Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto ma doła w zakresie 1000-2000obr


Fipomat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

szukałem podobnego tematu, ale wszystkie moje koncepcje padają dla mojego egzemplarza :/ Opowiem całą historię. Auto posiada silniczek 1.6 o oznaczeniu AHL. Jakiś czas temu auto zaczęło lekko falować na benzynie na niskich obrotach przy zimnym silniku. Co to mniej więcej oznaczało. Przy wyjeździe z garażu, dojeżdzaniu do drogi i puszczeniu pedału gazu czasami zdarzało mu się zgasnąć, ale nie zawsze. Później po podgrzaniu silnika i po przełączeniu silnika na gaz (Diego G3) wszystko ustępowało. Nie było to uciążliwe dlatego nic z tym nie robiłem. Jakieś dwa-trzy miesiące temu w aucie zaczął pojawiać się problem dławienia silnika przy gwałtownym dodawaniu (silnik ciepły i zimny). Pomyślałem, że to wina faktu, że świece nie były dawno wymieniane a przecież jeżdżę na gazie. Do wymiany poszły świece i przewody WN (NGK) niestety nic to nie pomogło za bardzo dlatego podłączyliśmy VAG, tutaj błąd przepływomierza oraz lambdy. Ucieszony diagnozą zakupiłem używany przepływomierz, szybka przekładka i znowu żadnej reakcji. Auto ma nadal doła na benzynie, a na gazie sprawa się pogłębia. Błędy jakie wyrzuca auto to standardowo na LPG sonda lambda (wymieniona na oryginał jakieś 4 lata temu) i ta nieszczęsna przepływka (pomiary na trzech egzemplarzach na wolnych obrotach w zakresie 2,1-2,8 g przy obrotach 900obr/min ). Z racji tego że posiadam znajomego, który handluje używanymi częściami sprawdziliśmy dwie kolejne przepływki o tych samych symbolach i nadal zero reakcji. Kolejny etap przepustnica. Przepustnica przeczyszczona i nadal te same objawy...Sprawdzaliśmy także szczelność przewodów ciśnieniowych przy uzyciu spryskiwacza i jakiegoś specyfiku żadnej reakcji nadal auto ma doła przy gwałtownym dodaniu gazu powyżej 2000 wszystko ustępuje. Przy płynnej zmianie położenia idzie w miare dobrze (da się jeździć ale jest dość problemowe np. przy dojeżdzaniu do świateł. Próbowaliśmy także odpinać sondę lambda - objawy nie ustępują. Po odpięciu przepływomierza auto chodzi lepiej ma mniejszą wyczuwalną dziurę w mocy. Czy jakieś nieszczelności w układzie mogą powodować takie objawy?! bo opadają mi już ręce :/ z góry dziękuje za wszelkie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to pomoże ale 1.6 to demon mocy nie jest sam myślałem że jest coś nie tak w zakresie 1-2 tyś min^-1 ale po przejechaniu się bliźniakiem co prawda po lifcie odkryłem to iż mój egzemplarz jest jednak bardziej wyrywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator byl opinany na 5minut minimum w celu reset map ecu?

Warto by sprawdzic czujnik temperatury.

Edytowane przez neoxpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he fakt wyrywny przy wyprzedzaniu nigdy nie był i to w sumie jest najmniejszy problem :decayed: Bardziej przeszkadza to dławienie przy ruszaniu np. spod świateł. Reset przez zdjęcie klemy oczywiście był i nie pomogło:/ kolego neoxpl a jest jakiś sposób żeby sprawdzić ten czujnik temperatury czy ratuje mnie tylko podmianka?! zaraz biorę się za przeszukanie forum... podejrzewam też lewe powietrze w układzie dolotowym przy kolektorze lub sparciałe wężyki podciśnienia (są tam zainstalowane od nowości) bo przeszukiwałem podobne tematy dla VW i podobno czasami tak się zdarza.

Edytowane przez Fipomat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie szczelność oraz czujnik temp.do sprawdzenia. Zobacz też na błędy. I jeszcze jedno : Przepustnice czyściłeś, podmieniałeś ale czy adoptowałeś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak wszystko robione u kuzyna na profesjonalnym VAG'u. Błąd wyrzuca niby przepływki, ale to chyba niemożliwe żeby 4szt były uszkodzone (zwłaszcza, że od gościa usłyszałem że tym modelem się źle handluje bo się żadko psują - HITACHI). Przepustnica przeczyszczona i zrobiona adaptacja przez kompa. Ciekawostką jest tylko fakt, że na odłączonym przepływomierzu auto nie ma tego dołka przy gwałtownym dodawaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ...nie mam pojęcia nic przestawiane nie było ... dzisiaj czytałem jeszcze o zaworze EGR (w sumie nie wiedziałem że jest w moim aucie :P) i objawy jego uszkodzenia i zablokowania w pozycji otwartej również idealnie pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak wszystko robione u kuzyna na profesjonalnym VAG'u. Błąd wyrzuca niby przepływki, ale to chyba niemożliwe żeby 4szt były uszkodzone (zwłaszcza, że od gościa usłyszałem że tym modelem się źle handluje bo się żadko psują - HITACHI). Przepustnica przeczyszczona i zrobiona adaptacja przez kompa. Ciekawostką jest tylko fakt, że na odłączonym przepływomierzu auto nie ma tego dołka przy gwałtownym dodawaniu gazu.

Ja mam dokładnie taki sam problem plus czasami lubi mi kaszlnąć z pod maski ... przy odpiętej przepływce trochę lepiej chodzi, wymieniłem świece i trochę się poprawiło, filtr powietrza zero reakcji, będe brał sie za czujnik temperatury i mam błąd na czujniku Halla. Jak ktoś już pozbył się problemu to napisz co pomogło. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...