Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7 2.5TDi] "Świst powietrza" przy schodzeniu z obrotów


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

...czyli wnioski sa takie, ze 2.5 tak poprostu ma po pewnym przelocie i zuzyciu. :mysli:

zdarzaja pekniecia i deformacja lopatek turbiny. powoduje to zmiane jej aerodynamiki i roznego rodzaju efekty akustyczne.

znamy takie wypadki :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj mały test i u mnie dźwięk jest słyszalny tylko w wypadku, jeśli wcześniej miałem wciśnięty gaz, zdjąłem nogę i hamowałem silnikiem. Jeśli natomiast zrzuciłem bieg, przejechałem kawałek na 'luzie', wrzuciłem bieg i hamowałem silnikiem, to tego dźwięku nie było. Wygląda więc mi na to, że efekt powstaje jeśli wirnik turbiny zmniejsza swoje obroty. Ciekawe tylko czemu nie u wszystkich to występuje :think2:

Bardzo jestem ciekaw dalszego rozwoju tematu, najwyżej też dam turbo do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj mały test i u mnie dźwięk jest słyszalny tylko w wypadku, jeśli wcześniej miałem wciśnięty gaz, zdjąłem nogę i hamowałem silnikiem. Jeśli natomiast zrzuciłem bieg, przejechałem kawałek na 'luzie', wrzuciłem bieg i hamowałem silnikiem, to tego dźwięku nie było. Wygląda więc mi na to, że efekt powstaje jeśli wirnik turbiny zmniejsza swoje obroty. Ciekawe tylko czemu nie u wszystkich to występuje :think2:

Bardzo jestem ciekaw dalszego rozwoju tematu, najwyżej też dam turbo do czyszczenia.

:kox: Turbo do sprawdzenia, poduchy do sprawdenia. Co prawda mam 1.9, ale objaw BYŁ :naughty: identyczny. Mimo zmiany turbo na nówkę sztuke, dzwięk pozostał. Po wymianie poduszek pod silnikiem, dzwięk zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wlasnie bede sie dobieral do T od strony zimnej...

niestety problem dotyczy goracej, skutki sumy obciazenia termicznego oraz mechanicznego -siła odsrodkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety problem dotyczy goracej, skutki sumy obciazenia termicznego oraz mechanicznego -siła odsrodkowa

Ja bym dodał do tego dynamikę gazów. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek[/b], co maja wspolnego poduchy z tym dzwiekiem?

Po prostu chcę zasugerować coś co spowodowało eliminacje tego dzwięku u mnie. Myślę że ten dzwięk nie musi byc z rozpedzonego i wyhamowujacego, pod wplywem nadcisnienia z jednej i podciśnienia z drugiej strony, turbo. Może należy sprawdzić stan elementów mocujących silnik, jak i stan wydechu etc. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi :naughty:[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:43_________________________________________________A może u mnie podczas wymiany poduszek, wysterowali wydech. A ja gupi tak sie uparłem z tymi poduchami, ech :confused4:[br]Dopisany: 10 Październik 2008, 14:45_________________________________________________ :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek odstawiam auto w innej sprawie... ale przy okazji poszukam ze szpeniami przyczyn tego odglosu. Moze uda sie przetrzec szlak :)

***

Dobra. Dzis dokladniej przysluchalem sie ponownie temu "swistowi".

Na zimnym silniku tez jest slyszalny przy wolnym (jak to na zimnym) wchodzeniu na obroty. Zbadajcie u siebie - ciekawe jakie beda rezultaty.

Nie jest to napewno wiskoza, bo nie jest to szum powietrza, tylko ewidentnie lekko chroboczący dźwięk polaczony z szumem powietrza, wiec mam coraz wieksze obawy, ze to jednak T - i warto do niej zajrzec. Przebieg mam juz grubo powyzej 200k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś miał dziurkę w IC tak małą,że zlokalizował ją dopiero po próbie wody,tak jak się to robi na wulkanizacji.Tylko,że to nie był delikatny świst,było to już słychać po każdym przyspieszeniu lub hamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja B6 AKE też ma taki świst przebieg ori 103 tyś. też mnie zastanawiał :mysli: skoro nie kopci idzie jak trzeba to nie szukam powodu, już mi przeszło bo nawet fajne to jest :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam benzyne i tak samo swiszczy bez zadnej turbiny, wiec wydaje mi sie ze przyczyn moze byc wiele albo poprostu przyczyna jest gdzie indziej.przy wchodzeniu na obroty swiszczy najbardziej , mniej przy hamowaniu biegami, a na luzie praktycznie nieodczuwalne. nie wiem ale wydaje mi sie ze to ta sama sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...