Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pytanie dotyczące BIOPaliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozmawiałem z kolegą pracuje na orlenie: powiedział, że bio jest tańsze ale oszczędność jest pozorna bo silnik więcej spala na setkę... do tego powiedział, że częściej trzeba zmieniać filtr paliwa czyżby producenci bio mieli gorsze sitka :wink4: ??

Przekopiuję mojego posta z pl.misc.samochody:

Używałem w A4 1,9TDI 1997r (motor AHU - zwykły na pompie VP) (chyba

zatankowałem ze 3 zbiorniki -> około 200l) i:

- silnik jakby bardziej miękko pracował (nie tak metalicznie)

- zapach spalin ciekawy ;-)

- przyspieszenie podobne, osiągi chyba też ale ........

- zużycie paliwa większe - średnio pali mi 6,0l zwykłej ropy a tego

Esteru 6,5-6,6 (czyli 8-10% więcej)

Więc skalkulowałem sobie

ON -> teraz cena 4,15 PLN/l (zwykły nie żadna Verva czy coś) -> pali

6,0 -> koszt paliwa na 100km -> 24,9zł

BIO ESTER - 3,99 PLN/l -> pali 6,6 -> koszt paliwa na 100km -> 26,34

zł -> DROŻEJ!!!

Niestety chciałem jeździć na BIO ale cenowo jest to kicha... bo

wychodzi drożej niż żeby mnie przekonać musiałoby to kosztować

jakieś 20% taniej od ON.

BTW: specjalnie do testów wybrałem czas kiedy jeździłem na tych samych

trasach, styl jazdy ten sam....

Opublikowano

i co do ekonomii to mamy jasność, a co do słuszności zastosowania .... :gwizdanie:

Opublikowano

Rozmawiałem z kolegą pracuje na orlenie: powiedział, że bio jest tańsze ale oszczędność jest pozorna bo silnik więcej spala na setkę... do tego powiedział, że częściej trzeba zmieniać filtr paliwa czyżby producenci bio mieli gorsze sitka :wink4: ??

hmmm ciekawe bo ja ostatnio przy okazji wizyty w warsztacie kazalem wymienic filt paliwa wlasnie bo byl juz jego czas a jezdzilem od wiosny na rzepaku a tu mi mily pan z obslugi zadzwonil czy filtr ten tez ma wymieniac bo jego stan jest jak nowy ... hmmmm to tez powiedzialem, zeby zostawili ... no i pojawia sie pytanie czy to przez te mieszanke rzepakowa czy cos innego...

Opublikowano

Tankuj - daj zarobić mechanikom i producentom części. Oni też mają domy,rodziny,dzieci i muszą je za coś utrzymać :tongue4:

Uważam,że temat jest bezsensu, bo skoro auto pali o tyle więcej na bio , że koszty przejechania 100km są wyższe to jaki ma sens lania tego do baku ??

Opublikowano

no to mam zonka bo nie wiem wkoncu co robic tankowac bio czy nie... :wallbash: :wallbash: :wallbash:

to zatankuj na probe, sprawdz ile spala i jak stwierdzisz, ze sie oplaca to tankuj dalej a jak ci wyjdzie, ze wiecej to lej cos innego ... proste :)

Opublikowano

jak miałem OPLA 1,7 TDI to wlałem opałowy i bruździł bez problemu, ale rzeczywiście AFN to troszkę wyższa sprawa więc nie będe ryzykował

a tak na marginesie kolega do najnowszego HDI zalał olej roślinny bo mu brakło pod marketem i szedł jak wściekły :naughty::decayed: AFN wszystko strawi :kox:

TaK HDI :polew: :polew: :kox:

To był DTL, czyli Diesel Opla z 1995 roku :kox: :kox:

Opublikowano

TaK HDI :polew: :polew: :kox:

To był DTL, czyli Diesel Opla z 1995 roku :kox: :kox:

taaaa proszę Pana......c4 ma silnik opla :wink4: :oklaski: :polew::D

Opublikowano

TaK HDI :polew: :polew: :kox:

To był DTL, czyli Diesel Opla z 1995 roku :kox: :kox:

taaaa proszę Pana......c4 ma silnik opla :wink4: :oklaski: :polew::D

HDI to ktos inny wymyślił, nie ja :kox: :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...