Karolas11 Opublikowano 2 Marca 2015 Opublikowano 2 Marca 2015 Witam jak w tytule automatyczna skrzynia biegów 4 o oznaczeniu DFK spięta z 1.9TDI AFN Dostaje ostatnio jakiegos pie***lca przy zmianie na 4 bieg ... Po wystąpieniu objawów odrazu zmienialem w niej olej wg. instrukcji w ksiedze czarów "sam naprawiam audi a4" co mnie zaciekawilo to to ze oleju spadło tylko 1,5l i tyle tez dolałem bo sie ulewało. Niestety nie dało to efektów. Jeśli ktoś mogłby coś podpowiedzieć to bede wdzieczny. Ponizej link na YT z pracy auta podczas jazdy.
Arturoo Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 wygląda jakby konwerter nie trzymał ....kompa podpinałeś ?... nie jeździj autem ...diagnozuj i poszukaj warsztatu ,który z takimi tiptronikami sobie radzi/naprawia je.... uzupełnij profil bo nawet jak ktoś będzie mógł Ci pomóc to nawet nie wie ,że jesteś z jego okolicy
Karolas11 Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Ci powiem ze nie podpinalem jeszcze kompa, ale vaga tez nie mam wiec ew cos uniwersalnego.
Karolas11 Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 Musze nim jezdzic . Narazie do 70km/h ma 3 bez lockupu . A nie slyszalem o warsztacie ktory zajmuje sie dobrze automatami ... a to nie tip to zwykla czwórka
Hezen Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 Podepnij vaga, na pewno bedzie błąd zbyt duzego uslizgu lock-up. Konwerter do wymiany/regeneracji. Jaki kolor i zapach miał spuszczony olej? Wysłane z mojego GT-I9100
Karolas11 Opublikowano 3 Marca 2015 Autor Opublikowano 3 Marca 2015 olej jaki byl to ATF czerwony . Jak go zlewałem odbiegal lekko od barwy w strone brazu i gdy świeciła lampa był mocno szklisty i nie zbyt gesty... zapach mial lekko przypalony ale delikatnie wyczówalny
Hezen Opublikowano 3 Marca 2015 Opublikowano 3 Marca 2015 (edytowane) Na jaki olej wymieniłeś? Przy wymianie statycznej należy wlać ten sam olej jakim była zalana skrzynia czyli mineralny ATF, natomiast przy dynamicznej zmianie oleju pokusiłbym się o syntetyczny (kolor słomkowy) Febi 14738, Ravenol 5/4HP Pisałeś w pierwszym poście że ze skrzyni zeszło 1,5l oleju - zdecydowanie za mało. Trzeba było kupić uszczelkę, filtr i ściągnąć michę a dodatkowo poluzować płytę sterującą, w ten sposób wymieniłbyś co najmniej 60% oleju... w konwerterze zostałaby reszta oleju którego sposobem statycznym nie da się wymienić. Tyle o oleju, co do problemu który widać na filmie to podtrzymuje swoje zdanie jak i kolegów wyżej - najprawdopodobniej tarcza lock-up nie trzyma przez co są tak drastyczne uślizgi. Napisz mi jeszcze, czy problem pojawił się od tak z dnia na dzień? Masz vaga żeby odczytać błędy? W przypadku braku błędów zaproponowałbym pewne rozwiązanie , aby sprawdzić jak się będzie zachowywała skrzynia - ale to dopiero po Twojej diagnozie kablem Edytowane 3 Marca 2015 przez Hezen
Karolas11 Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) I tu musze sprostowac ... to na filmie to nie uślizg on zapina 2 bieg w momecie gdy ma zmieniac na 4 . Na dniach wepne sie w waga o ile znajde bo kazdy dysponuje jakims uniwersalnym szmelcem. Podpinalem auto pod autocom. wykazalo elektrozawor nr1. Teraz pada pytanie czy elektrozawor jest wymienialny pojedyńczo? I czy w ogoole dostepne są gdzies takie elemety skrzyni. Edytowane 7 Marca 2015 przez Karolas11
