 00001
Shop #: WSC 77097
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 8E0 920 900 F
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D10
Coding: 00000
Shop #: WSC 00186
WAUZZZ8EZ1A006881 AUZ6Z0Y0013730
1 Fault Found:
01304 - Radio
49-00 - No Communications
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Controller: 8E0 959 433 N
Component: Komfortgerát T87 0112
Coding: 06720
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
End --------------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano

Skasuj i zobacz czy wracają.

Pierwszy z silnika dotyczy sondy lambda.

Trzy kolejne z klimatronika - jeden o zablokowanym silniczku klimatronika - zrób nastawy podstawowe, drugi o grzaniu tylnej szyby - działa Ci ? a trzeci ze masz nieprzypisany VIN do klimatronika. - Od ilu stopni masz klimaronik ? Może ktoś przekładał z B7 do B6 panel i zrobił to nie ze sztuką z forum i dwa ostatnie błędy mogą być tego powodem.

Opublikowano

klimatronik sam przekładałem.

właśnie się okazało że jest z b7 bo nie działa podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, te błędy sam skojarzyłem.

ten z lambdą mnie zmartwił. zaraz pójdę je skasować.

btw, po odpaleniu silnika błąd wróci czy od razu przy następnym skanie też bedzie?

Opublikowano

Dobrze by było skasować, pojeździć trochę i zobaczyć.

Opublikowano

skasowałem, odpaliłem żeby trochę podziałał i znowu skan.

niby nic nie ma.

zaraz się gdzieś przejadę i znowu skan.

Opublikowano

tylko trzeba zrobić pare km, poki chceck na desce sie nie swiei od bledu to narazie bym sie nie przejmowal

Opublikowano

Błąd sondy lambda oznacza że katalizator się kończy, co ok 100km komputer robi test wydajności kata. Na allegro są tylko z wkładami euro 3, na zamówienie włożyli euro 4 i okazało się że tłumiki mam do wymiany :)

U mnie był oryginalny

Po wymianie zbiera się z dołu jakby miał turbinke :) sprawna kierownica powietrza robi robotę

W vagu będziesz widział odczyt z pierwszej przed kątem i drugiej sondy za katem

Opublikowano

o właśnie, do 3k obrotów silnik jest zamulony.

czyli coś z tą sondą jednak jest nie tak.

Opublikowano

Bolączką tego silnika jest niesprawna kierownica powietrza. Bardzo łatwo to sprawdzić

Opublikowano (edytowane)

a co nie jest bolączką tego silnika.

never ending story, jedno naprawię to drugie siada ;x

a przebieg oryginalny poniżej 200k ;x

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Olej i kierownica powietrza to bolączki. Cewki, zawieszenie czy wariator to normalne zużycie części jak klocki :) mój miał 165 jak kupiłem

Opublikowano (edytowane)

kierownica powietrza jest dobra.

ale za to jedna sonda lambda się zapiekła, trzyma cały czas parametr 100-110 i nie spada niżej.

znajomy znajomego sprawdził dokładnie vagiem co się dzieje w silniku.

i jeszcze wyszło że przy wymianie rozrządu źle założyli pompę wody i wali z niej i przez to wyje mi alternator ;x

już nawet przy wymianie rozrządu potrafią coś spieprzyć ;x

dwóch mechaników i dwie katastrofy.

Edytowane przez tracer123
Opublikowano

Muszę zmienić rozrząd, jeżdżę od grudnia z częściami w kartonie. Zakładany w serwisie 7 lat i 100tk temu

Blokadę powinni założyć przy zmianie rozrządu, a ponoć lubi się zapiekac sprzęgło alternatora. Podczas ruszania po chwili słychać u mnie pykniecie i przygasają świata na ułamek sekundy. Czy tylko ja tak mam?

Opublikowano

o właśnie, do 3k obrotów silnik jest zamulony.

czyli coś z tą sondą jednak jest nie tak.

witam, mój też do 3 tys. był zamulony, zrobiłem 2 rzeczy:

1) zrobiłem czyszczenie przepływomierza środkiem do czyszczenia przepływomierzy https://www.motointegrator.pl/produkty/366506-srodek-czyszczacy-do-przeplywomierzy-crc-air-sensor-cleaner-02-litra

tylko trzeba to zrobić z głową, po wykręceniu sensora za pomocą (torx 25) tylko spryskujemy sensor i czekamy jak odparuje, nic nie dotykamy

po tym zabiegu auto zaczęło od razu lepiej wkręcać się na obroty, a i przy tej okazji wymieniłem również filtr powietrza

2) wymiana świeć na irydowe NGK BKR5EIX-11, jeszcze lepsze wkręcanie się na obroty w dolnym zakresie, lepszy moment obrotowy :D

Teraz autem od razu lepiej się jeździ, wcześniej to był muł, i wiele razy zgasł mi podczas ruszania, masakra była :angry:

Opublikowano

To jest ten po lewej od kierownicy powietrza, wkrecany w plastikowy kolektor?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...