Skocz do zawartości
IGNOROWANY

interfejs K+CAN Commander PIN


szampoon

Rekomendowane odpowiedzi

Ad 1. Tylko szafy non crypto

Tu czytają szafę z crypto i PIN odczytuje :naughty:

Ad 2. VDC tylko oryginal, klon nie dziala z RBx. Soft nie dziala z KKL

Są polskie klony co działają: :decayed:

http://allegro.pl/vagdashcan-vag-dash-can-5-29-v5-29-produkt-polski-i5085319354.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale musisz sie popdpiac do auta. Z dumpa crypto nie odczytasz pinu. A co do klonow to "dzialaja" jak loteria ;) a pozniej def/error;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za różnica czy do auta czy na stole byle po linii K. ;) Bo jak bezpośrednio do procka programatorem go wtedy gorzej.

Pomarańczowe z Chin to na pewno loteria do RB4/RB8 lepiej nie podchodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez grzebania z licznikiem kkl zwykłym przez obd odczytujesz z ecu, fakt nie zawsze chce iść, na stole idzie na 100% w boot mode, ewentualnie tym dasch canem po obd da się odczytac eeprom z ecu.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzilo mi o to, by bylo popaczenie z zegarami;) ze z golego dumpa nie da rady. I wlasnie te pomaranczowe mialem na mysli:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

galetto dał linka jak wyjąć pin z crypto zwykłym kkl a skoro z crypto można to i z non też tym samym sposobem uwzględniając opcje w programie. Samo czytanie wsadu nie psuje licznika, programem 1.4 china też da się czytać pin zwykłym kkl. Łukasz13 podał równie dobry sposób czytania z ecu, także do wyjmowania pinu nic innego jak zwykły diagnostyczny nie potrzeba. Nie rozumiem co znaczy z gołego "dumpa nie da rady" skoro żeby zgrać dumpa i tak trzeba go z licznika wyjąć a przy wyjmowaniu dostajemy pin

Edytowane przez ganjaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokladnie to mialem na mysli - wyliczenie z dumpa, fakt, troche zamotalem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się czepiać ale jaki program wyciąga dumpa i nie daje pinu? A skoro każdy daje to po co wyliczać z dumpa pin ręcznie? Wiedza przydatna na wypadek braku prądu? Oczywiście żartuje :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag eeprom programmer nie wyciaga pinu przy non crypto, i przy crypto gdy jest odczytywany w zwykltm trybie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

musze sie pochwalic; po wielu probach z dwoma kabelkami K i KKL, wieloma programami jak Vagcom, Polskivag, vcds, VAG eeprom programmer, Commander...udalo mi sie (o dziwo tym ostatnim pomimi ze kabelek nie jest K+Can) odczytac PIN. Niestety przebieg pozostal tejemnica a zapisany do pliku jest nie do otwarcia. najwazniejsze ze PIN sie ukazal za co wszystkim wielkie dzieki :hi:

ale

w ostatnim porywie postanowilem zmienic jeszcze kodowanie Modulu Komfortu w zakresie (ktory zapewne juz wszyscy posiadaja) automatycznego ryglowania drzwi... i tu prosilbym o pomoc bo nie wiem czy zrobilem cos zle czy program dziala nie taka jak powinien...

po wejsciu do zakladki Kodowanie pojawiaja sie trzy linijki:

Software Coding: 00000

Workshop Code: 07777

Importer Number: ------

do Software Coding: wprowadzilem 00032

po czym Workshop Code zmienil sie na 07777

oraz przestala dzialac sygnalizacja kierunkowskazami zamykania i otwierania drzwi

1. Jak przywrocic stan pierwotny?

2. Jak ustawic automatycznie ryglowanie drzwi?

3. gdzie moge odczytac pelne kodowanie, skozystac z pomocnika kodowania albo kodowania dlugiego bo nigdzie nie moge tego znalezc?

z gory dziekuje za pomoc

:hi:

Edytowane przez szampoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander odczytal, bo w 02 leci po K-Line;)

Tu masz opisany modul komfortu, kkl + vcds zalatwi sprawe. Nie polecam zabawy Commanderem.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Comfort_System

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Commander odczytal, bo w 02 leci po K-Line;)

Tu masz opisany modul komfortu, kkl + vcds zalatwi sprawe. Nie polecam zabawy Commanderem.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Comfort_System

ok, dzieki, widzialem to...opisy poszczegolnych modyfikacji czaje tylko pytanie; jak w moim przypadku przywrocic stan pierwotny i dlaczego po wpisaniu w Software Coding liczby 00032 ktora odpowiada za ryglowanie drzwi przestaly migac kierunki przy otwieraniu zamka? Moze wpisuje to nie w tym miejscu? Dlaczego tez zmienil sie Workshop Code? Za kazdym razem musze aktywowac wszystkie funkcje ktore chce czy tylko wybrana? ...pogubilem sie :)

czy w vcds pomocnik kodowania jest tylko aktywny w pelnej wersji?

a o Comanderze bede pamietal...planowalem jeszcze przy jego pomocy kodowanie kluczykow do immo ale w takim zwiazku odpuszcze :)

Edytowane przez szampoon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vcds, vagcom...oczywiście wersje niepełne z tego co widz :)

Panowie, dziekuje za pomoc! :hi:

Z modulem komfortu dalem sobie rade, wszystko znowu smiga, zaprogramowalem dodatkowego pilota ale...

