dawajrapa Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 witam, szukam ostatnio jakiejs sensownej B5 w 1.8T, i zauwazylem ze nasi sasiedzi zza zachodniej granicy wyzbywaja sie a4rek z silnikami 2.4... szukalem czegos na temat tej jednostki na forum, ale bez skutku. czy ktos, kto jezdzi takim autem, moze napisac jak sprawuje sie ten silnik? jest to najmniejszy V6 w rodzinie VAG, jak wyglada spalanie, eksploatacja itd. czy decydujac sie na V6 nei lepiej wziac juz 2.6 czy 2.8? z gory dzieki za wszelkie info. pozdrawiam.
kolunio Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 witaj polecam 3.0 v6 to dopiero jest jazda na pozdrawiam
arekkal87 Opublikowano 9 Października 2008 Opublikowano 9 Października 2008 Wiesz brat ma taki silnik w swojej a6 , spalanie lpg od ok 10-11 na trasie do 14 w miescie , kultura pracy jest bardzo dobra, przyspieszenie ma niezle, poki co nic sie mu nie dzieje, myse ze jak na takka bude i silnik V6 to spalanie nie jest zle , bo ja swoja na trasie do tylu zejde a jak jej przycisne to sapali 14. Pozdro
auto mar Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 mam 1.8 t fajnie ale nie rewelacja bo wczesniej jeżdziłem 3.0 i satysfakcjonowało mnie to najlepiej 4.2?
michalb007 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 witaj , ja mam 2.4 165PS, mam od czerwca, założyłem gaz Stag 300, jeśli chodzi o spalanie to nie wiem jak benzyna bo nie sprawdzalem ale gaz po mieście to 12-13l. Myślę że to bardzo dobry wynik jak na taki silnik. Sama jednostka napędowa jest super! Jadąc 200km/h słychać tylko lekki pomruk silnika V6. Przyspieszenie jak dla mnie wystarczające , chociaż 1.8T zapewne się lepiej będzie zbierać przy przyspieszaniu. 2.4 musi mieć conajmniej 2500 obr żeby zacząć odczuwać power. Przy kupnie warto zwrócić uwagę na temperaturę cieczy chodzącej, jeśli się silnik nie nagrzewa to czeka cię kosztowna wymiana termostatu ponieważ trzeba przód łącznie z rozrządem rozbierać, mnie to czeka . Jeśli i tak rozrząd musiasz wymienić to nie ma problemu. Silnik 2.4 jest napewno bardziej żywotny od 1.8 T. Myślę że dobrze utrzymany 500 000 km zrobi bez problemu. Jeśli chodzi o mnie to nie zamieniłbym na żaden inny no chyba że 2.8 bo spalanie ponoć niewiele większe a frajda z jazdy większa. pozdrawiam
czaki22 Opublikowano 10 Października 2008 Opublikowano 10 Października 2008 2,4 to bardzo dobra jednostka sporo ludzi ma ja na forum wiec pytaj sie ich, 2,6,2,8 to starsze jednostki napedowe, 2,8 30v 200 koników szlo razem w parach z 2,4 jako v6,
SYKET Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Zalerzy co masz zamiar robić z tym autem,ma służyć do codziennej jazdy czy też czasami do małych ściganek.Jeśli zamierzasz coś kręcić to tylko 1.8 T.Jeśli cie to nie bawi i auto będzie służyć do przemieszczania sie z punktu A do B to bierz v6 2.4.Ten silnik znakomicie będzie sobie radził z tą budą w codziennej jezdzie.Choć poprę kolegów i jeśli chodzi o v6 to tylko 2.8 30v.A różnicy w spalaniu raczej nie odczujesz na tyle by żałować wyboru większej jednostki,a warto , :good:to moje zdanie
adams78 Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 witaj polecam 3.0 v6 to dopiero jest jazda na pozdrawiam Pytanie dotyczy silnika w B5. dawajrapa, zastanów się nad swoim stylem jazdy. Jeżeli lubisz cokolwiek ulepszać w aucie i ostro jeździć, to 1.8T stanowi świetną bazę do tego. V6 2.4 czy 2.8 nie zostało stworzone z myślą o wariowaniu. Każde dobre 1.8T je objedzie.
