Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"przesuwa" podczas maksymalnego skretu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moj probem polega na tym, podczas maksymalnego skretu w lewo czy w prawo jest odczuwalne tak jak by przesuwało auto. Wymienilem wahacze (lenfoldera) magik powiedział ze takie sa wstawiane orginalne wiec w takie zainwestowałem ale problem jak był tak jest... Czego moze byc to przyczyna zeby nie wedzac sie w kolejne koszta... Zbierznosc tez byla ustawiana lecz tylko na przedniej osi. prosze o pomoc

Opublikowano

U mnie jest tak samo w a4 i u kolegi w a4 też. Warunkiem poprawności skrętu jest to, żeby promienie wodzące przecinały się w jednym punkcie, jeśli tak nie jest będzie dochodziło do uślizgu kół, aby ta zależność była prawdziwa koło wewnętrzne musi być bardziej skręcone niż koło zewnętrzne, tą zależność spełnia układ kierowniczy oparty o układ trapezowy Ackermanna jednak nie do końca, przy dużych skrętach jest błąd w okolicach 2-3 stopni.

Opublikowano (edytowane)

Czy problem występuje tylko jak się jedzie na gazie (rusza, przyspiesza), czy także jak samochód się toczy na luzie ze skręconymi kołami?

Edytowane przez poczekaj
Opublikowano

Czy problem występuje tylko jak się jedzie na gazie (rusza, przyspiesza), czy także jak samochód się toczy na luzie ze skręconymi kołami?

w obu przypadkach jest tak samo

Opublikowano

Ok, czyli coś innego niż u mnie, bo przy toczeniu problem nie występuje.

Opublikowano

Ok, czyli coś innego niż u mnie, bo przy toczeniu problem nie występuje.

a u ciebie co jest

Opublikowano

Też tak mam

Opublikowano

Też tak mam, ale tylko na szerokiej oponie :decayed: na 205/55/16 nie zauważam tego

zaczeło występować po tym jak obniżyłem auto

żeby wyjechać z podwórka muszę wyjezdzać max lewo lub prawo miedzy autami i kiedys myslalem ze zawadziłem inny samochód :huh:

Opublikowano

widze ze nie jestem z tym sam... ale wiem jedno ze to normalne nie jest kolega ma tez a4 tylko ze w s-line i cos takiego mu nie wystepuje. w sobote jade do magika wrazie czego dam znac co zdiagnozował. ale stawiam na przegłuby...:/

Opublikowano

Ok, czyli coś innego niż u mnie, bo przy toczeniu problem nie występuje.

a u ciebie co jest
Przy ruszaniu ze skrętem wiekszym niż ćwierć obrotu kierownicą i gazem większym niz minimalny do ruszenia to słyszę jakieś chrupanie/tarcie jak by opona szorowała zamiast się toczyć. Jak jadę na luzie ze skręconymi kołami to nic takiego się nie dzieje. Zawias 1BE.
Opublikowano

Mam podobny objaw, ale tylko przy skrecie w prawo wymienielem dolne tylnie wachacze bo mialy maly luz i mechanik stwierdzil ze nie trzymaly kąta. Problem po wymianie występuje nadal prawa opona z zewnetrznej strony strasznie sie wyciera

Opublikowano (edytowane)

Adamusik, proszę Cię :facepalm: ustaw sobie zbieżność i zmień mechanika.


widze ze nie jestem z tym sam... ale wiem jedno ze to normalne nie jest kolega ma tez a4 tylko ze w s-line i cos takiego mu nie wystepuje. w sobote jade do magika wrazie czego dam znac co zdiagnozował. ale stawiam na przegłuby...:/

Jeśli masz problem z przegubami to wrzuć wsteczny i na pełnym skręcie w lewo potem w prawo rusz, jeśli będą uszkodzone na pewno usłyszysz gruchotanie, ja bym szukał przyczyn w maglu.

Edytowane przez Grzegorz.D
Opublikowano (edytowane)

U mnie też to występuje przy toczeniu. Opony 225/40r18 i zawiecha 1be

Edytowane przez dean

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...