benyA4 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Xsebo1 co ty wypisujesz. Jakie spuszczanie wody czy powietrza ? Fakt mamy klimatyzację która pracuje w trybie ciągłym ale nie jest sterowana elektromagnetycznie (bo to stary system) a poprzez zawór który w zależności od wielkości napięcia otwiera sie bardziej. Po wyłączeniu silnika następuje wyrównanie ciśnień w układzie , strona LP zrownuje sie z HP. Lecz to trwa trochę dłużej . Charakterystyczne syczenie po zgaszeniu silnika w ALT pochodzi z kolektora ssacego, podczas pracy silnika jest tak podcisnienie więc gdy go gasimy następuje wyrównanie z ciśnieniem atmosferycznym i charakterystyczny syk.
xsebo1 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Jeździłem z zatartą pompą klimy, zaczęło syczeć jak wymieniłem ją. Płytki w sprezarce są sterowane elektromagnesem, zmieniają kąt i wydajność wzrasta lub maleje. Zdarza się że po zgaszeniu auta razem z powietrzem wylatuje woda. W starszych konstrukcjach sprężarki miały sprzęgielko które z biegiem lat szwankowalo
benyA4 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Ale skąd ma leciec ta woda z powietrzem ?? Nie sa sterowane zadnym elektromagnesem tylko zaworem elektromagnetycznym.http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/
xsebo1 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Na przykład nie każdy wie, że klimatyzacja bardzo pomaga nie tylko w chłodzeniu wnętrza auta, ale i w usuwaniu pary z szyb - także zimą. Wynika to z faktu, że z chłodzonego powietrza wykrapla się para wodna. Skroplona woda usuwana jest z parownika pod samochód. Przesuszone powietrze może być potem ogrzane i w tym stanie znacznie lepiej odrasza zaparowane szyby. okresowe włączanie klimatyzacji konieczne jest przede wszystkim w przypadku starszych układów, wyposażonych w sprzęgło elektromagnetyczne odłączające sprężarkę od napędu. Bardziej współczesne klimatyzacje mają często sprężarki ze stałym napędem, ale regulowanm wydatkiem. Inaczej mówiąc, nawet gdy układ pozostawiony jest w trybie "econ", to i tak pracuje, z kilkuprocentową wydajnością. Co do zaworu elektromagnetycznego masz kolego racje, jakiś artykuł wprowadził mnie w błąd
benyA4 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Seba to jest jasne ale co skropliny maja do syczenia silnika podczas dodawania gazu czy gaszenia silnika ?
xsebo1 Opublikowano 9 Marca 2015 Opublikowano 9 Marca 2015 Witam, poniżej daje wam zdjęcie, na zdjęciu numer 1 to zaznaczone na czerwono, podczas dodania większej ilości gazu syczy, tak jak by zasysało powietrze, a podczas gaszenia silnika, gdy silnik przestanie pracować, przez jakieś 1 - 1.5 sekundy syczy tak jak by spuszczał powietrze. Co to jest? Tak ma być?Podczas gaszenia to chyba jedynie sprężarka klimatyzacji tak jak napisałem w pierwszym poście. U mnie jak była zatarta to miała dziurę i syczalo dziwnie jak silnik pracował. Co ciekawe w zimie normalnie się klima włączała i moment szyby odparowane. Usterka wyszła gdy się zrobiło ciepło. Poprzedni właściciel źle serwisował klime uzupełniając tylko gaz Po wymontowaniu sprężarki okazało się, że w jednym miejscu miała dziurę wielkości palca.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się