McOCHON Opublikowano 11 Października 2008 Opublikowano 11 Października 2008 Na codzień jeżdżę 2,8 30v i po mieście jeżdżąc całkiem dynamicznie spala około 9,5l . Kultura pracy V6 nie do porównania, elastyczniość w jeździe miejskiej więcej niż wystarczająca a w trasie zbiera się już od 2000
Iverson Opublikowano 12 Października 2008 Opublikowano 12 Października 2008 jak nie chcesz nic grzebać w silniku żeby powiększyć moc to brałbym 2.8Q 193ps w, a jak chcesz rezać to 1.8TQ
czaki22 Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 wiesz co, juz sie goniłem z dwoma 1,8 T i oba objechałem dziwne nie i co wiecej swiadkowie sa na forum, a ty piszesz ze niby 150 koni ma zrobic 200 koni, niby jak , mowie o serii oczywisce, bo sztuka niejest wpakowac drugie tyle w auto i zorbic z niego 300 koni, pytanie poco
Iverson Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 po co, a co to za przyjemność jeździć 150 konną jednostką, po 1tyg. szału robi się nudno
seban111 Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 Wszystko zalezy od twoje podejscia . Bo jesli masz zamiar grzebac przy autku to 1.8T (jest rozwojowy wieksze turbo inny program) a jesli nie to polecem 2.8 30VQ ( mozes zawsze zalozyc podtlenek i ze 193 zrobic 250 minimum )
czaki22 Opublikowano 13 Października 2008 Opublikowano 13 Października 2008 kute tłoki wtryskiwacze kopresor, czemu ma niby nie byc rozwojowa jednostka ?:) kazdy silnik ma mozliwosci kwestia jest tylko jedna ! cena seban111 ty miales jakas zmiane chyba jednostki usiebie ? bo 30v szlo od polowy 97 dopiero, jak ci sie sprawuje ( sorry ze niedotyczy wątka) pozatym jako jezdze juz chwile i mi niejest nudno, ale apetyt wzrósł na ASN-a
skulcz Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 WItam. Kolego miałem 2,8 V6Q i 1,8 TQ. Do dzisiaj mam problem która była dla mnie lepsza. 2,8 to bajka mimo Tiptronica, silnik mocny i elastyczny, choc spalanie na mieście 12-13L Wrażenia z jazdy - Niesamowite 1,8T przyjemny w jeździe i poczucie Turbo robi swoje,ale żeby tym polatać trzeba go wkrecać w obroty . Spalanie na mieście benzyny w manualu 9-10L. Podsumowując za 1,8T przemawia ekonomia, a za 2,8 kultura pracy silnika i jego wytrzymałość. Myśle ,że gdybym wybierał jeszcze raz kupiłbym 2,8. Ja stawiam na 2,8 Pozdrawiam i życze udanego zakupu. :>
acidburn Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 witam jeżdże autem z takim silnikiem juz ponad półtora roku i nie moge narzekać silnik jest bardzo dobry ma fajny dźwięk i ogólnie nie ma tragedii. Spalanie? oczywiscie zależy jak sie jeżdzi przy spokojnej jeździe 12, 13 litrów a w trasie 8,9(automat) dużo można przy nim samemu zrobić np.wymienić rozrząd.
seban111 Opublikowano 14 Października 2008 Opublikowano 14 Października 2008 kute tłoki wtryskiwacze kopresor, czemu ma niby nie byc rozwojowa jednostka ?:) kazdy silnik ma mozliwosci kwestia jest tylko jedna ! cena seban111 ty miales jakas zmiane chyba jednostki usiebie ? bo 30v szlo od polowy 97 dopiero, jak ci sie sprawuje ( sorry ze niedotyczy wątka) pozatym jako jezdze juz chwile i mi niejest nudno, ale apetyt wzrósł na ASN-a Jasne moze tak jak piszesz kute tłoki itd ale to jest duza kasa a przy turbo duzo minejsza kasa:) CO do mojej 30V jestem zadowolony faktycznie V-ka slicznie pracuje i kulturalnie od niedawna mam gaz i musze jeszcze przewody wymienic na nowe bo (swiece juz sa nowe) mi troszke poszrpuje . A tak ogolnie to jest naprawde ok hehe niechce zapeszec SORy ZA OT
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się