1. Czy jest mozliwe, ze PIN odczytany przy pomocy Commandera jest zly? Niestety programowanie IMMO nie powiodlo sie wiec nie wiem czy to wina PINu czy Commandera, ktorym to robilem (staralem sie programowac tym samym programem, ktorym ten pin wyciagnalem chociaz wiem ze uzywanie tego programu odradzacie).

2. Czy ponizsza procedura programowania IMMO VAGiem obowiazuje w przypadku A4B6? (tekst zapozyczony z forum.vw-passat.pl)

PROCEDURA ADAPTACJI KLUCZYKÓW

Każdy nowy kluczyk służący do zapalania samochodu posiadającego immobilizer musi przejść procedurę adaptacji, czyli zarejestrowania w sterowniku immobilizera. Również w przypadku wymiany sterownika immobilizera niezbędnym jest przeprowadzenie tej procedury dla wszystkich kluczyków.

Procedura adaptacji kluczyków:

wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik) i włączamy zapłon,

w programie wybieramy opcję [immobilizer],

jeśli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników, więc należy wybrać opcję [Liczniki (inspekcje)],

następnie z opcji wybieramy [Logowanie],

jako kod wpisujemy numer zaczynający się od 0 i następnych 4 cyfr, które znajdują się na blaszce dołączonej do kluczyków. Jeśli te 4 cyfry nie są dostępne można posłużyć się numerem identyfikacyjnym sterownika (u dołu ekranu programu DeltaScan) i za jego pomocą wpisać brakujące 4 cyfry potrzebne do procedury logowania.

po przyjęciu kodu w procedurze logowania, wybieramy opcję [Adaptacje],

podajemy 21 jako numer kanału adaptacji i wciskamy przycisk {Przejdź do kanału},

w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się cyfra określająca ilość kluczyków obecnie obsługiwanych przez sterownik,

chcąc zmienić tą wartość, w polu Nowa wartość adaptacji wpisujemy cyfrę oznaczającą ilość wszystkich kluczyków (ale nie więcej niż 8), którymi będziemy mogli uruchomić samochód,

sprawdzamy poprawność wpisanej wartości przez wciśnięcie przycisku {Test wartości},

jeśli po przeprowadzeniu testu, w polu Aktualna wartość adaptacji pojawi się nowa wartość, oznacza to, że wartość jest poprawna i można ją na stałe zapisać w pamięci sterownika - przycisk {Zapis wartości},

po zapisaniu nowej wartości w pamięci sterownika, kluczyk który znajduje się w stacyjce został już zarejestrowany w sterowniku,

następnie należy wyłączyć zapłon i zmienić kluczyk na następny, który ma być zarejestrowany w sterowniku,

kluczyk można wymienić na następny dopiero wtedy gdy lampka kontrolna immobilizera zgaśnie,

należy umieścić po kolei wszystkie kluczyki, które mają być zarejestrowane w sterowniku. Jest na to przewidziany czas 30 s. liczony tylko wtedy gdy jest włączony zapłon.

Przyciskiem {Wyjdź} kończymy komunikację ze sterownikiem.

Uwagi.

procedura adaptacji kluczyków może być automatycznie przerwana gdy:

przekroczony zostanie czas 30 s.

zostanie osiągnięta ilość kluczyków wprowadzona w kanale 21 adaptacji,

do stacyjki zostanie włożony ten sam kluczyk dwukrotnie,

na zakończenie procedury adaptacji kluczyków należy sprawdzić, czy w pamięci sterownika nie zostały zarejestrowane kody błędów - opcja [Odczyt kodów błędów].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czy jest mozliwe, ze PIN odczytany przy pomocy Commandera jest zly
bardzo czesto sie zdarza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laczysz sie z licznikiem a nie immo. Logujesz sie pinem pamiętając zeby przed pinem wpisac 0. Pozniej przechodzisz do adaptacji i kanal 21. Wpisujesz liczbę kluczy do zaprogramowania, pozniej test i save. Wyciągasz kluczyk i wkladasz nastepny i przekręcasz zaplon az do ostatniego kluczyka.

Adaptacje robisz zwyklym vag-com/vcds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest mozliwe, ze PIN odczytany przy pomocy Commandera jest zly

bardzo czesto sie zdarza
Przy crypto, przy non crypto zazwyczaj jest dobry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vcds, vagcom...oczywiście wersje niepełne z tego co widz :)

Panowie, dziekuje za pomoc! :hi:

Z modulem komfortu dalem sobie rade, wszystko znowu smiga, zaprogramowalem dodatkowego pilota ale...

1. Czy jest mozliwe, ze PIN odczytany przy pomocy Commandera jest zly? Niestety programowanie IMMO nie powiodlo sie wiec nie wiem czy to wina PINu czy Commandera, ktorym to robilem (staralem sie programowac tym samym programem, ktorym ten pin wyciagnalem chociaz wiem ze uzywanie tego programu odradzacie).

Mi Commander w B6 po VIN 2004r. (transponder nie prekodowany) odczytał inny PIN niż jest w rzeczywistości. Vagdash Can bez problemu poradził sobie z immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...