Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie napięcie ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić poziom elektrolitu, aku Ci powoli umiera.

Opublikowano

Cześć,

Też dopadł mnie problem niskiego napięcia ładowania. Po dołożeniu kabla wszystko jest z ładowaniem ok, tylko zastanawiam się czy to tak może być na dłuższą metę?

Ktoś z Was próbował dostać się w okolice rozrusznika i tam pomierzyć napięcie?

Ja obstawiam na tej całej wiązce podszybie - alternator - > połączenie kabli na rozruszniku. Cała wiązka w aso 760zł. Niby z tym dołożonym kablem jest ok, ale trochę druciarsko to wygląda w samochodzie tej klasy. Mam kilka innych samochodów w rodzinie, niektóre już 15 letnie na dojazdy do pracy i nie ma tam takich cyrków z ładowaniem.

Sam kabel w sobie ma jakąś wadę? Gdzieś coś czytałem że niektóre b8 po lifcie miały akcje serwisową ale na kabel masowy. Wg. mojego vinu żadnych akcji serwisowych nie ma. 

Opublikowano

Ja wymienialem rozrusznik bo szpilka elektromagnesu od plusa była luźna i izolacja nadpalona,dołożyłem kabel pół roku temu oryginalny w peszelu i napięcie już na podszybiu normalne 14.3v i już kabel przy rozruszniku się nie grzeje,wcześniej miałem 13.1v na podszybiu.,dla samego rozrusznika ta wiązka może zostać bo wymiana takiej wiązki to ok 2dni roboty ,ja rozrusznik wymienialem cały dzień,dużo rozkręcenia a dojście bardzo utrudnione

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 14.02.2017 o 19:55, krystian.gawin napisał:

Mmi sie nie sugeruj.Zobaczysz jak bedzie odpalal z rana. Jak coś jeszcze bedzie nie tak to sterownik akumulatora jeszcze mozesz wymienic.
Wykres stanu oleju mi pokazuje po kilku km jazdy.czasami muszę zgasic silnik i wtedy sprawdzić,ja dodatkowo sobie miarke wlozylem do silnika

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

 

I cały czas jeździsz z włożoną miarką ? Nic się nie dzieje? 

Ja bałem się jej wsadzić na stałe :decayed:

Opublikowano

Nic się z tym nie dzieje

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, krystian.gawin napisał:

Nic się z tym nie dzieje

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Dzięki, to w takim razie muszę go wyjąć z bagażnika i wsadzić na miejsce :)

 

Opublikowano
18 godzin temu, krystian.gawin napisał:

Ja wymienialem rozrusznik bo szpilka elektromagnesu od plusa była luźna i izolacja nadpalona,dołożyłem kabel pół roku temu oryginalny w peszelu i napięcie już na podszybiu normalne 14.3v i już kabel przy rozruszniku się nie grzeje,wcześniej miałem 13.1v na podszybiu.,dla samego rozrusznika ta wiązka może zostać bo wymiana takiej wiązki to ok 2dni roboty ,ja rozrusznik wymienialem cały dzień,dużo rozkręcenia a dojście bardzo utrudnione

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Czyli wymieniłeś/zregenerowałeś rozrusznik a ten dodatkowy kabel mimo to zostawiłeś na stałe?

Miałeś może jakieś problemy z odpalaniem, że robiłeś rozrusznik czy tylko sugerowałeś się tym napięciem?

Ja u siebie zaglądałem od spodu to właśnie strasznie dużo roboty z tym jest. Zastanawiałem się czy nie pojeździć z tym kablem tak jak jest i poczekać aż rozrusznik całkiem stanie i wtedy za jednym razem to zrobić. Tylko jak teraz napisałeś o tej stopionej izolacji to może jednak to zrobić od razu, żeby się auto nie spaliło.

Ta izolacja to stopiła Ci się na wiązce czy tym kabelku od rozrusznika?

I jeszcze jakbyś podpowiedział jak to mniej więcej rozbierałeś kolei, bo będę to chyba sam robił. Jak byłem na diagnozie w aso to olali w ogóle temat rozrusznika i chcieli wymieniać alternator na nowy z całą wiązką za 4600zł, pomimo tego że pomiar napięcia na alternatorze był ok. Akumulator i regulator napięcia też miałem nowe i teraz po dołożeniu kabla napięcie mam wzorowe.