Hezen Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Każdy elektrozawór w płytach sterujących skrzyń automatycznych jest wymienny. Przy okazji sprawdź cała płytę pod względem uszkodzeń/pęknięć i itp. Wyczyść całą i w temperaturze pokojowej sprawdź oporności każdego z elektrozaworów: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d8abc61aa95bfc29.html Nie ruszaj zaworka tego po środku, bo rozregulujesz ciśnienia dla Drive oraz Reversa http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7985.jpg Skontroluj przekładkę, jeśli w miejscach kulek są rozbite gniazda to do wymiany cała kaseta - osobno nie kupisz przekładki. Wybite gniazdo powoduje problemy podczas przełączania biegów 2 na 3 oraz 3 na 2. http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7982.jpg http://yo-sergey.narod.ru/audi/IMG_7982_.jpg Tutaj cała kaseta: http://yo-sergey.narod.ru/audi/plate.jpg http://yo-sergey.narod.ru/audi/balls_manual.JPG http://yo-sergey.narod.ru/audi/Pressure.jpg http://yo-sergey.narod.ru/audi/Valve_body_1.JPG Zaworek TCC Apply Valve, tzw. zaworek lock-up, jeśli się zacina to drży cała karoseria przy wciśniętym hamulcu i wbitym biegu (objaw nie występuje w pozycji Parking oraz Neutral) Jak się zawiesza czyli trzęsie karoserią auta to konwerter powoli ma się ku końcowi gdyż sypie metalowym pyłkiem z tarczy lock-up. http://yo-sergey.narod.ru/audi/Valve_body_4.jpg Edytowane 7 Marca 2015 przez Hezen
Karolas11 Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Hazen twoja wiedza jest niepokojąca. Dzieki za wszelkie podpowiedzi ale sam niestety sie za to noe wezme. Nie orientujesz sie jakie to moga byc koszta w warsztacie od automatów ?
Hezen Opublikowano 7 Marca 2015 Opublikowano 7 Marca 2015 (edytowane) Koszt całkowitej diagnostyki kasety hydraulicznej to koszt 600 max 650zł (srednio 400-500zł biorą za samo czyszczenie) Do tej kwoty musisz doliczyć koszt elektrozaworu już nie pamiętam za ile, ale chyba w 140-150zł powinien się zmiescić. Ja napisałem tylko na co zwracać uwagę, mam nieco wiedzy to się z nią dziele... po to jestem na tym forum, nie wiem dalczego miałoby to być niepokojące? Opisałem czynności które powinien zrobić każdy zakład zajmujący się ASB jeśli chodzi o kompletną diagnostykę kasety hydraulicznej. Wysłane z mojego GT-I9100 Edytowane 7 Marca 2015 przez Hezen
Karolas11 Opublikowano 7 Marca 2015 Autor Opublikowano 7 Marca 2015 Niepokojące dlatego, że większość ludzi myśli iż w automacie biegi zmieniają magiczne zaklęcia. Sam widziałem kiedyś rozebranego tipa i powiem szczerze ze naprawde skąplikowane ustrojstwo.
R4ZOR Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 (edytowane) A Czy rezystancję można zmierzyć nie wyjmując sterownika ? Przypuśćmy w temperaturze otoczenia 20 st. podpinając się do pinów kostki jak wyżej ? BTW super przydatny poradnik Hezen Edytowane 31 Maja 2015 przez R4ZOR
Hezen Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 Tak można, będzie trochę gimnastyki ale jest to możliwe. Z tyłu skrzyni jest okrągłe gniazdo które wychodzi od wiązki elektrozaworów (wtyczka przed wysunięciem jest zabezpieczona okrągłym plastikowym pierścieniem którego należy ostrożnie podważyć najlepiej z dwóch przeciwnych stron żeby nic nie połamać) Tak wygląda gniazdo: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02159c9ec3b9be9b.html W przypadku uszkodzenia elektrozaworu sterownik zapisze błąd i dokładnie określi który uległ uszkodzeniu. Na sam początek podepnij vaga i sprawdź błędy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się