audi1.8T 0 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Witam, ostatnio po porannym zapaleniu silnika 1.8 T BFB słyszę dziwny grechot jakby łańcucha, dźwięk wydobywa się z miski olejowej. Gdy silnik jest ciepły ustaję. Dowiedziałem się, że tam jest jakiś napinacz, łańcuch. Wiem, że muszę zwalać miskę i przy okazji chciałbym pomierzyć ciśnienie oleju przed. Jak będzie coś nie tak to zaraz pompa do zmiany, jedna robota. Nie znam wartości jakie ciśnienie jest odpowiednie dla tego silnika zarówno na wolnych jak i wyższych obr, jakie macie w swoich bryczkach ? Dzięki za inf. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Pomierz wg. procedur serwisowych: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305336-cisnienie-oleju/?p=4353309 1. 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar (relatywnie mało, ale inżyniery z fabryki jak widać dopuszczają taki stan rzeczy!!! chyba, że "nie znajo sie"... ) ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer, a ściślej zestaw wskaźników, prawdopodobnie ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach - próg ignorowania ustawia się w odpowiednim kanale adaptacyjnym licznika) Edytowane 6 Marca 2015 przez BeyerBrown 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub04 1 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Jak zdejmiesz miskę to przy okazji sprawdź panewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audi1.8T 0 Opublikowano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Ok,sprawdzę zaraz te panewki. Dodam, że problemu z kontrolką ciśnienia nie mam tylko dziwny ten dźwięk jakby kulkę z łożyska tam wrzucił i latała, po chwili cisza. Ewentualnie jakiej firmy byście polecili pompę oleju, patrzyłem na FEBI ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Ja Ci nie powiem, bo u mnie z powodu mojej nadgorliwości była założona ori używka (nowa w ASO ok. 4000zł zamienników nie znalazłem ), po czym w krótkim czasie wróciłem do tej fabrycznej, z pierwszego montażu, ale tym razem z zachowaniem wszystkich procedur wymaganych przy jej wymianie (nowe śruby, nakrętki, o-ringi i podkładki, w tym jedna jakaś diamentowa, za 50zł ) gdyż na obu miałem takie samo, prawidłowe, ciśnienie - na chwilę obecną wydaje mi się, że szukałem dziury w całym bo silniczek nie wydaje z siebie niepokojących dźwięków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strazak93 10 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) To dziwne bo ja za pompę w ASO płaciłem 460zł na jesieni 2014. Edytowane 6 Marca 2015 przez strazak93 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 (edytowane) Pompa w ASN-ach (V6 3.0) jest zintegrowana z wałkami równoważącymi pracę silnika, to przez nie jest tak droga. BTW, są jeszcze droższe - do 2.0 ALT 131KM kosztuje prawie 5,5tys.zł... (też ma te wałki balansujące) Edytowane 6 Marca 2015 przez BeyerBrown Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strazak93 10 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Wszystko fajnie,tylko my tu piszemy o 1,8T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil031 1 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Ja zamontowałem pompę firmy meyle jak na razie 3 lata od wymiany i jeszcze jeździ i nic się nie dzieje. http://google.plczesc/pompa-oleju,audi,a3-8p1-2003-05-2012-08,1-6-102km,5-4955-17172-100492-0-144-1130110035.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeyerBrown 30 Opublikowano 6 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2015 Wszystko fajnie,tylko my tu piszemy o 1,8T. Pamiętam, pamiętam, cała dygresja zaczeła się od tego, że kolega co założył temat zagadał jaką pompę polecam, więc mu odpisałem, że nie wiem, bo ja u siebie... itd. itp. A potem "musiałem" wytłumaczyć Tobie skąd taką cenę wytrzasnąłem na nową pompę w ASO skoro Ty dałeś zaledwie ułamek tej kwoty Jak dla mnie, skoro nowa pompa do 1.8T kosztuje w serwisie poniżej 500zł, to bym się nie zastanawiał nad zamiennikiem... chyba, że miałbym absolutną pewność, że ten sam producent (lub inny o uznanym brandzie) wypuszcza swój wyrób na rynek OEM i kosztuje na nim co najmniej o połowę mniej (tj. max. 200-250zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kami050 4 Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 Panowie mierzylem właśnie ciśnienie i na mocno rozgrzanym silniku na jałowym mam 1.5bara, przy 2 tys obr 3.6bara i przy 3.5tys obr 4 bary, maksymalnie dochodziło do 4,3bara na najwyższych obrotach, więc jest ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się