 

Opublikowano

U mnie szpilka elektromagnesu była luźna jak chciałem dociągnąć to się wyrwala no i coś nie stykalo bo czasem bie odpalil

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Napięcie ładowania zależy od wielu czynników. Począwszy od alternatora po akumulator. Nie wiem od jakiego rocznika się adoptuje akumulator ale sprawdz napięcie na samym alternatorze z odbiornikami. Jeśli różnica ładowania pomiędzy alternatorem a odpałką pod maską będzie znaczna to trzeba położyć bajpasa do puszki pod maską. I problemy z zaniskim ładowaniem powinno się zakończyć.

Opublikowano

B8 się koduje akumulator w zależności od pojemności aku

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 minut temu, krystian.gawin napisał:

B8 się koduje akumulator w zależności od pojemności aku

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

ale napięcie ładowania jest chyba to samo, jedynie może ładować większym prądem co wynika choćby z prawa ohma

Opublikowano

Jeżeli sterownik będzie źle zakodowany to aku nie przyjmie wystarczającej ilosci prądu .

 

Na podszybiu jeżeli będzie spadek napiecia ponizej 14v to nie będzie się doladowywal mimo poprawnego kodowania i obroty silnika wzrosną

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

 

8 minut temu, krystian.gawin napisał:

Jeżeli sterownik będzie źle zakodowany to aku nie przyjmie wystarczającej ilosci prądu .

prędzej nie otrzyma wystarczającej ilości prądu z alternatora obciętego przez sterownikniż nie przyjmie, aku raczej nie jest  "inteligentne" i nie odrzuci prądu. wtedy ma to sens jeśli jest większy aku a sterownik obetnie prąd to nastąpi spadek napięcia przez co obrotami będzie chciał pobić napięcie by nadrobić spadek.

Opublikowano

Jesli to komuś pomoże to problem z ładowanie nie leży w alternatorze czy regulatorze a tak jak było u mnie w kablu łączącym alternator z podszybiem.  Nawet Audi o tym wie, że ten kabel ma po jakimś czasie problem przekazaniem prądu i można wymienić na nowy kupując co za 700 zł w ASO albo tak jak ja zrobiłem dołożyć równolegle dodatkowy kabel co zajmuje około 30 min i problem z ładowaniem znika.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie chyba mam ten sam problem. Ladowanie na aku i w podszybiu 14V a po włączeniu świateł 13.7. Według miernina.  Na VCDS podobnie. Znalazlem kabel numerze 8K0971228AN czy to o ten kabel chodzi i wymiana pomoże czy lepiej dołożyć drugi kabel tak jak wyżej? 

Opublikowano

Witam Panowie chirurdzy, jak tam wasze bypassy? Chyba czeka mnie taka sama operacja i chciałbym się upewnić czy nikomu się jeszcze auto nie spaliło przez to druciarstwo. ???

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.09.2017 o 11:57, Hohe napisał:

Witam Panowie chirurdzy, jak tam wasze bypassy? Chyba czeka mnie taka sama operacja i chciałbym się upewnić czy nikomu się jeszcze auto nie spaliło przez to druciarstwo. ???

Rozwiązałeś problem ? dzisiaj pomierzyjem i u mnie nie wygląda to za kolorowo na aku ledwo 13V :kwasny:

Panowie ten nowy kabel puszczamy równolegle do starego ? czy stary odkręcamy i izolujemy końcówki ?

Edytowane przez l.e.s.t.e.r
Opublikowano
41 minut temu, l.e.s.t.e.r napisał:

Rozwiązałeś problem ? dzisiaj pomierzyjem i u mnie nie wygląda to za kolorowo na aku ledwo 13V :kwasny:

Panowie ten nowy kabel puszczamy równolegle do starego ? czy stary odkręcamy i izolujemy końcówki ?

Tak, zrobiłem bypassa jak reszta. 

Przekrecasz kabel od śruby w alternatorze to płytki na środku podszybia i tyle. Nic nie odłączasz. 

Opublikowano

Stary zostawiasz a dodatkowo z alternatora prowadzisz do skrzynki do podszybia

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Dzięki!

a kupowaliście przewód z jakiegoś innego auta ? czy w elektrycznym sklepie przewód i końcówki ? ten przewód to jakiej grubości powinien być ? raz tu była mowa o 25mm2 a raz o 10mm2 :) 

Edytowane przez l.e.s.t.e.r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...